عشق و دوستی

میل جنسی فرآیند پیچیده ای است که می تواند توسط عوامل بسیاری تحت تاثیر قرار گیرد. داشتن میل جنسی کم لزوما مشکل نیست اگر چه ممکن است برای آن هیچ علت پزشکی وجود نداشته باشد و شما هم راضی از این سطح فعالیت جنسی خود باشید اما با اندکی تغییر در برنامه غذایی خود میتوانید این قسمت از زندگی خود را متحول کنیدو لحظات دلپذیر تری داشته باشید.


سلامت نیوز:

 


خوردن سیب در طول روز باا ز بین بردن بوی بد دهان شما باعث میشود که شریک زندگیتان بیشتر به شما نزدیک شود علاوه براین کلسترول شما را پایین می آورد.


مارچوبه


این گیاه خوشمزه سرشار از ویتامین هایی است که نقش کلیدی در ساخت هورمونها دارند.


موزاین میوه شامل آنزیمی برای تقویت میل جنسی در مردان است علاوه بر این درد مفاصل رانیز کاهش میدهد.


کرفس


این گیاه باعث آزاد شدن هورمونی در عرق و بوی بدن مردان میشود که زنان را به خود جذب میکند .


انجیر


این میوه دلپذیر به دلیل برخورداری از مقادیر بالای اسیدهای امینه میل جنسی شما را شعله ور میکند.


سیر بوی بد سیر را میتوانید با خوردن سیب از بین ببرید اما هرگز از خوردن آن صرف نظر نکنید چرا که سیر با افزایش جریان خون در اندامهای جنسی موجب تقویت قوای جنسی شما میشود.


صدف حاوی روی بسیار بالا برای تولید تستسترون در مردان است .


یامز وحشی


این گیاه باعث افزایش حساسیت آلت تناسلی میشود.

سیب

 

بهاربیست                   www.bahar22.comتصاویر زیبا سازی وبلاگ           Www.bahar22.com       خدمات وبلاگ نویسان جوان              www.http://bahar22.comبهاربیست                   www.bahar22.com




| *| نوشته شده در جمعه 89/7/2 و ساعت 2:40 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

آیا می دانید چرا به کرات توصیه می شود که زنان باردار،سیب بخورند؟
تحقیقات جدید نشان می دهد زنان با خوردن سیب در دوران بارداری به جلوگیری از ابتلای فرزندشان به آسم و علائم مربوط به آن کمک می کنند.
به گزارش خبر گزاری فرانسه محققان هلندی و اسکاتلندی پس از زیر نظر گرفتن رژیم غذایی دو هزار زن باردار و کنترل سلامت ریه فرزندان آنها متوجه شدند در میان تنوع زیاد غذاهای مورد مصرف زنان باردار فقط مصرف سیب اثر حفاظت بخشی را در ارتباط با وقوع خس خس و آسم در کودکان دارد
به گفته محققان د احتمال وقوع خس خس سینه در کودکانی که مادرانشان در هفته بیش از چهار سیب می خوردند 37درصد و این احتمال در مورد آسم تایید شده توسط پزشک در این کودکان 53درصد کمتر بود.
این ارتباط اختصاصا در مورد سیب و نه مصرف کل میوه و سبزی مشاهده شد که احتمالا به علت محتوای فیتوکمیکال های این میوه مانند فلاونوئیدهاست که مشخص شده در عملکرد ریه هم اثرات مفیدی دارند.
خوردن ماهی در دوران بارداری نیز خطر بروز اگزمای پوستی را در کودکان کاهش می دهد.
به گفته محققان در صورت تایید این یافته ها توصیه های مربوط به تغییر برنامه غذایی طی بارداری ممکن است به جلوگیری از آلرژی و آسم دوران کودکی کمک کند.



| *| نوشته شده در یکشنبه 89/6/28 و ساعت 10:30 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

فواید غوره
یک کارشناس ارشد طب سنتی با بیان این که مالیدن پودر غوره بر روی بدن باعث خوشبو کردن تعریق بدن می‌شود، گفت: همچنین در برطرف کردن جوش‌های صورت و خارش بدن نیز کاربرد دارد.
 
مینا موحد منطقه علوم پزشکی تهران، با اشاره به این مطلب که غوره مزاج سرد و خشک دارد، اظهار داشت: این میوه نارس، حرارت خون و صفرا در بدن را کم کرده و باعث از بین رفتن صفرا و بلغم موجود در معده می‌شود.
وی مصرف آب غوره را باعث تقویت کبد و برطرف کننده تشنگی و سستی اعضای بدن دانست و افزود: مصرف کم آب غوره همراه با غذای روزانه در زنان باردار به حفظ جنین آنها کمک می‌کند اما این افرا باید توجه داشته باشند که مصرف بیش از حد آن ممکن است موجب سقط جنین شود.
موحد با اشاره به افزایش خونریزی بینی در فصل تابستان گفت: اگر این افراد چند قطره از آبغوره را هنگام خونریزی بینی به درون بینی بچکانند در مدت زمان کوتاهی موجب توقف خونریزی می‌شود.
این کارشناس ارشد طب سنتی اضافه کرد: مصرف رب غوره اشتها آور و تقویت کننده احشاء بوده همچنین در برطرف کردن اسهال و استفراغ صفراوی (ناشی از صفرا) و سوزش مقعد نیز کاربرد دارد.
موحد با تاکید بر این مطلب که کسانی که طبع سرد دارند، نباید از غوره و فرآورده‌های آن استفاده کنند، اظهار داشت: مصرف زیاد آب غوره باعث کاهش میل جنسی، تولید باد و دل پیچه می‌شود و برای اینکه این حالت اتفاق نیفتد توصیه می‌شود به همراه آن گل قند، انیسون و یا انجیر مصرف کنند.
این کارشناس ارشد طب سنتی ادامه داد: مصرف شربت آبغوره تقویت کننده معده، برطرف کننده رطوبت زائد رحم و رفع کننده کندی هضم غذا است.
وی در خصوص طرز تهیه شربت آبغوره گفت: آبغوره شیرین شده و عسل کف گرفته را با هم مخلوط کرده و 3 تا 4 روز در آفتاب بگذارید و بعد روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید و بعد صاف کرده و درون ظرف در بسته‌ای گذاشته و مجددا در آفتاب بگذارند تا قوام پیدا کند.
موحد در پایان خاطرنشان کرد: اگر افراد دسترسی به آب غوره ندارند، می‌توانند آب سیب ترش و صماغ را جایگزین آن کنند.



| *| نوشته شده در یکشنبه 89/6/28 و ساعت 10:29 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

                                                  پیشگیری از بی خوابی با خوراکی هایی موثر
یک متخصص تغذیه گفت: خوراکی های نامبرده در این مطلب به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا-3 در پیشگیری از بی خوابی بسیار موثر هستند.
مرتضی صفوی  افزود: گوشت و شیر کم چرب نیز حاوی مقدار کافی ویتامین B6 هستند. وجود این ویتامین برای سنتز سروتونین در مغز ضروری است.
وی گفت: انواع ماهی‌های چرب مانند ماهی سالمون و ساردین و همچنین تخمه کدو و تخم کتان نیز به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا-3 برای پیشگیری از بی خوابی بسیار موثر هستند.
این متخصص تغذیه افزود: تخمه آفتابگردان و کنجد نیز دارای اسیدهای چرب امگا -6 است و این نوع اسید چرب نقش عمده‌ای در سنتز مواد شیمیایی در مغز دارند.
صفوی گفت: کمبود آهن در بدن می‌تواند یکی از علل عمده کم خوابی باشد. به همین دلیل مصرف مواد غذایی غنی از آهن مانند گوشت قرمز، پسته، بادام و سبزی‌های برگ سبز تیره و جگر توصیه می‌شود .



| *| نوشته شده در یکشنبه 89/6/28 و ساعت 10:28 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

کاهش فشار خون بالا با سیر کهنه
محققان دریافته‌ اند مصرف سیر در کنار داروهای رایج، می تواند موجب کاهش فشار خون بالا شود.   
به گزارش تایم او ایندیا؛ یک گروه بین المللی از پژوهشگران به سرپرستی دانشمندان دانشگاه آدلاید در استرالیا دریافته اند عصاره سیر می تواند به درمان فشار خون بالا کمک کند.
نتایج این تحقیقات در نشریه Maturitas منتشر شده است.
به گفته ی آن ها، سیر خام یا پخته و یا پودر سیر به اندازه ی عصاره ی سیر کهنه در درمان فشار خون موثر نیست.
محققان در یک آزمایش 12 هفته ای بر روی 50 نفر دریافتند، افراد مبتلا به فشار خون بیشینه یا سیستولیک 14 که از کپسول های عصاره سیر کهنه استفاده می کردند، فشار خون شان نسبت به گروه شاهد که دارونما استفاده می کردند، به طور میانگین 10/2 میلی متر جیوه کاهش یافت.
این کاهش از نظر بالینی چشمگیر است، چرا که کاهش فشار خون سیستولیک تا 5 میلیمتر جیوه، خطر بیماری قلبی و عروقی را 8 تا 20 درصد کاهش می دهد.
سیر اثر ضد افزایش فشار خون دارد؛ چرا که تولید مواد شیمیایی خاصی موسوم به اکسید نیتریک و سولفید هیدروژن را که به رگ های خونی کمک می کنند، ترغیب می کند.
پُر فشاری خون عامل خطر مهمی برای بیماری قلبی و عروقی است
این تحقیق نشان می دهد که ظرفیت زیادی برای کشف کاربردهای سیر به عنوان یک گزینه درمانی موثر برای افراد مبتلا به فشار خون بالا وجود دارد.



| *| نوشته شده در یکشنبه 89/6/28 و ساعت 10:27 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

آشنایی با خواص زردالو (زردآلو)
زردالو،‌ میوه‌ای خوشمزه و شیرین است و خوردن یک عدد از آن، قبل از غذا کمک خوبی به هضم غذاست.
زردالو میوه‌ای است هسته‌دار که درون هسته آن مغز وجود دارد.
این میوه شبیه به هلو است ولی از هلو کمی کوچکتر است و رنگ آن از زرد طلایی تا نارنجی نوسان دارد.
این میوه تا زمانی که کال و نارس است دارای طعم ترش است و هر چه بیشتر می‌رسد، طعم آن شیرین‌تر می‌شود و خاصیت اسیدی بودنش را از دست می‌دهد و مقدار ویتامین A در آن افزایش می‌یابد.

ارزش غذایی:
زردالو از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. این میوه دارای مقادیر زیادی قند طبیعی است که راحت هضم می‌شوند و دارای ویتامین‌های A  ، C ، ریبوفلاوین (B2) و نیاسین(B3) می‌باشد.
زردالو منبع خوبی از مواد معدنی مانند کلسیم،‌ فسفر، آهن، گوگرد، منگنز کبالت و بروم نیز هست.
این میوه به صورت خشک شده نیز استفاده می‌شود که در این حالت مقدار کالری موجود در آن چند برابر افزایش پیدا می‌کند.
وجود بتاکاروتن و لیکوپن در این میوه طلایی، از اکسیده شدن کلسترول LDL  خون جلوگیری می‌کند که این مورد به نوبه خود، از بروز بیماری‌های قلبی پیشگیری می‌کند.
هسته زردالو نیز مانند دیگر مغزها، دارای پروتئین و چربی بالایی است.

هسته این میوه دارای مقدار زیادی ویتامین B17 است که لاتریل نیز نامیده می‌شود که مصرف روزانه آن، برای پیشگیری و معالجه انواع سرطان توصیه می‌شود.
فواید سلامتی:
سالیان سال است که  از میوه،‌ بخش درونی هسته و گل‌های زردالو به عنوان دارو برای درمان بسیاری از یبماری‌ها استفاده می‌شود.

رفع کم خونی:
زردالو،‌ به علت داشتن مقدار فراوان آهن ، می‌تواند ماده غذایی بسیار خوب برای افرادی باشد که دارای فقر آهن هستند.
مصرف زیاد این میوه، تولید هموگلوبین خون را افزایش می‌دهد و استفاده از آن به خصوص برای خانم‌هایی که یک دوره سنگین قاعدگی را پشت سر گذاشته‌اند، توصیه می‌شود.
رفع یبوست:
سلولز و پکتین موجود در این میوه، ‌مسهل و ملین است و می‌تواند برای درمان یبوست مفید باشد.
هضم غذا:
خوردن یک زردالو قبل از غذا به هضم غذا کمک خوبی می‌کند.
تقویت دید:
وجود مقدار زیاد ویتامین A در این میوه، به خصوص در خشک آن باعث تقویت دید شده و کمبود آن در بدن ممکن است به ضعف بینایی و شبکوری منجر شود.

کاهش تب:
ترکیب این میوه با عسل و آب معدنی و نوشیدن آن موجب می‌شود تب کاهش پیدا کرده و درمان شود.
درمان مشکلات پوستی:
آب این میوه برای درمان برخی مشکلات پوستی از قبیل آگزما، آفتاب سوختگی و حساسیت به کار می‌رود.
توجه:
مصرف زیاد این میوه به خاطر داشتن مقدار کمی اگزالات، برای کسانی که سابقه سنگ کلیه دارند و کلیه آن‌ها سنگ ساز است، توصیه نمی‌شود.



| *| نوشته شده در یکشنبه 89/6/28 و ساعت 10:26 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

خواص پونه
آیا از فواید پونه اطلاعی دارید؟می دانید این سبزی مفید دارای چه خواصی می باشد؟


یک متخصص تغذیه گفت: دم کرده‏ پونه برای درمان سرماخوردگی، زکام، سردردها، مشکلات گوارشی و تقویت بدن مفید
 است.

مرتضی صفوی افزود: پونه تحریک کننده تولید صفرا است و از ترش کردن معده جلوگیری می‌‌کند، برای هضم غذا هم مفید
 است.

وی گفت: از دم کرده‏ این گیاه برای درمان سرماخوردگی، زکام، سردردها، مشکلات گوارشی، کم کردن تب خفیف، تسکین
 گلودرد و برای بهبود نفخ شکم، حالت تهوع، دردهای قاعدگی و بی‌‏خوابی استفاده می‌شود و دم کرده پونه برای تقویت
 کننده بدن مفید است.

صفوی گفت: مصرف پونه سرماخوردگی، آنفلوانزا، آسم، سرفه و سیاه سرفه گرفتگی بینی را با توجه به خواص
ضدمیکروبی که در عصاره و اسانس پونه وجود دارد، ازبین می‌برد.

وی افزود: برای تهیه یک فنجان دم کرده این گیاه، یک قاشق غذاخوری سرخالی از برگ یا گل پونه تازه و یا یک قاشق
 چایخوری برگ پونه خشک شده را در چای صاف کن درون یک لیوان ریخته و یک فنجان آب در حال جوش را روی آن بریزند.




| *| نوشته شده در یکشنبه 89/6/28 و ساعت 10:5 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

خوراکی‌های تسکین دهنده آلرژی
وقتی که مواد آلرژی‌زا، هاگ‌ها و گرده‌ها با بینی افراد مبتلا به آلرژی تماس پیدا می‌کند، بدن این افراد دست به حمله
 می‌زند؛
 
 به نحوی که سلول‌های ایمنی بدن، هیستامین آزاد کرده و برای پیشگیری از ورود مواد آلرژی‌زا به ارگانیسم‌ها التهاب
 ایجاد می‌کنند و در نتیجه سینوس‌ها متورم شده و از چشم‌ها اشک می‌آید.
 هیستامین همچنین سبب خروج مایعی از بینی می‌شود و صدای شخص را خفه می‌کند. در برخی موارد، مصرف برخی
 موادغذایی می‌تواند تسکین‌دهنده‌ آلرژی باشد و از میزان التهاب و عکس‌العمل دستگاه ایمنی بکاهد. 6 نمونه از این مواد
 غذایی را با هم مرور می‌کنیم
.
1.ماهی‌های چرب

مصرف برخی ماهی‌های چرب مثل سالمون و ساردین می‌تواند سبب افزایش میزان امگا3 در بدن شده و التهاب که یکی از
 نشانه‌های آلرژی در بدن است را فرو بنشاند. بررسی‌های بسیاری نشان داده‌اند کودکانی که از سن پایین مصرف
 ماهی‌های چرب را آغاز می‌کنند، کمتر در معرض ابتلا به انواع آلرژی‌ها قرار می‌گیرند. درحقیقت مصرف ماهی بین امگا3 و
 امگا6 دریافتی در بدن تعادل ایجاد کرده و تاثیر مثبتی بر کارکرد سیستم ایمنی و کاهش نشانه‌های آلرژی دارد. در تحقیق
ی که در استرالیا انجام شد محققان 500 کودک 8 ساله را زیر نظر گرفتند و متوجه شدند کودکانی که در هفته یک بار ماهی
 مصرف می‌کنند 80 درصد کمتر به گرده گل‌ها حساسیت نشان می دهند.

2.سیر
سیر یک داروی جهانی است. این سبزی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ بوده و تقویت‌کننده سیستم ایمنی است. در ضمن تحقیقات
 پژوهشگران روشن کرده میان میزان بالای آنتی‌اکسیدان‌ در بدن و کاهش علایم آلرژی‌ رابطه مستقیمی وجود دارد و
 مصرف سیر به ویژه به شکل خام سبب افزایش میزان آنتی‌اکسیدان‌ در بدن می‌شود.

3.پیاز
این ماده غذایی سوزاننده دهان حاوی مقدار زیاد نوعی آنتی‌اکسیدان به نام کوئرستین است که سبب کاهش التهاب و
 پیشگیری از آزادسازی هیستامین توسط گروهی از سلول‌های ایمنی به نام ماستوسیت‌ها می‌شود. در ضمن کوئرستین
 میزان جذب ویتامین C و سایر آنتی‌اکسیدان‌های محرک سیستم ایمنی را تقویت کرده و سیستم ایمنی را نسبت به مواد
 آلرژی‌زا بی‌تفاوت می‌کند
.
4.ماست
باکتری‌های زنده موجود در برخی موادغذایی مثل ماست و کفیر بر سلامت پرزهای باکتریایی دستگاه گوارش تاثیر
 می‌گذارند. در محیط دستگاه گوارش انواع سلول‌های ایمنی هم وجود دارد. ماست و کفیر، دستگاه گوارش را تحریک به
 ساخت گلبول‌های سفید و پادتن و فاکتورهای رشد و ترکیباتی می‌کند که می‌توانند میزان عکس‌العمل سیستم دفاعی
 نسبت به مواد آلرژی‌زا را کاهش دهند. طبق تحقیقی که در ایتالیا انجام شده، افرادی که مبتلا به آلرژی هستند اگر به
 مدت 4 ماه هر روز دو لیوان (500 میلی‌لیتر) ماست بخورند، میزان هیستامین خون آنها 2 برابر کمتر از کسانی می‌شود که
 روزانه شیر پرچرب می‌خورند. در ضمن نشانه‌های آلرژی نیز در آنها کاهش می‌یابد. تحقیقات دیگری هم نشان داده‌اند
 مادرانی که به طور مرتب ماست یا دیگر محصولات پروبیوتیک را طی دوران بارداری مصرف می‌کنند، فرزندان‌شان کمتر در
 بزرگسالی به آلرژی دچار می‌شوند.

5.منابع ویتامین E
طبق تحقیقی که در آلمان روی 1700 فرد بزرگسال انجام شده، افرادی که ویتامین E بیشتری مصرف می‌کنند (10 تا
13 میلی‌لیتر در روز) 30 درصد کمتر در مقایسه با افراد دیگر به آلرژی مبتلا می‌شوند. جالب است بدانید سبزیجات برگ‌سبز،
 غلات کامل، بادام و جوانه گندم حاوی مقادیر بالایی از این ویتامین هستند.

6مرزنگوش، بادرنجبویه و رزماری
محققان ژاپنی نشان داده‌اند برخی از گیاهان وحشی، حاوی اسید رزمارینیک هستند که خاصیت ضدالتهابی دارند و
 می‌توانند علایم آلرژی‌های فصلی را کاهش دهند. بنابراین دم کرده آنها را هر از چند گاهی میل کنید.
 




| *| نوشته شده در یکشنبه 89/6/28 و ساعت 10:2 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

خواص خرما را بشناسید
مصرف رطب و خرما در هنگام افطار انرژی لازم را به سرعت در اختیار بدن قرار می‌دهد و مواد از دست رفته در طول روزه
را جبران می‌کند.
 
خرما به علت سالم و طبیعی بودن و همچنین در بر داشتن مواد غذایی مفید برای سلامتی انسان، جزء جدایی ناپذیر سفره
روزه داران به شمار می‌رود.

این گزارش خرما را به علت سلامتی و طبیعی بودن و همچنین در بر داشتن مواد غذایی مفید برای سلامتی انسان جز
ء
جدایی ناپذیر سفره روزه داران خواند و افزود: با مصرف خرما،‌ بدن انسان به مواد معدنی کمیاب و موثر در به تاخیر انداختن
 روند پیری دسترسی پیدا می‌کند
.
بنابراین گزارش خرما به علت در بر داشتن انواع مواد معدنی، قند، ویتامین‌ها و اسید آمینه از مغذی ترین مواد غذایی به
شمار می‌رود که در روند بازسازی عضلات بدن و کنترل فشار خون بالا تاثیر بالایی دارد. این گزارش حاکی است که خرما
 علاوه بر بهبود ناراحتی‌های سیستم گوارشی ضد یبوست کودکان نیز به شمار می‌رود و حتی مصرف کم آن نیز تاثیرات
 مفید بالایی بر جای می‌گذارد.

این گزارش با توصیه به مصرف کمتر خرما از سوی افراد دیابتی می‌افزاید: ‌هر 10 دانه خرما 305 کالری و هر 10 عدد رطب
136 کالری دارد ولی به نظر می‌رسد که رطب از میزان قند کمتری نسبت به خرما برخوردار است بنابراین با مصرف رطب
 می توان به همان میزان کالری دست یافت و در همان حال قند کمتری نیز وارد بدن می‌شود.

این گزارش می‌افزاید: مصرف رطب و خرما در هنگام افطار انرژی لازم را به سرعت در اختیار بدن قرار می‌دهد و مواد از
 
دست رفته در طول روزه را جبران می‌کند. متخصصان تغذیه برای استفاده کامل از فواید خرما توصیه می‌کنند که از خوردن
 خرماهایی که به آنها مواد دیگری از جمله شکلات به آنها اضافه شده پرهیز شود.

پژوهش‌های جدید فواید قرار دادن خرما در برنامه غذایی روزانه را تایید می‌کنند. اصولا مصرف یک رژیم غذایی مناسب که
 شامل انواع میوه و سبزی باشد، به عنوان راهی برای کاهش خطر ابتلا به بیماری‌هایی نظیر سرطان شناخته شده است
. مصرف خرما، روش شناخته شده‌ای برای درمان سرطان و سایر بیماری‌های عفونی است.

خرما می‌تواند با مهار رادیکال‌های آزاد، از تخریب مولکولی ناشی از این رادیکال‌ها جلوگیری کند. به نظر می‌رسد علت ابتلای
 بسیار کم ساکنان شبه جزیره عربستان در زمان‌های قبل به بیماری هایی نظیر تصلب شرایین، مرض قند و سرطان که
 تصور می‌شود ناشی از رادیکال‌های آزاد هستند، مصرف فراوان خرما باشد
.
ترکیبات موجود در خرما، قادر به نابودی کامل رادیکال‌های سوپراکسیدانت هستند این عناصر که اصلی‌ترین رادیکال‌های آزاد
 در بیشتر سیستم‌های زیستی هستند، می‌توانند در بدن به گونه‌های فعالی، نظیر رادیکال هیدروکسیل، پروکسیل و
 الکوکسیل تبدیل شوند. شیره خرما حتی رادیکال‌های هیدروکسیل را نیز نابود می‌کند.




| *| نوشته شده در یکشنبه 89/6/28 و ساعت 9:58 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

جوشانده ی برگ این گیاه برای دیابتی ها مفید است
اگر دیابت دارید و می خواهید دم کرده ی مناسبی را انتخاب کنید،دم کرده ی برگ این گیاه بسیار مناسب است.
 
عصاره هیدرولیکی برگ گردو به دلیل مهار آسیب کبدی ناشی از دیابت، به عنوان داروی ضد دیابتی معرفی می‌شود
.
در این مطالعه اثر عصاره هیدرولیکی برگ گردو بر سطح آنزیم‌های آلانین آمینو ترانسفراز و آسپارتات آمینو ترانسفراز در
 موش صحرایی دیابتی شده با آلکسان توسط حسین مدنی استادیار دانشکده علوم دانشگاه اصفهان مورد بررسی قرار
 گرفت.

در این تحقیق 18 موش صحرایی نر سفید با وزن متوسط 220-180 گرم به طور تصادفی در شش گروه سه تایی تقسیم
شدند؛ گروه اول(کنترل غیر دیابتی)، گروه دوم(کنترل دیابتی) و گروه سوم(دیابتی تیمار شده با عصاره برگ هیدرولیکی
 گردو).


یافته‌ها حاکی از آن است افزایش میزان AST و ALT در موش صحرایی دیابتی نسبت به سایر گروه‌ها معنی دار بود و تیمار 
با عصاره هیدرولیکی برگ گردو در موش صحرایی دیابتی شده موجب کاهش معنی داری در سطح آنزیم‌های فوق در
مقایسه با گروه کنترل دیابتی شد
.
این گیاه به دلیل مهار آسیب کبدی ناشی از دیابت، به عنوان داروی ضد دیابتی پیشنهاد می‌شود.

خلاصه این پژوهش در مجله علوم داروئی به چاپ رسیده است.



| *| نوشته شده در یکشنبه 89/6/28 و ساعت 9:56 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )
<      1   2   3      >