عشق و دوستی

این خوراکی بدن شما را از عفونت پاک می کند!
این خوراکی برای تقویت سطح ایمنی بدن فوق العاده مفید است. این خوردنی درمانگر و معجزه آسا همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریال قابل توجهی است که برای حفاظت از سیستم گوارشی مفید هستند.
 عسل جایگزینی طبیعی‌تر و سالم‌تر برای شکر است که سالهای زیادی در بسیاری از نقاط دنیا در آشپزی و طبخ غذاها مورد استفاده قرار گرفته است.
عسل منبع فوق العاده‌ای از انرژی است و بعنوان خوردنی کاهش دهنده علائم خستگی هم شناخته شده است.
متخصصان تغذیه می‌گویند: عسل برای تقویت سطح ایمنی بدن فوق العاده مفید است. این خوردنی درمانگر و معجزه آسا همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد باکتریال قابل توجهی است که برای حفاظت از سیستم گوارشی مفید هستند. بعلاوه می‌توان از عسل برای درمان مشکلات و بیماریهای معمول مثل سرماخوردگی و گلودرد استفاده کرد. از سوی دیگر با وجودی که عسل قادر به درمان سرطان نیست اما دارای خواص ضد تومور است و سطح آنتی اکسیدان بین سلولی را افزایش می‌دهد.
شبکه خبری تورنتونیوز در مقاله جدیدی منتشر کرد: عسل حاوی قندهای گلوکز و فروکتوز است و همچنین مقدار منیزیم، پتاسیم، کلسیم، آهن و فسفات را در بدن افزایش می‌دهد. عسل سرشار از ویتامین B و C است.
متخصصان تاکید می‌کنند که از خواص ضدباکتریایی عسل هم نباید غافل شد. عسل نه تنها گلودرد را تسکین می‌دهد بلکه هم چنین می‌تواند باکتری‌های خاصی را که سبب ایجاد عفونت می‌شوند نابود سازد. در واقع اکثر موسیقی دانان و خوانندگان از ترکیب عسل با آب ولرم برای نرم کردن گلو پیش از شروع برنامه‌های خود استفاده می‌کنند.
عسل همچنین برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند، با ارزش و مفید است. مصرف آب لیمو در ترکیب با عسل به هنگام صبح مخلوطی کامل برای تقویت میزان متابولیسم بدن است.



| *| نوشته شده در سه شنبه 89/8/18 و ساعت 3:57 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

تاثیر هویج در زیبایی پوست !
در اینجا به شما سه ماسک ویژه که با این سبزی مفید تهیه میشود را معرفی میکنم تا با استفاده ی هفته ای دو تا سه بار از آنها به شادابی و روشن سازی پوستتان کمک کنید:
اینکه انواع سبزیجات برای سلامتی مفیدند بر همگان واضح و روشن است اما شاید بهتر باشد بدانید که در میان این همه سبزی مفید هویج خواص ویژه ای دارد که در زیبایی پوست بسیار تاثیر گذار است و اگر ما این عادت درست را که هویج یا آب هویج را در برنامه ی غذایی هر روز خود بگنجانیم نه تنها از نظر سلامتی جسم به خود کمک کرده ایم بلکه تاثیر مفید و واضح آن را در زیبایی، شادابی و جوان سازی پوست خواهیم دید.
 در اینجا به شما سه ماسک ویژه که با این سبزی مفید تهیه میشود را معرفی میکنم تا با استفاده ی هفته ای دو بار از آن به شادابی و روشن سازی پوستتان کمک کنید:
روش اول :


یک هویج و یک پیاز متوسط را با هم در یک لیوان آب درون قابلمه بجوشانید و بگذارید خوب با هم بجوشند تا زمانی که آب آنها به نصف لیوان برسد سپس آن را از صافی رد کرده و چند قطره آبلیمو به آن اضافه کنید، بگذارید سرد شود این محلول را هم میتوانید بخورید که بسیار برای شادابی و جوان کردن پوست و همچنین آرامش اعصاب مفید است و هم میتوانید در یخچال نگهداری کرده و یک روز در میان با پنبه روی پوست خود مالیده و پس از خشک شدن با آب سرد بشویید.
روش دوم :
هویج را بشویید و با پوست آب بگیرید چرا که بیشتر خواص و مواد مغذی آن در پوستش است، سپس مثل یک شیر پاک کن با پنبه برای تمیز کردن پوست از آن استفاده کنید و یا حتی بر روی پوست تمیز بمالید .
 
روش سوم :
 برای کسانی صورتشان زیاد جوش میزند بهتر است هویجی کوچک را با رنده ی ریز رنده کرده و با یک قاشق مربا خوری گلاب مخلوط کنند و روی صورت بخوابانند و پس از خشک شدن با آّ ب سرد بشویند و این کار را یک روز در میان تا بهبود جوشها انجام دهند.




| *| نوشته شده در سه شنبه 89/8/18 و ساعت 3:56 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

فواید عرق مرزه

فواید عرق مرزه در چیست ؟ آیا این فواید را می شناسید؟
مرزه گیاهی است علفی ،یک ساله و دارای ساقه های منشعب به طول تا 30 سانتی متر ، رنگ گیاه سبز کدر می باشد که با همین مشخصه با دیگر گونه ها متفاوت است . ساقه مرزه دارای گره هایی است که از همین گره ها ساقه های دیگر منشعب می شوند و این ساقه ها نیزبه نوبه ی خود دارای انشعاباتی جدید می گردند ، به همین دلیل بوته گیاه به صورت پرشاخه و پرپشت به نظر می رسد .
برگ های گیاه باریک ، دراز ، نوک تیز ، نرم و پوشیده از تارهای کوتاه است که مات و کدر به نظر می رسند . برگ های مرزه همچنین دارای یک رگبرگ و غده های حاوی اسانس است . گل های آن نیز کوچک و به رنگ سفید ، سفید مایل به گلی یا گلی رنگ است که در فصل تابستان ظاهر می شوند . این گل ها به صورت ضخیم و در طول ساقه قرار گرفته اند .
مرزه به دو صورت خودرو و کشت شده وجود دارد . انتشار آن در اروپا به ویژه فرانسه ، سیبری ، جنوب و غرب آسیا و از جمله ایران است . محل رویش مرزه در ایران شامل شمال غرب ، تبریز ، خوی ، ارسباران و قسمت های مختلفی از خراسان است . پرورش این گیاه به عنوان سبزی خوراکی بوده و استفاده خشک آن در ادویه جات در نقاط مختلف ایران رایج است .
ترکیبات مهم :
مرزه تابستانی ( برگ خشک ) حاوی حدود یک درصد اسانس می باشد که شامل اجسامی از جمله کارواکرول ، تیمول ، بتاپی نن ، پاراسیمن ، لیمونن و کامفن است . ترکیبات دیگر آن شامل ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است . ترکیبات مرزه بسته به شرایط آب و هوای ناحیه رویش ممکن است متفاوت باشد . موطن اصلی این گیاه شرق د ریای مد یترانه، کناره د ریای سیاه، نواحی جنوب اروپا، نقاط مرکزی و جنوب غربی آسیا مانند ایران و سیبری است. این گیاه به صورت خود رو د ر ایران، د ر بیشتر نواحی شمال غربی تبریز، خوی وخراسان د ر زمین های خشک آهکی و گرم و آفتابگیر، سنگلاخی و مزارع د شتی می روید . گل های این گیاه کوچک و سفید رنگ است.
? قسمت های مورد استفاده: کلیه اعضای هوایی شاخه های برگد ار و گلد ار
? خواص درمانی: طبیعت آن گرم است.
د ر رفع سوءهاضمه، زرد ی، حالت بحرانی آسم، تخمیرات رود ه، انگل، نفخ، قرقره جهت رفع افتاد گی زبان کوچک، احتقاق و پرخونی لوزه ها، استعمال خارجی رفع د رد های رماتیسمی و عصبی مفید است
موثر جهت دفع انگل، تقویت کودکان ضعیف، رفع نرمی استخوان، درمان کننده نقرس، اسهال، دلپیچه، استفراغ، هضم کننده غذا، تنظیم کننده عادت ماهیانه و خون ساز می باشد. در تقویت قوای جنسی، تسکین آسم و ناراحتی های تنفسی موثر است .
خواص مهم :
امرزه به علت داشتن ترکیبات فنلی در اسانس و ترکیبات تاننی در برگ ، دارای خاصیت قارچ ، ضد میکروب ، ضد اسپاسم و ضد اسهال می باشد . ضد نفخ ضد ترشی معده درمان اسهالهای حاد ومزمن همچنین مرزه دارای خاصیت ضد ادرارآوری بوده و در اروپا از قدیم به عنوان ضد تشنگی زیاد به خصوص در افراد مبتلا به مرض قند مورد استفاده بوده است . این اثر را به دلیل وجود جسم کارواکرول در اسانس آن می دانند . میزان و طریقه مصرف : به غیر از مصرف به صورت سبزی تازه ، می توان بر روی 1/5 گرم از خشک و خرد شده آن یک استکان آب جوش ریخته و 20 دقیقه برای دم کشیدن آن صبر کرد ؛ بهتر است درب ظرف بسته باشد ، سپس صاف کرده و میل شود .
میزان مصرف تا 3 قاشق چایخوری گیاه خشک در روز می باشد . در بعضی از کشورها تنتور مرزه وجود دارد . مصرف تنتور آن نیم تا یک قاشق چایخوری 1 تا 3 بار در روز
می باشد .
سمیت : مرزه برای انسان سمیت ندارد . با این حال مصرف بیش از اندازه ممکن است التهاباتی در مخاط ایجاد کند . در بعضی از حیوانات مانند موش ممکن است باعث التهاباتی شود .
مهمترین اثرات گزارش شده مرزه : ضد درد ، ضد آرتریت ، ضد باکتری ، ضد سرطان ، ضد ترشح ادرار ، ضد ویروس تبخال ، ضد التهاب ، ضد کرم ، ضد اکسیدان ، ضد عفونی کننده ، ضد قارچ ، ضد اسپاسم ، معرق ، هضم کننده غذا ، ادرار آور ، خلط آور ، مسهل ، مسکن ، محرک و مقوی معده .
نکات قابل توجه : 1 مرزه به صورت های تازه ، خشک و مخلوط در ادویه جات ، دارای مصرف بالایی در جهان است .
2 خواص مرزه خشک و یا در ادویه جات ، مشابه نوع تازه آن است و در غذاهای پختنی و بر اثر حرارت مقدار کمی از اسانس آن کاسته می شود ؛ از این رو تا حد زیادی خواص ذکر شده را همچنان در خود نگه دارد .
3 به خاطر وجود اجسام فنلی از جمله تیمول و کارواکرول در اسانس آن ، مصرف مقدار زیاد آن توصیه نمی شود ؛ چرا که ممکن است باعث التهابات جداره ی روده و معده گردد .



| *| نوشته شده در یکشنبه 89/8/2 و ساعت 5:3 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

فواید نوشیدن دوغ
به طور کلی، دوغ در مقایسه با سایر فرآورده‌های شیر، نسبت به گرمای محیط مقاومت بیشتری در برابر فساد دارد و در دمای محیط بهتر باقی می‌ماند و نیاز به نگهدارنده‌های مصنوعی دیگر ندارد....
چرا دوغ خواب‌آور است؟
دوغ یکی از فرآورد‌های مشتق از شیر است که از قدیم در فرهنگ ما جایگاه ویژه‌ای داشته و دامنه نفوذ آن حتی به داستان‌ها، متل‌ها و ضرب‌المثل‌های ما نیز کشیده شده است. مصرف فراوان دوغ به‌عنوان یک نوشیدنی همراه با غذا یا به‌صورت مجزا به‌خصوص در ماه‌های گرم سال سبب شده تا در سال‌های اخیر، اغلب شرکت‌های تولیدکننده فرآورده‌های لبنی توجه ویژه‌ای به تولید این محصول داشته باشند و بخشی از تولیدات خود را به آن اختصاص دهند. اما دوغ از نظر غذایی چه جایگاهی دارد و چه عواملی بر کیفیت آن موثر هستند؟ دکتر گیتی کریم، متخصص علوم و صنایع شیر و استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، به این سوال پاسخ می‌دهد.
ارزش غذایی دوغ تا چه میزانی است؟ آیا دوغ می‌تواند جایگزین شیر شود؟
دوغ فرآورده‌ای حاصل از شیر است که از اختلاط ماست و آب با نسبت‌های مختلف و افزودن نمک تهیه می‌شود. در صنعت برای طعم‌دار کردن آن از اسانس‌های مختلف مثل کاکوتی و نعناع یا گلبرگ‌های خشک و خردشده گل محمدی استفاده می‌کنند. شاید این طور بتوان گفت که دوغ نوشابه ماست است و حاوی کلسیم و سایر مواد معدنی، ویتامین‌های موجود در ماست‌، پروتئین و چربی است. به همین دلیل ارزش غذایی آن از ماست کمی کمتر است. بنابراین جایگزین کردن آن به جای شیر چندان درست نیست اما برای افرادی که دارای مشکل عدم تحمل لاکتوز هستند، می‌تواند مناسب باشد.
چرا دوغ اینقدر خواب‌آور است؟
این فقط مربوط به دوغ نیست. ماست و دوغ به دلیل داشتن برخی پپتیدهای موجود در کازئین و پروتئین‌های سرم شیر (مثل تریپتوفان) دارای این ویژگی هستند.
دوغ‌هایی که روی بطری‌شان نوشته‌ شده: «گرمادیده»؛ چه فرقی با دوغ‌های معمولی دارند؟
دوغ گرمادیده، دوغی است که بعد از آماده‌شدن تحت فرآیند پاستوریزاسیون، دوباره پاستوریزه می‌شود تا میکروارگانیسم‌های مایه ماست موجود در آن کاهش یابد. کم شدن میزان میکروارگانیسم‌های موجود در دوغ باعث می‌شود که فرآیند ترش‌شدن در آن آهسته‌تر انجام شود؛ در حالی که دوغ معمولی این حرارت را نمی‌بیند.
چگونه می‌توانیم فساد دوغ را تشخیص دهیم؟
عمده‌ترین عوامل فساد دوغ عبارتند از کپک‌ها و مخمر‌ها. می‌توان گفت که مخمرها بهتر می‌توانند در دوغ رشد و در آن گاز ایجاد کنند و طعم آن را تغییر دهند. به هر حال، مخمرها تاثیر نامطلوبی بر مصرف‌کننده نمی‌گذارند اما برخلاف آنها، کپک‌ها به ندرت دوغ را آلوده می‌کنند و رشد آنها با تغییر طعم دوغ و سپس تغییر رنگ آن مشخص می‌شود.
برای جلوگیری از فساد دوغ باید شرایط خاصی فراهم کرد؟
 البته این مساله نباید دلیلی بر نگهداری دوغ در دمای محیط باشد. این فرآورده نیز مانند تمام مشتقات شیر و فرآورده‌های لبنی بهتر است در دمای یخچال نگهداری شود.
 چه نوع میکروارگانیسم‌هایی در دوغ وجود دارند؟
از نظر میکروبیولوژیک می‌توان گفت که دوغ حاوی همان میکروارگانیسم‌هایی است که در ماست وجود دارد ولی باید به این نکته توجه داشت که میزان این میکرو‌ارگانیسم‌ها در دوغ کمتر از ماست است. دوغ علاوه بر مزایای تغذیه‌ای، حاوی باکتری‌های مفیدی است که اثرات زیادی بر سلامت دستگاه گوارش دارند. باکتری‌های مفید نظیر استرپتوکوکوس ترموفیلوس و لاکتوباسیلوس وولگاریس موجود در این فرآورده لبنی، در دستگاه گوارش جایگزین می‌شوند و می‌توانند آثار بسیار مفیدی بر سلامت دستگاه گوارش بگذارند. این میکروارگانیسم‌ها همچنین از رشد و تکثیر بسیاری از باکتری‌های مضر در دستگاه گوارش جلوگیری می‌کنند.
 چرا این محصول بعد از مدتی باقی ماندن در دمای محیط، گازدار می‌شود؟
چون برخی میکروارگانیسم‌ها در محیط وجود دارند که می‌توانند طی فر‌آیند رشد و تکثیر خود در محیط به صورت طبیعی گاز تولید کنند. در صورتی که مواد اولیه مورد استفاده درتهیه دوغ یا ظروف مورد استفاده حاوی این میکروارگانیسم‌ها و مخمرها باشند به مرور زمان باعث تولید گاز و در نتیجه گازدار شدن دوغ می‌شوند و این پدیده در شرایط عادی مشکلی برای انسان ایجاد نخواهد کرد.
دوغ‌هایی که به شیوه مصنوعی گازدار می‌شوند، چطور؟
این هم یکی دیگر از راه‌های گازدار کردن دوغ است. افزودن گاز دی‌اکسیدکربن در صورتی که این‌ کار تحت شرایط استاندارد بهداشتی و با رعایت اصول صحیح و مناسب تولید انجام شود، مانعی ندارد. گازدار کردن این محصول به‌صورت مصنوعی، عملی است که مورد تایید کدکس الیمانتاریوس (یک نهاد جهانی تدوین‌کننده استانداردهای غذا) هم قرار گرفته است. انجام این عمل بستگی به سلیقه و پذیرش مصرف‌کننده دارد و بهتر است گاز اضافه شده، طبیعی باشد.
 آیا مصرف بیش از حد آن می‌تواند مشکل‌ساز باشد؟
خب، هر ماده غذایی، حتی آب، اگر بیش از اندازه مصرف شود، می‌تواند بر سلامت انسان اثر منفی و نامطلوب بگذارد . دوغ هم از این قاعده مستثنا نیست. متخصصان تغذیه نیز در این زمینه توصیه می‌کنند که رژیم غذایی افراد باید به شکلی متنوع و در عین حال متعادل باشد تا تعادل بدن از وضعیت عادی خارج نشود.
رعایت بهداشت در تهیه دوغ چه نقشی در سلامت آن دارد؟
اگر این فرآورده لبنی تحت شرایط مطلوب بهداشتی و مطابق با اصول استاندارد تهیه مواد غذایی (مثل آب مناسب، اسانس‌های مجاز و سالم، نمک با ویژگی تاییدشده برای مصرف در غذا) تولید شود، می‌تواند به‌عنوان یک نوشابه سالم و مغذی در اختیار مصرف‌کنندگان قرار گیرد. باید به این نکته توجه داشت که افزودن هر نوع ماده نگهدارنده به دوغ در فرایند تولید، غیرمجاز است و تخلف محسوب می‌شود. رعایت اصول استاندارد تهیه این فرآورده نیز از مواردی است که باید توسط نهادهای ذیربط مورد
بررسی و کنترل قرار گیرد.



| *| نوشته شده در یکشنبه 89/8/2 و ساعت 5:2 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

سلطان و قلب صیفی جات را می شناسید؟
از این صیفی جات به عنوان قلب و سلطان یاد می شود آیا آن را می شناسید؟


گوجه‌فرنگی و آهن

مصرف گوجه‌فرنگی موجب افزایش جذب آهن در مواد غذایی گیاهی می‌شود. آهن موجود در گیاهان به خوبی جذب بدن نمی‌شود و وجود ویتامین C موجود در گوجه‌فرنگی، موجب جذب آهن مواد گیاهی می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود افراد در رژیم غذایی‌شان از گوجه‌فرنگی خام و سایر سبزی‎ها و میوه‌های حاوی ویتامین C استفاده کنند.

گوجه‌فرنگی و قلب

مصرف مداوم گوجه‌فرنگی در پیشگیری از بروز حمله‌های قلبی موثر است. بررسی‌ها نشان داده است لیکوپن موجود در گوجه‌فرنگی از ایجاد کلسترول بد و ایجاد پلاک‌های چربی در سرخرگ‌ها جلوگیری کرده و به این ترتیب ار بروز حمله قلبی پیشگیری می‌کند.

گوجه‌فرنگی و سرطان

مصرف مداوم گوجه‌فرنگی، خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می‌دهد. نتایج تحقیقات پژوهشگران ایتالیایی نشان داده مصرف گوجه‌فرنگی پخته می‌تواند از بروز سرطان پروستات پیشگیری کند. این پژوهشگران که موفق شدند نقش گوجه‌فرنگی را در پیشگیری از بروز سرطان پروستات کشف کنند، می‌گویند: «ما دریافتیم که یک رژیم غذایی غنی از گوجه‌فرنگی به ویژه گوجه‌فرنگی که همراه با دانه‌ها و پوست آن پخته شده باشد، می‌تواند پیشرفت تومورهای پروستات و عوامل التهابی مرتبط با این فرآیند را کاهش دهد.»
این دانشمندان برای دستیابی به این نتایج، روی موش‌های آزمایشگاهی اصلاح ژنتیکی شده، مراحل پیشرفت تومور پروستات انسان را شبیه‌سازی کردند. سپس این موش‌ها به دو گروه تقسیم شدند. گروه اول به میزان 10 درصد از رژیم غذایی روزانه خود گوجه‌فرنگی پخته دریافت می‌کرد و در رژیم غذایی گروه دوم گوجه‌فرنگی وجود نداشت. نتایج این تحقیقات نشان داد که نمونه‌های آزمایشگاهی گروه اول 11 تا 67 درصد بیشتر از موش‌های گروه دوم زنده ماندند و تومور بسیار آهسته و به کندی مراحل تکامل خود را طی کرد. همچنین بیشترین فعالیت آنتی‌اکسیدانی و کمترین سطح التهاب در آنها مشاهده شد.

گوجه‌فرنگی و تناسب اندام

گوجه‌فرنگی به دلیل داشتن فیبر زیاد، مواد قندی کم و کالری کمی که دارد در کنترل وزن موثر است و افرادی که قصد کاهش وزن دارند، می‌توانند از گوجه‌فرنگی استفاده کنند. همچنین بررسی‌ها نشان داده است گوجه‌فرنگی با ایجاد احساس سیری برای مدت طولانی به کنترل وزن کمک می‌کند. پیشتر مشخص شده بود که گیاهخواران و افرادی که زیاد میوه و سبزی مصرف می‌کنند در مقایسه با افرادی که در رژیم غذایی‌شان زیاد از غذاهای فراوری شده استفاده می‌کنند، لاغرتر هستند. اکنون محققان دریافته‌‏اند که این موضوع تنها به علت پایین بودن کالری سبزی و میوه‌ها نیست بلکه لیکوپن موجود در سبزی‌ها و میوه‌ها با کاهش هورمون اشتها، به احساس سیری افراد کمک می‌کند. پژوهشگران انگلیسی با بررسی تاثیر مصرف نان غنی شده با سبزی‌ها بر 17 زن 18 تا 35 ساله دارای وزن طبیعی، دریافتند بین افرادی که نان‌های غنی شده با پنیر خامه‌ای، هویج و گوجه‌فرنگی مصرف کردند، آنهایی که نان دارای گوجه‌فرنگی مصرف کردند، بیشتر احساس سیری می‌کردند.

گوجه‌فرنگی و پوست

مصرف گوجه‌فرنگی پخته توانایی بدن در مقابله با پرتوهای ماورای بنفش خورشید را افزایش داده و مانند ضد آفتاب از پوست محافظت می‌کند. افرادی که دچار سوختگی‌های پوستی می‌شوند، می‌توانند با مصرف گوجه‌فرنگی پخته، توانایی بدن را در ترمیم این سوختگی‌ها افزایش دهند. همچنین استفاده از گوجه‌فرنگی می‌تواند در ایجاد طراوت پوست موثر باشد و از چین‌وچروک‌های زود هنگام پوست جلوگیری کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد آنتی اکسیدان موثر در گوجه‌فرنگی به نام لیکوپن به صورت خام سخت‌‌تر جذب شده و مورد استفاده بدن قرار می‌گیرد وعمل پختن جذب این ماده را در بدن ساده‌تر می‌کند.

گوجه‌فرنگی و جراحی

آنتی‌اکسیدان موجود در گوجه‌فرنگی از بروز دردهای پس از جراحی‌های شکمی جلوگیری می‌کند. لیکوپن که رنگ قرمز گوجه‌فرنگی از آن است، از ترشح دسته‌ای از پروتئین‌ها که در تشکیل بافت‌های غیرطبیعی و چسبنده‌ داخل شکم نقش دارند، جلوگیری می‌کند. تحقیقات نشان می‌دهد رژیم غذایی که درآن گوجه‌فرنگی یا محصولات تهیه شده از آن به مقدار زیادی گنجانده شده باشد، راهی مطلوب برای کنترل تشکیل این بافت‌های شکمی ‌است. زمانی که این بافت‎ها داخل شکم تشکیل می‌شوند بیشتر سبب اتصال غیرطبیعی دو ارگان یا بخش‌هایی از آنها به یکدیگر خواهند شد. این بافت‌ها باعث یک سری دردهای شکمی ‌و حتی انسداد روده و مثانه و در زنان نیز سبب نازایی می‌شوند. آنتی اکسیدان گوجه‌فرنگی حتی در سس گوجه‌فرنگی هم به میزان فراوانی وجود دارد. این آنتی اکسیدان اثرات خوبی هم در پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی عروقی و برخی از انواع سرطان دارد.




| *| نوشته شده در یکشنبه 89/8/2 و ساعت 5:0 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

تفاوت خواص پیاز سفید و قرمز در چیست؟
آیا می دانید پیاز قرمز و سفید چه فوایدی دارند و چه تفاوتی با هم دارند؟

پیاز قرمز از سکته پیشگیری می‌کند

پیاز قرمز می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های قلبی پیشگیری کند.

دانشمندان متوجه شدند سبزیجاتی که معمولا در رژیم‌های غذایی کشورهای خاورمیانه و هندوستان مصرف می‌شوند می‌توانند کلسترول‌های بد را از بدن حذف کرده و به این ترتیب از سکته و حمله قلبی پیشگیری کنند.

یکی از این سبزیجات پیاز قرمز است. این گیاه هم‌چنین می‌تواند به حفظ کلسترول‌های خوب بدن کمک کرده و از ابتلا به بیماری‌های قلبی پیشگیری کند.

محققان هنک‌کنگی با انجام مطالعاتی روی حیوانات به این نتایج رسیدند. آن‌ها متوجه شدند مصرف پیاز قرمز بعد از 8 هفته می‌تواند میزان کلسترول‌های بد را در بدن به میزان 20 درصد کاهش دهد. اما در همین دوره زمانی، هیچ تغییری در میزان کلسترول‌های خوب بدن به وجود نیامد.

ژن یو چن که مسوول انجام این مطالعات در دانشگاه هنک‌کنگ است در این باره گفت: با وجود آن‌که تحقیقات زیادی در مورد خواص پیازها انجام شده است، اما هنوز هم در مورد اثر این گیاهان روی ژن‌های انسان‌ها و متابولیسم بدن سوالات زیادی وجود دارد.

این برای اولین بار است که اثر پیاز قرمز روی عملکرد بیولوژیک بدن مورد توجه قرار می‌گیرد. اولین فایده پیاز این است که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. البته با وجود آنکه مصرف پیاز سفید در بریتانیا محبوبیت بیش‌تری دارد، پیاز قرمز در هندوستان، خاورمیانه و کشورهای مدیترانه‌ای طرفداران زیادی دارد.

به طور کلی در مورد فواید پیازها مطالب زیادی بیان شده است. برای مثال محققان معتقدند پیازها می‌توانند از ابتلا به سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی پیشگیری کند و هم‌چنین از ابتلا به سرماخوردگی و سرفه هم خودداری می‌کنند.

در کشورهایی که مصرف پیازها معمول است نرخ ابتلا به سرطان پایین‌تر از مناطق دیگر جهان است. برای مثال در کشور چین که مردم پیاز و سیر زیادی مصرف می‌کنند خطر ابتلا به سرطان نسبت به دیگر کشورهای جهان نزدیک به 40 درصد کمتر است.



| *| نوشته شده در دوشنبه 89/7/26 و ساعت 3:33 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

روغن نارگیل در درمان این بیماری معجزه میکند!
آیا می دانید چه بیماری با روغن نارگیل درمان می شود؟


در حال حاضر 520000 نفر در سراسر ایالات متحده مبتلا به آلزایمر هستند و این هفتمین علت مرگ و میر است . تحقیقات انجام شده بر روی افراد مبتلا به آلزایمر، نشان میدهد افرادی که در برنامه غذایی خود روغن نارگیل دوبار در روز استفاده می کنند پس از2 هفته شروع به بهبودی می کنند.

این افراد پس از 37 روز وضوح بیشتری از کارهای انجام گرفته خود داشته اند و آنهاهر روز صبح شاد، هوشیار و با انرژی از گذشته بوده و می توانستند باتمرکز کردن کارهای خود را انجام دهند. با گذشت یکسال این زوال عقلی را تاجایی عقب راندند که می توانستندمطالب را در حافظه کوتاه مدت خود دخیره کنند و قدرت درک مطلب آنها به طرزچشمگیری بهبود یافته بود. و آنها اغلب حتی مطالعات روزمره خود را با جزئیات دقیق آن می توانستنذ به خاطر بیاورند.




| *| نوشته شده در دوشنبه 89/7/26 و ساعت 3:24 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

این 4 سبزی شیر مادر را زیاد می کنند
اگر شما کودک شیر خوار دارید از این سه سبزی بخورید و شیر خود را افزایش دهید و ...
مصرف ریحان، ترخون، زیره و رازیانه باعث افزایش شیرمادر می‌شود
گیاهانی مانند ریحان، بادام زمینی، ترخون، زیره و رازیانه معطر خاصیت ضد نفخ داشته و با ورود به شیر مادر از دل درد کودک جلوگیری می‌کنند.
دکتر محمد حسین سیاح گفت: تعدادی از گیاهان با مکانیسم‌های مختلف و از طریق تحریک غدد تولید شیر باعث افزایش شیر مادران می‌شوند.
وی تصریح کرد: ریحان جزء گیاهان معطر و دارای خاصیت ضد نفخ برای مادر و کودکان است و رازیانه نیز همانند ریحان دارای همان خاصیت به اضافه هورمون‌های گیاهی است که از طریق تحریک با غدد مترشحه شیر باعث افزایش شیر مادران شیرده می‌شود.
این متخصص کودکان در گفتگو با ایسنا تاکید کرد: سیاه دانه نیز با خاصیت ضد درد، ضد سرطان، هضم کننده غذا، کاهش دهنده پرفشاری خون باعث افزایش شیر مادران می‌شود و مصرف روزانه 2 گرم سیاه دانه بلامانع است که بهتر است دانه‌ها له شوند تا اثر آنها بیشتر شود. تاکنون عوارض جانبی از سیاه دانه مشاهده نشده و مصرف آن در دوران بارداری توصیه می‌شود.
دکتر سیاح گفت: سیب‌زمینی هم برای مادر، مقوی و سالم است و مهمترین اثر آن ضد درد، ضد میکروب، خواب آور، خلط آور و ادرارآور بودن برای کودک است.



| *| نوشته شده در چهارشنبه 89/7/21 و ساعت 8:30 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

3 خاصیت مهم چای سفید
نوشیدن چای های مختلف برای سلامتی از بحث هایی است که تازگی ندارد و انواع مختلفی از چای ها وجود دارد که نوشیدن آن ها به طور یقین به این که فردی سالم تر باشید، کمک خواهد کرد. هزاران سال پیش، چای در بین چینی ها به منظور مراقبت از بیماری های مختلفی که در آن زمان ها، مردم را گرفتار می کرد، استفاده می شد.


یکی از چای هایی که بدین منظور استفاده می شده است، چای سفید بوده است. چای سفید نیز مثل سایر انواع چای، از گیاه Camellia sinensis به دست می آید؛ اما برگ ها قبل از این که به طور کامل باز شوند، برداشت و چیده می شوند. چای سفید نسبت به سایر چای های سنتی کمیاب تر و گران تر است
.
چای سفید مشابه چای سبز تحت فرآوری بسیار اندک و بدون تخمیر حاصل می شود اما تفاوت قابل توجهی در مزه با هم دارند. در واقع طعم چای سفید بسیار لطیف تر و ملایم تر است.

چای سفید دارای فواید زیادی است که بد نیست شما هم از آن ها آگاه باشید. در این متن سعی کرده ایم سه فایده ی حیاتی چای سفید را که برای سلامتی بسیار سودمند است، برای تان توضیح دهیم..
.
1- غنی از آنتی اکسیدان ه
ا
اولین آن ها این است که چای سفید غنی از آنتی اکسیدان ها است. بدن انسان دائماً در معرض شرایطی است که اکسیداسیون نامیده می شود و کاملاً طبیعی است که ما نیز در معرض آن ها قرار بگیریم
.
با این وجود این فرایندها هنگامی که ما مواد غذایی ناسالم می خوریم و یا هنگامی که هوای آلوده ای را نفس می کشیم و یا زمانی که آب آلوده ای را می نوشیم، تسریع می شوند. در نتیجه ی فرایند اکسیداسیون، رادیکال های آزادی در بدن تولید می شود که به بدن ما در سطح سلولی آسیب هایی را وارد می کند
.

چای سفید آنتی اکسیدان هایی را برای شما فراهم می کند که با این رادیکال های آزاد ترکیب شده و قبل از آن که فرصت کنند فعالیت تخریبی خودشان را انجام دهند، آن ها را به طور امنی از بدن خارج می کند
.
2- کمک به کاهش وزن

* یکی دیگر از فواید چای سفید این است که به طور موثری به افزایش متابولیسم بدن و در نتیجه به سوزاندن کالری های اضافه در طول روز کمک می کند

* اخیرا در یکی از تحقیقات انجام شده در آلمان مشخص شد که چای سفید به کاهش وزن از طریق کاهش چربی ها کمک می کند و این خیلی مهم بود؛ نه فقط برای این که چای سفید به تناسب اندام کمک می کرد بلکه به این دلیل که چاقی، مشکلات عدیده ای را برای افراد مبتلا به این عارضه ایجاد می کند که با کاهش وزن می توان بسیاری از آن عوارض را کاهش داد.

در این تحقیق مشخص شد که عصاره ی چای سفید موجب مهار تولید سلول های چربی جدید در افرادی که آن را مصرف کرده بودند شد. از طرفی در تحقیق دیگری نشان داده شد که عصاره ی چای سفید موجب تحریک انتقال چربی ها از سلول های چربی شد
.
3- کاهش فشار خون بالا

یکی از مشکلات رایج این روزها در بین مردم، پُرفشاری خون است و خیلی از مردم یا فشار خون بالای کنترل نشده دارند و یا این که تحت درمان هستند، ولی با این حال خیلی خوب کنترل نمی شود.

نوشیدن چای
چای سفید به طور طبیعی فشار خون تان را پایین می آورد و به شما کمک می کند تا در برابر عوارض جانبی داروهای کاهنده ی فشار خون، که همان دِهیدراته شدن می باشد، در امان باشید. چای سفید همچنین به شما کمک می کند که فشار خون تان را به وسیله ی کاهش وزن تان به طور طبیعی نیز کاهش دهید؛ همان طور که در بالا توضیح داده شد.

فواید بی شمار دیگری از نوشیدن مرتب و منظم چای سفید نصیب شما خواهد شد که می توان به اثرات آنتی باکتریایی و آنتی ویروسی آن اشاره کرد و دیگر این که بسیاری از اهداف آرایشی مانند کمک به پاک سازی و سلامت پوست را برآورده می سازد.

آن چه مسلم است این است که نوشیدن یک تا دو فنجان چای سفید به صورت روزانه می تواند فواید بسیار زیادی برای همه ما داشته باشد و این قطعاً ارزش امتحان کردن اش را دارد.
جدای از فوایدی که بر شمردیم، چای سفید دارای طعم منحصر به فردی است که بسیاری از مردم از نوشیدن آن بسیار لذت می برند.




| *| نوشته شده در دوشنبه 89/7/19 و ساعت 11:51 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

گیاهی مفید جهت دردهای ماهیچه ای
آیا می دانید این گیاه به صورت خام یا پخته برای دردهای ماهیچه ای بسیار مفید است و ...


پژوهشگران آمریکایی تاکید دارند زنجبیل که به طور سنتی به عنوان داروی ضد تهوع مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند دردهای ماهیچه‌ای پس از انجام فعالیت شدید ورزشی را کاهش دهد
.
محققین دانشگاه جورجیا با آزمایش بر روی این گیاه دریافتند که زنجبیل به صورت خام یا پخته می‌تواند دردهای ماهیچه‌ای پس از ورزش را بین 23 تا 25 درصد کاهش دهد.

آن‌ها با تجویز مکمل‌های زنجبیل طی 11 روز برای داوطلبان ورزشکار، به این نتیجه رسیدند که ورزشکاران با استفاده از این گیاه می‌توانند دردهای ماهیچه‌ای خود پس از ورزش را به طرز چشمگیری کاهش دهند.

نتایج این تحقیق در مجله Pain Results منتشر شد.




| *| نوشته شده در جمعه 89/7/2 و ساعت 2:42 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )
   1   2   3      >