عشق و دوستی

آیا موقع برقراری ارتباط جنسی احساس درد می کنید؟ اگر اینطور است، پس احتمالاً یک خانم هستید. گرچه در آخر مقاله توصیه هایی نیز برای مردانی ارائه میکنیم که ارتباط جنسی برایشان دردناک است.

احساس درد حین ارتباط جنسی لذت مورد نظر را از بین خواهد برد. از این گذشته، رابطه جنسی باید تجربه ای لذت بخش و خوشایند باشد نه دردناک.

خوشبختانه، اگر مردان وقت بیشتری را برای عشق بازی و ناز و نوازش خانمشان صرف کنند تا دستگاه تناسلی زن استراحت کند و روان کننده طبیعی آن راه بیفتد، و اگر زن و مرد از یکی از جدیدترین روان کننده های آمیزشی استفاده کنند، این مشکل برطرف خواهد شد.

چه زمان کمک بگیرید؟

اگر این درد فقط در یک قسمت از رابطه جنسی برایتان اتفاق بیفتد، می توانید به راحتی آن را نادیده بگیرید. اما اگر این درد پیوسته ادامه یابد دیگر نمی توانید اعتنا نکنید. برای بهتر کردن اوضاع باید کاری کنید.

اما چطور؟ اگر می دانید که پزشک خانوادگیتان در این زمینه مهارت کافی دارد میتوانید مشکل را با او در میان بگذارید اما واقعیت این است که بیشتر پزشک های داخلی به اندازه کافی برای مقابله با اینگونه دردها آموزش ندیده و مهارت ندارند.

متاسفانه، کلینیک های تنظیم خانواده مملو از بیمار است و متخصصین آن وقت کافی برای رسیدگی به مشکلات خانم هایی که در ارتباط جنسی دارای مشکل هستند، ندارند.

یک راه دیگر این است که به یک متخصص زنان مراجعه کنید و از او بخواهید که به شما برای حل مشکلتان کمک کند.

عامل احساسی

بد نیست نگاهی به این مشکل بیندازیم و ببینیم علت دردناک بودن رابطه جنسی چه می تواند باشد. اما خوب است به خاطر داشته باشید که همیشه کمی از عناصر احساسی نیز در این قبیل مشکلات دیده می شود.

اگر شما هم هنگام برقراری ارتباط جنسی دچار درد می شوید، مطمئناً این مسئله باعث نگرانی و ناراحتی شما شده است. این نگرانی و ناراحتی به کلی شهوت جنسی شما را خاموش می کند و همین مسئله باعث می شود دفعه بعد درد بیشتری را تجربه کنید.

متاسفانه، مقاربت دردناک در اکثر موارد می تواند تاثیرات احساسی بسیار مخربی بر یک رابطه داشته باشد. گاهی اوقات حتی پیش می آید که زوج هایی به خاطر این مشکل از هم جدا می شوند. با در نظر گرفتن این مسائل دیگر واضح است که باید سریعاً به دنبال راه چاره ای برای مشکل خود باشید.

علت آن چیست؟

عوامل مختلفی می توانند در بروز مقاربت دردناک تاثیرگذار باشند که خیلی از آنها چندان جدی نیستند. اما برخی از این عوامل کاملاً جدی هستند.

درواقع، این ارزیابی باید توسط پزشک شما صورت گیرد که متخصص در آزمایش دستگاه تناسلی است. یکی از اولین چیزهایی که باید مشخص شود این است که آیا این درد عمقی است یا نزدیک به خارج است؟

پاسخ به این سوال شاید چندان ساده هم نباشد. گاهی اوقات این درد هم سطحی و هم عمقی است. اما تشخیص اینکه درد از کدام ناحیه است می تواند به تشخیص مشکل کمک کند.

- گرفتگی عضلات واژن

گرفتگی عضلات واژن می تواند هم درد سطحی و هم عمقی ایجاد کند و یکی از متداولترین عوامل بروز درد حین رابطه جنسی است. این اسپاسم و گرفتگی عضلات آن ناحیه از بدن است که معمولاً به خاطر ترس از آسیب دیدن اتفاق می افتد.

این گرفتگی معمولاً آنقدر دردناک است که ادامه ارتباط غیرممکن می شود—گاهی اوقات حتی برای سال ها.

برخی از خانم ها که دچار گرفتگی عضلات واژن می شوند، دیگر هیچوقت نتوانسته اند یک رابطه جنسی کامل داشته باشند یا حتی از نواربهداشتی استفاده کنند. این دسته از خانمها حتی نسبت به آزمایش های واژن نیز ترس دارند به همین علت هیچوقت برای معاینه نزد پزشک و متخصص نمی روند.

گرفتگی عضلات واژن درد بسیار زیادی ایجاد می کند و خانم هایی که دچار آن می شوند معمولاً تا حد زیادی از دست همسرشان، پزشکشان و حتی خودشان، عصبانی می شوند. اما این وضعیت تقصیر هیچ کس نیست.

دلایل متداول این مشکل عبارتند از:

تربیت و پرورش محدود و سخت گیرانه که زن طوری بار آمده باشد که به رابطه جنسی به عنوان کاری زشت و ناپسند نگاه کند.
تربیتی که در آن به زن این باور غلط داده شده که مهبل خیلی تنگ است به همین دلیل رابطه جنسی خیلی دردناک می شود.
در گذشته به فرد تجاوز شده باشد یا مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته باشد. تجربیاتی مثل این ممکن است باعث شود فرد از رابطه جنسی ترس داشته باشد.
عفونت های دردناک مهبل
عدم راحتی با والدین—در سطح ناخودآگاه.
این باور غلط وجود دارد که خانم هایی که دچار گرفتگی عضلات مهبل هستند به طور کل از رابطه جنسی و برقراری رابطه جنسی بدشان می آید.

درواقع، خیلی از خانم هایی که دچار این وضعیت هستند بسیار علاقه مند به نزدیکی با همسرشان هستند.

خیلی از آنها از عشق بازی و ناز و نوازش های همسر لذت می برند و حتی برخی از آنها می توانند به همین ترتیب به ارگاسم برسند. اما به محض اینکه همسرشان به برقرار ارتباط مبادرت ورزد، این لذت از بین می رود.

عوامل دیگر درد عمقی حین رابطه جنسی

مشکل گردنه رحم: آلت تناسلی مرد، با شدت به گردنه رحم برخورد می کند. درنتیجه عفونت های گردنه رحم و نواحی حساس روی آن می تواند موقع ارتباط جنسی ایجاد درد کند.
مشکل رحم: اختلالات مختلف رحم می تواند درد عمقی حین رابطه جنسی ایجاد کند.
تورم درونی رحم: این اختلال که بسیار هم متداول است معمولاً رحم و بافت های اطراف آن را تحت تاثیر قرار می دهد. این مشکل باعث می شود این نواحی بسیار حساس شوند مخصوصاً وقتی نزدیک به عادت ماهیانه فرد می شود. فشار آلت جنسی مرد روی ناحیه ای که دچار این مشکل است، دردی شدید و عمقی ایجاد می کند.
مشکل تخمدان: کیست های تخمدان هم ممکن است درد ایجاد کنند. این درد همچنین اگر نوک آلت جنسی مرد به تخمدانی که در جای عادی خود قرار ندارد برخورد کند، ایجاد می شود.
بیماری التهابی لگن: این مشکل با عفونت ایجاد می شود و اخیراً به خاطر ویروسی به نام کلامیدیا متداولتر شده است. اگر این ویروس درمان نشود، تا حد زیادی احتمال بروز این بیماری وجود دارد. در این مشکل، بافت های عمقی درونی به طرز بدی ملتهب می شوند و درنتیجه فشار رابطه جنسی منجر به ایجاد درد می شود.
بارداری خارج از رحم: ایجاد فشار روی آن می تواند دردناک باشد.

عوامل دیگر درد سطحی حین رابطه جنسی

نبود مایع روان ساز: این مسئله می تواند به خاطر استرس، وقفه افتادن در رابطه جنسی، راحت نبودن بدن پدید آید. بی مهارت مرد در مقدمه رابطه جنسی هم می تواند یکی از متداول ترین دلایل بروز این مسئله باشد.
بزرگ بودن آلت جنسی مرد: بعضی از خانم ها شکایت دارند که آلت تناسلی همسرشان بیش از اندازه بزرگ است. درواقع، وقتی زن تحریک می شود و راحت هم باشد، واژن تا چند سانتیمتر باز می شود بنابراین هر زنی باید بتواند هر نوع آلت تناسلی را تحمل کند.
اما اگر فرد به آلت تناسلی بزرگ عادت نداشته باشد یا مشکلات قبلی عفونت های ادراری یا تورم درونی رحم داشته باشد می تواند حین رابطه جنسی برای او استرس و اضطراب ایجاد کند.

یک اختراع جدید می تواند در این مورد به درد بخور باشد. این اختراع مثل یک حلقه بالشتکی است که مرد ته آلت تناسلی خود می اندازد. این باعث می شود طول آلت تناسلی که وارد وازن می شود کوتاهتر شود.

خشکی یائسگی یا پس از یائسگی: این مسئله معمولاً به خاطر افت هورمون های جنسی در خانم هاست. درمان با قرص های مخصوص یا کرم هورمونی معمولاً مشکل را برطرف می کند. روان سازهای معمولی مخصوص رابطه جنسی هم می تواند کمک کند.
عفونت واژن: این عفونت ها بسیار متداول است. یک نوع عفونت که تعداد زیادی از خانم ها را گرفتار می کند، برفک است. تاول یا تبخال روی وازن هم می تواند دردناک باشد.
آسیبدیدگی: آسیبدیدگی فرج یا واژن ممکن است در تجاوز های جنسی اتفاق بیفتد و بعدها مشکلاتی را برای فرد ایجاد کند. انواع متداولتر آسیب ها با پارگی های موقع وضع حمل اتفاق می افتد.
زگیل روی دستگاه تناسلی: این مشکلات در افرادی که از نظر جنسی بی بند و بار هستند به وفور دیده می شود. معمولاً این زکیل ها می تواند درد ایجاد کند، به خصوص اگر عفونی شوند.
تورم فرج یا مادگی: فرج یا مادگی به دهانه وازن اطلاق می شود. این مشکل می تواند به خاطر عوامل مختلفی باشد از جمله مواد شیمیایی موجود در ماده های شوینده بدن و صابون ها.
ورم خونی چوچوله: این مشکل کبودی یا خون مردگی است که روی چوچوله ایجاد می شود که به خاطر سایش بیش از حد می تواند باشد. این مشکل معمولاً طی چند هفته بهبود می یابد.
اجسام خارجی در واژن: متداولترین این اجسام، تکه پنبه ای از نوار بهداشتی است که جا مانده است. این مسئله معمولاً ایجاد درد می کند به خصوص اگر آن پنبه منجر به عفونت شده باشد.
حساسیت اندام های جنسی خارجی: این مشکلی بسیار ماندگار و دردناک است که در آن ناحیه خارجی اندام های جنسی بسیار حساس میشود و فقط لمس کردن آن درد شگرفی ایجاد می کند. دلیل این مشکل هنوز شناخته شده نیست اما معمولاً می توان آن را با موفقیت درمان کرد.
سرطان: سرطان معمولاً به ندرت منجر به درد در رابطه جنسی می شود اما برای خانمی که تا قبل از 40 سالگی با چنین مشکلی مواجه نبوده است می تواند یک علامت اخطار باشد.
آیا مردها هم ممکن است حین رابطه جنسی دچار درد شوند؟

گاهی اوقات مردها نیز حین ارتباط جنسی دچار درد می شوند. دلایل متداول این مشکل می تواند شامل اختلالات پوستی روی آلت جنسی مثل اگزما یا پسوریازیس باشد. همچنین ممکن است به این علت باشد که وازن زن برای آلت تناسلی مرد خیلی کوچک است. یک روان ساز خوب مخصوص رابطه جنسی می تواند در این زمینه کمک کند.

عوامل معمول درد مردها حین رابطه جنسی عبارتند از:

برفک که در این مورد زن هم مبتلا به این مشکل خواهد بود.
بخیه ای که پس از وضع حمل در واژن زن جا مانده باشد.
نخ آئودی یا آئودی که به خوبی در واژن جاسازی نشده باشد.
بیماری پیرونی (Peyronie’s disease)—اختلالی مردانه که موجب خم شدن آلت تناسلی می شود.




| *| نوشته شده در یکشنبه 89/12/15 و ساعت 5:19 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

((بخشیدن گناه را شعار خود گردان! و به نیکویى ها به طور معروف فرمان ده ! و از نادانان روى بگردان))
سوره اعراف, آیه 199

نیاز به داشتن هم صحبت ، عشق ، علاقه و دوست داشتن یکدیگر میان هر دو جنس -زن و مرد- و به خصوص همسران ، خصوصیتى مشترک است.

 

اگر از هر کدام از همسران خواسته شود تا در مورد زندگیشان مطالبى بگویند و یا بنویسند, حرفهاى زیادى براى گفتن خواهند داشت و البته این موضوع چندان تعجبى هم ندارد . چرا که همه ی زنان و مردان خوبى و زیبایى را دوست دارند. چیزى که مایه ی تعجب مى باشد این است که با وجود شناخت زنان و مردان از خوبیها و بدیها, گاهى آنان زشتى را بر زیبایى ترجیح مى دهند.

نمى توان گفت که قهر کردن کار زشتى مى باشد چرا که گاهى قهر ، آخرین و شاید بهترین وسیله ی مقابله با افرادى باشد که ادامه ی ارتباط با آنان به ضرر مى باشد. با این تعریف و با این وجود آیا قهر و دورى از هم باید در زندگى همسران جایى داشته باشد؟

تصور اغلب زوجین بر این است که براى داشتن یک ارتباط صحیح و منطقى در زندگى مشترک باید به آن گونه رفتار نمایند ،که دوست دارند با خودشان آن گونه رفتار شود. در حالى که واقعیتهاى زندگى خلاف این را مى گویند.

گاهى همسران ارتباط خویش را با یکدیگر قطع و به اصطلاح از همدیگر قهر مى کنند چرا که معتقدند که احساس آنها نادیده گرفته شده و یا مى شود. باید در نظر داشت, تمامى اعضاى خانواده نیازمند این مى باشند تا احساس آنها مورد تإیید باشد. به این ترتیب براى اینکه همسران مدام در حال آشتى و صلح و صفا با یکدیگر باشند لازم است به احساسات و نظریات یکدیگر احترام بگذارند.

باید توجه داشت احساس و عاطفه, انرژى در حال حرکت مى باشد. این انرژى به تمامى انسانها و اعضاى یک خانواده به عنوان رکن رکین جامعه امکان مى بخشد تا در برابر آنچه نیازهاى اولیه او را تهدید مى کند بایستد. بدون این انرژى که وصفش گذشت (احساس و عاطفه) انسانها نمى توانند در راستاى حفظ شإن و ارزشمندى خودشان حرکت نمایند.

لازمه ی ارتباط مناسب و متناسب میان همسران و اعضاى خانواده, خودآگاهى واقعى مى باشد و این هم مستلزم آن مى باشد که زن و مرد از حد و مرزهاى خود مطلع و آگاه باشند. هر زن یا مردى مسئول احساسات, تصورات, برداشتها و امیال خویش است.

به واقع زوجین توانایى دوست داشتن و عشق ورزیدن دارند که به هر کدامشان امکان مى بخشد تا خود و دیگران را دوست بدارند و واضح است که در حالت صلح و آشتى این عشق و محبت و دوستى است که حرف اول را خواهد زد.

 

براى اینکه همسران با یکدیگر مدام در حالت آشتى و صلح و صفا به سر ببرند باید به تمایز خود با طرف مقابلشان ایمان داشته و به دیده ی احترام بنگرند. همه ی انسانها نیازمند داشتن یک هویت مستقل و دوست داشتنى مى باشند و هویت زنان و مردان همانا تفاوتهاى میان آنهاست. هر زن و یا مردى موجودى منحصر به فرد و تکرار نشدنى است که فردیت او معادل هویتش مى باشد.

 

همسران باید بدانند که حتى میان نزدیکترین انسانها به همدیگر, فاصله اى لایتناهى وجود دارد و در این میان مى توان زندگى بسیار شیرین و لذت بخشى را ساخت به شرط اینکه همسران بتوانند فاصله میان خود را دوست داشته باشند.




| *| نوشته شده در یکشنبه 89/12/15 و ساعت 5:17 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

1-فرزندان پیش دبستانی: پدرانی که صاحب فرزند کودکستانی میباشند، از رابطه جنسی کمتری برخوردارند. در مردان معمولا بیش از زنان این احتمال وجود دارد که به فرزندان خردسال خود به عنوان یک مانع و مخل زندگی جنسی نگریسته شود، بنابراین مردان در این شرایط کمتر آغازگر رابطه ی جنسی میشوند. از این رو زنان بایستی پیش دستی کرده و خود آغاز گر رابطه ی جنسی شوند و برای این کار زمان مناسبی را کنار بگذارند. زنان باید بیش از پیش به شوهران خود توجه کرده و به آنها بفهمانند که کماکان جذاب و دوست داشتنی هستند. برای این کار کودک را راس ساعت 8 شب به رختخواب هدایت کنید، تا بتوانید فرصت هم آغوشی با شوهران خود را فراهم آورید.

2- احتمال جدایی و متارکه: زوجینی که قصد جدایی از یکدیگر را دارند، رابطه ی جنسی ی کمتری با یکدیگرخواهند داشت. زوجینی که به سمت طلاق پیش می روند اغلب سعی میکنند از صمیمیت میان خود بکاهند.

3- سن: این یک فاکتور پیش بینی کننده قوی است. هر قدر سن بالاتر رود احتمال کاهش روابط ی جنسی افزایش می یابد. اما در آن روی سکه وقتی رابطه جنسی در زوجین مسن روی میدهد، عموما رضایت بخش تر و از کیفیت بالاتری برخوردار بوده و عشق و محبت در آن پر رنگ تر است. این گلایه زنان جوان که: "وی از شور و بنیه جنسی ی خوبی برخوردار است اما هیچ چیز از تکنیک های جنسی و عشق ورزی نمیداند." با افزایش سن کمتر به گوش میرسد. با افزایش سن زنان و مردان خصوصیات یک رابطه ی جنسی خوب و رضایت بخش را آموخته و همین امر باعث میشود با وجود کاهش بنیه جنسی و دفعات برقراری رابطه جنسی، رابط ی جنسی رضایت بخش تر و لذت بخش تر گردد.

4- سالهای تاهل: مردانی که از تاریخ ازدواجشان خیلی گذشته، رابطه ی جنسی کمتری را گزارش میکنند. اما مدت ازدواج عامل پیش بینی کننده ی مهمی برای زنان بشمار نمی آید. البته تعداد روابط جنسی در مردان معمولا نسبی است.

5- رضایت و خوشبختی: جای شگفتی نیست که هر قدر زوجین شادتر باشند و احساس خوشبختی بیشتری کنند، تمایل بیشتری به برقراری رابطه ی جنسی از خود نشان خواهند داد. زمانی که شما دلباخته کسی باشید و از شغل و زندگی خوبی نیز برخوردار باشید، رابطه ی جنسی به مثابه پوشش و تزئینات روی کیک میباشد.

6- سطح سلامتی:کاهش سطح سلامتی معمولا موجب کاهش روابط جنسی در مردان میشود، اما در زنان این چنین نیست. چراکه زنان مسن برقراری رابطه ی جنسی را حتی در وضع ناخوشی و کسالت یک وظیفه و تکلیف میدانند. زنان بیمار و ناخوش برای برقراری رابطه ی جنسی مشکل خاصی نخواهند داشت، اما مردان قادر به پنهان کردن بیماری و تاثیرات مشهود آن طی برقراری روابط جنسی نخواهند بود. چراکه مردان برای برقراری رابطه ی جنسی ناچار به صرف انرژی و نیروی فیزیکی بیشتری میباشند. اختلال نعوظ، استرس، خستگی و بیماریهای قلبی-عروقی دلایل اصلی امتناع مردان از رابطه جنسی میباشد.

7- فعالیتهای مشترک: زنان و مردان متاهلی که بیشتر با هم صحبت میکنند و کارها را بیشتر با یکدیگر(مشترکا‌ً) انجام میدهند، از لحاظ جنسی فعالتر میباشند. سکس نهایت تجلی و ابراز عشق و صمیمیت است و بر خلاف سایر فعالیتهای مشترک تنها میان شما و همسرتان به اشتراک گذارده میشود. چنانچه زندگی ی جنسی شما افول کرده، بکوشید فعالیتهایی را به همراه یکدیگر انجام دهید مثل ورزش، رفتن به سینما، باغبانی، انجام وظایف خانه و غیره. این کار میتواند به رابطه شما روح تازه ای بدمد. راهکار دیگر اینست که دانسته های خود را با یکدیگر تقسیم کنید. با این کار نه تنها به معلومات شما افزوده میگردد، بلکه فرزندانتان نیز بواسطه آن چیزهای جدیدی می آموزند. افزایش دانش و اعتماد میان زوجین با تسهیم اطلاعات خود با یکدیگر باعث افزایش میل جنسی خواهد شد.

8- تعداد فرزندان: فرزند بیشتر، رابطه ی جنسی بیشتر. علت: حضور فرزندان میتواند نمایانگر ثبات در ازدواج باشد. اما در عین حال زوجین بایستی خیلی خلاق باشند تا بتوانند در حضور فرزندان خود رابطه ی جنسی داشته باشند! بنابراین فرزند کمتر، فرصتهای رابطه ی جنسی بیشتر.

9- بحث بر سر رابطه ی جنسی: زوجینی که سکس چندانی با یکدیگر ندارند، همچنین در مورد آن نیز خیلی کم و بندرت بحث و گفتگو میکنند. پژوهشگران اینچنین استدلال میکنند که این دسته از زوجین اینگونه پرورش یافته و خو گرفته اند که رابطه ی جنسی اندکی داشته و از مطرح کردن آن نیز بی نیاز باشند. طرح این مسائل که: "ما میتوانیم این...امتحان کنیم" و یا "من راحت نیستم وقتی ...." و یا "چرا ما هیچ وقت...." باعث افزایش رابطه ی جنسی شما میشوند. هر قدر زوجین رابطه ی جنسی بیشتری با یکدیگرداشته باشند، بیشتر هم درباره آن بحث میکنند. یکی از نشانه های هشدار دهنده در یک رابطه ی نابرابر و نامتعادل فقدان اختلافات و ناسازگاری هاست.زوجینی که درباره ی هیچ چیز بحث نمیکنند، زوجینی هستند که با یکدیگر گفتگو نمیکنند و در واقع خودشان را سانسور میکنند. دقیقا مشابه یک ذهن زندانی جایی که یک نفر حکمفرما و غالب مطلق است و دیگری تنها فرمانها را بدون هیچ گونه اظهار نظر، به چالش کشاندن و مباحثه ای میپذیرد. این بحث نکردن ها باعث ایجاد هارمونی و تفاهم کاذب گردیده و صرفاً رنجش و تنفر به بار می آورد که دیر یا زود خود را آشکار میسازند.

10- خشونت: یکی دیگر از یافته های غیر منتظره رابطه ی میان خشونت و فعالیتهای جنسی بیشتر در زنان است. برخی پژوهشگران آن را به این واقعیت استناد میکنند که برخی از زوجین از سکس به عنوان یک ابزار آشتی ی مجدد پس از نزاع و بگو مگوها استفاده میکنند. برخی هم معتقدند که برخی زوجین در بیان عشق و یا خشم بیشتر فیزیکی عمل میکنند. رابطه ی سکس و خشونت تنها در زنان وجود دارد و این اشاره دارد به اینکه برخی مردان از سکس به عنوان شکلی از کنترل و سلطه گری استفاده میکنند. به خاطر داشته باشید پیوند این چرخه ‌‌‌( نزاع-رنجش-سکس-آشتی) برای مرد و زن غیر سالم محسوب میگردد. این به مفهوم آنست که ممکن است زوجی رابطه ی جنسی فراوانی با یکدیگر داشته باشند، اما کلیت رابطه از یک مشکل جدی رنج ببرد.(بدون سکس رابطه ای نیز وجود نخواهد داشت). علت دیگر آن میتواند اغواگر بودن خشونت باشد. مردان و زنان به دنبال تماشای فیلمهای ترسناک افزایش برانگیختگی جنسی را تجربه میکنند. اوج گرفتن آدرنالین در پی پاسخ جنگ یا گریز باعث افزایش میل جنسی میگردد. بنابراین پس از مشاجره با افزایش آدرنالین میل جنسی نیز افزایش می یابد. برای 70 درصد زنان غیر فمینیست که سلطه مردان را مورد پسند قرار داده و تایید میکنند، سکس تنها فرصت ایمنی است که شوهران میتوانند بر زنان خود تسلط و برتری داشته باشد. زنانی که میپندارند آسیب پذیری ماهیت و جوهره وجودی زنانگی است، از سلطه پذیری هنگام برقراری رابطه جنسی خشنود میباشند.

11- داد و ستد جنسی: برخی زنان از رابطه ی جنسی به منزله یک خدمت قابل معامله، اقدام به بهره برداری میکنند. یعنی در قبال برقراری رابطه ی جنسی، همواره چیزی از شوهران خود مطالبه میکنند. در چنین روابطی رابطه ی جنسی میتواند ازهیچ تا بسیار زیاد در جریان باشد. حتی اگر رابطه ی جنسی میان چنین زوجینی فراوان باشد، از آنجایی که روابط جنسی بر مبنای عشق و صمیمت استوار نیست، نمیتواند بیانگر رابطه ای پایدار و با ثبات باشد. از سویی بتدریج رابطه ی جنسی قداست خود را از دست داده و احتمال برقراری روابط جنسی ی‌ خارج از ازدواج (نامشروع) در زوجین افزایش می یابد.




| *| نوشته شده در یکشنبه 89/12/15 و ساعت 5:14 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

بسیاری از خانم‌ها و آقایان که مدتی از شروع زندگی مشترک‌شان می‌گذرد، وقتی به گذشته نگاه می‌کنند یاد دورانی می‌افتند که عاشق یکدیگر بودند و هیچ‌چیز نمی‌توانست جلوی زندگی عاشقانه‌شان را بگیرد، اما وقتی با هم ازدواج می‌کنند و مدت زمانی از این ماجرا می‌گذرد، عشق از زندگی آنها رخت برمی‌بندد.

 

آنها درگیر گرفتاری‌های روزمره می‌شوند و سرشان آنقدر شلوغ می‌شود که زندگی مشترک برای‌شان یک‌نواخت شده و جذابیت خود را از دست می‌دهد. در این شرایط زمانی هم که تصمیم می‌گیرند تا به زندگی‌شان سر و سامان داده و طراوت گذشته را به آن بازگردانند، سردرگم می‌شوند که از کجا باید شروع کنند ؟

 

زندگی عاشقانه یک اتفاق نیست، بلکه یک ارتباط روزانه است ، یک رابطه دوستانه است که هر روز بیش از پیش رشد می‌کند.


باید از زمانی که در کنار هم هستید لذت ببرید و تصور کنید نزد دوست داشتنی‌ترین فرد زندگی خود هستید.

زندگی رمانتیک فرایند پیوند دادن است. بسیاری از زوج‌ها معمولا سعی می‌کنند فضای عاشقانه را با غافل‌گیر کردن طرف مقابل مثلا با رفتن به یک رستوران فوق‌العاده و یا برنامه‌‌ریزی یک مسافرت به زندگی خود بیاورند. اما زمانی که می‌بینند طرف مقابل‌شان چندان خوشحال نشده، خیلی ناراحت می‌شوند. این امر کاملا طبیعی است، چرا که ممکن است چیزهایی که برای شما جالب و سرگرم کننده هستند، برای همسرتان جذاب نباشند.

 

از آن جایی که بیشتر افراد با تکنیک‌های ذهن‌خوانی آشنا نیستند! پس بهتر است از همسر خود سوال کنید چه چیزی دوست دارد. فقط کافی است بگویید: «تو، زندگی همراه با عشق را در چه چیزهایی می‌بینی؟» ، «عقیده ی تو در مورد یک ملاقات فوق‌العاده چیست؟ برای مسافرت کدام شهر را انتخاب می‌کنی؟»

مثلا : آیا همسرتان اهل هنر است؟ خوب می‌توانید او را به موزه و یا نمایشگاه‌های مختلف ببرید.

 

او را غافلگیر کنید:

پرسیدن علایق همسر و سپس عمل بر طبق گفته‌های او به این معنا نیست که شما نمی‌توانید او را غافلگیر کنید، حالا حتما نباید یک مسافرت باشد، می‌توانید یک یادداشت ساده ، اما غافلگیر کننده را در کیفش قرار دهید، غذا و یا سالاد مورد علاقه‌اش را درست کنید و او را به فیلمی که به تازگی اکران شده و او آرزوی دیدنش را دارد، ببرید.

 

برقراری ثبات:

زندگی رمانتیک یک اتفاق نیست. این نیست که شما آخر هفته بیرون بروید و همه چیز تمام شود. این امر مستلزم تلاش‌های مداوم است. البته اگر شما خلاق نباشید شاید برای‌تان کمی مشکل باشد. پس باید راهی پیدا کنید تا به شما کمک کند. بهتر است از سوال کردن از خود شروع کنید، سپس چند کتاب در مورد موضوعی که به شما پیشنهاد کرده خریداری کنید.

 

توجه کردن:

توجه خود را بر روی یکدیگر معطوف کنید نه بر روی اینکه در زمانی که با او هستید، چه کار دیگری هم می‌توانید انجام دهید:

می‌‌خواهید با هم به پارک بروید؟ پس لطفا تلفن همراه و کیف‌تان را با خود نبرید.

 


اموری را که ممکن است توجه شما را مخدوش کنند، کنار بگذارید و از وقتی که در کنار هم هستید نهایت استفاده را ببرید.


ایجاد فضای همراه با عشق در زندگی زناشویی امری نیست که یک شبه و بدون تلاش و کوشش به دست آید. در زندگی مشترک همیشه باید رفاقت و دوستی وجود داشته باشد. برنامه‌هایی بریزید که علایق هر دو نفر را تطمیع کند، با به کارگیری رموز عاشقانه ی کوچک یکدیگر را غافلگیر کنید و زمانی که با یکدیگر هستید تمام توجه خود را به او معطوف سازید.




| *| نوشته شده در یکشنبه 89/12/15 و ساعت 5:1 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

اگر بخواهم حامله شوم، چه زمانی برای آمیزش بهتر از سایر اوقات است؟
برای حامله شدن، زمان بندی دقیق بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت دارد. اسپرم می تواند دو تا سه روز زنده بماند، اما تخمک فقط 12 تا 24 ساعت زنده خواهد ماند. برای افزایش احتمال حامله شدن، باید در حوالی زمان تخمک گذاری، بیشتر از یکبار آمیزش داشته باشید. همچنین نزدیکی یک تا دو روز پیش از تخمک گذاری و سپس انجام آمیزش مجدد در روز تخمک گذاری نیز مناسب است. در این حالت، احتمالا تعداد بیشتری از اسپرمهای سالم در لوله های فالوپ، آماده رها شدن تخمک خواهند بود.

البته، زمان دقیق رها شدن تخمک در خانمها، مشخص نیست و به طول دوره قاعدگی آنها بستگی دارد. تخمک گذاری در خانمها معمولا 14 روز پیش از آغاز پریود بعدی انجام می شود. دقت کنید که این زمان، بر خلاف باور عموم، دقیقا در وسط دوره ماهیانه آنها قرار ندارد. اگر دوره شما 28 روزه باشد (که متوسط سیکل قاعدگی در خانمها همین مدت است)، آنگاه می توان گفت که تخمک گذاری تقریبا در وسط دوره انجام می شود. اما اگر مثلا دوره شما 35 روزه باشد، تخمک گذاری در روز بیست و یکم انجام خواهد شد، نه روز هفدهم که وسط دوره است.

چگونه می تواتم بفهمم که در حال تخمک گذاری هستم؟
برخی از خانمها متوجه تخمک گذاری می شوند و برخی دیگر، تغییر خاصی را مشاهده نمی کنند. اگر به فکر بارداری هستید، دوره ماهیانه خود را برای چند ماه متوالی زیر نظر بگیرید. برخی از نشانه های ظریف تخمک گذاری عبارتند از:

حساس شدن پستان ها
درد خفیف در ناحیه پایین شکم
افزایش ترشحات واژن و تبدیل شدن این ترشحات به ماده ای شبیه به سفیده تخم مرغ.
اندکی افزایش (در حدود 0.4 تا 1 درجه) در دمای پایه بدن یا BBT: شما می توانید دمای بدن خود را هر روز صبح پیش از آنکه از رختخواب خارج شوید اندازه گیری کنید؛ این افزایش دما، دو روز پس از تخمک گذاری صورت می گیرد. در صورتی که نمودار دمای بدن خود را به مدت چند ماه ترسیم کنید، می توانید زمان تقریبی تخمک گذاری را پیش بینی کنید.
اگر پریودهای من منظم نباشند، حامله شدن برایم سخت تر خواهد بود؟
اکثر خانمها 12 بار در سال پریود می شوند، اما برخی از آنها ممکن است کمتر پریود شده یا حتی اصلا پریود نشوند. استرس، تمرینهای سنگین ورزشی، افزایش یا کاهش شدید وزن و مواردی دیگر، از جمله عواملی هستند که می توانند بر پریود شما اثر بگذارند. هر چقدر پریود شما نامنظم تر باشد، تشخیص زمان دقیق تخمک گذاری مشکل تر می شود. در صورتی که زمان تخمک گذاری را در چند ماه متوالی زیر نظر بگیرید، می توانید چند روزی را که بیشترین احتمال حامله شدن وجود دارد، تشخیص دهید.

فرض کنید سه دوره متوالی شما به ترتیب 28، 21 و 32 روزه باشد. سیکل قاعدگی خود را برای چند ماه متوالی در نظر گرفته و یادداشت نمایید. سپس عدد 17 را از کوتاهترین دوره ماهیانه، و عدد 11 را از طولانی ترین دوره ماهیانه کم کنید. تعداد روزهای مابین این دوعدد، روزهایی هستند که احتمال باردار شدن شما در آنها بیشتر از سایر روزها است. اگر دوره های شما نامنظم بوده و بیشتر از 35 روز نیز طول می کشند، با یک متخصص مشورت نمایید تا علت این بی نظمی را مشخص کند. علت آن می تواند یکی از موارد زیر باشد: سندرم تخمدان پلی کیستیک یا PCOS یا به زبان ساده تر کسیت تخمدان، اختلال عملکرد تخمدان، اختلال تیروئید، کاهش وزن شدید، یا افزایش میزان پرولاکتین.

آیا ممکن است آمیزش را امتحان کنیم تا ببینیم حاملگی اتفاق می افتد یا نه؟
مسلما لازم نیست که هر روز دمای بدن خود را اندازه گیری کرده یا موارد متعددی را یادداشت کنید. حتی رسیدن به اوج لذت جنسی نیز برای حامله شدن لازم نیست. حداقل دو بار در هفته آمیزش داشته باشید، شاید شانس به کمک شما بیاید.




| *| نوشته شده در یکشنبه 89/12/15 و ساعت 4:27 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

 

نیازها و احساسات یک مرد از همسرش


نیاز مرد است که احساس کند قوی و قدرتمند است. او می خواهد حامی زنش باشد. مرد می خواهد که دد و دیو را بکشد و زن را نجات بدهد.


مرد به این نیاز دارد که زنش نشان دهد به قدرت او برای رسیدن به خواسته هایش در زندگی احتیاج دارد.
مردها از زنان شان می خواهند به آنها احساس قدرتمند بودن بدهند. مردها می خواهند رئیس خانواده باشند. منظورم آن نوع ریاست مردان در دوران غارنشینی نیست که موی زنان را می گرفتند و آنان را با خود روی زمین می کشیدند. اما مرد احتیاج دارد که رهبر خانواده باشد.


یک مرد از زنش احترام، مهربانی، عشق و محبت می خواهد.


مرد می خواهد در نظر زنش مهمترین شخص مورد علاقه ی او باشد.


مرد به این نیاز دارد که زنش نشان دهد به قدرت او برای رسیدن به خواسته هایش در زندگی احتیاج دارد.


مرد باید نان آور اصلی خانواده باشد. هر مرد باید در نبرد و در جبهه ای پیروز شود تا به این باور برسد که می تواند اژدها را بکشد. مراقبت از خانواده و تامین افراد خانواده اش در حکم جبهه های نبرد مرد هستند.


مرد به این احتیاج دارد که تایید شود، مورد قدردانی واقع گردد، زنش به او احترام بگذارد، آن هم به این دلیل که او مردی واجد شرایط است، شوهر و پدر واجد شرایط است.

یک مرد از زنش احترام، مهربانی، عشق و محبت می خواهد.

مرد به این احتیاج دارد که زن به علائق او علاقه نشان بدهد.


مرد به این احتیاج دارد که وقتی از سر کار به خانه می آید، زنش با روی خوش از او استقبال کند.


مرد به این احتیاج دارد که زنش به روزی که او پشت سر گذاشته علاقه نشان دهد.


مرد به تشویق های زنش احتیاج دارد تا یک مرد باشد.




| *| نوشته شده در یکشنبه 89/12/15 و ساعت 2:38 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

نمى‏دانم شما که مشغول خواندن این مطلب هستید، ازدواج کرده‏اید یا نه؛ اما از قدیم و ندیم گفته‏اند که این شترى است که در خانه همه مى‏خوابد (کارى به موارد استثنا نداریم). به هر حال، اگر ازدواج کرده‏اید که تا کنون فهمیده‏اید و اگر ازدواج نکرده‏اید، در آینده خواهید فهمید که زندگى مشترک، آن هم از نوع زناشویى و در «زیر یک سقف»،

داراى فراز و نشیب‏هایى است که براى عبور صحیح و خوشایند از آنها، دانستن نکات مهمى، لازم و ضرورى است.

 

1. در عشق ورزیدن، آرامش دادن و ابراز محبت، پیش قدم باشید.

پیامبر اکرم صلى‏الله‏ علیه‏ وآله مى‏فرمایند: «شایسته‏ترین کس براى منت گذارى، کسى است که در دوستى و محبت نسبت به طرف، خود پیشى گیرد».1

محبتى که در دل احتکار و زندانى شود، مفید نیست. تمام شئون زندگى، باید جلوه‏گاه محبت انسان باشد.

از جلوه‏هاى بروز محبت، مى‏توان ادب در کلام و رفتار، توجه و محبت، لبخند و حسن خلق، به استقبال همسر رفتن و گشاده‏رویى به هنگام دیدار با او را نام برد.

خداوند در قرآن کریم به محبتى که بین زن و شوهر ایجاد مى‏گردد، اشاره فرموده و آن را آیتى از آیات خود دانسته است.

خداوند، سرمایه مهر و محبت را در آغاز زندگى مشترک، بین زن و مرد قرار مى‏دهد و محافظت و نگهبانى از آن را بر عهده خود آنها نهاده است و این انسان است که باید از این سرمایه، به نحو احسن استفاده کند. یکى از راه‏هاى نگه‏دارى و تقویت این محبت، بروز آن است.
هرگز از ابراز محبت، هراسى، به دل راه ندهید و گمان نکنید، با این کار از شخصیت شما کم مى‏شود و ضعف شما محسوب مى‏گردد. پیامبر اکرم در جایى دیگر مى‏فرماید: «ابراز محبت، نیمى از عقل است» و حضرت امام رضا علیه اسلام نیز زنانى را که به شوهرانشان اظهار محبت و عشق مى‏کنند، براى شوهران خود، بهترین غنیمت

دانسته است.


2. هر مردى مى‏خواهد براى همسرش یک قهرمان باشد.

این احساس، زمانى در مرد ایجاد مى‏گردد که زن از او قدردانى و تشکر کند. شما بانوان سعى کنید قدرشناسى خود را در مقابل محبت‏هاى همسرتان، آشکارا ابراز کنید و بدانید که اگر مردها بدانند آنچه در زندگى و براى همسرشان انجام مى‏دهند، مهم و با ارزش است، بر تلاش و محبت خود نسبت به همسر مى‏افزایند. هرگز براى تشکر و قدردانى از

همسرتان، منتظر کار مهم، بزرگ و خاصى از جانب او نباشید، کارهاى کوچک و به ظاهر عادى و بى‏اهمیت او هم مى‏تواند راهى باشد تا شما به او بفهمانید که قدرش را مى‏دانید و تلاش او را براى خوشحال کردن شما، ارج مى‏نهید. بزرگ‏ترین دارایى زندگى، سپاسگزارى است و بدترین و سخت‏ترین چیز، ناسپاسى است. زنان دوست دارند که

دوستشان بدارند؛ ولى مردان نیاز دارند که مورد تحسین قرار بگیرند. با تشویق، تحسین و قدردانى از شوهرتان، او را سرحال و زنده نگه دارید هر کس که روحیه دیگران را تقویت کرده، بالا ببرد، روحیه خودش بالا مى‏رود.


3. یاد بگیرید خوب گوش کنید.

وقتى کاملاً و با دقت به حرف‏هاى کسى گوش دهید، گویى مى‏گویید الان تو مهم‏ترین چیز در دنیاى من هستى. درک نادرست، اشتباهات و مخالفت‏ها در روابط بین انسان‏ها، همه ناشى از ناتوانى در گوش سپردن به حرف‏هاى اطرافیان است و بیشترین عصبانیت‏ها، فریادى است براى جلب توجه. بنابراین، با به کار بردن یک تکنیک ساده در گوش کردن،

مى‏توان این فریاد را خاموش کرد و رفتارى صمیمانه بین طرفین ایجاد کرد. وقتى همسرت با تو در حال صحبت کردن درباره مسئله‏اى است و یا با تو در رابطه با یکى از مشکلاتش دردل مى‏کند، مشغول هر کارى هستى، از آن دست بکش. این، بدین معناست که کارم مى‏تواند صبر کند و تو برایم مهم‏ترى و به او نگاه کن.


4. از غیر همسرت چشم بپوش.

این مطلب باید هم از سوى مرد و هم زن رعایت گردد. هم مرد باید چشم بر زنان دیگر ببندد و هم زن باید نگاهش به مرد دیگرى نباشد. این، درباره محارم نیز صدق مى‏کند؛ بدین معنا که مرد نباید زن خود را با زنان دیگر، مانند خواهر و یا مادر خود، مقایسه کند.

حضرت على علیه‏السلام مى‏فرماید: «هر کس چشم خویش را آزاد بگذارد، همیشه اعصابش ناراحت خواهد بود و به آه و حسرت دائم گرفتار خواهد شد». 2

پیامبراکرم صلى‏الله‏علیه‏وآله نیز مى‏فرماید: «هر زن شوهردارى که چشمش را از نگاه کردن به غیر شوهرش پر کند، مورد غضب شدید پروردگار واقع خواهد شد».2


5. بهترین همسر باش‏

ازدواج خوب این نیست که بهترین نفر را انتخاب کرده باشید؛ بلکه این است که خود بهترین همسر باشید. براى این که بهترین باشید، ابتدا باید خود را بشناسید و از توانایى‏ها و نیز خواسته‏ها و وظایف خود آگاه باشید و نیز براى خود احترام قائل باشید. این موضوع، باعث مى‏شود که داراى یک شخصیت ممتاز و دوست داشتنى شده، همسرى دلخواه

باشید. انسانى که خود را دوست نداشته باشد، نمى‏تواند دیگران را دوست داشته، به آنها عشق بورزد و نیز اگر خودتان را دوست نداشته باشید، همسرتان نیز شما را کاملاً دوست نخواهد داشت. اگر مى‏توانید خود را تغییر دهید، حتماً این کار را انجام دهید واگر نمى‏توانید، خود را به عنوان مخلوقى از مخلوقات خداوند، بپذیرید. این پذیرش خودتان،

به شما کمک مى‏کند تا تصویر ذهنى خوبى از خودتان داشته، از اعتماد به نفس برخوردار شوید و در نتیجه، مهرتان را نثار همسرتان کنید و بهترین همراه براى او باشید.


6. محبتت را ابراز کن‏

الکساندر دوما مى‏گوید: «قلب زن، پارچه‏اى است که زود پاره مى‏شود و زود هم رفو مى‏شود». نشاط و سرزندگى زن، به محبت مرد وابسته است. زن، عشق و احساساتش را با کلمات بیان مى‏کند و نیاز دارد که با شنیدن کلمات، عشق و احساسات را از دیگران دریافت کند. زن، به نرمش و کلمات محبت‏آمیز، نیاز دارد؛ ولى مردان با

رفتار و عمل، عشق و احساسات خود را بیان مى‏کنند. نیاز عاطفى زن، این است که جمله دوستت دارم را چندین و چند بار از زبان همسرش بشنود و از این طریق، به آرامش روحى و اعتماد به نفس دست یابد. یکى از خصوصیات مردان، این است که کمتر احساسات و عواطف خود را بروز مى‏دهند و بنابراین، در ابراز محبت خود به همسرشان،

کمى با مشکل مواجه مى‏شوند؛ ولى اگر مردان به تفاوت‏هاى موجود بین زن و مرد توجه داشته باشند و بدانند که با کمى ابراز محبت، به گرماى زندگى خود مى‏افزایند، با کمى تلاش، احساسات خود را بروز خواهند داد. امام صادق علیه‏السلام مى‏فرماید: «زن از مرد آفریده شده و تمام توجهش به مرد است؛ پس همسرانتان را دوست بدارید»3 و

در جاى دیگر مى‏فرماید: «یکى از اخلاق پیامبران، این است که نسبت به همسران خود محبت دارند».4 همچنین پیامبر اکرم صلى‏الله‏علیه‏وآله مى‏فرماید: «این که مرد به زن بگوید دوستت دارم، هرگز از قلب زن بیرون نمى‏رود».5


7. کارهایى که ممکن است از سوى مرد انجام شود و باعث افسردگى زن گردد، عبارتند از:

- با او حرف نزند.

- به صحبت‏هایش گوش ندهد و نیازهایش را نادیده بگیرد.

- در مقابل او شورش کند؛ بدین معنى که در برابر خواسته‏هاى زن، لج‏بازى به خرج دهد.

- هرگز به او آسایش و آرامش خیال ندهد.

- به زن‏هاى دیگر توجه کند.

- از او فاصله بگیرد.

- از او انتقاد بى‏جا کند و در امور غیر مهم و ناچیز، از او انتقاد کند.

- مبهم و دوپهلو با او صحبت کند.

در مقاله ی بعد هفت کلید دیگر برای گشودن خانه ی عشق به شما معرفی می شود.




| *| نوشته شده در یکشنبه 89/12/15 و ساعت 2:36 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

در این مقاله ایده هایی مختلف مجذوب کردن حس بویایی مردها را به شما معرفی می کنیم. برای این منظور به خاطرات دوران کودکی، رایحه غذاهای مورد علاقه و عطرهایی که برای خود یا شما می پسندد اشاره می کنیم.
برای همه ما بوهای خاصی است که احساس امنیت و شادی را در ما زنده میکند: این رایحه میتواند بوی چمن باران خورده، نان تازه، یک صابون خاص، یا بوی لباسهای خیس باشد. خیلی از مردها به بعضی بوهای خاص حساس هستند و درواقع، شاید راهی که می توانید به مرد مورد علاقه تان نزدیک شوید، از راه دلش نباشد و از راه بینی او باشد.


از بوی چه غذاهایی خوشش می آید و خوشش نمی آید؟
ممکن است یک شب با او غذا پخته باشید یا در رستوران بوی پنیر پارمسان یا گیاهانی با بوی تند را استنشاق کرده باشید. باید به واکنش او توجه کنید. آیا او مجذوب بوی غذاهای خاصی می شود یا از آنها بدش می آید؟
از او بخواهید واکنشش را برای شما توصیف کند. این رایحه می تواند رابطه ای با دوران کودکی او، معشوق قدیمی، یا یک موقعیت شاد یا بد قدیمی داشته باشد.
مثلا اگر متوجه شدید که طرف مورد علاقه تان به بوی وانیل تمایل دارد، می توانید دنبال عطری برای خودتان بگردید که با رایحه وانیل باشد. یا دسرهای خوشمزه وانیلی برای او درست کنید.
چه بوهایی دور و برش وجود دارد؟
حتی اگر مثل کارآگاه ها همه آپارتمانش را برای پیدا کردن بو و عطرهای مورد علاقه اش زیر و رو نکنید، هنوز هم می توانید با دقت به جزئیات زندگی روزمره اش، بوهای مورد علاقه او را پیدا کنید. ببینید برای شستن لباسهایش از چه پودری استفاده می کند؟ لوازم خانه اش چه نوعی است؟ آیا آنها را به خاطر بویشان انتخاب کرده است یا اصلاً بوی آنها برایش مهم نیست؟ لوازم خانه اش نشان می دهد که چقدر حس بویایی دقیقی دارد و مسئله بو و رایحه چقدر برایش اهمیت دارد.
حمام خانه بهترین نقطه برای پیدا کردن بوهای مورد علاقه اوست. صابون و شامپویش را بو کنید. کرم مرطوب کننده اش را هم همینطور. آیا بوی خاصی را پیدا می کنید که در همه آنها مشترک باشد؟ افترشیو یا ادکلنش هم می تواند روشن ترین نشانه بوهایی باشد که دوست دارد. از این گذشته، اگر او از این بو برای روی صورت و بدنش استفاده می کند، پس مطمئنا اهمیت ویژه ای برایش دارد.
__________________


رایحه زنانه
یادتان باشد، طرفتان همانقدر که از بوی عطر خودش لذت می برد، مطمئنا بوی عطر شما هم اهمیت زیادی برایش دارد. خیلی از مردها درمورد بوی شما خیلی رک هستند و نظرشان را راحت به شما می گویند. دقت کنید و به نظری که درمورد عطرتان می دهد خوب توجه کنید. اگر وقتی بغلتان کرده است با حس خوبی می گوید، "وای، تو فوق العاده ای"، مطمئن باشید که بهترین عطر را برای خودتان انتخاب کرده اید.
با دقت به اولویت ها و علایق بویایی طرفتان مطمئن باشید که نتیجه خوبی عایدتان می شود. اگر بعضی بوهای خاص که در خانه اش یا جایی در زندگیش پیدا کرده اید را برایش زنده کنید مطمئن باشید از اینکه شما را در زندگی خود دارد بی نهایت احساس خوشبختی می کند. البته قدرت بویایی را نباید در محوطه خانه او منحصر کنید. باید بوهایی را که بیشتری تاثیر را روی او دارند پیدا کنید و این بوها را روی پوستتان، در آشپزخانه و در اتاق خوابتان در معرض توجه اش قرار دهید و مطمئن باشید که او را بیش از پیش مجذوب خودتان خواهید کرد.




| *| نوشته شده در یکشنبه 89/12/15 و ساعت 2:30 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

زندگی زناشویی خوب، با افزایش آگاهی و مهارت‌های لازم «زن و مرد» شروع می‌شود.

کنترل حوادث بیرون، در دست ما نیست ولی کنترل بینش‌مان نسبت به حوادث و مدیریت آن، در اختیار خودمان می‌باشد.
وقتی با مسائل، موانع و مشکلات به صورت مثبت و با انگیزه‌ی قوی برخورد شود ، می‌توان بر بسیاری از آنها غلبه کرد و شرایط را تغییر داد و زندگی موفقی به وجود آورد چرا که وقتی هدف من، همکاری و همیاری با همسرم باشد ، از خود می‌پرسم چه کارهایی می‌توانم انجام دهم تا روابط صمیمانه‌ای با او برقرار سازم و اوضاع بهتر شود؛ چه شرایطی می‌توانم به وجود بیاورم تا با مهر و محبت، ارتباط درست و مهربانانه با همسرم داشته باشم و بتوانم نظر او را بیشتر به سوی خود جلب کنم. فقط با کسب آگاهی و مهارت‌های لازم است که می‌توانیم به جای توجه به نقاط ضعف و تحمیل شرایط بد و نامناسب خود به همسر، همکاری لازم را با او به عمل آوریم. هر زن و شوهر آگاه ، از خود می‌پرسند که « چگونه با مسائل، منصفانه برخورد کنیم؟ چگونه نقاط ضعف همدیگر را بپذیریم؟ چگونه نقاط مثبت و قوت خود و همسرمان را کشف و تایید و تاکید کنیم؟ چگونه با قدرت و انگیزه‌های فراوان، تغییر‌های مثبت در زندگی مشترک به وجود آوریم؟ و چگونه رفتار و کردار خود را در مسیر هدف‌های‌مان قرار دهیم؟» در این شرایط است که رفتار و عملکردمان، مثبت و رضایت‌بخش می‌شود و احساس تعلق‌خاطر و صمیمیت بین زوج‌ها، تقویت شده و بیشتر می‌گردد.

به‌طور کلی، کسب آگاهی و مهارت در ایجاد روابط مثبت و موثر بین زوج‌ها، آموختنی و یاد گرفتنی است. وقتی هر یک از همسران با روحیه‌ی همکاری و عملکرد مسئوولانه و تلاش در جلب رضایت دیگری کوشش کند ، به طور مسلم در ایجاد رابطه‌ی خوب و رضایت‌بخش، موفق خواهند بود.

 

وقتی آگاهی و تجربه‌های زن و شوهر کم باشد:

این گروه از زن و شوهرها، ناآگاهانه و ندانسته ، رفتارهای منفی و مخرب را بین خود حاکم ساخته و عملاً بین خود و همسرشان فاصله می‌اندازند و موجب دلسردی و خراب کردن رابطه‌ی بین خودشان می‌شوند… در برخورد با مسائل، به سرعت عصبانی و خشمگین می‌شوند… پیوسته با هم لجاجت و مشاجره می‌کنند… همواره در اضطراب، تشویق و عصبانیت به سر می‌برند… با کوچک‌ترین عمل بر خلاف میل‌شان، خشمگین شده و دشنام می‌دهند و اشیاء را پرت کرده و می‌شکنند و زندگی را بر خود و همسر تلخ می‌گردانند… وظایف و مسئولیت‌های خود را به درستی انجام نمی‌دهند… همدیگر را به بهانه‌های گوناگون، سرزنش و تنبیه‌های لفظی و جسمی می‌کنند… توجه‌طلبی می‌کنند و یا برای مهم جلوه دادن خود، قدرت‌طلبی کرده و احساس حقارت و ناکامی را بر دیگری تحمیل می‌کنند… توقع‌های غیرمنطقی از دیگری دارند… پیوسته به دنبال جلب توجه و تاییدهای غیرضروری از سوی همسر و دیگران هستند… بیشتر وقت‌ها احساس قربانی‌ شدن و مظلوم بودن دارند… با گفتار و کردار و کنترل‌های بی‌مورد، احساسات همسر خود را جریحه‌دار می‌سازند… ندانسته خواهان فاصله و جدایی می‌شوند…

 

وقتی آگاهی‌های همسران، بالا باشد:

این زوج‌ها ، تفاوت‌ها، تضادها، تفاهم‌ها، باورها، اندیشه‌ها، احساس‌ها و رفتارهای یکدیگر را به راحتی پذیرا‌ می‌شوند و همدیگر را درک می‌کنند… به جای مقابله با هم و ارائه‌ی پاسخ‌های منفی و مخرب، پاسخ‌های مثبت و رضایت‌بخش می‌‌دهند… به احساس‌ها و رفتار خود و همسرشان توجه کرده و به آنها، پاسخ درست و منطقی می‌دهند… با آرامش، با ارائه‌ی مهر و محبت، با تایید و تشویق و تحسین رفتار و احساسات مثبت، همسر خود را مورد تشویق و تایید قرار می‌دهند… با دلگرمی و تبادل پاداش، رفتارهای مهربانانه و خوشایند را بیشتر می‌کنند… از دعوا و برخورد ، خشم و عصبانیت، تلافی، رنجاندن، کینه‌ورزی، حسادت، نفرت، کنترل کردن، لطمه‌زدن به رابطه‌، اعمال فشار، جریمه و تنبیه‌های دیگر خودداری می‌کنند… با مهر و محبت، به همسر خود توجه نشان می‌دهند و صادقانه با او ارتباط مهربانانه برقرار می‌سازند.

 

هدف‌های مثبت برای زندگی مشترک در نظر داشته باشیم… بدانیم از زندگی مشترک، چه انتظاراتی داریم… باورها و اولویت‌های زندگی خود و همسرمان را بشناسیم و به آنها توجه کرده و خود را متعهد به اجرای آنها کنیم.

 

چه‌طور می‌توان هدف‌های مثبت و سازنده را جایگزین اهداف منفی و مخرب نمود؟

زنان و مردان موفق در زندگی زناشویی، به خوبی می‌‌دانند که یک زندگی مشترک موفق و رضایت‌بخش، استوار و شاد، بدون آگاهی و کسب مهارت‌های لازم و به صورت تصادفی، به وجود نمی‌آید. برای اینکه زندگی مشترک خوب و رضایت‌بخشی داشته باشیم، برای اینکه بتوانیم رابطه‌ی شایسته و بهتری با همسرمان برقرار کنیم و زندگی مشترک پربار و غنی داشته باشیم و برای اینکه عادت‌های منفی و مخرب خود را کنار بگذاریم، باید شیوه و ابزارهای مثبت و سازنده را جایگزین آنها کنیم:

- هدف‌های مثبت برای زندگی مشترک در نظر داشته باشیم… بدانیم از زندگی مشترک، چه انتظاراتی داریم… باورها و اولویت‌های زندگی خود و همسرمان را بشناسیم و به آنها توجه کرده و خود را متعهد به اجرای آنها کنیم.

- روش و شیوه‌ی زندگی خود را در جهت هدف‌های مشترک، به آرامی و با مهر و محبت، با آگاهی و کسب مهارت‌های لازم و بدون از دست دادن فرصت‌ها، تغییر دهیم.

- در برخورد با مسائل و مشکلات زندگی، به جای واکنش و عکس‌العمل، کنش و عمل مثبت و سازنده از خود نشان دهیم. به جای استفاده از الگوهای منفی حاکم بر فرهنگ جامعه، با تفکر و خلاقیت، به مسائل، پاسخ نو دهیم و عاشق کارهای جدید باشیم.

در زندگی مشترک، کسب آگاهی و مهارت‌های لازم، وقت گذاشتن برای همسر، با هم بودن، سعی در شناخت نیازها و رفع نیازهای همدیگر، تعهد داشتن و تلاش هریک از زوج‌ها نسبت به ایجاد یک رابطه‌ی زناشویی مطلوب، پذیرش مسوولیت‌ها و انعطاف‌پذیری‌های به موقع و … همگی در ایجاد زندگی مشترک خوب و رضایت‌بخش، موثر هستند.
باید بدانیم که:

زندگی زناشویی، همانند پروردن گل‌های باغچه است. هر روز می‌بایست به گل‌ها رسیدگی کرد و مراقب آنها بود تا شاداب و سرحال به رشد خود ادامه دهند ، در حالی که وقت نگذاشتن، توجه نکردن و غافل شدن از گل‌ها، باعث پژمرده‌ شدن آنها می‌شود. در زندگی مشترک، کسب آگاهی و مهارت‌های لازم، وقت گذاشتن برای همسر، با هم بودن، سعی در شناخت نیازها و رفع نیازهای همدیگر، تعهد داشتن و تلاش هریک از زوج‌ها نسبت به ایجاد یک رابطه‌ی زناشویی مطلوب، پذیرش مسوولیت‌ها و انعطاف‌پذیری‌های به موقع و … همگی در ایجاد زندگی مشترک خوب و رضایت‌بخش، موثر هستند. اگر هر یک از زوج‌ها، هدف‌های خود را تعیین کنند و به آرامی و صادقانه با همسر در میان بگذارند و بپذیرند که زندگی مشترک خوب، با خود او شروع می‌شود و هر یک از زوج‌ها بدانند که در ساختن رابطه‌ی بهتر در زندگی مشترک، نقش مثبت و سازنده‌ای بر عهده دارند ، می‌توانند با مهر و محبت، همسر خود را تحت تاثیر مثبت قرار دهند و به عنوان پاداش رفتار درست خود ، زندگی مشترک پرباری را تجربه نمایند.




| *| نوشته شده در یکشنبه 89/12/15 و ساعت 2:29 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

توصیه به زنانی که قصد بارداری دارند
قبل از بارداری زنان میتوان بیماری یا عامل نامساعد سلامت جنین را بررسی کرد و احتمال داشتن کودک ناسالم را به پدر و مادر یادآوری کرد.برخی از موارد با استفاده از روش های درمانی، می توان پیدایش برخی ناهنجاری های مادرزادی کودک رابه حداقل رساند.

مثلاً پیشگیری از عوارض سرخجه در جنین با تزریق واکسن سرخجه به مادر قبل از بارداری و یا استفاده از اسید فولیک توسط مادر و در اوایل بارداری برای کاهش عوارض سیستم عصبی در نوزاد و پیشگیری از ناهنجاری های حاصل از بیماری قند در جنین از طریق کنترل قند خون مادر مبتلا به این بیماری در مدت بارداری، تشخیص درمان بیماری خاص مادر که اثر نامطلوب بر بارداری دارد و یا بیماریهایی که در اثر بارداری شدید می شوند(دیابت، بیماری قلبی مادر و …) باعث نتیجه خوب بارداری و مادر و کودک سالم می گردد. در مشاوره قبل از بارداری به مشکلات وارثتی و مصون سازی نیز توجه می شود.

سن مناسب برای بارداری

بارداری زن در سن کمتر از ?? سال و بالاتر از ?? سال صلاح نیست. تحقیقات انجام شده نشان می دهد که در بارداری های زیر ?? سال و بعد از ?? سال مشکلات و عوارض جدی برای کودک و مادر ممکن است به وجود آید.

فاصله دو بارداری نیز بهتر است از ? سال کمتر نباشد چرا که باعث ضعیف شدن مادر خواهد شد.


تشخیص حاملگی

تشخیص حاملگی متکی به نشانه ها و علایم خاصی است که با معاینات بالینی و نتایج تست های آزمایشگاهی مشخص می شود.شانه ها و علایم حاملگی را می توان به سه دسته تقسیم کرد.

?/فرضی(حدسی): تهوع همراه با استفراغ یا بدون آن، خستگی، احساس حرکات جنین، اختلالات در ادرار کردن، قطع قاعدگی، تعییرات پستان ها، تغییر رنگ مخاط واژن، افزایش رنگدانه های پوست و ظهور خطوط شکمی

?/علایم احتمالی: بزرگی شکم، تغییر در اندازه، شکل و قوام رحم، تغییر در دهانه رحم، انقباضات رحمی، حالت غوطه وری جنین در مایع آمنیوتیک، لمس جنین از روی شکم، آزمایشات هورمونی بارداری

?/علایم قطعی(مثبت): تشخیص فعالیت قلب جنین ، احساس حرکات جنین، تشخیص جنین با سنوگرافی، تشخیص جنین با رادیو گرافی

زمان معاینات در حاملگی

معمولاً خانم ها بلا فاصله پس از تاخیر در قاعدگی باید به کارکنان بهداشتی مراجعه کنند. افرادی که پیش از بارداری تحت مراقبت بوده اند حداکثر زمان مناسب جهت اولین ویزیت هفته ? تا ? حاملگی می باشد ( از اولین روز آخرین قاعدگی). زمان مراجعات بعدی به شرح ذیل است:

تا هفته ??(ماه هفتم) بارداری هر ماه یک بار

هفته ??-?? (ماه هشتم) بارداری ? هفته یک بار

هفته ?? تا ?? (ماه نهم) بارداری هفته ای یک بار

تغذیه دوران بارداری بین وزن پیش از بارداری و افزایش وزن دوران بارداری با وزن موقع تولد و سلامت نوزاد رابطه وجود دارد.

مقدار طبیعی افزایش وزن در کل دوران بارداری در زنان با وزن ایده آل بطور متوسط ?? تا ?? کیلوگرم است. در یک زن حامله حدود ???کیلو کالری در روز انرژی بیشتر مورد نیاز است.

استفاده از تمام گروه های غذایی مثل شیر و لبنیات، گوشت، حبوبات و تخم مرغ، نان و غلات، میوه جات و سبزیجات تازه در رژیم غذایی زن باردار و نیز استفاده از آهن تکمیلی از شروع سه ماهه ی دوم حاملگی به بعد توصیه می شود. اندازه گیری مرتب و دوره ای وزن در دوران بارداری اهمیت زیادی دارد.

خواب و استراحت

یک خانم حامله به حداقل ? ساعت در شب و ? تا ? ساعت خواب در روز نیازمند است و بهتر است در طول روز چند بار استراحت نسبی داشته باشد.

کار و فعالیت

در دوران بارداری لازم نیست که مادر فعالیت های خود را محدود نماید ولی فعالیت او باید در حدی باشد که سبب خستگی و آسیب به خودش یا جنین نگردد.

مسافرت

مسافرت در زنان سالم باردار ضرری ندارد. بهتر است از مسافرت های طولانی در سه ماهه اول حاملگی و در سه ماهه آخر خصوصاً در کسانی که سابقه سقط و یا زایمان زودرس دارند، خودداری شود. توصیه می شود در بین راه زن حامله حداقل هر دو ساعت یک بار استراحت کند و کمی قدم بزند.

استحمام

حمام کردن در حاملگی با زمان های دیگر چندان متفاوت نیست. بهتر است ازآب ولرم استفاده نمود و طول حمام کردن نیز کوتاه باشد. محدودیتی برای استحمام در دوران بارداری وجود ندارد ولی با توجه به سنگین شدن مادر در سه ماهه آخر حاملگی و احتمال به هم خوردن تعادلش در حمام، بهتر است مراقبت های لازم در این مورد به عمل آید. استفاده از سونا یا بخار زیاد و وان بخصوص در ماه های آخر مناسب نیست.

لباس و کفش

لباس های مورد استفاده در دوران حاملگی باید آزاد و راحت باشد. باید از بستن کمربند و بند جوراب خودداری شود، چون مانع جریان طبیعی خون شده ممکن است ایجاد واریس یا ورم پاها نماید. استفاده از سینه بند راحت به ویژه در ماه های آخر بارداری توصیه می شود چون سنگینی پستان ها باعث ناراحتی و افتادگی آن می شود.

بهتر است در دوران حاملگی از کفش دارای پاشنه مناسب استفاده شود. تا تعادل بدن حفظ و از پا درد جلوگیری به عمل آید.

استفاده از هوای آزاد

زن باردار باید روزانه حداقل یک تا دو ساعت در هوای آزاد پیاده روی کند چون یکی از راه های به دست آوردن ویتامین “د” که برای جنین ضروری است استفاده از آفتاب است. با تابش مستقیم آفتاب به پوست ویتامین”د” ایجاد می گردد. این کار در هوای گرم و آفتاب سوزان برای کسانی که پوست حساس دارند، صلاح نیست.

ورزش

محدود کردن ورزش در حاملگی لازم نیست به شرط اینکه ورزش باعث خستگی یا آسیب دیدگی زن حامله یا جنین نشود. تمرینات ورزشی در دوران بارداری باعث هماهنگی بیشتر عضلات می شود، گردش خون در دست ها و پاها را افزایش می دهد و برگشت بدن به حالت اولیه بعد از زایمان را تسریع می کند.

احساس خستگی یک علامت هشدار دهنده در دوران بارداری است. تمرینات شدید نیز ایجاد خستگی می کنند. بنابراین خانم های باردار باید آماده باشند در زمان خستگی، درد و کوفتگی عضلانی، فعالیت های ورزشی را سریعاً متوقف کنندو در صورت مشاهده علایم خونریزی حتماً به پزشک مراجعه نمایند.

دهان و دندان

معاینه دندان ها باید قسمتی از معاینه عمومی مراقبت های بارداری باشد. لازم است در طول دوران حاملگی ضمن استفاده از برنامه غذایی مناسب(مقدار مصرف کافی شیر،ماست، پنیر، سبزیجات و دیگر مواد غذایی) نظافت و بهداشت دهان و دندان بیشتر از قبل رعایت شود.

دارو و عکسبرداری

استفاده از داروها در دوران بارداری خصوصاً در سه ماهه اول بدون تجویز پزشک ممنوع است. مصرف غیر مجاز بعضی از داروها سبب ناهنجاری و نقص عضو در جنین می گردد. عکسبرداری از قسمت های داخلی بدن در دوران حاملگی بدن در دوران حاملگی مگر با اجازه پزشک ممنوع است.

دخانیات

بهتر است در دوران بارداری از استعمال هر نوع دخانیات خودداری گردد و چنانچه ترک آن غیر ممکن است باید از مقدار آن کاسته شود.

وزن نوزادان متولد شده از زنان سیگاری کمتر از وزن نوزادان سایر زنان است.

اجابت مزاج

مصرف مایعات، سبزیجات، ورزش، داروهای ملین ضعیف در بارداری باعث تسهیل اجابت مزاج خواهد شد.

واکسیناسیون

در دوران بارداری واکسن های ویروسی زنده(سرخجه، سرخک، اوریون) ممنوع است. انجام واکسیناسیون کزاز در دوران بارداری در صورت عدم مصونیت مادر صورت می پذیرد.

آمیزش جنسی

آمیزش جنسی به صورت معمول در شرایط طبیعی بلامانع است اما بهتر است در ماه آخر از نزدیکی امتناع شود. در موارد پارگی زودرس کیسه آب، تهدید به سقط جنین، جفت سرراهی نیز نزدیکی نباید صورت صورت گیرد. وضعیت آمیزش جنسی در بارداری باید به نحوی باشد که به شکم زن فشار وارد نیاید.




| *| نوشته شده در یکشنبه 89/12/15 و ساعت 2:26 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )
   1   2   3   4   5   >>   >