عشق و دوستی

بهاربیست                   www.bahar22.com

شما هم حتما به زوج‌هایی برخورد کرده‌اید که از نظر ظاهری چنان به هم شبیه‌اند که تصور می‌کنید خواهر و برادر هستند.
در میان افرادی که در طول روز و یا حتی در طول سال‌ها با آنها برخورد می‌کنید مطمئنا زوج‌هایی هم وجود دارند که از نظر ظاهری بسیار به هم شبیه هستند تا جایی که اگر آنها را نشناسید تصور می‌کنید که حتما بستگان یکدیگر هستند و رابطه خونی باهم دارند.
این احساس را فقط شما ندارید و افراد زیادی هستند که در زوج‌ها شباهت به یکدیگر را کاملا تشخیص می‌دهند و این امر که معمولا در دوران میانسالی هم بیشتر به چشم می‌آید بر خلاف آنچه تصور می‌کنید توهم نیست و دانشمندان توانسته‌اند برای آن دلیل علمی پیدا کنند.
? تحقیق شباهت‌ها
دانشمندان برای کشف راز شبیه شدن زوج‌ها به یکدیگر پس از ازدواج تصمیم گرفتند که تحقیقی انجام دهند تا حقایق روشن شود.
سال ???? تحقیق" شخصیت‌ها و تفاوت‌های ظاهری" انجام شد. در این تحقیق ?? زن و مرد تعیین شدند تا در میان ??? زوجی که سالهای سال بود با هم زندگی می‌کردند آنهایی را که بیشتر به هم شباهت دارند را انتخاب کنند. این ?? تن هیچ آگاهی و شناختی از زوج‌ها نداشتند بنابر این جواب آنها تنها بر اساس شباهتهای ظاهری و همچنین خصوصیتهای اخلاقی هر فرد بود که در برابر عکس او توضیح داده شده بود.
پس از تحقیق مشخص شد که هیات انتخاب کننده دقیقا همان زوج‌هایی را که سال‌های سال بود با هم زندگی می‌کردند و شباهت‌های ظاهری و خلق و خوی داشتند را ندانسته انتخاب کرده‌اند که این نشان می‌داد آنها به شدت به یکدیگر شباهت ظاهری و شخصیتی داشته‌اند.
این تحقیق هم ممکن است به نظر شما چندان جذاب به نظر نرسد اما توجیه علمی دیگری نیز در مورد شباهت زوجها با یکدیگر عنوان شده است.
? دلیل علمی
محققان دانشگاه اونتاریو در کانادا ادعا می‌کنند که در افراد کهنسالی که سال‌های سال است با هم زنگی می کنند شباهت یک توجیه کاملا علمی دارد. از نظر آنها گذشت زمان برای این دو فرد کاملا اثرات مشابه روی آنها می‌گذارد و این دلیل شباهت انهاست.
آنها ادعا می‌کنند که مخاطرات زندگی که باعث تغییرات به مرور زمان در چهره فرد می‌شود از آنجایی که برای زوج‌ها یکسان بوده است بنابر این خطوط چهره آنها شبیه به هم چین برداشته و شکل گرفته است.
از سوی دیگر اثبات شده است که این فرضیه از نظر ژنتیکی نیز توجیه دارد. افرادی که توانسته‌اند روج خوبی را تشکیل دهند و سالهای سال در کنار هم زندگی کنند مطمئنا از نظر ژنهایشان شباهتهایی به هم داشته‌اند.
این شباهت‌ها است که باعث می شود افرادی که سلائق و رفتارهای مشترک دارند بتوانند یکدیگر را تاب آورده و سال‌های سال در کنار هم زندگی کنند. شباهت ژنتیکی شباهت ظاهری نیز می‌آورد.‌
پس شما اشتباه نکرده‌اید، زوج‌ها به مرور زمان شبیه به هم می‌شوند.

www.bahar22.com            قالب ، کد موزیک ، تصاویر زیباسازی وبلاگ ، فال      WWW.bahar22.comwww.bahar22.com            قالب ، کد موزیک ، تصاویر زیباسازی وبلاگ ، فال      WWW.bahar22.com




| *| نوشته شده در دوشنبه 89/7/26 و ساعت 8:48 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )