عشق و دوستی

درمان خانگی ? مشکل دندانی

معمولا دندان‌ها به وسیله مواد غذایی و نوشیدنی‌هایی که در آن مواد رنگی وجود دارد، رنگ می‌گیرند. نوشابه، چای، قهوه، زعفران، ادویه‌ها و… همه و همه می‌توانند دندان‌های شما را رنگی کنند. اگر هم سیگاری هستید، باید سیگار را یکی از دلایل اصلی تغییر رنگ دندان‌های‌تان بدانید. بهترین پیشنهاد دندانپزشکان برای پیشگیری از رنگ گرفتن دندان‌هایتان این است که به‌طور منظم و روزانه دندان‌هایتان را مسواک بزنید و نخ بکشید ، به ویژه پس از خوردن مواد غذایی رنگی و یا حتی سیگار کشیدن.
درمان خانگی ? مشکل دندانی
شیمی‌درمانی و رادیوتراپی نیز می‌توانند دندان‌های شما را بدرنگ کنند. داروهای ضد مالاریا، برخی از آنتی‌بیوتیک‌ها و داروهای ضد آکنه و آرتریت روماتویید می‌توانند ردپای رنگی روی دندان‌هایتان به جا بگذارند. در صورتی که احتمال می‌دهید داروهایی که مصرف می‌کنید رنگ دندان‌هایتان را عوض کرده‌اند از پزشک‌تان بخواهید داروهایی جایگزین این داروهای رنگ‌زا را به شما معرفی کنند.
اگر به داروخانه سری بزنید، می‌توانید انواع ژل‌ها، خمیردندان‌ها ، چسب‌ها و نوارهایی را پیدا کنید که می‌توان از آنها برای سفید کردن دندان‌ها استفاده کرد. با وجود این گاهی لازم است برای سفید کردن دندان‌هایتان حتما به مطب دندانپزشکی بروید.
توصیه می کنیم پیش از استفاده از این مواد سفید کننده ، به یک دندانپزشک مراجعه کنید تا یک معاینه کامل از دندان‌ها و لثه‌هایتان انجام دهد. پیش از استفاده از محصولات سفیدکننده لازم است تمام پوسیدگی دندان‌هایتان ترمیم شوند، ولی تصور نکنید سفیدکردن دندان‌ها کاملا بی‌خطر است. بسیاری از افراد پس از این عمل، دندان‌هایشان حساس می‌شود و با خوردن یا نوشیدن هر غذای سرد و گرم دندان‌هایشان تیر می‌کشد. گاهی این محصولات به لثه‌ها آسیب می‌رسانند، به ویژه مواد سفیدکننده‌ای که حاوی اسید هستند می‌توانند پا را از این فراتر گذاشته و مینا که لایه محافظ دندان است را از بین ببرند.
بنابراین پیش از آنکه هر یک از محصولات سفیدکننده خانگی دندان‌ها را خریداری کرده و در منزل استفاده کنید، حتما با دندانپزشک‌تان مشورت کنید.
سیم‌های ارتودنسی، دهان‌تان را زخم کرده است؟
سیم‌های ارتودنسی به خودی خود ایجاد درد و ناراحتی می‌کنند، زیرا این سیم‌ها باید به مرور زمان به دندان‌هایتان فشار آورند و آنها را حرکت دهند و وارد آمدن همین فشار، ایجاد درد خفیفی می‌کند. تماس سیم‌ها با لب، گونه و زبان‌تان می‌تواند آنها را زخمی کند.
اگر دهان‌تان زخم شده است و غذا خوردن برایتان دشوار است، از یک آب نمک ولرم و رقیق (نصف قاشق چای‌خوری نمک در یک لیوان آب ولرم) استفاده کنید و دهان‌تان را با آن شستشو دهید. غذاهای نرم مانند سوپ یا آش میل کنید. در صورتی که زخم دهان‌تان بسیار وسیع است و دایما سیم ارتودنسی با آن تماس پیدا می‌کند، سعی کنید بخش آزاردهنده سیم را با یک قطعه موم ارتودنسی بپوشانید. شما می‌توانید از یک محلول بی‌حسی موضعی (اسپری لیدوکایین) روی زخم استفاده کنید تا به صورت موقتی بی‌حس شده و درد و ناراحتی آن را حس نکنید. گاز زدن سیب و جویدن آب‌نبات سفت می‌تواند سیم‌های اردتودنسی شما را شل و جدا کند. لذا سیب را قطعه‌قطعه‌ کرده و نوش جان کنید.
با دندان‌ مصنوعی‌تان مشکل دارید؟
حفظ بهداشت دندان مصنوعی باعث می‌شود پای بسیاری از میکروب‌ها و قارچ‌ها را از دهان‌تان کوتاه کنید، در حالی که اگر آن را مرتب تمیز نکنید، یک دنیا میکروب را هر روز در دهان‌تان باقی می‌گذارید. شما باید حداقل یک بار در طول روز دندان مصنوعی ‌ را با محلول شستشودهنده رنچر بشویید. برای تمیز کردن دندان مصنوعی یک مسواک نرم بخرید، چون انواع دیگر مسواک‌ها می‌توانند موجب سایش و خط انداختن دست‌دندان‌تان شوند. شما می‌توانید از خمیردندان‌های معمولی برای مسواک زدن دندان مصنوعی تان استفاده کنید، ولی پیش از آن لازم است آن را زیر آب روان نگه دارید. فقط دقت کنید دندان مصنوعی تان از دست‌تان در رو‌شویی نیفتد، زیرا به آسانی می شکند.
بهتر است هنگام خواب شب، دندان مصنوعی ‌تان را از دهان‌ خارج کنید تا التهاب مخاط دهان‌تان کاهش یابد و آن را درون آب نگه دارید تا خشک نشود و ترک برندارد.
از ‌بوی بد دهان‌تان شکایت دارید؟
شاید از بوی بد دهان‌تان به ستوه آمده باشید. اولین قدم این است که پس از صرف هر غذا دندان‌هایتان را مسواک بزنید و از یک دهان‌شویه نعنایی استفاده کنید. دهان‌شویه را ?? ثانیه در دهان‌تان بچرخانید و به بیرون تف کنید. هر شب قبل از مسواک زدن، دندان‌هایتان را نخ بکشید. در هنگام مسواک زدن حتما سطح زبان‌تان را مسواک بزنید. در طول روز مقدار کافی آب بخورید تا دهان‌تان خشک نشود. اگر دهان‌تان خشک شود، بقایای سلول‌های مرده پوست از دهان‌تان پاک نمی‌شود. برای افزایش بزاق‌تان می‌توانید آدامس بدون قند بجوید. غذاهای حاوی سیر و پیاز را کمتر مصرف کنید. این مواد حتی پس از هضم و جذب نیز می‌توانند باعث تراوش و تبخیر مواد بودار از ریه شما شوند و نفس‌تان را بدبو کنند. اگر این راهکارها مفید نبود، به پزشک یا دندانپزشک‌تان مراجعه کنید.
بوی بد دایمی دهان می‌تواند نشانه آبسه دندان‌ها ، بیماری‌های لثه‌ای ، عفونت‌های سینوسی و سینوزیت مزمن، برونشیت مزمن و یا حتی مشکلات گوارشی باشد.
دندان‌های کودک‌تان درد دارد؟
بین ? ماهگی تا ? سالگی دندان‌های شیری کوچولوی شما جوانه می‌زنند و در دهان‌اش پشت سر هم ردیف می‌شوند. بچه‌ها در این سنین دردی را در دهان‌شان حس می‌کنند که چون نمی‌توانند آن را بیان کنند، بی‌قراری کنند. برای اینکه درد و ناراحتی کوچولوی‌تان را کاهش دهید، یک شی خنک و نرم به او بدهید تا بجود، ولی دقت کنید این شیء به اندازه کافی بزرگ باشد تا کودک آن را نبلعد. شما می‌توانید برای خنک کردن آن را ?? دقیقه در یخچال بگذارید.
دندان‌ها و لثه‌های کودک را با یک مسواک انگشتی ماساژ دهید و تمیز کنید. مصرف شربت استامینوفن با مشورت پزشک می‌تواند درد و ناراحتی فرزندتان را کاهش دهد. وقتی دندان‌ها جوانه می‌زنند آب دهان‌ کودک جاری می‌شود، بنابراین هنگام خواب یک دستمال زیر سر او بیندازید تا آب دهانش باعث ایجاد جوش و خارش روی پوست صورت او نشود.



| *| نوشته شده در چهارشنبه 89/7/14 و ساعت 9:59 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

نکاتی راجع به بارداری از طریقIVF
IVF بارداری مصنوعی می باشد ، آیا با این نوع بارداری آشنایی دارید ؟ 
 
‌آی‌وی‌اف احتمال پسرزایی را افزایش می‌دهد.روش درمانی IVF احتمال پسرزایی را افزایش می‌دهد.
متخصصان اعلام کردند که زنانی که برای باردار شدن از روش IVF استفاده می‌کنند باید بدانند که احتمال پسر شدن نوزاد آن‌ها بیشتر است.
محققان استرالیایی اعلام کردند که احتمال پسر شدن نوزادانی که از روش IVF متولد می‌شوند 51 درصد تا 56 درصد است.
اما استفاده از روش درمان باروری ICSI (میکرواینجکشن) که برای درمان ناباروری مردان استفاده می‌شود، احتما دخترزایی بیشتر است.
در این روش یک اسپرم توسط سوزن‌های بسیار نازک به قطر 4 میکرو متر (یک بیستم قطر مو) به داخل تخمک تزریق می‌شود و در این روش قسمت اعظم لقاح توسط متخصص جنین‌شناسی در آزمایشگاه انجام می‌شود.
نتایج این تحقیقات در مجله انگلیسی «Obstetrics and Gynaecology» منتشر شده و محققان تولد حدود 14 هزار نوزاد را مورد مطالعه و بررسی قرار دادند.
محققان در این مطالعات تمام نوزادانی را در از روش درمان ناباروری دراسترالیا و نیوزلند در سال‌های 2002 تا 2006 متولد شده‌اند را مور بررسی قرار دادند.
به گزارش فارس، در روش IVF تخمک از خانم گرفته می‌شود و این تخمک در محیط آزمایشگاه در مجاورت اسپرم قرار می‌گیرد و در محیط آزمایشگاه لقاح و باروری انجام می‌شود.
در روش IVF احتمال پسر شدن نوزادان بین 51 تا 56 درصد است که افزایش احتمال پسر شدن نوزاد به زمان گرفتن تخمک بستگی دارد، در روش ICSI احتمال پسر شدن نوزاد 49 درصد است و همچنین این تحقیقات نشان می‌دهد که در روش باروری طبیعی احتمال پسر شدن نوزاد 51 درصد است.



| *| نوشته شده در چهارشنبه 89/7/14 و ساعت 9:56 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

 

صبح که از خواب بیدار می‌شود احساس می‌کند مثل همیشه نیست. انگار که مریض شده و احساس ضعف می‌کند و یکباره دچار حالت تهوع می‌شود. او نه تنها از این وضعیت ناراحت نمی‌شود که احساس شادی و شعف هم می‌کند. چندماهی است که منتظر این علامت‌هاست؛ علامتی که نشان از آمدن یک مسافر کوچولو دارد، اما این خوشحالی مدت زیادی دوام نمی‌آورد و حالا که دیگر احساس می‌کند مادر شده، دچار دل‌درد، سرگیجه و خونریزی می‌شود.


حاملگی نابجا یا خارج رحمی، از مهم‌ترین شرایط اورژانسی در بارداری محسوب می‌شود که با تشخیص هر چه سریع‌تر آن موجب نجات مادر و حفظ باروری مجدد وی می‌گردد.

این نوع حاملگی که وضعیتی خطرناک و از مهم‌ترین علل مرگ و میر مادران به شمار می‌آید، از هر 1000 مورد حاملگی در 16 مورد پیش می‌آید. این وضعیت زمانی رخ می‌دهد که تخمک بارور شده خارج از آندومتر رحمی باشد. معمولا در 98 درصد این موارد تخمک بارور شده در لوله رحمی است و چنانچه این وضعیت سریع تشخیص داده نشود و درمان صورت نگیرد، منجر به پارگی لوله و به دنبال آن باعث خونریزی داخلی در ناحیه شکم می‌شود. لانه‌گزینی تخمک بارور شده در جاهای دیگری هم ممکن است رخ دهد. تخمدان، گردن رحم، شکم (صفاق)‌ و همزمانی حاملگی خارج رحمی و داخل رحم از جاهایی هستند که امکان دارد تخمک بارور شده در آنها جا خوش کند.

 

خطرناک ولی بی‌سر و صدا

علائم بارداری خارج رحمی گاهی می‌تواند بیمار را دچار اشتباه و خیال کند که دچار عفونت ادراری یا مشکلات گوارشی و مسمومیت شده است و گاهی، خونریزی مشابه قاعدگی داشته باشد و حتی متوجه بارداری نشود.

به طور کلی تشخیص ابتدایی بارداری خارج رحمی مشکل است و معمولا چنین زنانی می‌گویند ابتدا علائمی مانند حاملگی طبیعی داشته‌اند؛
مثل تاخیر قاعدگی، حساس شدن پستان‌ها، تهوع و استفراغ اما زنگ خطر با این علائم زده نمی‌شود و بیمار دچار درد لگنی، شکمی و خونریزی از واژن می‌شود و سرانجام سرگیجه و غش به دلیل افت فشارخون بر اثر خونریزی غیرطبیعی سراغش می‌آید.
 



 

مشکل کجاست؟

تخمک بارور شده معمولا 4 تا 5 روز طول می‌کشد که مسیر لوله رحمی از تخمدان تا رحم را طی کند و حدود 6 تا 7 روز بعد از لقاح در رحم لانه‌گزینی می‌کند. شایع‌ترین علت حاملگی خارج رحمی، تخریب لوله رحمی و ایجاد انسداد یا تنگی لوله است. همچنین احتمال دارد مشکل در دیواره‌های لوله وجود داشته باشد که نتواند مانند حالت طبیعی منقبض شده و تخم بارور را به داخل رحم به حرکت درآورد.
 

هر عاملی که باعث پیچ‌خوردگی یا چسبندگی آن شود موجب تاخیر عبور تخم از لوله و لانه گزینی آن می‌شود. پس هر علتی که موجب کندی حرکت تخمک بارور در مسیر خود به سمت رحم شود می‌تواند بارداری خارج رحمی را به وجود آورد.
 



 

چه کسانی بیشتر در معرض خطرند؟

خطر بارداری خارج رحمی در زنانی که دچار عفونت‌های لگن، حاملگی خارج رحمی قبلی، آسیب‌های لوله‌ای بر اثر اعمال جراحی و همچنین چسبندگی‌های لوله‌ای، اختلال مادرزادی لوله‌های رحم، استفاده از IUD و بخصوص از نوع پروژسترونی آن و استفاده از داروهای کمک‌باروری برای درمان نازایی (داروی محرک تخمک‌گذاری) هستند، بیشتر است. همچنین مصرف قرص‌های خوراکی که صبح روز بعد از مقاربت استفاده می‌شود و حاوی پروژسترون بوده و به منظور جلوگیری از بارداری تجویز می‌شود نیز می‌تواند میزان بروز بارداری خارج رحمی را افزایش دهد.

 

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

به دنبال حاملگی نابجا در لوله رحم، دیواره نازک لوله کشیده می‌شود و باعث درد در ناحیه زیر شکم می‌شود و ممکن است حتی شما دچار خونریزی از ناحیه واژن نیز شوید. بر اثر رشد تخمک، لوله رحم ممکن است پاره شود و در نتیجه خونریزی شدید در ناحیه شکم رخ ‌دهد و باعث درد و در نهایت غش شود و این حالت‌ها برای هر زنی که از نظر جنسی فعال است و در سن باروری قرار دارد ممکن است به وجود بیاید.

پس با مشاهده علائمی مثل درد شکمی و خونریزی واژینال در صورت مثبت بودن تست بارداری باید به اورژانس مراجعه کنید. ابتدا یک آزمایش ادرار برای اثبات حاملگی از شما گرفته می‌شود، چنانچه جواب مثبت بود، آزمایش خون از نظر سطح هورمون HCG انجام می‌شود. اگر سطح HCG کمتر از میزان انتظار در حاملگی طبیعی باشد، احتمالا حاملگی از نوع خارج رحمی است. در این مرحله پزشک سونوگرافی انجام می‌دهد و چنانچه در سونوگرافی داخل رحم، ساک حاملگی وجود نداشته باشد و به عبارتی جنین در رحم مشاهده نشود، پس احتمال حاملگی رحمی بالا می‌رود. البته سونوگرافی واژینال در این موارد خیلی بهتر جواب می‌دهد، ولی در هر صورت ممکن است سونوگرافی نتواند همه حاملگی‌های خارج رحمی را تشخیص دهد، بنابراین در صورت عدم تشخیص و چنانچه بیمار درد و خونریزی شدید نداشته باشد، می‌توان وی را تحت نظر قرار داد و با انجام آزمایش HCG طی 2 تا 3 روز دریافت که آیا حاملگی خارج رحمی است یا خیر.

درمان با توجه به اندازه جنین

نوع درمان بستگی به اندازه و محل بارداری خارج رحمی دارد. در مراحل اولیه که اندازه تخمک کوچک است از داروی متوتروکسات استفاده می‌شود. این دارو تخمک‌ بارورشده را حل کرده و توسط بدن جذب می‌گردد.
 

حاملگی نابجا یا خارج رحمی از مهم‌ترین شرایط اورژانسی در بارداری محسوب می‌شود که تشخیص هر چه سریع‌تر آن موجب نجات مادر و حفظ باروری مجدد وی می‌گردد ،اما اگر از زمان حاملگی مدت زیادی گذشته باشد و اندازه جنین بزرگ باشد، لازم است که جراحی انجام شود. بعد از جراحی میزان HCG خون تا زمان به صفر رسیدن یعنی 21 هفته بعد اندازه‌گیری می‌‌شود.
 

جراحی می‌تواند به صورت لاپاراسکوپی یا لاپاراتومی (باز کردن شکم) صورت گیرد. اگر بتوان این نوع حاملگی را در مراحل اولیه تشخیص داد و اندازه آن زیر 4 سانتی‌متر باشد، می‌توان از جراحی لاپاراسکوپی استفاده کرد. در تکنیک لاپاراسکوپی بدون باز کردن شکم و تنها با چند سوراخ کوچک جراحی انجام می‌شود و مزیتی که نسبت به روش لاپاراتومی دارد این است که میزان خونریزی کمتر بوده و احتمال چسبندگی‌های پس از عمل کاهش می‌یابد و به دلیل کمتر بودن زمان عمل، کوتاه بودن مدت اقامت در بیمارستان و کاهش نیاز به داروهای ضد درد و دوره نقاهت کمتر و کاهش هزینه درمان معمولا بیماران رضایت بیشتری از این عمل دارند.
 

ولی در صورتی که جنین بزرگ‌ شده باشد و از زمان حاملگی مدت بیشتری گذشته باشد یا چنانچه در لوله رحمی پارگی دیده شود باید جراحی به روش لاپاراتومی استفاده کرد.

 

نگران تکرار حاملگی خارج رحمی نباشید

اگر شما حاملگی خارج رحمی قبلی داشته‌اید یا چنانچه دوره قاعدگی‌تان به تاخیر افتاده یا خونریزی قاعدگی‌تان با حالت عادی متفاوت است یا در ناحیه شکم درد غیرطبیعی دارید حتما باید به پزشک مراجعه کنید.
 

اگر جزو کسانی هستید که در معرض خطر بارداری خارج رحمی هستند قبل از حاملگی با پزشکتان مشورت کنید و چنانچه احساس کردید که دوباره حامله شده‌اید هرچه سریع‌تر به پزشک متخصص مراجعه کنید تا وضعیت شما مورد بررسی قرار گیرد. گاهی لازم است سطح هورمون HCG خون شما از روز دهم حاملگی ثبت و سونوگرافی در هفته ششم حاملگی برای اطمینان از پیشرفت طبیعی بارداری انجام گیرد.

بسیاری از زنان می‌توانند بعد از یک حاملگی خارج رحمی، حاملگی طبیعی داشته باشند و هرگز نباید نگران تکرار این نوع حاملگی باشند. پزشکان توصیه می‌کنند که بعد از بارداری خارج رحمی تا 3 ماه بارداری بعدی به تعویق بیفتد تا وضعیت جسمی برای بارداری طبیعی کاملا بهبود پیدا کند.

آمارها حاکی از آن هستند که 60 درصد این زنان طی 18 ماه بعد از بیماری، حاملگی طبیعی خواهند داشت.




| *| نوشته شده در یکشنبه 89/7/11 و ساعت 8:13 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

جدید ترین روش زیبایی پوست با آمپول(مزوتراپی)

این روش امروز در درمان لک و جوان‌سازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد که به آن تکنیک درمارولینگ (استفاده از رول‌هایی روی پوست)‌ می‌گویند.
 
پزشکان مزوتراپی را توصیه نمی‌کنند
مزوتراپی
شاید کلمه مزوتراپی را شما هم شنیده باشید. این روزها در هر محفلی که صحبت از درمان ریزش مو و کارهای زیبایی پوست و چاقی و لاغری به میان می‌آید از روش مزوتراپی و محاسن این روش جدید گفته می‌شود. برخی پزشکان نیز در این بازار داغ دست به تبلیغات گسترده زده و با پیشنهاد مزوتراپی به عنوان یک تکنیک برتر با جواب‌دهی بالا، بسیاری را به مطب‌های خود برای رفع مشکلات زیبایی یا حتی درمان بیماری‌ها کشانده‌اند، اما آیا این روش جدید درمانی می‌تواند جایگزین روش‌های قدیمی شود؟ و آیا اساسا تبلیغات این افراد صحت دارد؟

 

و بالاخره مزوتراپی در درمان چه بیماری‌هایی و برای چه گروه از افراد می‌تواند کاربرد داشته باشد؟

مزوتراپی یک روش درمانی کاملا جدید و پیشرفته است که روز به روز به حیطه عملکرد درمانی آن افزوده می‌شود. این روش به دلیل پاسخ‌دهی بسیار سریع‌تر نسبت به دیگر روش‌های درمانی مثل داروهای خوراکی و کم‌بودن عوارض آن به دلیل مصرف بسیار اندک دارو و اثرات کاملا موضعی آن، روز به روز مورد استقبال بیشتر از سوی مردم و پزشکان قرار گرفته است.

این تکنیک برای اولین‌بار سال 1952 میلادی در فرانسه توسط دکتر مایکل پیستور ابداع شد. در آن زمان از داروهای گیاهی و ویتامین‌ها برای تقویت شرایط پوستی به کمک تکنیک مزوتراپی استفاده می‌شد. 10 سال بعد اولین انجمن مزوتراپی در دنیا شکل گرفت و از آن تاریخ به بعد این تکنیک پیشرفت‌های بسیاری کرد و مزوتراپی مدرن که امروز از آن استفاده می‌شود به وجود آمد. در سال 2000 برای اولین بار این تکنیک توسط خبرنگاران بخش علمی و پزشکی به کشور آمریکا وارد شد و بعد از آن در سال 2005 مزوتراپی کم‌کم در دیگر کشورها مورد توجه و استقبال قرار گرفت. کشور ما نیز جزو کشورهایی بود که تکنیک مزوتراپی در سال 2005 به آن وارد شد و بسرعت در همه شاخه‌ها پیشرفت و رشد کرد و مورد استفاده قرار گرفت.
 
 
مزوتراپی چیست؟
مزوتراپی در حقیقت استفاده از دوزهای کم دارو با تزریق‌های مکرر، در ناحیه مورد نظر است. مزوتراپی یک روش بدون درد و بدون نیاز به بی‌حسی است و با زندگی روزمره بیماران تداخلی ندارد. یعنی شما بعد از انجام آن، نیازی به استراحت در منزل ندارید و می‌توانید مثل تمام روزهای عادی به فعالیت‌های خود بپردازید. در سال‌های گذشته 2‌شاخه جدید از مزوتراپی نیز به این فناوری اضافه شد که شامل مزوتراپی خشک و مزوتراپی بدون سوزن است.
در مزوتراپی خشک با سوزن‌های ظریف از دارو استفاده نمی‌شود بلکه سوزن به تنهایی به کار می‌رود. در این روش سوزن‌های ظریفی در بافت فرو می‌کنندکه باعث تحریک فرآیندهایی می‌شود که به ترمیم کمک می‌کنند البته این مورد با طب سوزنی کاملا متفاوت است. در طب سوزنی از سوزن‌های بلند و تک‌تک در نقاط خاصی استفاده می‌شود که ممکن است به ناحیه تحت درمان ربطی نداشته باشد، مثل درمان تیروئید توسط طب سوزنی که ممکن است سوزن در ناحیه دیگر مثل مچ دست زده شود یا برای لاغری، سوزن به گوش زده شود ولی در مزوتراپی خشک مثلا برای کسی که ریزش مو دارد از غلتک‌هایی که پر از سون‌های ریز است روی ناحیه سر استفاده می‌کنند به این صورت که غلتک را می‌چرخانند و زخم‌های ریزی که در آن ناحیه ایجاد می‌شود، باعث تحریک فرآیندهای ترمیمی و بهبود شرایط خواهد شد.
مزوتراپی

این روش امروز در درمان لک و جوان‌سازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد که به آن تکنیک درمارولینگ (استفاده از رول‌هایی روی پوست)‌ می‌گویند.

اما در مزوتراپی بدون سوزن از امواج RF برای جذب مواد توسط پوست کمک می‌گیرند و بدون استفاده از سوزن مواد به بافت نفوذ داده می‌شود.
 

روشی برای درمان موضعی بیماری‌ها
مزوتراپی در واقع یک تکنیک و روش استفاده از داروست که برای درمان موضعی ابداع شده و برای درمان بیماری‌های عمومی و کل بدن به کار نمی‌رود. با توجه به محل مورد درمان و داروی خاص موارد استفاده آن با توجه به نتایج موثر و عوارض ناچیز مزوتراپی تاکنون کاربردهای متعددی برای این تکنیک شناخته شده و روز به روز به کاربردهای آن اضافه می‌شود.

بیشترین کاربرد مزوتراپی هم‌اکنون در شاخه زیبایی است در حالی که می‌تواند در همه شاخه‌ها مثل ارتوپدی (تزریق دارو به مفصل)‌ یا در درمان بیماری سالک (در گذشته آنتی‌بیوتیک در محل سالک تزریق می‌شد) کاربرد داشته باشد‌ ولی امروز بیشترین کاربرد آن در درمان ریزش مو، جوان‌سازی صورت و درمان چاقی موضعی و بیماری عفونی است.
بازگشت دوباره موهای ریخته شده
در درمان ریزش مو به وسیله این تکنیک، دارویی که بیمار باید به صورت خوراکی مصرف کند، به صورت موضعی و در محل مورد نظر به فولیکول‌های مو تزریق می‌شود. در ریزش موی هورمونی و ریزش موی آقایان چون عامل این بیماری برای همیشه باقی می‌ماند و از بین نمی‌رود. در این افراد از روش مزوتراپی به عنوان روش کمکی در کنار دیگر روش‌های درمانی می‌توان کمک گرفت ولی در ریزش مو ناشی از رژیم طولانی مدت یا اعمال جراحی که جذب دارو مختل می‌شود (مثل جراحی روده که بخشی از روده را از مسیر جذب خارج می‌کنند و به همین علت بعد از مدتی دچار کمبود ویتامین به علت عدم جذب می‌شوند و از راه خوراکی قابل جبران نیست)‌ مزوتراپی می‌تواند به این دسته از بیماران کمک بسیار زیادی در جلوگیری از ریزش مو بکند چون علت به وجود آورنده ریزش مو قابل درمان است.

 
مزوتراپی

جایگزینی برای لیپوساکشن
مزوتراپی در زمینه تناسب اندام به عنوان جایگزین مناسبی برای اعمال جراحی مثل لیپوساکشن می‌تواند به کار برود. با مزوتراپی می‌توان چربی شکم، چربی‌های موضعی کنار ران و پهلو و غبغب را از بین برد. با کشف دارویی که حل‌کننده چربی است محققان متوجه شدند با تزریق آن در بافت چربی، چربی حل می‌شود و از بین می‌رود ولی برای رسیدن به نتیجه مطلوب باید دوزهای زیاد از این ماده استفاده شود که بالطبع عوارض زیادی به دنبال خواهد داشت بنابراین فقط در نواحی کوچک باید مصرف شود. معمولا افراد چاق به دنبال روش‌هایی آسان و بی‌زحمت برای کاهش وزن هستند. این روش تاثیر غیرمعقول و معجزه‌آسا برای کاهش وزن ندارد بلکه یک تاثیر منطقی و محدود دارد.

مساله بسیار مهم در کاهش وزن به روش مزوتراپی این است که بیمار باید شاخص توده بدنی (BMI) زیر 30 داشته باشد تا بتواند از مزوتراپی در زمان چاقی موضعی استفاده کند چنانچه این عدد زیر 25 باشد، یعنی فرد وزن طبیعی دارد و نیازی به رژیم غذایی ندارد و اگر این عدد بین 25 و 30 باشد بیمار باید در کنار رژیم غذایی از روش مزوتراپی استفاده کند.

در کاهش چربی به کمک این روش کوچک‌کردن غبغب معمولا بهتر از دیگر نقاط بدن جواب می‌دهد. باتوجه به نوع کاربرد مزوتراپی در درمان، مدت زمان لازم برای مشاهده آثار درمان فرق می‌کند، مثلا در ریزش موی مردانه معمولا با شروع درمان مزوتراپی در کنار دیگر روش‌های درمانی پس از 6 ـ 5 ماه نتایج قابل مشاهده خواهد بود که این نتایج شامل رویش موی جدید نیست در واقع در درجه اول نقش پیشگیری از ریزش مو را دارد و در حدود 30 ـ 20 درصد روی روند استحکام مو، رشد مو و حالت‌گیری مو تاثیر خواهد داشت. همچنین می‌تواند چربی زیاد موی افراد را کاهش دهد.

نتایج درمان در افرادی که ریزش موی آنها ناشی از رژیم‌‌های غیراصولی و سخت است، ماندگار خواهد بود، چون علت ریزش مو برطرف شده ولی چنانچه این ریزش بر اثر عواملی باشد که همیشه با بیمار باشد و از بین نرود باید تا آخر عمر از روش مزوتراپی استفاده کند تا ریزش مو شروع نشود، مثل ریزش موی هورمونی.

در کاهش چربی‌های اضافه بدن معمولا آثار درمانی بعد از حدود 10 ـ 5 جلسه قابل مشاهده خواهد بود و نتایج درمانی در کاهش وزن تا زمانی باقی خواهد ماند که فرد رژیم غذایی خود را ادامه دهد.

 

جدید ترین روش زیبایی پوست با آمپول(مزوتراپی)
 
 
 
کاربرد مزوتراپی در شاخه‌های مختلف پزشکی
امروزه مزوتراپی علاوه بر کاربرد زیبایی در کلینیک‌های درد و پزشکی ـ ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد در بخش ورزشی برای برگرداندن هرچه سریع‌تر ورزشکار به میدان ورزش از این تکنیک استفاده می‌کنند، مثل آسیب‌هایی که در عضلات و تاندون ورزشکار به وجود می‌آید.

 

پزشک با تزریق دارو در نواحی آسیب‌دیده به ورزشکار کمک می‌کند تا هرچه زودتر بهبود یافته و فعالیت‌های ورزشی‌اش را از سر گیرد.

مزوتراپی در بیماران روماتیسمی و عفونی با تزریق دارو در محل به بهبود هرچه سریع‌تر بیمار کمک زیادی می‌کند. در ضایعات عروقی نیز از این شیوه می‌توان استفاده کرد.

اخیرا در کشورهای اروپایی و آمریکایی در کلینیک‌های ترک سیگار از تکنیک مزوتراپی استفاده می‌کنند و از موادی که بتوان جایگزین نیکوتین کرد، کمک می‌گیرند.

در بیماری‌های پوستی مثل ریزش موی سکه‌ای، کورتون را در ناحیه مورد نظر تزریق می‌کنند و باعث رویش مجدد مو در آن قسمت می‌شوند. همچنین مزوتراپی برای جوان‌سازی پوست و درمان ترک‌های ناشی از حاملگی و درمان لک کاربرد دارد. اما با همه کاربردهای فراوانی که ذکر شد در هیچ‌کدام از آنها نباید انتظار اثر معجزه‌آسا و غیرمعقول از مزوتراپی داشت. مزوتراپی تنها یک روش کمک‌درمانی محسوب می‌شود.
مزوتراپی

راهی برای طراوت و شادابی پوست
علاوه بر تاثیر عوامل جوی مثل نور خورشید، تغذیه، سن و ارث در بروز چین و چروک صورت نقش مهمی دارند. با افزایش سن میزان کلاژن پوست به طور طبیعی کاهش پیدا می‌کند و همین امر باعث چروک و شکستگی پوست صورت می‌شود. در این وضعیت شاید شما به فکر استفاده از کرم‌ها و لوسیون‌های ضدچروک یا درمان‌های موضعی بیفتید، اما این کرم‌ها قادر به کم‌کردن عمق چروک‌ها نیستند و فقط می‌توانند از بروز چروک‌های جدید جلوگیری کنند.

برای رفع این چروک‌ها یا باید عمل جراحی کرد که یک عمل تهاجمی با عوارض خاص خود است یا این‌که از روش مزوتراپی که یک عمل غیرتهاجمی است، استفاده کرد.

البته در کنار مزوتراپی باید از سایر روش‌ها مانند میکرودرم ابرژین (لایه‌برداری مکانیکی ظریف)‌ و بوتاکس نیز بهره برد.

درمان‌های ترکیبی در رفع چروک‌ها و آسیب‌های پوستی نتیجه مطلوب‌تری خواهند داشت. برای درمان چروک‌های پیشانی و کنار چشم‌ها (مناطقی که حرکت عضلانی ضروری نیست)‌ می‌توان از بوتاکس استفاده کرد تا از پیشرفت آنها جلوگیری کرد و بعد با مزوتراپی به کشیدگی پوست و رفع چین و چروک‌ها کمک کرد.

برخی داروهایی که به وسیله تزریق در مزوتراپی وارد پوست می‌شوند عبارتند از: انواع آمینواسیدها، ویتامین‌ها (به طور مثال ویتامین C برای روشن شدن پوست)‌، آنتی‌اکسیدان‌های ضدپیری و اسید هیالورونیک. به عنوان مثال برای فردی که به دلیل آکنه، پوستی ناصاف و پر از فرورفتگی دارد، ابتدا از روش میکرودرم ابرژین استفاده می‌شود و بعد از لایه‌برداری با تزریق دارو در مزودرم (لایه میانی پوست)‌، مزوتراپی انجام می‌شود. مزوتراپی باعث آغاز فعل و انفعالاتی مانند تولید مثل سلول‌ها در پوست می‌شود و به این شکل سلول‌های جدید تولید شده و سلول‌های قدیمی به صورت لایه‌ای مرده با روش میکرودرم ابرژین برداشته می‌شوند.

عوارض ناشی از مزوتراپی
تمام روش‌های درمانی دارای عوارض جانبی هستند. شایع‌ترین عارضه برای مزوتراپی، عارضه حساسیت نسبت به داروی مورد استفاده است به‌طور کلی عوارض ناشی از مزوتراپی به 2‌دسته کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می‌شوند.

برخی عوارض بعد از مدت کوتاهی برطرف می‌شود و معمولا پایدار نیستند و خطری جدی محسوب نمی‌شود. بعداز انجام مزوتراپی ممکن است این علائم در شما به وجود آید: ورم، قرمزی، خارش، کبودی، سرگیجه، احساس کسالت، درد و حتی عفونت در محل تزریق. البته عفونت در صورتی به وجود می‌آید که تزریق در محیطی کاملا استریل و با ابزار صحیح و ضدعفونی شده انجام نگیرد.

از دیگر عوارض می‌توان به ایجاد اسکار (گوشت اضافه یا جای زخم)‌ مادام‌العمر در افرادی که استعداد تشکیل گوشت اضافه دارند، اشاره کرد؟ ولی به طور کلی عوارض عمومی مزوتراپی نادر است، چون اساس درمان استفاده از دوزهای کم داروست.

انجام مزوتراپی تخصص می‌‌خواهد
کسی که عمل مزوتراپی را انجام می‌دهد حتما باید پزشک باشد و باید دوره خاص و تخصص این عمل را گذرانده باشد. اخیرا مشاهده شده که افراد غیرمتخصص در این رشته وارد شده‌اند و به دلیل نداشتن اطلاعات کافی باعث بروز مشکلات بسیاری برای مراجعان خود شده‌اند و همچنین داروهایی که در مزوتراپی مصرف می‌شود باید داروهایی باشد که مورد تایید وزارت بهداشت بوده و استاندارد باشد و پزشک حتما باید به تاریخ انقضای آنها توجه کند.

بیماران بعد از عمل مزوتراپی باید مواردی را رعایت کنند از آن جمله فرد بعد از عمل مزوتراپی تا 24 ساعت از شنا کردن بپرهیزد و چنانچه مزوتراپی در ناحیه صورت انجام شده حتما باید از ضد آفتاب مناسب استفاده کند.

با مشاهده هر گونه عارضه‌ای باید به پزشک خود مراجعه کند که شایع‌ترین عوارض پس از مزوتراپی واکنش‌های آلرژیک و حساسیتی است. پزشکانی که از این شیوه درمانی استفاده می‌کنند حتما باید پاسخ و واکنش به درمان را در بیمار بررسی کنند و چنانچه فردی نتیجه مطلوب را از مزوتراپی نگیرد، نباید درمان را ادامه دهد.

پزشک معالج قبل از شروع درمان باید از سوابق بیماری یا احتمالا سابقه حساسیت در فرد مطلع شود و برای اطمینان از عدم حساسیت بیمار به داروی مورد استفاده، تست پوستی انجام دهد. برای برخی داروها این تست اجباری است و چنانچه التهاب ناشی از مزوتراپی در جلسه گذشته هنوز برطرف نشده باید جلسه درمانی بعدی به تعویق بیفتد تا کاملا التهاب از بین برود.

 

جدید ترین روش زیبایی پوست با آمپول(مزوتراپی)
گروه‌های زیر نباید از مزوتراپی استفاده کنند

 

1 ـ خانم‌های باردار

2 ـ بیماران قلبی ـ عروقی

3 ـ افرادی که دچار سرطان‌های پیشرفته هستند

4 ـ کسانی که دارای سوابق آلرژی

و حساسیت به داروهای خاص هستند

5 ـ افرادی که در حال استفاده از داروهای ضدانعقاد هستند ( در این افراد احتمال ایجاد هماتوم و خونریزی زیاد است)

6 ـ افراد دیابتی بخصوص آنهایی که دیابت کنترل نشده دارند ( زیرا سطح ایمنی این افراد پایین است و ممکن است دچار عفونت‌های شدید شوند)

7 ـ افرادی که دارای بیماری نوروپاتی هستند

8 ـ اشخاصی که دچار بیماری پسوزیاریس (صدف)‌ هستند


                                                                                                 تصاویر زیبا سازی وبلاگ           Www.bahar22.com       خدمات وبلاگ نویسان جوان



| *| نوشته شده در پنج شنبه 89/7/8 و ساعت 6:31 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

نگران ریزش و سفیدی موها در جوانی نباشید!!
آیا راهی برای دختران و پسران جوان وجود دارد که بدون رنگ کردن موها تارهای سفیدی که لابه لای موهایشان دیده میشود را تیره کنند ؟! با ماده ای کاملا طبیعی شما میتوانید این مشکل را حل کنید ...


گاهی اوقات به دختران و پسران جوانی بر می خوریم که در حالی که سن کمی دارند اما از سفید شدن موها یشان رنج میبرند و البته نمی خواهند در جوانی آنها را رنگ کنند و خیلی زود مجبور به حل این مشکل با مواد شیمیایی شوند.

از آنجایی که برای رفع هر مشکل، صبر و حوصله و انجام دقیق و مرتب  و طبق برنامه باعث به نتیجه رسیدن آن خواهد شد در این مورد خاص نیز باید این کار تا چهل شب با آرامش و حوصله انجام شود. به این ترتیب که :

دو لیوان آب و دو لیوان روغن زیتون و 100 گرم سیاه دانه تهیه کنید.

سیاه دانه ها را شسته و یک شب تا صبح با دو لیوان آب خیس کنید سپس در ظرفی مناسب با دو لیوان روغن زیتون مخلوط کرده و روی شعله ی کم گاز قرار دهید و این مواد آنقدر حرارت ببیند تا آب آن کاملا بخار شود سپس در میکسر خوب مخلوط و له شده، از یک صافی خیلی ریز رد کنید و داخل شیشه در جای سرد و خنک نگهداری کنید.

برای استفاده هم دو ساعت قبل ریشه ها را با آن خوب ماساژ دهید و با یک کلاه پلاستیکی موها را بپوشانید .بعد از زمان مشخص شده آنها را با آب ولرم شستشو دهید.

این کار تا 40 شب نه تنها موهای سفید شما را خواهد پوشاند بلکه از ریزش موها جلوگیری کرده ، در تقویت و رویش موهای تازه نیز کمک خواهد کرد.

                                                                                                                      خدمات وبلاگ نویسان جوان              www.bahar-20.com



| *| نوشته شده در پنج شنبه 89/7/8 و ساعت 6:28 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

8راز برای داشتن سلامتی فوق العاده
آیا تاکنون از خود پرسیده‌اید که برخی افراد چه می‌کنند که همیشه سالم و سرحال هستند؟ چشمان‌شان برق می‌زند و پوستی شاداب دارند؟ 


شاید جواب‌تان این باشد که این افراد تغذیه متعادلی دارند و ورزش می‌کنند. درست است اما این تنها، تمام ماجرا نیست. ما برای شما 8 رمز از رموز زندگی این افراد را فاش می‌کنیم.

1.دلایل بیماری را شناسایی می‌کنند بسیاری از مردم با مشاهده نشانه‌های بیماری در خود به دنبال درمان آن می‌روند یا سعی می‌کنند هر طور شده با آن مقابله کنند.

به عنوان نمونه در صورتی که خواب‌آلود باشند یا دچار خستگی مفرط شوند تلاش می‌کنند با نوشیدن چای و قهوه با بیدار ماندن زورکی با مشکل خود مقابله کنند.

انسان‌های سالم برخلاف افراد عادی به دنبال مقابله یا صرفا درمان نمی‌روند. آنها تلاش می‌کنند دلیل بیماری را شناسایی کنند و آن را از بین ببرند.

2.عاشق کاکائو و توت‌فرنگی‌اند

تمامی افرادی که سالمند و عمر طولانی دارند اعتراف می‌کنند که عاشق برخی مواد غذایی مانند کاکائو هستند که قند ندارند و غنی از فیبر، آنتی‌اکسیدان، منیزیم و موادمعدنی است.

برخی میوه‌ها مانند توت‌فرنگی نیز غنی از کلسیم و ویتامین‌های گروه B و محرک دستگاه گوارش است.

3.مراقبند که سرما نخورند:
سالانه با آغاز زمستان بسیاری از افراد سرما می‌خورند و برخی به آنفلوآنزا مبتلا می‌شوند. مردم سالم تلاش می‌کنند قبل از فرارسیدن زمستان، سیستم ایمنی خود را تقویت کنند
.
4.ویتامین می‌خورند:

بدن هر انسانی در مقایسه با دیگری به ویتامین‌های خاصی نیاز دارد. بهتر است با یک پزشک مشورت کنید و مکمل‌های مورد نیاز خود را دریافت کنید. فراموش نکنید مکمل‌هایی که خریداری می‌کنید از برند معروفی باشد زیرا کیفیت مولتی‌ویتامین‌های برندهای گوناگون با هم تفاوت دارد.

5.آب می‌نوشند :

یکی از شروط اصلی داشتن زندگی سالم مصرف آب با کیفیت و غذاهای غنی از الکترولیت است. مصرف آب به ویژه اگر ورزش می‌کنید یا هوا گرم است و آب بدن از طریق عرق دفع می‌شود باید افزایش یابد.
 
6.داروهایشان را سر وقت می‌خورند :

خیلی از ما عادت نداریم که مکمل‌های غذایی یا داروهایمان را سروقت مصرف کنیم. مردم سالم دقیقا به حرف‌های پزشکشان توجه می‌کنند و سروقت داروهایشان را می‌خورند.

7.میان‌وعده‌ سالم می‌خورند:

مردم سالم وقتی گرسنه می‌شوند به دنبال مصرف تنقلات سالم هستند. مصرف به اندازه میوه‌ها و مغزها نه تنها می‌تواند به بدن مواد مغذی برساند بلکه جلوی چاقی را هم می‌گیرد. در حالی که خوردن کیک و نوشابه و دیگر میان‌وعده‌های ناسالم سبب چاقی و اضافه وزن می‌شود.

8. عادات بد را به تدریج تغییر  می دهند:

مردم سالم عادات ناسالم خود را به تدریج اصلاح می‌کنند. رژیم غذایی یا سبک زندگی و میزان تحرک از جمله عاداتی است که تلاش می‌کنند آرام‌آرام آنها را تصحیح کرده و پیرو شیوه زندگی مردم سالم شوند.

                                                                                                                     خدمات وبلاگ نویسان جوان              www.zibasazi.bahar-20.com



| *| نوشته شده در پنج شنبه 89/7/8 و ساعت 6:26 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

قبل از اینکه باردار شوید،به این نکات توجه کنید
کودک شما زندگی خوب و سلامتی را شروع خواهد کرد، در صورتی که شما قبل از بارداری از سلامت کامل برخوردار باشید. بهداشت ناحیه تناسلی و معاینات دوره‌ای بسیار مهم است. 


بهتر است درباره روابط زناشویی و مشکلات خود با پزشک خود صحبت کنید. اگر این مشکلات درمان و برطرف نشوند منشاء بسیاری از ناسازگاری‌ها و اختلالات و حتی بیماری‌ها خواهند شد.

معاینه داخلی پزشک درصورتی که متوجه شود، احتمالا مشکلی وجود دارد، معاینه داخلی انجام می‌دهد.

دستگاه تناسلی و لگن شما از نظر عفونت احتمالی مورد بررسی قرار می‌گیرد. در صورتی که مبتلا به عفونت باشید یا بیماری‌ای مانند کیست یا فیبروز داشته باشید، حتما تحت درمان قرار خواهید گرفت.

اینکه پزشکان توصیه می‌کنند، چند ماه قبل از تصمیم‌گیری برای بارداری به پزشک مراجعه کنید، برای این است که در صورت وجود مشکلات پزشکی یا بیماری کاهش یا اضافه وزن حتما زمان کافی برای رسیدن به سلامت کامل داشته باشید و با اطمینان فرزندی سالم به‌دنیا آورید
.
تست سرطان همان‌طور که ابتدای این بحث گفته شد، یکی از معاینات دوره‌ای شما انجام تست سرطان پاپ‌اسمیر است.
این تست برای زنان جوان، سالی یک‌بار انجام می‌شود تا مادران مطمئن شوند برای باردارشدن مشکلی ندارند. آزمایش ادرار درصورتی که مبتلا به عفونت دستگاه ادراری هستید یا علائمی از سوزش ادرار دارید، پزشک برای شما درخواست آزمایش ادرار می‌کند.

عفونت دستگاه ادراری در صورتی که درمان نشود، ممکن است منجر به سقط، تولد نوزاد کم‌وزن یا زایمان زودرس می‌شود. پس بهتر است قبل از تصمیم برای باردارشدن، عفونت ادراری خود را درمان کنید.

آزمایش خون درصورتی که قبل از بارداری برای کنترل وضعیت سلامت به پزشک مراجعه کنید، حتما پزشک آزمایش‌های خونی لازم را برایتان درخواست می‌کند.

‌کم‌خونی و چربی و قند خونتان کنترل می‌شود و درصورت وجود مشکل -که براساس تاریخچه پزشکی‌تان مشخص می‌شود- پزشک همان آزمایش خاص را درخواست می‌کند.

بررسی فشارخون در اولین ویزیت متخصص زنان، فشار خون شما اندازه‌ گرفته می‌شود تا مشخص شود در چه حدی است. در صورت بالابودن فشار خون، پزشک توصیه‌های لازم را برایتان انجام می‌دهد. زنان بارداری که مبتلا به فشار خون بالا هستند، ممکن است به بیماری پره‌اکسی یا فشار خون حاملگی مبتلا شوند.

بنابراین خوب است قبل از تصمیم‌ به باردارشدن، برای چکاپ نزد پزشک بروید و مشکل فشار خون خود را برطرف یا حداقل آن را کنترل کنید.

آزمون بیماری‌های منتقله از راه جنسی با انجام یک آزمون آزمایشگاهی، می‌توانید مطمئن شوید که مبتلا به بیماری‌هایی مانند ایدز یا کلامیدیا و هرپس نیستید.

انجام یک آزمایش خون ساده، می‌تواند بارداری موفق و سالمی برای شما به دنبال داشته باشد. واکسیناسیون بسیاری از عفونت‌های قابل پیشگیری در صورتی که درمان نشوند، می‌توانند سبب سقط یا نقایصی هنگام تولد نوزاد شوند.

با انجام آزمایش خون مشخص می‌شود که شما علیه بیماری‌هایی مانند سرخجه مصون هستید یا خیر. در صورتی که واکسیناسیون سرخجه برایتان انجام شد، باید حداقل 3 ماه از باردارشدن جلوگیری کنید؛ چرا که در صورت بارداری کودک شما ممکن است دچار کوری، کری، التهاب مغز و مشکلات قلبی شود.

                                                                                                                             تصاویر زیبا سازی وبلاگ           Www.bahar22.com       خدمات وبلاگ نویسان جوان



| *| نوشته شده در پنج شنبه 89/7/8 و ساعت 6:23 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

پیش از هر سرفه باید نفس عمیق بکشید، و سرفه باید عمیق و کش دار باشد و خلط سینه را از عمق سینه ایجاد کنید
.
آخرین نیوز: بسیاری از مردم، زمانی که با حمله قلبی مواجه می شوند، تنها و بدون کمک هستند. شخصی که ضربان قلب او نا منظم است و کسی که شروع به احساس ضعف می کند، تنها حدود ?? ثانیه پیش از از دست دادن هوشیاریش وقت دارد.


این قربانیان می توانند با سرفه های مکرر و شدید به خود کمک کنند.

پیش از هر سرفه باید نفس عمیق بکشید، و سرفه باید عمیق و کش دار باشد و خلط سینه را از عمق سینه ایجاد کنید.
توالی یک نفس و یک سرفه باید حدودا هر ? ثانیه یکبار بدون توقف تکرار شود تا کمک برسد و یا ضربان قلب دوباره به حالت عادی باز گردد.

نفس های عمیق اکسیژن را به داخل شش ها می کشد و حرکت های سرفه موجب فشار به قلب و تداوم جریان گردش خون توسط آن می شود.

همچنین این فشار فشرده کننده روی قلب موجب بازیابی ریتم نرمال ضربان آن می شود. بدین طریق، قربانیان حملات قلبی می توانند تا رسیدن به بیمارستان حیات خود را حفظ کنند.




| *| نوشته شده در پنج شنبه 89/7/8 و ساعت 6:20 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

این ویتامین به ویتامین روحیه ساز معروف است
محققان معتقد هستند این ویتامین دارای خواص بسیار زیادی می باشد و مهم تر از همه روحیه سازی این ویتامین است و ...


پزشکان می‌گویند: با تجویز ویتامین C می‌توان روحیه و وضعیت احساسی بیمارانی را که مدت زیادی در بیمارستان بستری بوده‌اند را بهبود بخشید.

بیمارستان عمومی سونترال با همکاری انستیتو تحقیقات پزشکی لیدی دیویس در آزمایشات جدیدی به این نتایج دست یافته‌اند.

در این آزمایشات به گروهی از بیماران به مدت هفت تا 10 روز مکمل‌های ویتامین C یا ویتامین D داده شد.

پس از این مدت معلوم شد: بیمارانی که ویتامین C مصرف کرده‌ بودند، خلق و خو و روحیه‌شان به سرعت و به میزان قابل توجهی به لحاظ آمار بالینی بهبود پیدا کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی هلت دی نیوز، ‌این متخصصان تاکید کردند که در صورت مصرف مکمل ویتامین D تاثیر محسوسی مشاهده نمی‌شود.

دکتر جان هوفر متخصص انستیتو تحقیقات پزشکی لیدی دیویس در این باره خاطرنشان کرد: مطالعات اولیه هم در بیمارستانها و هم در سایر مراکز درمانی نشان داده‌اند که مقدار ویتامین‌های D و C در خون بیمارانی که در بیمارستان بستری هستند معمولا پایین‌تر از حد طبیعی است.

دکتر هوفر افزود: این یافته مثل یک تاثیر بیولوژیکی واقعی به نظر می‌رسد، اما انجام مطالعات و آزمایشات وسیعتر در این زمینه در سایر مراکز درمانی ضروری است.

این نتایج در مجله تغذیه به چاپ رسیده است.




| *| نوشته شده در پنج شنبه 89/7/8 و ساعت 6:19 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

6 نشانه جراحی موفق بینی
جراحی پلاستیک بینی، مشکل‌ترین جراحی زیبایی در بدن است. عوامل متعددی در پیچیدگی بیش از حد این جراحی نقش دارند. 


 بینی، هم به عنوان عضوی که در مرکز صورت قرار دارد و نقش کلیدی در تناسب اجزای صورت ایفا می‌کند و هم به عنوان عضوی مهم در سلامت بدن که اولین قسمت راه هوایی را تشکیل می‌دهد، با 2 نقش مهم خود در زیبایی و سلامت، حساسیت مضاعفی را در جراحی‌های پلاستیک بینی ایجاد می‌کند....

 بنابراین تلفیقی از حداکثر دانش، هنر و تجربه جراح به همراه آگاهی لازم بیماران در بالا بردن احتمال موفقیت این جراحی‌ها موثر است.

موفقیت در جراحی زیبایی بینی را باید این‌طور تعریف کنیم که اگر پس از عمل جراحی پلاستیک بینی در زیبایی چهره اثر مثبتی ایجاد شده باشد، حتی اگر این اثر به میزان 1 درصد زیبایی چهره فرد را افزوده باشد و در کنارش سلامت راه تنفسی بینی حفظ شده باشد، این عمل جراحی را می‌توان عملی موفق تلقی کرد.

در مقابل، اگر عمل جراحی، چهره‌ای بسیار زیبا ولی با مشکلات تنفسی در بینی ایجاد کند، این جراحی کاملا ناموفق است. به عقیده من، 6 معیار برای ارزیابی میزان موفقیت جراحی زیبایی بینی قابل ذکر است:

1 تقویت بینی به‌جای کاهش بافت‌های آن:

در این جراحی به جای کم کردن و کاهش بافت‌های پشت بینی، با تقویت و افزایش حمایت پایه بینی در ناحیه نوک بینی، قوز بینی اصلاح شده است. در روش‌های قدیمی، جراحی بینی بیشتر متکی بر برداشتن و خارج‌کردن بافت بینی بود و بینی تقریبا همیشه کوچک می‌شد. اشکال این روش‌ها سال‌های بعد خود را نشان داد و به همین دلیل هم چند دهه طول کشید تا با شناخته‌تر شدن عوارض آنها کم‌کم کنار گذاشته شوند. در این روش‌ها در درازمدت بافت‌ها دچار فروافتادگی می‌شدند چون حمایت اسکلتی بینی کم می‌شد و بینی در سنین بالا حالتی چروکیده و افتاده پیدا می‌کرد و اغلب بیماران مشکلات تنفسی هم پیدا می‌کردند.

امروزه در روش‌های نوینی که به روش‌های تقویتی بینی معروف‌اند، نه تنها سعی می‌کنیم تاحد امکان چیزی از بینی برنداریم؛ بلکه گاهی در بسیاری از موارد از بافت‌های خود بینی به بینی چیزی هم اضافه می‌کنیم و پیوند می‌زنیم. یعنی اگر بخشی از بینی، بافت اضافه دارد، آن بافت اضافه را برمی‌داریم و در قسمتی از بینی که کمبود بافت وجود دارد، پیوند می‌زنیم.

در این روش‌ها ما بافت را تغییر شکل می‌دهیم؛ نه اینکه آنها را خارج کنیم. در این روش‌ها اسکلت بینی بازسازی شده و بافت‌های نرم و دچار ضعف تقویت می‌شوند. بنابراین در درازمدت بینی کمتر دچار افتادگی می‌شود. حتی در بعضی بینی‌ها که به بینی گوشتی معروف‌اند، استفاده از روش‌های تقویت اسکلت بینی برای افزایش حمایت بافت‌های نرم بینی ضرورت دارد.

جراحی این نوع بینی‌ها با استفاده از روش‌های جدید با نتایج مطلوب همراه است. در روش‌های جدید به جای آنکه بافت گوشتی بینی برداشته شود، سعی می‌شود اسکلت نوک بینی با افزودن بافت‌های پیوندی تقویت شود تا فرم مطلوب نوک بینی ایجاد شود. یکی از شایع‌ترین موارد مراجعه بیماران مربوط به قوز بینی است که بیمار از وجود آن ناراحت است؛

در حالی که پس از آنالیز صورت در بسیاری از دختران و پسران ایرانی معلوم می‌شود که چون ساپورت (حمایت)نوک بینی کم است، نوک دچار افتادگی شده و قسمت اعظم قوز در واقع یک قوز کاذب است که به علت ضعف حمایت اسکلتی بینی خود را نشان می‌داده است. در واقع، علت قوز بینی در خیلی از افراد، بلندی پشت بینی نیست؛
 
بلکه ضعف جلوآمدگی نوک بینی است که در ایرانی‌ها و کشورهای خاورمیانه بسیار شایع است. در این حالت باید قسمت پایینی بینی جلو بیاید یعنی باید به بینی چیزی هم اضافه کنیم تا صورت به مراتب زیباتر شود. در روش‌های قدیمی بدون تقویت نوک بینی قوز بینی را برمی‌داشتند و چهره حتی زشت‌تر می‌شد چون زاویه بین بینی و صورت خیلی کم می‌شد (یعنی از 36 درجه که زاویه ایده‌آل است خیلی کمتر می‌شد.)

2 عروسکی نکردن بینی:

زیبا‌ترین حالت پشت بینی حالتی است که اصطلاحا پشت بینی قوی نامیده می‌شود. امروزه بیشتر متقاضیان جراحی پلاستیک بینی خواهان تغییرات طبیعی در بینی هستند. اصطلاحاتی مانند بینی عروسکی یا بینی سرسره‌ای سال‌ها بین مردم به‌عنوان اصطلاحی برای توصیف بعضی از بینی‌های عمل شده به کار می‌رفت. این بینی‌ها از بعضی الگوهای دهه 1960 اقتباس شده‌اند، در حالی‌ که در جامعه با فرهنگ بالاتر امروزی نوعی بینی تصنعی و زشت تلقی می‌شوند.
از نظر زیبایی‌شناختی قوس‌دار شدن بینی اصلا زیبا نیست. هیچ کتابی در جراحی پلاستیک پیدا نمی‌کنید که به‌عنوان یک بینی زیبا یک بینی قوس‌دار یا سرسره‌ای کشیده باشد. یک پشت بینی قوی باید صاف یا حتی گاهی کمی پُری داشته باشد که این پر بودن پشت بینی خیلی از افراد را زیباتر می‌کند. در مردها این پر بودن باید از خانم‌ها بیشتر هم باشد.

3 قوی کردن پشت بینی:

در عمل‌های جدید برخلاف روش‌های قدیمی، به هیچ وجه اتصالات غضروف‌های بینی در نواحی مختلف قطع نشده و برای کاهش پهنای نوک بینی با روش‌های مخصوصی تغییر حالت نوک بینی به صورت طبیعی بدون برداشتن غضروف‌ها انجام شده است.

بنابراین نوک بینی حالت طبیعی داشته و پهنای طبیعی آن آنچنان نمود می‌کند که گویی هیچ جراحی روی نوک بینی انجام نشده است. در صورتی که نوک بینی بیش از حد باریک شده باشد، علاوه بر اینکه ظاهر زشت و مصنوعی به بینی می‌دهد، با فرو رفتگی‌های شدیدی که در اطراف آن ایجاد می‌شود، مسیر تنفسی دچار تنگی می‌شود.

پایین آوردن پشت بینی تاحدی انجام شده که اتصالات پشت بینی ضعیف نشود. این امر علاوه بر یکدست کردن پهنای پشت بینی در قسمت‌های بالا و پایین، با حفظ حمایت راه هوایی، سلامت طولانی‌مدت آن را تحکیم می‌کند.

4 تقویت ساختار بینی:

برای رفع افتادگی بینی طبیعی از روش‌های تقویتی استفاده شده است تا علاوه بر دوام طولانی‌مدت ظاهر طبیعی بینی حفظ شود. در روش‌های نوین جراحی، این کار با افزودن پیوند‌های ستونی متعدد غضروفی در پایه بینی انجام می‌گیرد. در این صورت، ظاهر جوان‌تر بینی با طبیعی بودن آن هماهنگ می‌شود.
 
در صورتی که در روش‌های قدیمی بالا بردن نوک بینی مستلزم برداشت بیش از حد بافت‌های بینی است و در بسیاری از موارد، این پدیده با عواقب نامطلوب تنفسی همراهی دارد. در این بیماران، پره‌های بینی، هنگام دم روی هم می‌افتند و مانع تنفس راحت حین خواب می‌شوند.

5 استفاده نکردن از تامپون بینی:

به حداقل رساندن برش‌ها و زخم‌ها یک اصل مهم در جراحی بینی است و امروزه در اکثر جراحی‌های بینی سعی می‌شود از تامپون بینی استفاده نشود تا ناراحتی و درد پس از عمل به حداقل برسد. کم کردن ضربه‌ها و برش‌های بافتی و استخوانی حین عمل، باعث به حداقل رسیدن خون‌مردگی‌ها و تورم بافتی می‌شود. بنابراین بیمار بعد از یک هفته می‌تواند سرکار یا کلاس دانشگاه حاضر شود.

6 کوچک نکردن سوراخ‌های بینی:

در این جراحی‌ها سوراخ‌های بینی به هیچ وجه دست نخورده است. این کار به 4 دلیل بسیار غیرمنطقی است؛ اول آنکه در اغلب موارد دست خوردن سوارخ‌های بینی کاملا مشخص می‌شود و معلوم است که فرد جراحی شده ‌است، چون چین کنار پره بینی از بین می‌رود و بازسازی این چین و فرورفتگی طبیعی تقریبا غیرممکن است.

نکته دوم اشکالات تنفسی است که به دلیل کم شدن قطر مجرای تنفسی اتفاق می‌افتد و بسیاری از این افراد پس از سال‌های طولانی با مشکلات شدید تنفسی دست و پنجه نرم می‌کنند. سوم آنکه پهنای قاعده بینی در ناحیه پره‌ها موجب متعادل‌ترشدن پهنای نوک بینی پس از عمل می‌شود و طبق اصول زیبایی تناسب 50 درصدی پهنای نوک، پهنای پره‌های بینی را بهتر تامین می‌کند.

چهارم آنکه کوچک‌کردن سوراخ‌های بینی تقریبا غیرقابل‌برگشت به حالت طبیعی است و اصلاح نسبی آن از مشکل‌ترین روش‌ها در جراحی پلاستیک بینی است.




| *| نوشته شده در پنج شنبه 89/7/8 و ساعت 6:16 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )
<      1   2   3   4   5      >