عشق و دوستی

                                                                               بهار-بیست دات کام   تصاویر زیبا سازی وبلاگ    www.bahar22.com

   آ نها این کار را هر روز انجام نمی دهند (وا!) آنها به سرعت معتقدند (نه!!). مقاله را بخوانید تا به حقیقت های بی شماری در مورد رابطه جنسی سالم در خانواده های موفق پی ببرید.

به عنوان یک دختر روشن فکر که به تازگی وارد یک ارتباط دو نفره شده اید، احتمالا مطالبی را در مورد زندگی سالم می دانید: عادلانه دعوا کنید، به او وقت دهید تا با خودش خلوت کند (با این کار خودتان هم فرصتی پیدا می کنید تا تنها شوید)، هیچ گاه چشم های خود را از او برنگردانید (حتی اگر زیباترین فیلم را در تلویزیون نگاه می کنید) و ... اما زوج های خوشبخت در اتاق خواب چه عکس العمل هایی از خود نشان میدهند؟ برای روشن تر شدن این مطلب ما از متخصصان و مشاوران در زمینه ازدواج و خانواده کمک گرفتیم. کارهایی که به شما پیشنهاد می شود، عجیب و غریب نیستند و نمی خواهیم بگوییم که باید بر جاذبه غلبه کنید، همه چیز صرفا به رابطه جنسی ارتباط پیدا نمی کند، و فقط باید کاری کنید تا احساس نزدیکی بیشتری نسبت به همسرتان پیدا کنید.

1- به طور متناوب مشغول باشید
راز موفقیت زوج های خوشبخت این نیست که هر روز هفته با هم رابطه جنسی دارند. در حقیقت بر طبق گفته های دکتر "تینا تسینا" نویسنده کتاب "هم ازدواج کنیم هم آزاد باشیم" زوج های موفق بر اساس یک برنامه زمانی مشخص رابطه جنسی دارند. از سوی دیگر عدم برقراری این نوع رابطه در دراز مدت نیز به هیچ وجه قابل قبول نیست چرا که روابط جنسی، نزدیکی دو طرف را تقویت کرده و به آن ژرفا می بخشد. "تسینا" اظهار می دارد "افرادی که از برقراری رابطه جنسی با یکدیگر خودداری می کنند، میان خود فاصله بسیار زیادی را به وجود می آورند و پس از چندی افراد غریبه در نظرشان بیش از شریک فعلی زندگی شان جذاب جلوه می کنند." همچنین دفعات منظم رابطه جنسی برای آقایون اهمیت فراوانی دارد. دکتر لورا برمن، مدیر مرکز برمن در شیکاگو اظهار می دارد: "یکی از راههایی که می تواند دو نفر را نزدیک به هم نگه دارد این است که آن دو از نظر جنسی به هم نزدیک باشند. تنها راه رسیدن به نزدیکی و صمیمیت نیز همین مورد است." زمانی که مرد به تعداد دفعات منظم با همسر خود رابطه جنسی نداشته باشد، او حس رمانتیک بودن خود را از دست می دهد؛ پس از اندکی خانم نیز شور و حرارت جنسی خود را از دست می دهد و به همین منوال یک دور تسلسل به وجود می آورد." از سوی دیگر بد نیست که اجازه دهید یکی دو هفته بدون وجود رابطه جنسی سپری شود، در حقیقت تعداد زیادی از زوج های موفق، یک بار در هفته این کار را انجام می دهند. نکته کلیدی این است که هر دو از این یک بار نهایت لذت را ببرند. اگر ارتباط شما به یک بار در ماه و یا کمتر از آن محدود می شود باید قدری کنجکاو شوید که چه مشکلی وجود دارد. شماره 2 را بخوانید تا ازدواج موفق تری را دنبال کنید.

2- خارج از تخت هم یکدیگر را نوازش کنید
یکی دیگر از دلایل موفقیت و خوشبختی برخی از زوج ها این است که گاه و بی گاه بدون اینکه هیچ دلیل خاصی وجود داشته باشد، یکدیگر را در آغوش می کشند، پاهایشان را به هم می زنند و برای مراحل اصلی تر خودشان را بیشتر آماده می کنند. دکتر "بری مک کارتی" رواندرمانگر و نویسنده کتاب "آرزوی خوشبختی" اینچنین مینویسد: " لمس کردن 5 مرحله مختلف دارد؛ یک زوج موفق باید حداقل 4 مرحله از آن را انجام دهد. بسیاری از زوج ها تنها دو نوع ارتباط لمسی دارند: یا هیچ چیز یا مقاربت، و زمانیکه این چنین باشد معمولا "هیچ چیز" بیشتر تکرار می شود." زمانی که یکدیگر را می بوسید یا پشت هم را می مالید، می توانید به راحتی اگر تمایلی به ادامه ارتباط نداشته باشید، آنرا متوقف کنید. کار دیگری که می توانید انجام دهید این است که با هم قرار بگذارید که اگر تمایلی به انجام آن ندارید دست های یکدیگر را بگیرید و فشار دهید. به این ترتیب رابطه شما طبیعی تر به نظر می رسد، چرا که یک نوع لمس کردن همراه می شود با نوع دیگر و می توانید تا آنجا که علاقه دارید به آن ادامه دهید. اگر بتوانید در طول روز از نظر فیزیکی با هم ارتباط برقرار کنید برای معاشقه اصلی آماده تر خواهید شد، همچنین با احتساب به این عمل در طول شب هایی که استرس دارید و یا خسته هستید (و یا هر دو) نزدیکی و صمیمیتتان را از دست نمیدهید.

3- در مورد رابطه جنسی خطاها را فراموش کنید و ببخشید
شاید رابطه جنسی همواره خوشی های دیوانه کننده به شما ندهد، اما زوج هایی که این کار را انجام می دهند از مزایای احساسی و عاطفی آن بهرمند می شوند. چرا؟ شما در طول دوره های سخت زندگی همچنان دوشادوش یکدیگر می ایستید و این امر سبب می شود تا عشق شما تا ابد جاودانه شود. چه معاشقه اصلی را انجام دهید، چه فقط یکدیگر را در آغوش گرفته و نوازش کنید، شکاف ها و فواصل موجود به خودی خود ناپدید می شوند. اگر همسر خود را گاه و بی گاه در آغوش بگیرید و بدن او را لمس کنید او متوجه می شود که اگر چه ممکن است در مورد موضوع خاصی با هم، هم عقیده نباشید اما عشق مسئله دیگری است، همواره جای خود را دارد و این جر و بحث ها دلیلی برای کاهش دوست داشتن نیستند. این مطلب می تواند به طور کلی دیدگاه شما و شوهرتان را نسبت به زندگی تغییر دهد. جینی، 32 ساله در بروکلین یک نویسنده است، او هم به نوبه خود به این نتیجه رسیده است: "سابقا من و بیل مشاجرات تمام نشدنی بر سر مسائل کوچک و بی ارزش با هم داشتیم، به جایی رسیده بودیم که هر دو خسته شده بودیم، به همین دلیل قرار گذاشتیم که اگر دفعه آینده بر سر مسائل جزئی نزاع در گرفت، همدیگر را ببوسیم و همه چیز را تمام شده فرض کنیم، ما هیچ وقت تصور نمی کردیم که یک کار کوچک بتواند تمام مشکلات زندگی ما را حل کند. اما بعد از اینکه این تکنیک را امتحان کردیم به این نتیجه رسیدیم که در آغوش گرفتن و بوسیدن خیلی راحت تر از جلسات طولانی بحث و گفتگو میتواند مشکلاتمان را حل کند."

4- هیچ گاه برای مجازات از برقراری رابطه جنسی خودداری نکنید
اخطار: "نشان دادن خشم و عصبانیت با خودداری از برقرای رابطه جنسی، زندگی شما را به نابودی می کشاند." چرا: نه تنها محبت و دوستی را از بین می برد، بلکه اگر زوجین در جنگ قدرت ها از رابطه جنسی به عنوان برگ برنده استفاده کنند، تنفر بسیار زیادی به وجو می آید و پس از مدتی دیگر هیچ یک از طرفین هیچ گونه تمایلی به برقراری رابطه جنسی با دیگری از خود نشان نمی دهد. بنابراین دفعه آینده که از همسر خود ناراحت شدید به جای غلط خوردن و دور شدن در او در تخت خواب، همه چیز را با گفتگو روشن کنید و در این راه از رابطه جنسی مایه نگذارید.

5- به دنبال رابطه جنسی هالیوودی نباشید
همه ما می توانیم آنرا تصور کنیم: شمع های روشن و تابان، ملافه های سفید رنگ 1000 پارچه، معاشقه تحریک آمیز، رضایت شهوانی. در دنیای واقعی در اکثر موارد این اتفاق ها صورت نمی پذیرد. و زوج هایی که به دنبال خوشبختی هستند، هیچ گاه وقت خود را با این چیزها تلف نمی کنند. اگر شما صاحب دو فرزند هستید، دو نوع شغل مختلف دارید و این نوع رابطه جنسی را ماهی یکبار انجام می دهید، باید گفت که کارتان عالی است. چقدر عالی است؟ در میان زوج های موفق تقریبا چیزی بیشتر از 15% از معاشقه ها برای یکی یا هر دو نفر، در نهایت لذت بخش نخواهد بود. شاید این کار را با عجله انجام می دهند، از نظر فیزیکی راحت نیستند، و یا در آخر نمی توانند به حس رضایت دست پیدا کنند. همسرانی که از خود مطمئن هستند، می توانند به راحتی با این مسئله کنار بیایند، و اصلا تصور نمی کنند که حتما یک مشکل خاصی باید وجود داشته باشد، بلکه طرفی که خسته ات و یا حال مناسبی ندارد به راحتی به فرد مقابل می گوید: "من خسته هستم و امشب نمی توانم؛ تو راحت باش و کار خودت را انجام بده."

6- به هر حال باید گاهی "رابطه جنسی ویژه" داشته باشید
در سالگردهای که دارید یک روز را نیز باید اختصاص دهید به "سالگرد رابطه جنسی." البته لازم نیست این کار را فقط به همین یک روز محدود کنید؛ اگر بتوانید در طول سال چند روز دیگر را نیز به همین منوال طی کنید، کار فوق العاده انجام داده و به زندگی مشترکتان کمک بی حد و حصری نموده اید. برخی خانواده ها از روی تبنلی و یا هر چیز دیگر ترجیح می دهند چنین نوع معاشقه ای را از زندگی خود حذف کنند. پوشیدن یک لباس خواب جدید به جای پیجامه های کهنه و نخ نما آنقدر ها هم که فکر می کنید، مشکل نیست. به همسر خود بگویید که هنوز هم به این موارد اهمیت می دهید. همانطور که می دانید تغییر ذائقه یک اصول کلیدی در موفقیت زندگی مشترک به شمار می رود. یکی از تحقیقات اخیر گویای این مطلب است که حس رضایت جنسی نشات گرفته از پر حرارت بودن طرفین در نظر دیگری است. یک فضای رمانتیک ایجا د کنید، و شور و هیجان لازم را به وجود آورید. بر روی ملافه های نو بخوابید (یا در خانه یا در هتل)، موقعیت های جدید را امتحان کنید، و هر کار دیگری که لازم است تا شما را از نظر ذهنی و جسمی تحریک کند، انجام دهید تا احساس کنید به وجود هم معتاد هستید. اگر می خواهید تا هورمون های شوهر خود تا آخرین حد ممکن ترشح شود یک قرار غیر منتظره برای او تعیین کنید و کارهای جدید را امتحان کنید. "امی" 30 ساله از "سانتا برما" که به تازگی زندگی مشترک خود را شروع کرده این چنین می گوید: "زمانی که احساس می کنم به اظهار عشق و علاقه نیاز دارم یک ادرس اینترنتی جدید برای خودم درست می کنم و نام آنرا چیزی می گذارم که برای او اشنا باشد و آنرا پاک نکند. در این نامه فقط محل و ساعت را ذکر می کنم. زمانی که او در محل مورد نظر حاضر شد او را به جای دیگری می برم تا باز هم در شک و تردید باقی بماند. او می گوید زمانی که من این کار ها را انجام میدهم دیوانه و شیفته من می شود."

7- حرکات نهایی محبت آمیر را نیز انجام دهید
4 کلمه: ارتباط چشمی در اوج لذت "این لحظه آنقدر بی نظیر است که اگر بتوانید آنرا با شریک زندگیتان تقسیم کنید، صمیمیت موجود بین شما دو نفر دو چندان خواهد شد. البته شواهد گویای این مطلب هستند که حتی زوج هایی که در روابط طولانی مدت هستند باز هم نمی تواند این حرکت را به درستی انجام دهند. "کریستی" 31 ساله ساکن "نیو جرسی" معتقد است که باز نگه داشتن چشم ها در طول برقراری رابطه جنسی شما را شهوت انگیز تر نشان می دهد. او می گوید: "من زمانی که متوجه می شوم همسرم در حال نگاه کردن به من است، احساس آرامش پیدا می کنم و فکر می کنم به اندازه کافی جذاب هستم. این امر سبب می شود که با روی بازتری از او استقبال کنم."

8- باید بدانید هر چیز جای خود دارد
یکی دیگر از مشکلات، تغییر مسیر است. باید بدانید چطور می توانید از مبحث پرداخت صورتحساب ها و قبوض بیرون بیایید و به مسائل جنسی بپردازید. زوج های موفق راههای بی شماری را برای فراموش کردن روزمرگی های زندگی می دانند. چگونه؟ به عنوان مثال آنها به طور مختصر و مفید به هم می گویند "بیا با هم معاشقه کنیم"، ممکن است شوهرتان پس از اینکه بچه ها به خواب رفتند بر روی مبل راحتی دراز کشیده باشد و شما را هم دعوت کند تا در کنار او بنشیند، یا شما شروع به نوازش کردن او کنید، یا خیلی راحت بگویید: امشب تلویزیون برنامه جالبی نداره، چطوری وقتمان را بگذرانیم؟"

9- با هم بازی و شوخی کنید
مطمئنا در مواقع ضروری زوج های موفق کاملا جدی ظاهر می شوند، اما خنده و شوخی گاه گاهی ضرورت پیدا می کند. این شوخی ها می توانند پیش زمینه خوبی برای شروع معاشقه محسوب شوند. دکتر "تنیسا" معتقد است که با هم خندیدن میتواند نشانه خوبی از صمیمیت باشد، این امر نشان می دهد که شما دو نفر به راحتی می توانید با هم ارتباط برقرا کنید و یکدیگر را درک می کنید. در حقیقت یکی دیگر از راههای نمایش ناز و عشوه همین مسخره بازی ها و شوخی هاست. "امیلیا" 31 ساله به همراه همسرش "جف" 32 ساله، ساکن نیویورک از ردو بدل کردن کارت های تبریک واقعا لذت می برند. امیلی می گوید: "هر دوی ما احساساتی هستیم. اولین بار جف در روز ولنتاین برای من یک کارت بسیار بزرگ همراه با گل های سرخ خریداری کرد. از آن پس ما همیشه یگدیگر را با کارت های عجیب و غریب سوپرایز می کنیم."

10- سرعت هم چیز بدی نیست
سرعت در برقراری رابطه جنسی چیر بدی نیست چرا که به اندازه کافی سودمند است. "لری" 33 ساله حسابدار و ساکن "هپس هایر" که به رابطه جنسی کوتاه و شیرین در رابطه زناشویی عقیده دارد می گوید: "ما تا ابد برای رابطه جنسی وقت نداریم، زمانی که من 10 شب خسته و کوفته از محل کار به خانه باز می گردم آنقدر خسته هستم که پیش نوازی بیش از حد گزینه خوبی برای من نیست. بنابراین با تن صدایی که کاملا شهوت انگیز است از شوهرم سوال می کنم که آیا با یک کار پر سرعت موافق هست؟ از آنجایی که او هم همیشه منتظر یک چنین چیزی است، ما هر دو از انجام آن نهایت لذت را می بریم. و نکته اصلی هم همین جاست. رابطه جنسی شدید هیچ گاه راه گشای تمام مشکلات نیست. همه چیز رابطه جنسی نیست اما زمانی که نتوانید با موفقیت از پس آن برایید مشکلاتی در سایر زمینه های زندگی برایتان ایجاد می شود که حل آنها بدون رنج و مشقت نخواهد بود. زوج هایی که از نظر جنسی به هم وابسته هستند با هم مهربانتر برخورد می کنند، به آسانی از اشتباهات یکدیگر می گذرند، رمانتیک تر هستند، کمتر تنها و ناراحت می مانند، و درگیری چندانی با هم ندارند. این اتصال میتواند برای همیشه آنها را با موفقیت و خوشبختی کامل در کنار هم متصل نگه دارد. آنقدر بی نظیر است که اگر آنرا با شریک زندگی خود تقسیم کنید، صمیمیت موجود بین شما دو نفر دو چندان خواهد شد.

تصاویر زیباسازی وبلاگ ، عروسک یاهو ، متحرک             www.bahar22.com




| *| نوشته شده در دوشنبه 89/7/26 و ساعت 9:7 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

بهار-بیست دات کام   تصاویر زیبا سازی وبلاگ    www.bahar22.comنکاتی مهم دینی در روابط زناشوییبهار-بیست دات کام   تصاویر زیبا سازی وبلاگ    www.bahar22.com

دستورات زیادی در مورد چگونگی آمیزش جنسی از طرف دین و علم رسیده است که عمل کردن به آنها از طرفی باعث مطلوب شدن زندگی زناشویی می شود و از طرف دیگر باعث بوجود آمدن نوزادی سالم، قوی و باهوش می گردد.
زمان آمیزش، مکان آن، فکر و اندیشه زوجین، خصوصیات روحی آنها، اعمال و رفتار آنها تأثیر زیادی بر رشد جسمی و هوشی نوزاد دارد
بعضی از دستورات مربوط به آمیزش در زیر بیان می شود.

?-آمیزش جنسی در بعضی زمانها حرام است و در بعضی زمانها بهتر است انجام نشود. این زمانها چنین است. دروان قاعدگی، روزهای ماه مبارک رمضان، اول و آخر و وسط هر ماه، بعد از ظهر، شب عید فطر، بین اذان و اقامه، شب نیمة شعبان، در ساعت اول شب، شبی که قرار است فردای آن روز به مسافرت بروید، روزی که خورشید گرفتگی شده یا شبی که ماه گرفته است، شب یا روزی که باد سرخ می وزد یا زلزله شده است، طلوع فجر تا طلوع آفتاب، غروب خورشید تا غروب شفق یعنی زمانی که هوا به طور کلی تاریک می شود، شب عید قربان، دوران بارداری.

 


گفته شده است که آمیزش جنسی در این زمانها بهتر است.انتهای شب، شب جمعه، شب دوشنبه، شب سه شنبه، روز پنج شنبه به هنگام زوال آفتاب.

از آمیزش در این مکانها خود داری شود. زیر درخت، پشت بام، در کشتی، جایی که کودک وجود دارد، رو به قبله یا پشت به قبله

به حالت ایستاده، عریان و برهنه آمیزش نکنند.

شوهر از ادخال در پشت زن جلوگیری کند.

با شکم پر همبستر نشوند.

زن و شوهر در بستر همدیگر را معطل نگذارند و همبستری سریع و بدون مقدمه انجام نشود.

خود را معطر و خوشبو سازند.

در آمیزش افراط نکنند.

اگر شوهر در خواب محتلم شد و یا یکبار آمیزش کرده است، پیش از غسل کردن آمیزش نکند.

 زن و مرد هر کدام برای پاک نمودن خود از ترشحات عمل جنسی دستمال جداگانه ای داشته باشند.

 هنگام آمیزش به یاد خداوند باشند و به مسائلی مانند شجاعت، علم، خلاقیت فکر کنند و از خیال کردن در مورد مردان و یا زنان دیگر یا افکار زشت خود داری نمایند.
کتابهایی در این مورد مطالعه نمائید مانند پیوند دو قلب، خستگی جنسی، بهشت خانواده و…..

                                                                                        بهار-بیست دات کام   تصاویر زیبا سازی وبلاگ    www.bahar22.com




| *| نوشته شده در دوشنبه 89/7/26 و ساعت 9:4 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

بهار-بیست دات کام   تصاویر زیبا سازی وبلاگ    www.bahar22.com

خیلی از همسران تصور می‌کنند پس از زایمان باید تا هفته‌ها رابطه زناشویی نداشته باشند؛ چون ممکن است برقراری چنین رابطه‌ای باعث آسیب به مادر شود. باور غلط دیگری که در این مورد رواج دارد، بهتر بودن سزارین نسبت به زایمان طبیعی برای برقراری رابطه زناشویی بعد از آن است. البته بعضی اوقات هم مشغولیت بچه‌داری باعث می‌شود که زوج‌ها خودشان و یا رابطه زناشویی‌شان را فراموش کنند که این نکته هم می‌تواند در درازمدت عوارض نامطلوبی بر روابط زوجین بگذارد. درباره این موارد با دکتر ملک‌منصور اقصی، متخصص زنان و زایمان و استاد دانشگاه تهران گفتگو کرده‌ایم...

 

بعد از زایمان، تا چه مدتی محدودیت و منع رابطه زناشویی وجود دارد؟
در یک مدت زمان خاص پس از زایمان، توصیه ما این است که رابطه زناشویی وجود نداشته باشد و علت آن هم این است که می‌خواهیم محل چسبندگی جفت ترمیم پیدا کند چون مثل یک زخم باز می‌ماند. جفت از دیواره کنده شده و خو‌ن‌ریزی‌های معمول بعد از زایمان، از همین محل است. تا این زخم ترمیم پیدا نکرده، بهتر است رابطه‌ زناشویی نداشته باشند. این زمان حدود 3 هفته طول می‌کشد. در قدیم می‌گفتند تا 6 هفته. اما امروز می‌گویند تا 3 هفته هم کفایت می‌کند.

آیا این مدت برای زایمان طبیعی و سزارین فرق دارد؟
مسلما شرایط زایمان طبیعی و سزارین باهم فرق می‌کند. اگر زایمان طبیعی باشد چون در محل، ممکن است برش و بخیه زده شده باشد و این زخم در طول 2 هفته بهبود پیدا می‌کند، چنانچه مشکل خاصی پیدا نکند، همین 3 هفته کافی است.

در مورد سزارین چه طور؟
بستگی دارد به نوع سزارینی که انجام شده است. اگر همراه با چسبندگی زیاد یا بروز عفونت باشد، ممکن است رابطه‌ زناشویی همراه با درد باشد. یعنی پس از رابطه‌ زناشویی، زن یک درد مبهمی در ناحیه لگن خود حس می‌کند. در حقیقت، با حرکت احساس درد می‌کند. بالاخره سزارین یک برش است. شکم باز شده و دست خورده، در بهترین شرایط هم سزارین تا حدی چسبندگی ایجاد می‌کند. بنابراین زایمان طبیعی از این جهت بهتر است و برخلاف تصور عوام که فکر می‌کنند سزارین برای رابطه زناشویی‌شان بهتر است، باید اشاره شود که پس از یک زایمان طبیعی و سالم، رابطه زناشویی در مقایسه با سزارین مطلوب‌تر است.

آیا این چسبندگی، به غیر از درد محدودیت دیگری هم برای رابطه زناشویی ایجاد می‌کند؟
نه، فقط همان درد را ایجاد می‌کند. پس از زایمان نکته‌ دیگری که وجود دارد، زمانی است که مادر شیر می‌دهد. در این شرایط فعالیت تخمدان‌ها متوقف شده و این می‌تواند باعث کم شدن ترشحات واژن و خشکی آن شود. اگر زن چنین احساسی را دارد، بهتر است از ژل‌های لوبریکانت استفاده کند که محلول در آب است.

برخی خانم‌ها تصور می‌کنند بعد از زایمان طبیعی ممکن است نتوانند مثل قبل رابطه زناشویی برقرار کنند. آیا چنین تصوری درست است؟
یکی از تغییرات فیزیولوژیک که در طول بارداری اتفاق می‌افتد هیپرتروفی یا افزایش حجم دستگاه تناسلی است؛ یعنی یک مقداری بافت بزرگ‌تر و متورم‌تر می‌شود. خود کانال زایمانی نیز بازتر می‌شود. رحمی که قبلا 100 گرم بوده حالا می‌شود 1000 گرم. بعد از زایمان، تمام این تغییرات طی 6 هفته بر می‌گردد به حالت عادی. پس تغییرات چندانی برای اندام‌ها برای طولانی مدت اتفاق نمی‌افتد.

در جایی می‌خواندم که برای پیشگیری از تغییر شکل‌های مختصری که ممکن است بعد از بچه‌دار شدن اتفاق بیفتد، تمرین‌هایی وجود دارد. آیا این حرف درست است؟
بله، تمرین عضلات کف لگن، ورزشی است که حتی برای خانم‌هایی که باردار نیستند، می‌تواند رضایت ناشی از رابطه زناشویی را افزایش دهد. برای خانم‌هایی که اختلالات جسمی دارند و یا دیر به ارگاسم می‌رسند، توصیه می‌شود در طول روز مرتب این عضلات را تقویت کنند. برای تقویت، عضلات را باید به صورت متناوب منقبض و منبسط کنند. ابتدا نیز این کار را با دفعات کم شروع کرده و کم کم آن را افزایش دهند. طول مدت انقباض و انبساط را هم می‌توانند افزایش دهند. به عنوان مثال اول 3 ثانیه، و بعد کم کم مدت را تا 10 ثانیه افزایش دهند. این تمرین حتی برای دوران یائسگی که عضلات کف لگن ضعیف می‌شوند نیز مفید است البته توصیه می‌شود که در دوران بارداری نیز خانم‌ها این کار را انجام دهند.

بسیاری از خانم‌ها پس از زایمان و در زمان شیر دادن، از ترس باردار شدن ترجیح می‌دهند که رابطه زناشویی نداشته و یا در حداقل ممکن داشته باشند. روش درست برای جلوگیری در این دوران چیست؟
توصیه می‌کنیم که خانم‌ها هفته‌ ششم پس از زایمان به مراکز بهداشت مراجعه کنند. مشاور با توجه به شرایطی که زن و مرد دارند روش قابل اطمینانی را برای جلوگیری به آنها معرفی می‌کند چرا که فقط 40 روز اول پس از زایمان احتمال بارداری وجود ندارد و بعد از آن به علت احتمال حاملگی، جلوگیری صورت بگیرد

تصاویر زیباسازی وبلاگ ، عروسک یاهو ، متحرک             www.bahar22.comتصاویر زیباسازی وبلاگ ، عروسک یاهو ، متحرک             www.bahar22.com




| *| نوشته شده در دوشنبه 89/7/26 و ساعت 9:3 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

تصاویر زیباسازی وبلاگ ، عروسک یاهو ، متحرک             www.bahar22.com

پیمان زناشویی یکی از مقدس ترین پیمان ها ست و تعهد به پیمان ازمسائلی است که در دین ما به آن تاکید شده است.در این مقاله چندفایده از فواید داشتن تعهد به همسر را بررسی می کنیم.

 

- تعهد به رابطه‌ی شما، هدفمندی می‌بخشد:

یک رابطه‌ی بدون تعهد ، مانند قایقی بدون سکان در اقیانوس است. چنین قایقی هیچ گونه اختیاری از خود ندارد که جهت و هدف خاصی را دنبال کند و در معرض وزش هر جریان بادی (موافق یا مخالف) خواهد بود. تعهد ، به رابطه‌ی شما، جهت و سمت می‌دهد و سبب می‌شود که رابطه به جلو برود نه آنکه بی‌هدف، دور خودش بگردد.

 

- تعهد باعث می‌شود در رابطه، از خود مایه بگذارید:

تفاوت یک رابطه‌ی بدون تعهد و یک رابطه‌ی با تعهد مانند تفاوت بین اجاره کردن یک خانه و خریدن آن خانه است. اغلب مردم توجه کمتری به آپارتمان یا خانه‌ای که مال خودشان نیست، دارند اما به محض اینکه اولین خانه‌شان را خریداری می‌کنند ، همه چیز تغییر خواهد کرد به‌طوری که چشم‌شان روی دیوارهایشان، هر لکه و خرابی را می‌بیند. چهارچشمی کودکان و دوستان‌شان را می‌پایند تا مبادا چیزی را بریزند و یا بشکنند و به «ملک» گران بهای آنان صدمه‌ای بزنند!

وقتی تمام و کمال به کسی که به او علاقه‌مندید، متعهد می‌شوید، رفتار متفاوتی را پیشه خواهید کرد چرا که حالا قسمت بیشتری از وجودتان را در او سرمایه‌گذاری کرده‌اید. این حالت، به رابطه‌ی شما اجازه می‌دهد که رشد کند و در جهانی که هرگز بدون تعهد امکان نداشت، شکوفا شود.

هنگامی که به رابطه‌ای متعهد می‌شوید ، توجه و انرژی خود را به طرز عمیق‌تری در آن سرمایه‌گذاری می‌کنید زیرا اکنون نسبت به این رابطه‌، احساس مالکیت دارید.

- تعهد باعث امنیت روحی در شما می‌شود:

آیا می‌توانید تصور کنید که آپارتمان، خانه و یا یک دفتر کار را بدون اجاره‌نامه، اجاره کنید؟ هر لحظه صاحب‌خانه یا صاحب ملک، این حق را دارد که شما را بیرون کند. تصور کنید چه تنش و اضطرابی خواهید داشت وقتی بفهمید نامزدتان چندان به شما متعهد و پای‌بند نبوده است. رابطه‌هایی که فاقد هر گونه تعهدی هستند، همواره چنین تنش‌های پنهانی را در خود خواهند داشت بدون تعهد، احساس ناامنی خواهید داشت که نگرانی و تشویشی ناخودآگاه را در شما تولید خواهد کرد.

تعهد به شخصی لایق، شما را از لحاظ احساسی، آزاد می‌کند.

- تعهد آزادی می‌آورد:

بعضی از مردم، تداعی معانی مثبتی با کلمه‌ی «تعهد» ندارند. برخی از مردان در مقابل تعهد دادن، مقاومت می‌ورزند چرا که آن از معادل محرومیت و اسارت می‌دانند در حالی که تعهد، تاثیری بسیار متفاوت دارد. تعهد، از هرز رفتن انرژی در جهات دیگر، جلوگیری می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که انرژی‌تان را تنها بر روی یک نفر متمرکز کنید. آزاد هستید تا خود را غرق رابطه‌تان کنید. عشق بورزید، آن هم تمام و کمال و بی‌هیچ محدویتی، تعهد باعث می‌شود تا خود را رها کنید و تسلیم شوید، آن هم به کسی که لیاقتش را دارد.

                                                                                                        تصاویر زیباسازی وبلاگ ، عروسک یاهو ، متحرک             www.bahar22.com




| *| نوشته شده در دوشنبه 89/7/26 و ساعت 8:57 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

بهار-بیست دات کام   تصاویر زیبا سازی وبلاگ    www.bahar22.com

اتاق خواب خصوصی ترین محل خانه است .

اما این بدان معنانیست که آمیزش لزوماً بایستی در اتاق خواب صورت بگیرد . محل انجام آمیزش می تواند در ایجاد یک رابطه بهتر، موثرتر لذت بخش تر، حتی متنوع تر نقش مهمی را ایفا نماید . شما معمولاً بایستی اتاق خوابتان را بر طبق فانتزیهای جنسی تان تزئین نمائید . برای برقراری آمیزش با کیفیت بالا می توان نکات زیر را در نظر گرفت :

1- هر از چند گاهی محل انجام آمیزش را تغییر دهید . این مکان می تواند صرفاً محدود به اتاق خواب نبوده و در مکانهای دیگر منزل نیز انجام شود . این به شرطیست که مکان مورد نظر آرامش و امنیت داشته باشد . گاهی انجام آمیزش برروی یک کاناپه راحت که در سالن پذیرایی خانه می باشد بسیار لذت بخش تر از مجلل ترین تختخوابهاست .

2- اتاق خوابتان را در بهترین قسمت منزلتان انتخاب نمائید به نحویکه هیچ مکان دیگری به آن مشرف نباشد .

3- حتماً برای اتاق خوابتان قفل و کلید جداگانه داشته باشید و به افراد دیگر اجازه ندهید که بدون اجازه شما وارد آن شوند .

4- اتاق خوابتان را بسیار جذاب و زیباتزئین نمائید و سعی کنید حتی المقدور و تا جائیکه امکانات مالی شما اجازه می دهد هر از چند گاهی دکوراسیون و رنگ آن را تغییر دهید .

5- تختخوابتان را طوری تزئین کنید که مرکز توجه قرار گیرد .

6- رطوبت و دمای اتاق خواب بایستی مناسب باشد .

7- تخت یا رختخواب شما بایستی همواره راحت و پاکیزه باشد .

8- رنگ اتاق خوابتان را از رنگهای آرام بخشی مثل آبی و سفید و صورتی انتخاب کنید . اگر به رنگهای گرمتر علاقه مندید رنگهائی مثل نارنجی یا قرمز عنابی بسیار رویائی هستند .

9- آویختن پرده های کافی و زیبا با رنگ های صورتی، نارنجی، یا قرمز ( به تناسب رنگ اتاق و دکوراسیون آن ) علاوه بر حفظ خلوت شما به مهیج ترین شدن اتاق خواب شمانیز کمک می کنند .

10- بهتر است نور اتاق خواب شدید و مستقیم نباشد . ترجیحاً از آباژورها یا لامپهایی کم نور با نور ملایم قرمز استفاده کنید .نورپردازیی که فضائی به رنگ غروب خورشید ایجاد می نمائید مناسب به نظر می رسد . استفاده از شمع های معطر علاوه براینکه فضای رومانتیکی ایجاد می کند هوارا نیز عطر آگین می نماید

11- حتماً آیینه بزرگ و قدی در اتاق خوابتان تعبیه نمائید .

12- هرگز لباسهایتان را به در و دیوار اتاق خواب آویزان نکنید و از آن به جای انباری خانه استفاده نکنید .

13- سعی کنید فضای اتاق خواب بسیار مرتب و جالب توجه باشید .
14- وسایلی نظیر تلویزیون کامپیوتر و یا وسایل کارتان را از اتاق خواب خارج کنید . فراموش نکنید که شما در دفترکارتان نمی خوابید و قرار نیست در اتاق خوابتان وظایف حرفه ایتان را انجام دهید و یا به سرگرمی های تلویزیونی بپردازید
15- حمام و دستشوئی در اتاق خواب وجود داشته باشد امکانات زیر را در اتاق خوابتان تعبیه نمائید
وسایل کامل آرایش و عطریات انواع لباسهای خواب و لباسهای زیر دستمالها و نوارهای بهداشتی وسایل آرایش مو و ملحفه های تمیز


بهار-بیست دات کام   تصاویر زیبا سازی وبلاگ    www.bahar22.comبهار-بیست دات کام   تصاویر زیبا سازی وبلاگ    www.bahar22.comبهار-بیست دات کام   تصاویر زیبا سازی وبلاگ    www.bahar22.com




| *| نوشته شده در دوشنبه 89/7/26 و ساعت 8:54 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

                                                                                    بهار-بیست دات کام   تصاویر زیبا سازی وبلاگ    www.bahar22.com

بر روی آینه حمام با صابون برای همسرتان بنویسید:

(( دوستت دارم...))

شکلاتهایی به شکل قلب بخرید, کیف مدارک , کیف پول, جیب لباسها و جعبه خوراکیهایش را با آنها پر کنید.

یک دو جین گل رز برای عاشقتان بفرستید. حتما در میان دسته گلها یازره گل قرمز و یک رز سفید بگذارید بر روی

آن یادداشتی بچسبانید و روی آن بنویسید:

همانطور که در میان این دسته گل یکی با بقیه فرق دارد تو هم با همه عشق ها فرق داری....

چهارده کارت تبریک والنتاین برایش بخرید و از نخستین روز ماه فوریه روزی یک عدد برایش بفرستید.

معشوقتان را هر روز و هر ساعت صدا بزنید و فقط به او بگویید:

(( دوستت دارم))

به خاطر تهیه کردن یک دو جین گل رز خودتان را به دردسر نیندازید یک عدد گل سرخ هم کافی است اما حتما مطمئن شوید یادداشتی که بر روی آن چسبانده اید تمامی احساسات قلبی شما بیان می کند. حتی ممکناست یک غزل و یک ترانه عاشقانه نیز این کار را به بهترین وجه انجام دهد.

یا همسر شما هر روز فال خود را در روزنامه می خواند؟

در این صورت پیش از اینکه او روزنامه را بخواند آنرا بردارید و فال او را همانطور که خودتان دوست دارید برایشبنویسید و روی روزنامه بچسبانید.

شما نباید یکباره و به طور ناگهانی عاشق بشوید( ممکن است طرف مقابلتان احساس کند دیوانه شده اید..)

در عوض از این روشها بهره بگیرید:

روی یک بار و یا هر لحظه حالت عاشقانه جدیدی بگیرید و..... با این روش قادر خواهید بود بیشتر

عاشق پیشه باشید.

نمی توانید.....؟!

آیا دلتان می خواهد معشوقتان هر لحظه عاشق پیشه تر شود؟

پس بهتر است تمامی چیزهایی که به طور استاندارد در زندگی وجود دارد برایش فراهم آورید

تمام مردم توقع دارند که روز به روز سطح زندگیشان بالاتر برود و پیشرفت و ترقی کنند این موضوع را فیزیک دانان

نیز ثابت کرده اند.

همیشه رفتارهای عشاقانه منحصر به فرد داشته باشید:

مثلا بر روی صد تکه کاغذ به طور جداگانه جملات عاشقانه برایش بنویسید, با این کار احساسش را تکان می دهید

هر هفته یکی از این کاغذ ها را به طور اتقای سر راهش قرار دهید.

با سلیقه خودتان کارت تبریک های جالبی برایش درست کنید.

مهم نیست که کارت تبریک شما کاملا حرفه ای باشد بلکه شما حتما باید احساس قلبی تان را به او نشان بدهید

خاطرات روزانه تان را در رابطه با چگونه فکر کردن درباره همسرتان روابطتان و در مورد زندگی مشترکتان در یک

دفتر چه یادداشت کنید. بعضی روزها فقط درون دفترچه بنویسید: دوستت دارم.

تا آخر سال این کار را انجام دهید و بعد این دفترچه را به مناسبت هدیه تولدش به او هدیه نمائید.

سعی کنید کارت تبریک هایی که تهیه می کنید از همه نوع باشند:

همیشه برای خرید آمادگی داشته باشید و سایز لباس همسرتان رنگ دلخواهش مدل مورد علاقه اش و نویسنده محبوبش را بدانید.

هرگز به عنوان هدیه پول نقد ندهید, مگر اینکه در این کار خلاق باشید.

در یک بادکنک زیبا یادداشت عاشقانه بگذارید و آن را با نخ بلندی دست او بدهید

به جای شمع بر روی کیک تولدش فشفشه روشن کنید درست مثل یک جشن عروسی بزرگ.

سعی کنید هر دو با هم بیندیشید و دور نمایی از آینده ای که با هم در آن زندگی می کنید را در ذهن بپرورانید این به آن معناست که شما دوست دارید در کنار هم به ابدیت برسید.

یکی از مبانی مهم جلوه دادن هدایا در این است که حتما از موزیک , گل , رنگ, کاغذ کادو, شوی تلویزیونی و تنقلات مورد علاقه او استفاده شود.

هدیه دادن گل بسیار خوب است اما ساختن هدایای عاشقانه چیز دیگری است.

مردی جعبه موسیقی زیبایی به همسرش هدیه داد و گفت که هر چه زمان پیش می رود او را بیشتر دوست دارد.

زن از این حرکت شوهر به وجد آمد و بعد کلید قفل جعبه جواهرش را به دست مرد داد....وقتی مرد در را گشود

زن لبخندی بر لب آور و گفت این کلید قلب من است و اینک تو در قلبم را گشودی....

هرگز قلب مرا مشکن......

این نکته را به خاطر بسپارید که هدایای واقعی در هر موقعیت می توانند میان زوجین ارتباط عاطفی برقرار نمایند

اشاره های کوچک نیز قادرند موجی از برقراری ارتباط باشند...

یک نگاه عاشقانه , یک ابروی کمانی, لمس دستها و کوچکترین اشاره ها نیز می توانند ارتباط بین عشق و

معشوق را به حد اعلا برسانند... صمیمیت از ترکیب همین چیزهای کوچک بوجود می آید.

جملاتی که مردان عاشق دوست دارند بشنوند عبارتند از:

تورا باور دارم

تنها تو را می خواهم

تو برای من بهترینی

جملاتی که زنان عاشق دوست دارند بشنوند عبارتند از:

تو همه چیز منی در زندگی

به تو احتیاج دارم

ترا می پرستم

وقتی قصد دارید از منزل خارج شوید حتما همسرتان را ببوسید.

موهایش را برایش شانه بزنید.

الفبای عشق

همیشه به هنگام ترک خانه همسرتان را ببوسید.

به خاطر او زندگی کنید

افریننده عشق در اطراف او باشید

هر آنچه می توانید همین حالا انجام دهید.

از دست بچه ها خلاصش کنید.

حتی در هنگام جنگ با او لطیف بجنگید.

وقتتان را به او بدهید.

با احتیاط او را بر دوش خود سوار کنید.

به همسرتان عشق را القا کنید

قاضی نباشید.

خاطرات خوب را زنده نگهدارید

به حرفهایش گوش بسپارید.

بهترینها را برای او بخواهید

هرگز عصبانی به رختخواب نروید

کارهای سخت و دشوار زندگی را به عهده بگیرید

او را ستایش کنید

به خاطر داشته باشید که زندگی تنها برای بچه هایتان نیست

به احساس او احترام بگذارید

به او بگویید چه احساسی درباره اش دارید.

هر روز به او بگویید دوستش دارید..هر روز....هر روز

تفاوتهایتان را درک کنید.

همسرتان را هیجان زده کنید, چرا که تنها شما می دانید چطور باید این کار را انجام داد

در مقابل ابراز احساسات شدید او احساساتی بشوید.

هرگز در ایام تعطیل که اماکن عمومی بسیار شلوغ است برای تفریح به سطح شهر نروید بلکه تفریح خود را برای زمانهایی بگذارید که شهر خلوت باشد.

برای جشن گرفتن منتظر رسیدن تعطیلات و مناسبتها نباشید.

جشن بگیرید به خاطر اینکه امروز چهارشنبه است به خاطر فرا رسیدن ماه جدید جشن برپا کنید. هر هفته به خاطر خیلی چیزها جشن بگیرید.

به یک طلا ساز سفارش یک قالب کوچک طلا که عکس هر دوی شما داخل آن است بدهید و به همراه زنجیرشیک و گرانبهایی به او تقدیم کنید.

بر روی تقویم دیواری منزلتان اتفاقات مهم و بسیار با اهمیت را بنویسید تا با دیدن آن همان اتفاق بی نظیر را هر روز و هر لحظه حس کنید.

یادداشتی تحت عنوان زمانی برای عشق روی ساعت مچی همسرتان بگذارید.

یادداشتی روی ماشین حساب همسرتان بگذارید و بنویسید:

می توانی روی من برای همیشه حساب کنی

یادداشتی روی تلوزیون بگذارید که به جای تلویزیون مرا روشن کن....

یک کارت تبریک خانگی برایش درست کنید و بنویسید:

از یک عشق شیفته برای همسرش: من در گرداب عشق افتاده ام و نمی توانم از آن خارج شوم

یکصد و یک یادداشت کوچک عاشقانه بنویسید و در همه جای خانه مخفی

یکدو جین گل رز بخرید و بر روی هر کدام از آنها یادداشتی به مضامین زیر بچسبانید:

برای تولدت

برای سال نو

برای سالگرد ازدواج

برای آغاز بهار

برای خوراکی های نیمه شب

پیش از هر گونه ابراز محبت

برای بهتر انجام دادن کارها

مناسبت های خوب سال

برای نخستین برف زمستانی

برای آشتی کردن پس از دعوا

برای اولین روز بهار

برای داشتن زندگی شیرین

یادداشت برداری

یادداشت روز دو شنبه: به سرعت و پیش از اینکه خانه را برای رفتن به محل کار ترک کنید یادداشتی برای

همسرتان بنویسید و آنرا با این جمله آغاز کنید:

به سه دلیل دوستت دارم

یادداشت روز سه شنبه: به سرعت و پیش از اینکه خانه را به مقصد رفتن به محل کار ترک نمایید یادداشتی برای

همسرتان بنویسید و آنرا با این جمله آغاز کنید:

سه کاری که تو انجام می دهی و همیشه خنده به روی لبهایم می نشانی عبارتند از....

یادداشت روز چهار شنبه: من حتما باید سه چیز را در خودم عوض کنم چون تو می خواهی من اینطوری باشم و آن

سه چیز عبارتند از....

یادداشت روز پنج شنبه: سه چیزی که در نخستین ملاقات مرا جلب تو کرد به شرح زیر است.....

یادداشت روز جمعه: سه عقیده که بتوانیم در طول سال آینده بیشتر عاشق هم باشیم عبارتند از....

یادداشت روز شنبه: سه کاری که تا پایان این هفته می خواهم انجام بدهم تا تو بدانی چقدر دوستت دارم عبارتند

از....

یادداشت روز یک شنبه: سه فیلم عاشقانه که با هم خواهیم دید عبارتند از....


همیشه و در همه حال از بهترین آلبم های عاشقانه روز بهره بگرید

برای بانوان هدایایی مثل تستر و جارو برقی نخرید

هرگز پول نقد ندهید مگر اینکه پول زیادی داشته باشید.

همیشه اجازه بدهید کارها به خودی خود پیش بروند نقشه کشیدن هرگز اجازه ایجاد خلاقیت را به شما نمی دهد

و همه چیز را نابود می کند.

هیچ گاه مانند یک ضبط صوت با همسرتان رفتار نکنید او شخص منحصر به فرد و بی نظیری است نه فقط یک زن

معمولی.....

عصر نخستین روز سال نو از خانه خارج نشوید با همسرتان در خانه بمانید جای دنج و خلوتی در کنار شومینه

درست کنید و در کنار هم بمانید.

برای روز والنتاین گل رز بخرید گلهایی بخرید که حروف اول نام آنها با نخستین حرف اسم نامزد شما آغاز می شود

برای روز تولدش به او یک کادوی تولد ندهید بلکه هفت کادو برای تمام ایام هفته ای که در آن متولد شده بدهید

در ایام نزدیک سال نو هرگز برای خرید به خیابانها نروید این کار را در ایام سال انجام دهید و خرید هایتان را به

صورت کادوپیچ شده در کمدهایتان نگهداری کنید تا سال تحویل شود.

هرگز در ایام تعطیل که اماکن عمومی بسیار شلوغ است برای تفریح به سطح شهر نروید بلکه تفریح خود را برای

زمانهایی بگذارید که شهر خلوت باشد.

هرگز بلیط کنسرتی را که برایش تبلیغات زیادی می کنند نخرید چون امکان دارد صندلی های خوب رزرو شده

باشند

وقتی در کنار نامزدتان نشسته اید هرگز نمایش تلویزیونی مورد علاقه تان را نگاه نکنید بلکه آنرا بر روی نوار

ویدیویی ضبط کرده و بعد به نگاه کردن آن بپردازید.

هرگز پای میز صبحانه روزنامه صبح را نخوانید بلکه به جای این کار با همسرتان صحبت کنید.

گل یاس سفید نشانه روشنی است که او به زندگی شما آورده است ...

نرگس زرد شما را به یاد حلقه طلای ازدواجتان می اندازد....

و گل رز قرمز نمادی از شکوفایی عشق است.

زیر برف پاک کن اتومبیلششاخه ای گل رز بگذارید.

از تمامی انواع گلهای زیبا برایش ببرید.

چند دسته گل رز قرمز بخرید و رختخوابش را با گلهای رز قرمز بپوشانید.

گلهایی برایش بفرستید که هر کدام سمبل یک نوع عشق و علاقه باشند.

                                                                      بهار-بیست دات کام   تصاویر زیبا سازی وبلاگ    www.bahar22.com




| *| نوشته شده در دوشنبه 89/7/26 و ساعت 8:53 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

تصاویر زیباسازی وبلاگ ، عروسک یاهو ، متحرک             www.bahar22.com

 گزارش ایسنا، دکتر پام اسپور،‌ روانشناس سرشناس رسانه‌ای در کتاب جدید خود 10 راهکار مفید برای این هدف ارائه کرده که خلاصه آن در نشریه «دیلی اکسپرس» به چاپ رسیده است. این 10 راهکار به قرار است:

1- همیشه خودجوش و باانگیزه بمانید: کارهایی انجام دهید که بدون برنامه‌ریزی قبلی به نظر برسند مثلا به اداره همسرتان بروید و او را برای صرف ناهار با همدیگر دعوت کنید، بدون انتظار برای او هدیه کوچکی بخرید و یا بلیط کنسرت یا تئاتر به او بدهید.

2- عشق خود را نشان دهید: هنگام صرف شام می‌توانید یک موسیقی ملایم بگذارید. شمع روشن کنید و به همسرتان بگویید که چقدر در طول روز به او فکر می‌کنید.

3- به چشم‌های او نگاه کنید: وقتی با همسرتان صحبت می‌کنید به صورت او نگاه کنید. برخورد نگاه‌ها باعث می‌شود که بیشتر ارتباط بین یکدیگر را احساس کنید.

4- حتی برای اعلام ناموافق بودن از موافقت شروع کنید: از مجادله و بحث با همسرتان پرهیز کنید. وقتی می‌خواهید عدم موافقت خود را اعلام کنید ابتدا با مناسب‌ترین و آرام‌ترین راه ممکن با جمله «حق با توست» شروع کنید.

5- تغییر را همیشه مدنظر داشته باشید: با ظاهر جدید و متفاوت همسر خود را غافلگیر کنید. با یک راه ساده و سریع مثل رنگ کردن مو یا تغییر آرایش موها می‌توانید این کار را انجام دهید.

6- یک کار غیرمنتظره انجام دهید: مثلا پس از دوش گرفتن برای او یک حوله گرم و مرتب آماده کنید.

7- همیشه برای عشقتان جشن بگیرید: می‌تواند یک کار نمادین انجام دهید مثلا گیاه خاصی را که می‌دانید مورد علاقه همسرتان است خریداری کنید و یا در باغچه بکارید و به او بگویید که این کار نمایان کننده عشق شماست.

8- مراقبت و محبت کنید: با یک کار کوچک که مستقیما به همسرتان نفع می‌رساند می‌توانید به او ابراز محبت کنید مثلا لباس‌های او را به خشک شویی ببرید. این کار شاید زمان زیادی نبرد اما به او نشان می‌دهید که چقدر به فکرش هستید.

9- با رقیبتان صمیمی باشید: اگر کسی در زندگی همسرتان وجود دارد که وی را رقیب خود می‌دانید مانند بهترین دوست یا مادر همسرتان، از بحث کردن درباره آنها پرهیز کنید و در عوض با دعوت کردن آنها برای یک شام دوستانه همسر خود را غافلگیر کنید.

10- گذشته را دوباره زنده کنید: ‌با نگاه کردن به فیلم‌های تعطیلات، تصاویر خانوادگی و عکسهای جشن ازدواج می‌توانید به استحکام رابطه زناشویی خود با همسرتان کمک کنید. تصاویر زیباسازی وبلاگ ، عروسک یاهو ، متحرک             www.bahar22.com




| *| نوشته شده در دوشنبه 89/7/26 و ساعت 8:52 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

بهاربیست                   www.bahar22.comنیازهای احساسی زنها و مردها تفاوتهای اساسی با یکدیگر دارد. در چالشهای روحی زنها به اشتراک و مردها به انزوا نیاز دارند که در نتیجه این اختلاف نیازهای احساسی، زن و مرد بدجوری برای هم شاخ و شونه میکشند….

جالبه که میدونیم هر 2 طرف با نهایت صداقت به پیش می آیند تا خود را برای دیگری 6 تیکه کنند ولی نتیجه کاملاً عکس شده و باعث تحریک همدیگر میشوند. خودشون هم کف میکنند که دِ بیا...یعنی چی؟؟؟!!! مثلاً زن فکر میکند با سؤالات پی درپی و ابراز دلواپسی به نظر همسرش یک زن مهربان جلوه میکند در حالیکه مرد یواشکی فکر میکند که تحت سلطه قرار گرفته و یکهو تحریک میشود که خود را آزاد کند!!! پس اعلام میکند که: «خانم میزاری یه 2 دقیقه نفس راحت بکشیم یا نه؟…» زن هم گیج و منگ میشود و اصل قضیه را زیر سؤال میبرن… یعنی علاقه… زن شوهرش رو با خودش میسنجه و میگه: اگه منو دوست داشت میفهمید که چقدر به فکرشم… واقعت اینه که این رفتاریست که زنها دوست دارند با آنها بشود و کلی هم باهاش حال میکنند ولی مرد اگر در شرایط نامناسب مثل خستگی باشد این رفتار حکم دریل را برایش دارد!!!

مردها هم بدتر از زنها… وقتی میبینند که زن ناراحت است وی را با حالات خود میسنجند و بهترین دارو را برایش تجویز میکنند… تنهایی!!!… او خیلی رومانتیک زنش را به حال خود رها میکند تا برای خودش بال بال بزند و با خودش کنار بیاید. بعضی از مردها هم در این مواقع میشن آخر درک کردن و به همسرشون میگن: … نگران نباش... چیز مهمی نیست!!!
در این لحظات زنها اگر قدرت داشتند شوهرانشان را خفه می کردند!!!… آخه آدم حسابی… این چه وضعه ادراکه؟ چرا نمی خواین این تفاوتها رو درک کنید؟؟… بابا، به پیر، به پیغمبر، نیازهای احساسی و ادراکی شما با هم فرق داره… تو رو خدا اونها رو یاد بگیرین و درست عکس العمل نشون بدین… برای احساس خوشبختی لازم نیست روزی 20 بار چشماتونو خمار کنین، لباتونو چوله کنین، بگین I Love You....
آقایون بدونین…
1- باید به همسرتون نشون بدید که بهش توجه ویژه دارین تا او حس کنه که دوستش دارید.
2- باید با حوصله به حرفاش گوش بدید تا احساس کنه که درکش میکنین.
3- باید یه حقوقش احترام بذارین تا بدونه به شخصیتش علاقمندید.
4-باید باهاش صمیمی باشین تا احساس خوشنودی کنه.
5-باید بهش اجازه بروز و ارائه بدید تا احساس اعتبار کنه.
خانومها توجه داشته باشین….
1- باید رفتار شما با شوهرتون توأم با پذیرش باشه تا حس کنه که بهش اعتماد دارین.
2- نباید سعی در تغییر اون داشته باشین تا احساس اطمینان کنه و خودش تغییر بوجود بیاره.
3- باید ازش قدردانی کنین تا انگیزه پیدا کنه.
4- باید نشون بدین که به تواناییهاش اعتقاد دارین.
5- بهش نشون بدید که بهترین انتخاب شما اون بوده….

                                                          بهار-بیست دات کام   تصاویر زیبا سازی وبلاگ    www.bahar22.com




| *| نوشته شده در دوشنبه 89/7/26 و ساعت 8:51 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

www.bahar22.com            قالب ، کد موزیک ، تصاویر زیباسازی وبلاگ ، فال      WWW.bahar22.comبهاربیست                   www.bahar22.com

همان طور که گفتیم عشق میان همسران باید تقویت شود و به مراقبت احتیاج دارد. تنها راه برای این کار، آن است که بدانیم چه نیازهایی داریم. منظور ما نیازهای عاطفی و روحی است که همیشه مشکل ساز هستند.

شناخت این نیازها کلید اصلی تامین روابط عاطفی قوی ودائمی همسران است. لطفا" به این اصول توجه کنید.

زن به مراقبت و مرد به ا طمینان نیاز دارد: زمانی که مردی برای بهبود حال زنش، به احساسات و دلبستگی های او توجه می کند، زن احساس می کند همسرش او را دوست دارد وبرایش اهمیت قائل است. وقتی مردی با حمایت از همسرش احساس بخصوصی به او می دهد، در برآورده کردن اولین نیاز اصلی زن موفق می شود. در این شرایط زن اطمینان بیشتری به مرد پیدا می کند و زمانی که زن اطمینان کند، انبساط خاطر می یابد وخیالش راحت می شود و اما درباره مردها باید گفت وقتی نظر زنی نسبت به همسرش صادقانه و پذیرنده باشد، مرد هم احساس می کند مورد اطمینان است. اعتماد مرد به این معناست که ما مطمئن هستیم او نهایت سعی خود را می کند و بهترین ها را برای همسرش می خواهد. وقتی واکنش های زن نشاندهنده اعتقاد مثبت او نسبت به توانائی ها و اهداف مرد است، اولین نیاز اصلی عشق مرد برآورده می شود و مرد هم خود به خود علاقه و توجه بیشتری به نیازهای زن نشان می دهد.

زن را باید درک کرد و مرد را باید پذیرفت: وقتی مرد بدون قضاوت ولی با دلسوزی و وابستگی به احساسات و صحبتهای زن گوش می دهد، زن احساس می کند به حرفهایش گوش کرده و او را درک کرده اند. زمانی که نیاز شنیده شدن و درک شدن زن برآورده می شود، او هم به آسانی نیاز همسرش را می پذیرد. اما درباره مردها باید گفت زمانی که زن با مهربانی وبدون کوشش در عوض کردن مرد او را می پذیرد، مرد احساس می کند مورد قبول است. یک رفتار پذیرشی نشان می دهد که مرد با محبوبیت تمام تائید شده است. این نشان دهنده این نیست که زن کاملا" شوهرش را بی عیب و نقص می داند. بلکه نشان می دهد کوششی در عوض کردن او ندارد و به مرد اطمینان می دهد خود اوست که به تنهایی می تواند اوضاع را بهتر کند. وقتی مرد از سوی همسرش تائید شود، آسان تر می تواند برای همسرش شنونده خوبی باشد.

احترام به زن و قدردانی از مرد فراموش نشود: زمانی که مرد با تایید به زن نشان می دهد حقوق خواسته ها و نیازهای او در اولویت است، زن احساس می کند مورد احترام واقع شده است. اظهارات محترمانه واقعی و طبیعی مرد مثل اهدای گل و به یاد داشتن تاریخ سالگرد ازدواج بسیار ضروری است. وقتی زن احساس احترام می کند، آن طور که در خور همسرش است از او قدردانی می کند.

وقتی زن تشخیص می دهد شخصا" از رفتار و کوشش مرد بهره مند شده است، مرد احساس قدردانی می کند. قدردانی زن واکنشی به مراقبت و حمایت شدن ازاوست. وقتی از مردی قدردانی می شود او می داند که کوشش او به هدر نرفته و تشویق می شود بیشتر ایثار می کند. در این حالت مرد قدرت و انگیزه پیدا می کند تا برای همسرش احترام بسیاری قائل شود.

زن به وفا ومرد به تحسین نیاز دارد: مرد زمانی« زن نیازمند به عشق ومحبت » را به کمال می رساند که به خواسته ها و نیازهای او بیشتر از نیازهای خودش مثل کار، تفریح ومطالعه اهمیت بدهد. مرد باید به نیازهای زن اولویت بدهد و متعهد باشد که ازاو مراقبت وخواسته هایش را برآورده کند. وقتی زن احساس کند مهمترین فرد زندگی همسرش است به راحتی اورا تحسین می کند.

اما همان طورکه زن نیاز به وفاداری دارد، مرد هم دوست دارد تحسین حقیقی زن را لمس کند. برای تحسین مرد باید او را با نگاهی پر از شگفتی لذت وخوشحالی نگاه کرد. زمانیکه زن با خوشحالی از اخلاق وهنرهای بی نظیر شوهرش مثل خوش اخلاقی، قدرت، پشتکار، راستی وصداقت، مهربانی، عشق، ادراک و پرهیزگاری حیرت زده شده و تعریف می کند مرد احساس می کند مورد تحسین قرار گرفته است. در این شرایط مرد با اطمینان خاصی به پرستش زنش می پردازد.

زن را باید تائید کرد ومرد باید مورد پسند قرار گیرد: زمانی که مرد درباره احساسات و خواسته های زن اعتراض یا بحثی نمی کند و در عوض آنها را می پذیرد ومعتبر می داند، زن واقعا" احساس می کند مرد دوستش دارد. به یاد داشته باشیم بسیار مهم است که مرد به احساسات زن بها دهد در حالی که به نظر خودش چیز دیگری باشد. وقتی مرد یاد می گیرد که چطور این تائید را به زن نشان دهد، مطمئن می شود مورد پسند قرار گرفته است.

هر مردی قلبا" می خواهد برای همسرش یک قهرمان باشد. نشانه قبولی او در امتحان تصویب زنش است. تصویب زن نشان می دهد که احسان و خوبی مرد مورد پسندش قرار گرفته و نهایت رضایت را از او ابراز می کند. تصویب رفتار مرد شناخت او و دلایل مفیدی است که او طبق آنها کار انجام می دهد.

به زن اطمینان خاطر دهید و مرد را تشویق کنید: وقتی مرد به طور مداوم نشان می دهد که دلواپس زن است او را درک می کند وبه او احترام می گذارد وهمسرش مورد علاقه وتائید او قرار دارد، نیازاصلی زن درباره اطمینان خاطر برطرف می شود. یک رفتار مطمئن که از طرف مرد اعمال می شود به زن می گوید همیشه دلخواه همسرش خواهد بود.

« معمولا" مردها به اشتباه فکر می کنند چون یک بار نیازهای اصلی زن را برآورده کرده وبه اواحساس امنیت و خوشنودی داده اند، پس دیگر تا ابد همسرش می داند که مرد دوستش دارد! در حالی که صحیح نیست ومردها باید بدانند بارها وبارها باید به همسرشان اطمینان خاطر بدهند.»

نیازهای عمده مرد هم باید از طرف همسرش تائید وتشویق شود. نظریات تشویق آمیز زن به مرد قدرت وامید می دهد تا به صلاحیت وشخصیت خود مطمئن شود. وقتی زن همسرش را تشویق می کند که تمام سعی خود را بکند، مرد دلگرم می شود واحساس آرامش می کند.

در نهایت باید گفت برای اینکه در روابط خود موفق باشیم، باید فصلهای متفاوت عشق و تفاوتهای احساسی را درک کنیم وبپذیریم. گاهی عشق خود به خود جاری است ولی گاهی برای رسیدن به آن تلاش لازم است. ما نباید انتظار داشته باشیم همیشه همسرمان سرشار از عشق و محبت باشد یا حتی یادش بماند چگونه مهربان باشد. در ضمن باید به خودمان موهبت درک وفهم را هدیه کنیم و توقع نداشته باشیم تا همیشه تمام آنچه را درباره محبت ومهربان بودن یاد گرفته ایم به یاد داشته باشیم. ما هم گاهی اشتباه می کنیم وباید آن را بپذیریم و هرچه زودتر خود را اصلاح کنیم.

به امید خوشبختی همه همسرانwww.bahar22.com            قالب ، کد موزیک ، تصاویر زیباسازی وبلاگ ، فال      WWW.bahar22.comبهاربیست                   www.bahar22.com




| *| نوشته شده در دوشنبه 89/7/26 و ساعت 8:48 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

بهاربیست                   www.bahar22.com

شما هم حتما به زوج‌هایی برخورد کرده‌اید که از نظر ظاهری چنان به هم شبیه‌اند که تصور می‌کنید خواهر و برادر هستند.
در میان افرادی که در طول روز و یا حتی در طول سال‌ها با آنها برخورد می‌کنید مطمئنا زوج‌هایی هم وجود دارند که از نظر ظاهری بسیار به هم شبیه هستند تا جایی که اگر آنها را نشناسید تصور می‌کنید که حتما بستگان یکدیگر هستند و رابطه خونی باهم دارند.
این احساس را فقط شما ندارید و افراد زیادی هستند که در زوج‌ها شباهت به یکدیگر را کاملا تشخیص می‌دهند و این امر که معمولا در دوران میانسالی هم بیشتر به چشم می‌آید بر خلاف آنچه تصور می‌کنید توهم نیست و دانشمندان توانسته‌اند برای آن دلیل علمی پیدا کنند.
? تحقیق شباهت‌ها
دانشمندان برای کشف راز شبیه شدن زوج‌ها به یکدیگر پس از ازدواج تصمیم گرفتند که تحقیقی انجام دهند تا حقایق روشن شود.
سال ???? تحقیق" شخصیت‌ها و تفاوت‌های ظاهری" انجام شد. در این تحقیق ?? زن و مرد تعیین شدند تا در میان ??? زوجی که سالهای سال بود با هم زندگی می‌کردند آنهایی را که بیشتر به هم شباهت دارند را انتخاب کنند. این ?? تن هیچ آگاهی و شناختی از زوج‌ها نداشتند بنابر این جواب آنها تنها بر اساس شباهتهای ظاهری و همچنین خصوصیتهای اخلاقی هر فرد بود که در برابر عکس او توضیح داده شده بود.
پس از تحقیق مشخص شد که هیات انتخاب کننده دقیقا همان زوج‌هایی را که سال‌های سال بود با هم زندگی می‌کردند و شباهت‌های ظاهری و خلق و خوی داشتند را ندانسته انتخاب کرده‌اند که این نشان می‌داد آنها به شدت به یکدیگر شباهت ظاهری و شخصیتی داشته‌اند.
این تحقیق هم ممکن است به نظر شما چندان جذاب به نظر نرسد اما توجیه علمی دیگری نیز در مورد شباهت زوجها با یکدیگر عنوان شده است.
? دلیل علمی
محققان دانشگاه اونتاریو در کانادا ادعا می‌کنند که در افراد کهنسالی که سال‌های سال است با هم زنگی می کنند شباهت یک توجیه کاملا علمی دارد. از نظر آنها گذشت زمان برای این دو فرد کاملا اثرات مشابه روی آنها می‌گذارد و این دلیل شباهت انهاست.
آنها ادعا می‌کنند که مخاطرات زندگی که باعث تغییرات به مرور زمان در چهره فرد می‌شود از آنجایی که برای زوج‌ها یکسان بوده است بنابر این خطوط چهره آنها شبیه به هم چین برداشته و شکل گرفته است.
از سوی دیگر اثبات شده است که این فرضیه از نظر ژنتیکی نیز توجیه دارد. افرادی که توانسته‌اند روج خوبی را تشکیل دهند و سالهای سال در کنار هم زندگی کنند مطمئنا از نظر ژنهایشان شباهتهایی به هم داشته‌اند.
این شباهت‌ها است که باعث می شود افرادی که سلائق و رفتارهای مشترک دارند بتوانند یکدیگر را تاب آورده و سال‌های سال در کنار هم زندگی کنند. شباهت ژنتیکی شباهت ظاهری نیز می‌آورد.‌
پس شما اشتباه نکرده‌اید، زوج‌ها به مرور زمان شبیه به هم می‌شوند.

www.bahar22.com            قالب ، کد موزیک ، تصاویر زیباسازی وبلاگ ، فال      WWW.bahar22.comwww.bahar22.com            قالب ، کد موزیک ، تصاویر زیباسازی وبلاگ ، فال      WWW.bahar22.com




| *| نوشته شده در دوشنبه 89/7/26 و ساعت 8:48 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )
<   <<   6   7   8   9   10   >>   >