عشق و دوستی

کار کنوقتی همسرم به خانه بر میگردد چه م


تا به حال فکر کرده‌اید که در ??? روز سال شما یا همسرتان چند بار از سرکار به خانه بر می‌گردد؟ آیا هرگز برای این‌که این اتفاق به اتفاقی خوشایند تبدیل شود کاری کرده‌اید؟ اگر این کار را نکرده‌اید، بد نیست از این به بعد فکری بکنید:‌اید، بد نیست از این به بعد فکری بکنید: ...

 


? وقتی به خانه برمی‌گردم چه کار کنم؟
شما ساعت‌های طولانی را دور از خانه گذرانده‌اید. وقتی به خانه برمی‌گردید افراد خانواده نیاز دارند با شما ارتباط برقرار کنند، ساعت‌هاست که آنها شما را ندیده‌اند! بنابراین بیاموزید که هر چه سریع‌تر خود را با محیط خانه تطبیق دهید.
?) وقتی از محل کار خارج شدید، سطل زباله‌ای پیدا کنید، در کنار آن مکثی کنید و همه افکار و مشکلات مربوط به کارتان را درون آن بیندازید! حالا وقت آن است که ذهن پاکسازی شده‌تان را به سمت خانه سوق دهید. برای خانه خرید کنید، سعی کنید مناسبت‌های امشب را به خاطر بیاورید (تولد، سالگرد ازدواج، یا قرار میهمانی) می‌توانید موقع انتظار پشت چراغ قرمز قوه تخیلتان را به کار بیندازید و سری به خانه بزنید، به تک‌تک اتاق‌ها سرک بکشید و افراد خانواده را در حالی‌که هر یک به کاری مشغول هستند، تجسم کنید. خلاصه هر کاری را که فکر می‌کنید ذهنتان را به سمت خانه می‌کشاند انجام دهید، نگران نباشید: فردا صبح به اندازه کافی وقت برای پرداختن به مسائل کاری خواهید داشت!
?) انتظار نداشته باشید هنگام ورود به خانه، همسرتان با یک دسته گل منتظرتان ایستاده باشد. او نمی‌تواند همه کارهایش را کنار بگذارد و مدت‌ها چشم‌ به در بدوزد تا شما وارد شوید.
?) هرگز، هرگز و هرگز کارهای عقب افتاده را به خانه نبرید. شاید این را بارها شنیده باشید، اما مطمئن شوید که به آن عمل می‌کنید. فرصت کوتاه حضورتان در خانه را از افراد خانواده و به‌خصوص همسرتان دریغ نکنید.‌خصوص همسرتان دریغ نکنید.
?) از همسرتان بپرسید که آیا روز خوبی را پشت سر گذاشته یا نه. به حرف‌هایش توجه کنید، اما در مورد کارهایش قضاوت نکنید. با او همدردی کنید، بگذارید هر چه می‌خواهد گله و شکایت کند. از اظهار نظر بپرهیزید؛ مگر این‌که خودش از شما بخواهد.
?) از همسرتان تشکر کنید، این کار جادو می‌کند.
?) برای این‌که شب خوبی در پیش داشته باشید طرح‌های خلاقانه به کار ببرید. هر شب برای خوشحالی همسرتان کاری هر چند کوچک انجام دهید.
?) اصلاً خوب نیست که به محض ورود به خانه، به تلویزیون بچسبید و یا پشت روزنامه کیهان شوید!
?) و مهمتر از همه: حتماً هنگام ورود به خانه لبخند به لب داشته باشید، حتی اگر همه کشتی‌هایتان غرق شده باشد.


? وقتی همسرم به خانه برمی‌گردد چه کار کنم؟
این که موقع بازگشت همسرتان به خانه چه کاری انجام دهیداهمیت زیادی دارد. این مسئله تعیین می‌کند که آیا شب خوبی را در کنار هم خواهید داشت یا نه و تقریباً همه زن و شوهرها فقط همین چند ساعت شبانه را برای صحبت کردن و با هم بودن فرصت دارند. پس بهتر است برای هر چه دلپذیرتر کردن آن دست به کار شوید.
?) همسرتان ساعت‌های طولانی را در محیط کار سپری کرده است. او برای انطباق با محیط جدید، یعنی خانه نیاز به فرصت دارد. انتظار نداشته باشید به محض ورود، بنشیند و درباره مسائل خانه با شما به بحث و گفت‌وگو بپردازد. معمولاً یک فرصت ?? تا ?? دقیقه‌ای کفایت می‌کند.
?) به حضور همسرتان در خانه اهمیت بدهید. هنگام بازگشت او را تحویل بگیرید. از شما انتظار نمی‌رود هر شب با یک دسته‌ گل منتظر ورود همسرتان باشید، گاهی یک سلام و احوال‌پرسی گرم مؤثرتر است. به هر شیوه‌ای که می‌توانید یا بهتر است بگویم به بهترین شیوه به او نشان بدهید که متوجه حضورش در خانه شده‌اید. به سریال مورد علاقه‌تان خیره نمانید. برای چند دقیقه از آشپزخانه یا اتاق بیرون بیائید.
?) برای بازگشت همسرتان از قبل برنامه‌ریزی کنید. کارهای مهم و نیازمند توجه و دقت زیاد را پیش از این به اتمام برسانید. به خود فرصتی بدهید تا با همسرتان بنشینید و یک فنجان چای بنوشید. زمان شام را طوری تنظیم کنید که همه افراد خانواده دور هم باشید.
?) از همسرتان بپرسید که آیا روز خوبی را پشت سر گذاشته یا نه؛ اما از او بازجوئی نکنید و از کنجکاوی‌های بی‌مورد و سئوالات بیش از حد بپرهیزید. در مورد کارهایش قضاوت نکنید فقط گوش کنید؛ مگر این‌که خودش از شما اظهار نظر بخواهد.
?) اول اخبار خوب را به او بگوئید. تا حد ممکن بدها را سانسور کنید. نگذارید رویدادهای ناخوشایند و یا گله و شکایت‌ها لحظات زیبائی با هم بودنتان را تحت تأثیر قرار دهد.
?) برای این‌که شب خوبی داشته باشید، طرح‌های خلاقانه به کار ببرید. هر شب فکر تازه‌ای بکنید تا زندگیتان تکراری و ملالت‌آور نشود.
?) اصلاً خوب نیست که موقع ورود همسرتان به تلویزیون چسبیده باشید و یا در آشپزخانه پنهان شده باشید!
?) و مهمتر از همه: حتماً هنگام ورود همسرتان به خانه لبخند به لب داشته باشید، حتی اگر کوهی از مشکلات بر دوشتان سنگینی می‌کند.




| *| نوشته شده در یکشنبه 89/12/15 و ساعت 2:25 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

 

در اعماق قلب هر مردی این آرزو وجود دارد که همسرش با تمام وجود به او اعتماد داشته باشد. چند بار شده مردی را ببنید که به همسر خود می گوید: “فقط اگر به من اعتماد داشتی…”

بیشتر آقایون در عجب هستند که چرا انجام چنین کار ساده ای برای بیشتر خانم ها دشوار است. پاسخ این سوال در تفاوت های فیزیولوژیک موجود میان جنسیت های مختلف نهفته است.

این امر از همان آغاز تولد معنا پیدا می کند. پسر بچه ها دارای هورمون تستسترون هستند. مزیتی که دختر بچه ها فاقد آن می باشند. با توجه به دارا بودن تستسترون، آقایون می توانند به راحتی در برابر مشکلات از خود دفاع کنند و در صورت نیاز هنگام مواجهه با خطر پا به فرار بگذارند.

بیشتر دختر خانم ها دارای چنین توانایی نیستند. آنها نمی توانند از لحاظ بدنی در مواقع خطر از خود دفاع نمایند.

اگر پسرها به فردی اعتماد کنند که نهایتاً به آنها صدمه بزند، باز هم توانایی دفاع کردن از خودشان را دارند (و یا می توان گفت که از هیچ تلاشی در این زمینه مضایقه نمیکنند). از سوی دیگر دختر خانم ها در شرایط مشابه خلع سلاح شده و قدرت برخورد فیزکی را ندارند.

از آنجایی که اعتماد تنها از جایگاه قدرت ایجاد می شود، در آینده که این دختر بچه ها تبدیل به خانم های بالغ می شوند، بازهم جایگاه آسیب پذیر خود را حفظ می نمایند. زمانیکه احساس می کنند ممکن است از جایی به آنها آسیب برسد، ترجیح می دهند که به طرف مقابل اعتماد نکنند.

بنابراین آقایون باید بدانند زمانیکه از همسر دلخواه خود تقاضا می کنند تا به آنها “اعتماد” کند، نباید تصور کنند که آنها توانایی انجام چنین کاری را ندارند، بلکه باید درک کنید که بانوان قدری آسیب پذیرتر از آقایون هستند. اگر از او انتظار دارید که اعتمادش نسبت به شما جلب شود، باید کارهایی انجام دهید که به واسطه آن به ایجاد چنین حسی کمک کرده باشید.

البته ابزار و موقعیت هایی هستند که می توانید برای گسترش اعتماد، روی آنها “حساب کنید”. خوشبختانه اکثر خانم ها با چنین ابزار و موقعیت هایی آشنا هستند و به راحتی آنرا قبول می کنند. امری که سبب می شود خانم ها راحت تر به آقایون اعتماد کنند این است که آقایون بر طبق گفته هایشان عمل کنند. قول دادن در شرایطی که به آن عمل نکنید، برای خانم ها بی معناست.

یک خانم باید ببیند که همسرش به قول هایش عمل می کند، چراکه همیشه دیدن، تاثیر بیشتری نسبت به شنیدن از خود باقی می گذارد. اجازه دهید تا بیشتر برایتان توضیح دهم؛ به عنوان مثال تصور کنید کسی به شما می گوید که من بد جنس ترین آدمی هستم که آنها تا به حال دیده اند. برای ماهها تنها چیزی که به گوش شما میرسد این است که من تا چه اندازه با خانواده و دوستانم بدرفتاری می کنم.

یک روز با من قرار ملاقات می گذارید و در طی این جریان، متوجه می شوید که من آنقدرها هم که تصور می کردید، وحشتناک به نظر نمی رسم و در عین حال کمی خوش مشرب هم به نظر می رسم. آیا تنها یک ویزیت کافی است تا عقیده کلی شما نسبت به من تغییر پیدا کند؟ البته که نه!

اما اگر به طور مکرر با خوش رفتاری ها و فروتنی های من نسبت به خودتان آگاه شوید، کم کم نظرتان در مورد من شروع به تغییر پیدا کردن می کند.

مهربانی که شما در طی چند هفته آخر، از جانب من دریافت کرده اید با چیزهایی که قبلاً در مورد من شنیده بودید، مطابقت ندارد. تمام شایعاتی که در مورد بدجنسی من شنیده بودید، رفته رفته از ذهنتان محو می شود. با گذشت زمان از طریق اعمال من، افکار منفی شما در مورد شخصیت من عوض خواهد شد.

آقایون مطلع باشند که وقتی خانم ها ببینند رفتارتان دقیقاً مطابق با گفته هایتان است، آنوقت حس اعتماد، خود به خود رشد پیدا می کند. زمانیکه به گفته هایتان عمل نکنید، همسرتان از شما قدری بیمناک می شود.

او از دیدگاه خودش احساس می کند که شما را دوست می دارد و می خواهد به شما اعتماد پیدا کند. فقط نیازمند کمک است تا چیزی را که شما می خواهید نثارتان کند.




| *| نوشته شده در یکشنبه 89/12/15 و ساعت 2:21 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

دنیای زنان بعضی اوقات تفاوت های بزرگی با دنیای مردان دارد و ممکن است بعضی مردها این موضوع را درک نکنند، در اکثر اوقات زنان در هنگام ازدواج مخصوصا در سنین پایین تر تصور می‌کنند که شب های عاشقانه در کنار همسرشان خواهند داشت و این آرزوها را در مرد مورد علاقه خود جستجو می‌کنند. اما گاهی اوقات شاهزاده سوار بر اسب سفید رویای دختران تبدیل به دیو قصه ها می گردد.

خانم محترم ما می دانیم که همسر شما همان شاهزاده رویاهایتان نیست ولی اطمینان هم داریم که او دیو قصه ها هم نیست .

شما می توانید بجای عیب گرفتن از شوهرتان یک بار هم که شده به بررسی اخلاق و رفتار خود بپردازید . ما اطمینان داریم شما می توانید با اخلاق خوب خود او را به همان شاهزاده مورد نظر تبدیل کنید :

نکات زیر کمک خواهد کرد که به ازدواجتان انرژی دوباره دهید و از نو هر آنچه را که دوست دارید بسازید.

?- بهترین کارهایی که برای شوهرتان بسیار مفید است، برای شما هم مفید خواهدبود.

غذاهای سالم بخورید، خودتان را زیبا نگه دارید و مرتباً ورزش کنید. این کارها باعث می‌شود همیشه احساس خوبی داشته باشید و پر طراوت و جذاب باشید و شما در نظر شوهرتان همان زن زیبا و جذابی که همیشه دوست داشته، باقی خواهید ماند، مهم نیست که شما چند سالتان باشد.

?/از رفتار و اعمال خوب همسر خود قدردانی کنید.

هنگامی که پژوهشگران از مردان پرسیدند که در زندگی زناشویی خود چه می‌خواهند، قدردانی در لیست همگی آنها وجود داشت. پس به خاطر داشته باشید و توجه داشته باشید به کارهایی که همسرتان برای شما، فرزندان و خانه انجام می‌دهد و از او تشکر کنید. شما لبخندی بر روی لبانش و لذتی در قلبش ایجاد خواهید کرد.

?/عشق را در زندگیتان نگه دارید.

آخرین باری که برنامه ریزی کرده اید برای داشتن یک زمان عاشقانه در کنار همسرتان چه وقت بوده است؟ اگر شما نمی توانید به این سؤال پاسخ دهید سریعاً به فکر باشید.

مهربان بودن، یادداشتهای عاشقانه، هدیه ای کوچک برای او، برنامه ریزی برای یک روز عاشقانه و ابتکار در مسائل جنسی همگی باعث می‌شود که به او یادآوری کنید که هنوز هم او برایتان جذاب است.

?/اجازه دهید او هم زمانهایی مردانه داشته باشد.

هر کس به زمانهایی برای خودش نیاز دارد که از یک سرگرمی لذت ببرد یا با دوستانش جمع شود. اگر همسر شما فوتبال دوست دارد، در حالیکه شما به آن علاقه ندارید از او اشکال نگیرید.

او را تشویق کنید که رابطه ای دوستانه با مردان دیگر داشته باشد. او از این مصاحبتها لذت خواهد برد. مطالعات نشان می‌دهد مردانی که در کنار دوستانشان بوده اند، سالم تر بوده اند و زندگی طولانی تری داشته‌اند.

?/حق تقدم با اوست.

فشارهای روزانه کار، خانه و بچه ها کافی است که او را خسته کند. زمانی را بسازید برای دو نفرتان که استراحت کوتاهی داشته باشید، دور از کارهای کسالت آور روزانه. احساس علاقه نسبت به کارش و سرگرمی هایش نشان دهید، این کار باعث می‌شود که او بداند که او برایتان چقدر اهمیت دارد.

?/سعی نکنید او را تغییر دهید.

آیا شما خوش مشرب هستید و شوهرتان کم رو؟ آیا دوست دارید خانه همیشه تمیز باشد و حوله شوهرتان همیشه بر زمین است؟ روانشناسان می‌گویند شما نمی توانید دیگران را تغییر دهید، یقین داشته باشید شما تحت تأثیر قرار خواهید گرفت. پس دنبال راههایی غیر از غر زدن و نق زدن باشید.

برای مثال توافق در روابط اجتماعیتان با کم کردن تعداد مهمانها و یا رفتن شما به تنهایی در مهمانی و قرار دادن یک سبد در حمام برای قرار دادن رختها و تشویق کردن او وقتی که در مهمانی شرکت کرد و یا حوله های کثیف را سر جایش قرار داد. ایجاد دلگرمی و تشویق همیشه بهتر از عیب جویی و سرزنش است.

?/به او بگویید که چه می‌خواهید.

این آسان است که فکر کنید کسی که با او زندگی می‌کنید کاملاً شما را می‌شناسد، اما این حقیقت ندارد. بسیاری از ما همه چیز را همان طوری می‌بینیم که دوست داریم. پس غافلگیر نشوید شوهرتان فکر کند که شما هر آنچه که می‌خواهید همان است که اومی خواهد. اگر شما در آغوش گرفتن و یا یک مشورت و یا یک ژاکت قرمز برای تولدتان می‌خواهید به او بگویید.

?/وقتی را هم با دوستانتان بگذرانید.

وقتی شما شوهر می‌کنید فکر می‌کنید که از دوستانتان باید کنار بکشید و در کنار شوهرتان باشید. اما یک نفر نمی‌تواند تمام احتیاجات شما را رفع کند و این انتظار نا معقولی است که از شوهرتان بخواهید هم شوهرتان باشد، هم رفیق و هم بهترین دوست دخترتان. زمانی را برای دوستانتان اختصاص دهید این کار باعث می‌شود که شما انرژی یابید.

?/اجازه دهید بعضی اوقات آزاد باشد.

همان طور که شما نیاز دارید بعضی اوقات ریلکس کنید و تنها باشید شوهرتان هم به این نیاز دارد. ممکن است استراحت شما بعد از یک روز کار، دراز کشیدن روی تخت و یا یک دوش گرم باشد و استراحت او به نحوی دیگر باشد، مثلاً روزنامه بخواند و یا تلویزیون نگاه کند اجازه دهید او همان طور که میخواهد خود را شارژ کند، شاید کارهای خانه و خرید کردن بیشتر او را خسته کند.

??/به او ایمان داشته باشید و بگذارید او این را بداند.

مردان می‌توانند بسیار به شجاعت و دلیری تظاهر کنند، اما آنها هم مثل ما بعضی اوقات اعتماد به نفس کمی دارند و درمانده می‌شوند و احساس ضعف می‌کنند. هنگامی که او به خانه می‌آید خصوصاً وقتی که او خود را باور ندارد، نیاز دارد که بداند کسی که او را باور دارد در خودش زندگی می‌کند.




| *| نوشته شده در یکشنبه 89/12/15 و ساعت 2:14 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

علل و راه‌ حل رابطه زناشویی دردناک
مقاربت دردناک یکی از شکایات شایع خانم‌هایی است که در اوایل ازدواج‌شان به متخصص زنان و زایمان مراجعه می‌کنند.
 دلایل مختلفی برای چنین تجربه دردناکی وجود دارد که به برخی از آنها و راه‌حل‌‌هایش اشاره می‌کنم...
تنگی پرده بکارت یکی از مسایلی است که خانم‌ها را به سمت تجربه دردناک هنگام رابطه زناشویی می‌کشاند.
تاکید ما و توصیه به اینکه حتما همه خانم‌ها قبل از ازدواج و عقد برای مشاوره و معاینه به متخصص زنان مراجعه کنند تا تحت معاینه قرار گیرند، در اینجا باز هم نمود پیدا می‌کند. من توصیه می‌کنم که همه دخترخانم‌ها این توصیه‌ را جدی بگیرند.
در معاینه، نوع پرده بکارت فرد مشخص و برخی مشکلات احتمالی دستگاه تناسلی که می‌تواند مشکل‌ساز شود، شناخته و درمان می‌شوند. امکان دارد نوع پرده بکارت حلقوی باشد و پس از تماس جنسی هیچ خون‌ریزی‌ای از آن دیده نشود.
چه بسیار خانواده‌هایی که تنها به دلیل همین مورد، دچار کشمکش‌هایی می‌شوند و‌ آرزو می‌کنند ای کاش توصیه‌های ما را جدی می‌گرفتند و قبل از عقد، گواهی سلامت تناسلی دریافت می‌کردند. گذشته از این مورد چه بسیارند خانم‌هایی که تا سال‌ها از مشکل واژینیسموس خود بی‌اطلاع می‌مانند و به دلیل شرم و حیا از بیان این مشکل به پزشک با این ناراحتی زندگی می‌کنند. متاسفانه گاهی خانم‌هایی مراجعه می‌کنند که رابطه زناشویی‌شان سرد شده و هیچ لذتی از رابطه جنسی نبرده‌اند و گاهی تا مرز طلاق پیش رفته‌اند. پس می‌توان تاکید دوباره کرد که بسیاری از مشکلات را می‌توان با یک معاینه ساده حل کرد.
مشکل دوم، وستیبولیت یا همان التهاب و تورم در قسمت تناسلی است. این تورم به راحتی با معاینه تشخیص داده و درمان می‌شود.
مشکل سوم، آندومتریوز است. در این حالت نقاط متعددی داخل لگن هستند که هنگام قاعدگی دچار خون‌ریزی می‌شوند. دردهای لگنی، احتمال نازایی و امکان مقاربت‌های دردناک و درد شدید لگن هنگام تماس جنسی در این افراد دیده می‌شود.
مشکل چهارم، واژینیسموس است. در این مشکل، خانم‌ها به‌خاطر آنچه از تجربیات بد و غیرواقعی شنیده‌اند یا ترس‌هایی که دلایل مختلف دارند، هنگام تماس دست پزشک یا ماما با ناحیه تناسلی‌شان هنگام معاینه یا هنگام رابطه زناشویی، همه عضلات ورودی مدخل را منقبض می‌کنند و این اسپاسم شدید مانع برقراری رابطه می‌شود.
حتی ما پزشکان هم برای معاینه این افراد با مشکل مواجه می‌شویم. بالا بردن آگاهی این خانم‌ها و اطمینان دادن به اینکه خطری متوجه‌شان نیست به‌علاوه تجویز داروهای بی‌حس‌کننده و حتی تزریق بوتاکس (همان دارویی که برای رفع چین‌و‌چروک تزریق می‌شود) در قسمت پرینه می‌تواند به شل شدن عضلات آن ناحیه منجر شود و زوجین می‌توانند رابطه زناشویی لذت‌بخش و سالمی را تجربه کنند.



| *| نوشته شده در چهارشنبه 89/11/20 و ساعت 2:3 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

تعاریف متعددی از خانواده براساس دیدگاه جامعه‌شناسان، روان‌شناسان و صاحب‌نظران علوم دیگر وجود دارد....
 براساس برخی از این تعاریف، خانواده، نهاد مقدس و واحد سازنده جوامع بشری است که برای تامین نیازهای مختلف انسان از جمله نیاز جنسی و براساس پیمان زناشویی میان زن و مرد شکل می‌گیرد. براساس این تعریف، زن و شوهر برای ادامه حیات زندگی مشترک افزون بر تفاهم، تناسب و هم‌شأنی در مسایل فکری و دینی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و نظایر آن، باید به نیازهای جنسی یکدیگر هم توجه کنند.
امروزه یکی از معیارهای قابل‌سنجش برای بررسی میزان خوشبختی زوجین، میزان رضایتمندی آنهااز روابط جنسی است. شماری از صاحب‌نظران مسایل خانواده معتقدند اگر زن و شوهر بتوانند از نظر جنسی همدیگر را ارضا کنند، قادرند بسیاری از تنش‌های زندگی را هم مدیریت کنند اما اگر روابط جنسی خوبی با هم نداشته باشند گاهی حتی مشکلات کوچک زندگی هم تبدیل به بحران می‌شود. به عبارت ساده‌تر روابط جنسی خوب زن و شوهر کوهی از مشکلات زندگی را به کاه و روابط سست و کمرنگ جنسی، کاهی را به کوهی از مشکلات بدل می‌کند. سائقه جنسی غریزه‌ای است همانند غریزه گرسنگی، تشنگی و خوابیدن که البته پس از بلوغ فعال می‌شود و بنابراین مرد و زن بالغ پس از ازدواج به‌طور معمول و به دور از بروز هرگونه مشکلات پیچیده‌ای می‌توانند با هم روابط جنسی رضایت‌بخشی داشته باشند. البته غریزه جنسی نیز مانند هر غریزه دیگری نیازمند تربیت و آموزش است. یعنی همان‌طور که کودک آداب خوردن و آشامیدن و غذا خوردن سر سفره را فرامی‌گیرد، زن و شوهر نیز باید در دوران عقد درباره مسایل جنسی از جمله تفاوت‌های جنسی زن و مرد اطلاعات درستی کسب کنند و مهارت‌هایی را بیاموزند تا زندگی زناشویی موفق‌تری را بر پایه باورها و اطلاعات درست با هم سپری کنند. در کنار بسیاری از زوج‌های جوان که با هم زندگی خوبی را آغاز می‌کنند و ادامه می‌دهند شمار قابل‌توجهی هم هستند که با وجود علاقه‌مندی به هم و تفاهم و همفکری و سازگاری، از مشکلات جنسی رنج می‌برند و سایه سنگین این مشکلات، ادامه زندگی مشترک را برای آنها سخت و دشوار می‌کند. مسایل و مشکلات جنسی در سال‌های نخست زندگی به 3 دسته عمده؛ مشکلات جنسی ناشی از باورها و اطلاعات نادرست، مشکلات جنسی ناشی از اختلافات و ناسازگاری‌های زناشویی و مشکلات ناشی از اختلالات جنسی طبقه‌بندی می‌شود که در ادامه درباره هر یک از آنها به طور مختصر توضیحاتی را ارائه می‌دهم.
مشکلات جنسی ناشی از باورها و اطلاعات نادرست
بسیاری از مسایل و مشکلات جنسی زن و شوهر از اطلاعات و باورهایی ناشی می‌شود که هیچ اساس و پایه درستی ندارند و صرفا براساس عقاید شخصی یا شنیده‌ها و دیده‌ها از منابع غیرموثق شکل گرفته‌اند. از جمله این منابع گمراه‌کننده فیلم‌های مستهجن، تبلیغات تجاری و تجربیات شخصی دیگران است که عمل و پیروی از آنها نه تنها سودمند نیست بلکه گاهی آسیب‌زننده است. گفته‌ها، شنیده‌ها، دیده‌ها و باورهای نادرست موجب کاهش شدید اعتماد به نفس فرد در عملکرد جنسی خود یا بی‌انگیزگی به طرف مقابل می‌شود و به توقعات و انتظاراتی دامن می‌زند که واقع‌بینانه نیستند. برای نمونه اندازه اندام‌تناسلی هیچ نقشی در ارضای جنسی همسر ندارد و اندازه اندام‌تناسلی بیش از 99 درصد مردانی که به علت نارضایتی همسر یا تبلیغاتی که در این‌باره صورت گرفته به کلینیک‌های تخصصی جنسی مراجعه می‌کنند، طبیعی است اما بسیاری از همین افراد برای درمان خود اصرار و پافشاری می‌کنند که گاهی عوارض وخیمی به دنبال دارد. نمونه دیگر کندی رسیدن به اوج لذت جنسی در زن نسبت به مرد است که جزیی از تفاوت‌های طبیعی میان مرد و زن محسوب می‌شود اما ناآگاهی از این موضوع باعث می‌شود تا برچسب سردمزاجی به همسر زده شود و پیامد آن مشکلات متعدد و زنجیره‌وار دیگری است که بروز می‌کند. درباره مشکلات جنسی که براساس مقایسه‌ها، باورها و اطلاعات نادرست شکل می‌گیرد، می‌توان موارد متعدد دیگری را نام برد: اینکه برای موفقیت در زندگی زناشویی فعلی، تجارب قبلی نیاز است، اینکه نیاز جنسی صرفا از حقوق مردان است، اینکه وصال باید حتما در شب زفاف صورت گیرد، اینکه زودارضایی زوج نشانه بی‌رغبتی وی به ادامه روابط جنسی با زوجه است، اینکه روابط جنسی یعنی فقط نزدیکی و موارد متعدد دیگری که می‌توان به این فهرست افزود که از حوصله این نوشتار خارج است. همان‌طور که پیش از این نوشتم بسیاری از این باورها و اطلاعات نادرست و مشکلات جنسی ناشی از آن را می‌توان با آموزش‌های مدون و پیوسته دوران عقد و پس از آن برطرف و به زوجین برای ادامه زندگی مشترک توأم با رضایتمندی کمک کرد.
مشکلات جنسی ناشی از اختلاف‌های زناشویی
احتمال وقوع ناسازگاری و اختلاف‌های زناشویی در سال‌های نخست پس از ازدواج بالاست. آمارها هم نشان می‌دهد میزان ثبت طلاق در اوایل زندگی مشترک بیشتر از مواقع دیگر است. همچنین براساس تحقیقی که در دادگاه‌های خانواده صورت گرفته، مشکلات و نارضایتی جنسی در میان زوجینی که قصد دارند از هم طلاق بگیرند بسیار شایع است. آمارها حاکی است بیش از 60 درصد زوجینی که به مجتمع‌های قضایی خانواده با هدف جدایی از یکدیگر مراجعه می‌کنند به نحوی از همسر خود در زمینه مسایل جنسی ناراضی‌اند. بدیهی است که هنگام بگو‌مگوی زناشویی و قهر و دلخوری، روابط همسران در همه سطوح زندگی مشترک از جمله روابط جنسی کاهش می‌یابد اما مشکلات جنسی در این‌گونه اختلافات وقتی بروز و ظهور پیدا می‌کند که زوج یا زوجه بخواهد از ترک روابط جنسی به عنوان حربه‌ای برای انتقام، تنبیه یا به سازش کشیدن طرف مقابل استفاده کند که متاسفانه استفاده از این شیوه نادرست گاهی به بروز مشکلات جنسی و تشدید اختلافات می‌انجامد. از سوی دیگر، تنش‌ها و فشارهای عصبی ناشی از مشاجرات دایم زندگی با افزایش هورمون‌های استرس از جمله اپی‌نفرین و نوراپی‌نفرین موجب اختلال در کارکرد جنسی افراد می‌شود و بروز چنین اختلالاتی هنگام اختلافات زناشویی حلقه معیوبی را تکمیل می‌کند که درنتیجه آن، اختلافات خارج بستر خواب زن و شوهر به تشدید مشکلات داخل بستر و برعکس آن می‌انجامد. هنگامی که مشکلات جنسی بر اثر اختلافات و ناسازگاری‌های زن و شوهر بروز می‌کند بسیار مهم است که به درمان این‌گونه مشکلات در بستر حل سایر مشکلات فیمابین زن و شوهر توجه شود چرا که بسیاری از مشکلات جنسی ثانویه به مشکلات دیگر زندگی با حل یا کاهش تعارضات زناشویی خودبه‌خود بهبود می‌یابند. از این رو بی‌توجهی درمانگران به اختلافات زناشویی و صرفا درمان علامتی مشکلات جنسی آنها اولا موقتی است و ثانیا گاهی مشکلات ناخواسته دیگری را در روابط زناشویی ایجاد می‌کند که حتی به آتش اختلافات هم دامن می‌زند. توصیه پیشگیرانه به زوجین جوان هم هنگام بروز اختلاف در زندگی این است که دامنه این اختلاف را به جنبه‌های دیگر زندگی از جمله روابط جنسی نکشانند و بحران ناشی از اختلاف پیش آمده را به گونه‌ای مدیریت کنند که شعله آن به سایر قسمت‌های زندگی مشترک زبانه نکشد چرا که معمولا بر پایه همین نقاط مشترک باقیمانده است که می‌توان اختلافات پیش آمده را حل کرد.
... و اما اختلالات جنسی
اختلالات جنسی نیز مانند اختلالات دیگر ممکن است در هر فردی و در هر سنی بروز کند. علل، علایم، راه‌های تشخیص و درمان هر یک از اختلالات جنسی بسیار مفصل است و می‌توان در جای خود به تفصیل شرح داد اما به صورت خیلی خلاصه منشأ اختلالات جنسی عمدتا جسمی یا روانی و البته در بیشتر مواقع ترکیبی از آنهاست. در سال‌های نخست پس از ازدواج انواع و اقسامی از اختلالات جنسی ممکن است در زوجین بروز کند اما به طور شایع زودانزالی در مردان و واژینیسموس و ارضانشدن در زنان شیوع بیشتری دارد. زودانزالی در مردان و واژینیسموس در زنان که بر اثر انقباضات غیرارادی عضلات قسمت تحتانی مهبل رخ می‌دهد از علل شایع به وصال نرسیدن نیز به شمار می‌رود. این اختلالات و اختلالات دیگر مانند ناتوانی جنسی یا در اصطلاح علمی ایمپوتنسی درمان‌پذیرند و زوجین باید در صورتی که این اختلالات در ماه‌های نخست پس از ازدواج رفع نشدند یا طی زندگی مشترک بروز کردند با مراجعه به کلینیک‌های تخصصی درمان اختلالات جنسی برای تشخیص و درمان آن اقدام کنند.
نکته دیگری که در این خصوص آگاهی از آن ضروری است عوامل زمینه‌ساز بروز اختلالات جنسی است. باید بدانیم که بسیاری از داروها خطر بروز اختلالات جنسی را افزایش می‌دهند. از این رو زوجین باید توجه کنند که مصرف خودسرانه داروها به هیچ‌وجه جایز نیست. به عنوان نمونه به کرات دیده شده که مرد یا زن هنگام اختلافات خانوادگی خودسرانه و بدون مراجعه به پزشک برای آرامش یا انتقال این پیام به همسر که من از تو به شدت عصبانی، دلخور و ناراحت هستم از قرص‌های آرام‌بخش استفاده می‌کند غافل از اینکه ممکن است به عوارض جانبی این‌گونه داروها از جمله کاهش میل جنسی دچار شود. استعمال سیگار، موادمخدر و ترکیبات محرک صناعی روانگردان از دیگر مواردی به شمار می‌روند که خطر بروز اختلالات جنسی را بیشتر می‌کنند و باید هرچه زودتر ترک شوند. همچنین ابتلا به برخی بیماری‌ها اعم از جسمی یا روانی همچون دیابت، تنگی‌عروق کرونر قلب، پرفشاری خون، نارسایی مزمن کلیه، برخی‌ اختلالات هورمونی، افسردگی، اختلالات اضطرابی و... احتمال ابتلا به اختلالات جنسی را بیشتر می‌کند که در صورت ابتلای به آن، درمان یا کنترل بیماری زمینه‌ای اهمیت فراوانی دارد و نکته آخر شیوه زندگی است که بر سلامت جنسی افراد تاثیرگذار است زیرا امروزه معلوم شده کم‌تحرکی، تغذیه نامناسب، استرس‌های مختلف و چاقی سلامت جنسی افراد را به مخاطره می‌اندازند و باید اصلاح شوند.




| *| نوشته شده در سه شنبه 89/11/19 و ساعت 8:36 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

فقط خانم ها بخوانند

فقط خانم ها بخوانند
آقایان بیش از هر چیز، انتظار دارند همسرشان با آنان دوست باشد و شرایط و موقعیت شان را به خوبی درک کنند. اگر می خواهید در ارتباط خود موفق باشید و همسرتان را از خود راضی نگه دارد، به نکات زیر توجه کرده و آن ها را در زندگی به کار بندید تا متوجه تغییرات بزرگی شوید.
تصمیمات او را جدی تلقی کنید:
بیش تر خانم ها دوست دارند همه چیز مطابق میل خودشان باشد اما توجه داشته باشید که نباید نسبت به خواسته ها و نیازهای همسرتان بی توجهی نشان دهید. به همسر خود احترام بگذارید. اگر قرار باشد تمام مدت به او بی توجهی کنید، برای حرف هایش ارزش قائل نشوید، او را کوچک و خوار کنید و فقط در مورد تمام مسائل شکایت کنید، مطمئن باشید که زندگی شما دوام نخواهد یافت. باید به او اجازه دهید که مرد خانه باشد.
حقیقت این است که برخی از خانم ها راز دار نیستند و کم تر اتفاق می افتد که همسرشان حرف دل خود را نزد آنان بازگو کند.
مشوق او باشید:
خانم ها به راحتی این کار را در مورد دوست های خود انجام می دهند. کاری می کنند که احساس خوبی در آنان ایجاد شده و اعتماد به نفس شان افزایش یابد و از عباراتی نظیر: «تو فوق العاده شده ای، این رنگ خیلی برازنده توست، شوهرت باید افتخار کنه که با تو ازدواج کرده و...» استفاده می کنند. اما کم تر اتفاق می افتد که در مورد همسر خود، این کار را انجام دهند. شاید تصور می کنند ضمیر آقایان، غیرقابل نفوذ است اما حقیقت این است که آنان هم ضمیر حساس و شکننده ای دارند و گاهی به قوت قلب دادن های شما نیازمندند، بنابراین اگر ترفیع رتبه گرفته و در شغلش به مقام بالاتری دست یافته است، به افتخارش، جشن بگیرید و به او یادآوری کنید که ارزش و لیاقتش را داشته، و حتی اگر لباس مورد علاقه اش را پوشیده بود، به او بگویید: «خیلی خوش تیپ شده ای!»
به زیبایی خودتان اهمیت دهید:
به ظاهر خود اهمیت بدهید، لباس های زیبا و تمیز بپوشید، موهای تان را مرتب کنید و در مجموع، ظاهرتان را آراسته نگاه دارید.
قابل اعتماد و وفادار باشید:
مردان به دنبال زنانی هستند که بتوانند به آنان اعتماد کرده و روی شان حساب کنند. حقیقت این است که برخی از خانم ها راز دار نیستند و کم تر اتفاق می افتد که همسرشان حرف دل خود را نزد آنان بازگو کند. مردان می خواهند همسرشان نسبت به آنان متعهد و مسؤول باشد.
از سرزنش، دست بردارید و به او احترام بگذارید:
وقتی شما به همسرتان احترام می گذارید، گویی به خودتان احترام گذاشته اید. او را به خاطر اشتباهاتش سرزنش نکنید و مدام تصمیماتش را به باد انتقاد نگیرید. آقایان، خانمی که منطقی باشد و در شرایط عصبانیت، خود را کنترل کرده و با بحث منطقی به دعوا خاتمه دهد را بیش تر می پسندند.
اجازه دهید از شما پشتیبانی و حمایت کند:
خداوند، مرد را حامی زن آفریده است. آقایان از این کار لذت برده و احساس خوبی پیدا می کنند. برخی از خانم ها تصور می کنند اگر مردی بخواهد از آنان حمایت کند، شخصیت شان زیر سؤال می رود. اگر به ازدواج و زندگی مشترک اعتقاد دارید، پس چرا نمی خواهید قدرت طبیعی یک مرد را قبول کنید؟!
بیش تر خانم ها دوست دارند همه چیز مطابق میل خودشان باشد اما توجه داشته باشید که نباید نسبت به خواسته ها و نیازهای همسرتان بی توجهی نشان دهید
خوش اخلاق باشید:
آقایان به دنبال همسری هستند که شخصیت زنانه اش شکل گرفته باشد، مهربان باشد، مرتب داد نزند و از او ایراد نگیرد. مردان در زندگی خود، به دنبال آرامش هستند، می خواهند اوقات خوشی داشته باشند و از زندگی لذت ببرند، بنابراین خوش مشرب باشید، به سرعت عصبانی نشوید و داد و فریاد کردن را به کلی فراموش کنید.
بگذارید با خودش خلوت کند:
آقایان نیاز دارند مدتی را به دور از شما بگذرانند، پس فضای لازم را به آنان بدهید تا ذهن خود را متمرکز کرده و افکارشان را منسجم سازند؛ شاید بخواهند زمانی را با دوستان خود بگذرانند و سرگرمی های مورد علاقه شان را انجام دهند. این کار، احساس خوبی در آنان ایجاد می کند و سبب می شود بعدها، سرحال تر و با نشاط تر شوند، آیا این همان چیزی نیست که شما انتظار دارید؟ زمانی که روز سختی را پشت سر می گذارند، تمایلی به صحبت کردن در مورد آن ندارند! پس اگر همسرتان از شما درخواست کرد که او را راحت بگذارید، بهتر است این کار را انجام دهید.
اجازه دهید خودش باشد:
برای برخی خانم ها، سخت است که شوهرشان را همان گونه که هست، بپذیرند و دوست بدارند. بیش تر خانم ها تمام مدت در تلاش اند که مدل مو، طرز لباس پوشیدن، شغل و حتی دوستان همسر خود را عوض کنند و آنان را مطابق معیارهای فردی خود سازند. چرا آنان را همان گونه که هستند، قبول نمی کنید و از زندگی لذت نمی برید؟!
از او بخواهید که کمک تان کند:
در روزهای تعطیل که در خانه هستید و برنامه تفریحی ندارید، از او بخواهید در کارهایی که انجامش برایتان اندکی دشوار است، به شما کمک کند. با این کار، هم وقت تان پر می شود و هم احساس مردانگی بیش تری به او دست می دهد. برای نمونه می توانید از او خواهش کنید که در گلکاری باغچه، به شما کمک نماید.
به او عشق بورزید:
شاید این مسأله بسیاری از خانم ها را متعجب کند اما آقایان هم دوست دارند که عاشق شوند و در مقابل، عشق دریافت کنند. خیلی از خانم ها تصور می کنند اگر با همسر خود سرد و بی احساس برخورد کنند، بهتر است. این تفکر نادرستی ست؛ تا جایی که می توانید، خود را نسبت به او علاقه مند نشان دهید چرا که آقایان به دنبال همسری هستند که به آنان علاقه داشته و مجذوب شان باشد.



| *| نوشته شده در سه شنبه 89/11/19 و ساعت 8:35 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

دعوای زوجین در اولین روزهای زندگی
فرض کنیم شما نوعروس و نودامادی هستید که به تازگی عقد کرده اید و دارید یک تجربه کاملا جدید یا یک سبک زندگی متفاوت را می‌گذرانید؛ زندگی با یک شریک تمام وقت! قاعدتا این شکل جدید زندگی برخوردهایی را هم در بردارد که جرقه اولین دعواهای زن و شوهری شما را رقم می زنند.
 واقعیت این است که روزهای اول زندگی، روزهای «منطبق شدن با دیگری» است. حتی تصورش هم برایتان سخت است؛ عمرا فردیتتان را از دست بدهید؟! ولی واقعیت زندگی همین است. حتی اگر شما در ویژگی‌‌های کلی شخصیتی نسبتا مشابه باشید، چیزهای دیگری هستند که در روزهای اول زندگی خیلی منصفانه باید در موردش توافق کنید؛ چیز‌‌هایی مثل غذا خوردن، حد پوشیدگی، ساعت به خواب رفتن و بیدار شدن، تماشا و انتخاب برنامه تلویزیون و رفتن به جاهایی که هر دو نفر دوست دارند.
اینها خیلی چیزهای کوچکی هستند؟ بله! شاید اینها خیلی روزمره و کوچک باشند اما زندگی از همین چیز‌‌های کوچک درست  شده است. معمولا دعواها هم از همین چیزهای کوچک شروع می‌شوند.
دعوای زن و شوهر بالاخره باید یک فرقی با دعوای وسط خیابان داشته باشد. اینکه آن‌قدر صدایتان را بلند کنید که همسایه طبقه بالا هم بشنود، اینکه هر وقت می‌خواهید بحثی را شروع کنید حالتان جوری است که می‌خواهید منفجر شوید، اینکه همسرتان را تهدید کنید، فقط مشکل را چند برابر می‌کند
بر چهار راهی دعواوقتی که ما با همسرمان اختلاف پیدا می‌کنیم، برای حلش  چه راه‌‌هایی به ذهنمان می‌رسد؟ چطور عمل می‌کنیم؟ معمولا ما 4 راه بیشتر نداریم:
1 ـ مذاکره می‌کنیم. مثل دو تا بچه آدم می‌نشینیم با همسر گرامی ‌در مورد مشکلمان صحبت کرده و راه‌حل‌‌هایش را بررسی می‌‌کنیم. بعد هم به احتمال بعید به یک توافق منصفانه می‌رسیم.
2 ـ خوشبین می‌شویم. می‌شویم سعدی شیرازی و با دیدن کسی که پا ندارد، به خاطر همین کفش کهنه شکر می‌گوییم. ندیده‌اید کسانی را که تا با شوهرشان دعوایشان می‌شود، شکر خدا می‌کنند که شریک زندگی‌شان مثل مرد همسایه معتاد نیست؟ بالاخره این هم یک راهش است دیگر!
3 ـ بی‌خیال می‌شویم. با خودمان می‌گوییم مسئله اصلا ارزش دعوا کردن ندارد و همین‌جوری بی‌خیالی طی می‌کنیم.
4 ـ می‌ریزیم توی خودمان. ناراضی هستیم اما مستقیما به همسرمان نمی گوییم؛ به جای آن درددل‌‌هایمان را می‌بریم به همکار یا زن همسایه می‌گوییم.
گفتن ندارد که هیچ کدام از 3 راه آخر، در طولانی مدت جواب نمی‌دهند. بهتر است از همان اول زندگی، «مهارت مذاکره کردن» را توی خودتان پرورش دهید، چطور؟ تا آخر بخوانید دست‌تان می‌آید.
نه، خدایی‌اش خودتان هم این حرفتان را قبول دارید؛ برمی‌گردید وسط دعوا به همسرتان می‌گویید من بهتر از تو می‌دانم منظورت چیست؛ یعنی شما دیگر از سلول‌‌های مغز همسرتان هم به او نزدیک‌ترید؟ ماشاءالله صمیمیت!
نرخ‌‌های ده‌گانه  وسط دعواغیر از اختلاف‌‌های شخصیتی چیزهای دیگری هم  موجب داغ‌تر شدن دعوای زن و شوهر می‌شوند؛ چیز‌‌هایی که بهشان می‌گویند «سبک‌‌های ارتباطی ناسالم».
1 ـ حرف زدن از موضع قدرتآقا! خانم! همسرتان که زیردستتان نیست که هی پند و اندرزش می‌دهید، برایش سخنرانی می‌کنید، شخصیت‌اش را به جای روان‌شناس تحلیل می‌کنید یا با منت از سرش می‌گذرید؛ همسرتان، همسرتان است؛ «هم» به علاوه «سر»!
2 ـ ایجاد احساس گناه در طرف مقابلیعنی چه که می‌گویید تلف شده‌اید، قربانی شده‌اید؟ یعنی چه که تمام ایثارهای بوده و نبوده گذشته را ردیف می‌کنید؟ یعنی چه که خودتان را با آدم‌‌های هزاربار از خودتان بدتر مقایسه می‌کنید؟ می‌خواهید همسرتان احساس گناه کند و از خیر دعوا بگذرد و حق را بدهد به شما؟ فکر می‌کنید همیشه این کار جواب می‌دهد؟
3 ـ اجتناب، اجتناب، اجتناببرای این 3 بار نوشتم اجتناب که بدانید بیشتر از یک نوع اجتناب داریم. بعضی‌‌ها کلا از دعوا اجتناب می‌کنند؛ یعنی با یک اخم یا شانه بالا انداختن سر و ته قضیه را هم می‌آورند یا با یک میانبر اجتنابی زیرکانه، در حرف‌‌هایشان از ضمیر سوم شخص استفاده می‌کنند؛ «آدم باید...»، «وقتی یه نفر...» و... بعضی‌‌ها می‌آیند از موضوع دعوا اجتناب می‌کنند؛ آنها حاشیه می‌روند، سکوت می‌کنند یا جوری رفتار می‌کنند که انگار حرف دعوا زای همسرشان را نشنیده‌اند. کلا به این آدم‌‌های اجتنابی باید گفت که «لطفا دعوا کنید!».
4 ـ ذهن‌خوانینه، خدایی‌اش خودتان هم این حرفتان را قبول دارید؛ برمی‌گردید وسط دعوا به همسرتان می‌گویید من بهتر از تو می‌دانم منظورت چیست؛ یعنی شما دیگر از سلول‌‌های مغز همسرتان هم به او نزدیک‌ترید؟ ماشاءالله صمیمیت!
5 ـ استفاده از «بله، اما...»بله، از این تناقض‌آمیزتر وجود ندارد. بعضی‌‌ها تکیه‌کلامشان همین با پا پیش کشیدن و با دست پس زدن «بله، اما...» است. بابا، اگر مشکلی وجود دارد، اگر حرف همسرتان را قبول ندارید، راست و محترمانه بگویید که قبول ندارید. مجبورید این کار را انجام دهید که روان‌شناسان ناچار شوند یک اسم قلمبه سلمبه را بگذارند روی این کارتان؛ «شکایت کردن معارض و مغایر»؟!
یکی از بدترین راه‌‌ها این است که وسط حرف‌‌های همسرتان بزنید زیر گریه (خانم عزیز!) تا او مجبور شود حرفش را قطع کند یا برعکس بزنید زیر خنده (آقای عزیز!). کلا زیاد توی حرف همسرتان نپرید؛ چه با گریه، چه با خنده و چه با حرف
6 ـ تعمیم دادن جزئیاتتو «همیشه» این کار را می‌کنی، من «هیچ‌وقت» از زندگی روی خوش ندیده‌ام، تو «باید» قدر من را بدانی، من «نباید» تو را آزاد می‌گذاشتم و... باید و نباید چون حس بد اجبار را در طرف مقابل به وجود می‌آورد، مسلما باعث موضع‌گیری طرف مقابل می‌شود. اما در مورد هرگز و همیشه و هیچ‌وقت و دیگر کلمات مطلق مثل اینها، ویرجینیا ستیر ـ روان‌شناس خانواده ـ حرف قشنگی دارد؛ «این کلمه‌‌ها از دنیای اساطیر آمده‌اند و در زندگی روزمره واقعیت ندارند».  آقا! خانم! با همسرتان در مورد همین «دفعه» دعوا کنید و فوری نچسبانیدش به «هرگز» و «همیشه».
7 ـ عقل‌گرایی بیش از حداین هم برای خودش مسئله‌ای است. مثلا همسرتان شریک عاطفی زندگی‌تان است. گاهی منطقی بودن بیش از حد و تجزیه و تحلیل کردن ماوقع جواب نمی‌دهد؛ یک نگاه مهربان یا یک لبخند یا یک جمله عشقولانه بهتر دعوا را خاتمه می‌دهد.
8 ـ قطع کردن حرف طرف مقابلمورد 7 را که خواندید، فکر کردید دیگر هر راه عاطفی‌ای ـ به هر شدتی ـ خوب است، نه؟ نه عزیز من! یکی از بدترین راه‌‌ها این است که وسط حرف‌‌های همسرتان بزنید زیر گریه (خانم عزیز!) تا او مجبور شود حرفش را قطع کند یا برعکس بزنید زیر خنده (آقای عزیز!). کلا زیاد توی حرف همسرتان نپرید؛ چه با گریه، چه با خنده و چه با حرف.
9 ـ پرخاشگری کلامیدعوای زن و شوهر بالاخره باید یک فرقی با دعوای وسط خیابان داشته باشد. اینکه آن‌قدر صدایتان را بلند کنید که همسایه طبقه بالا هم بشنود، اینکه هر وقت می‌خواهید بحثی را شروع کنید حالتان جوری است که می‌خواهید منفجر شوید، اینکه همسرتان را تهدید کنید، فقط مشکل را چند برابر می‌کند؛ یا زبانم لال، زبانم لال، زبانم لال، کتک‌کاری... نه؛ الان دیگر فکر کنم قرن بیست و یکم باشد، من اصلا نباید به آن فکر کنم!
10 ـ تحقیر کلامی«تو هم با این فکر‌‌های لوس و احمقانه‌ات!»، «خیلی ساده‌لوحی!»، «اصلا بلد نیستی زندگی کنی!»، «بدبخت! تو تا حالا توی عمرت تونستی دو تا لباس با هم ست کنی؟» و... باز هم نمونه بیاوریم از تحقیر کلامی؟ تحقیر که هیچ، حتی انتقاد بجا هم وقتی زیاده از حد تکرار شد آزارنده می‌شود و زندگی را تلخ می‌کند. غیر از اینها، بعضی‌‌ها عادت دارند توی مهمانی‌‌ها به جای زنشان حرف بزنند؛ این هم نوعی تحقیر غیرمستقیم است، نه؟



| *| نوشته شده در سه شنبه 89/11/19 و ساعت 8:32 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

آیا دوش گرفتن بعد از رابطه جنسی از بارگیری جلوگیری می کند؟
بسیاری از زوجهای جوان به دلیل عدم آشنایی و در پاره ای از موارد نبود آگاهی کا فی درباره نحوه برخورد باروابط عاطفی و زناشویی بین همسران ، با مشکلاتی مواجه هستند، که متاسفانه این مشکلات در برخی از موارد تبدیل به بحران های خانوادگی می گرد که آثار آن در معضلاتی همچون افزایش آمار طلاق در جامعه ، تنوع طلبی جنسی و…. قابل مشاهده می باشد
با هدف پیش گیری از ایجاد این گونه مشکلات و با احترام به حریم خانواده ، جهت افزایش دانایی زوجهای جوان و کمک به بهبود واستحکام روابط همسران اقدام به تهیه و ارائه مطلب زیر نموده است .
سئوال :
آیا دوش گرفتن بعد از رابطه جنسی از بارگیری جلوگیری می کند؟
شنیده ام که دوش گرفتن بعد از رابطه زناشویی از بارداری جلوگیری می کند؛ آیا این مسئله صحت دارد؟
پاسخ :
خیر این مسئله درست نیست ؛ متاسفانه بخاطر همین مسائل نادرست و عامیانه است که زنان بسیاری دچار بارداری های ناخواسته می شوند. اگر اسپرم همسر شما قوی باشد به گردنه رحم شما وارد شده و حتی داخل رحم شده و تخمک را بارور می سازد. اگر شما دارای رحم و تخمک های حساسی هستید حتی اگر اسپرم قوی هم نباشد می تواند تخمک را بارور کند. فقط کافی است که به یکی از تخمک ها برسد!
برای جلوگیری از بارداری روش های مختلفی وجود دارد. به شما پیشنهاد می کنم که همزمان از دو روش برای جلوگیری استفاده کنید . با مشورت با پزشک متخصص تان می توانید روشی را انتخاب کنید که به وضعیت جسمی و نوع زندگی تان بیشتر سازگار باشد. شاید تصمیم بگیرید که از قرص های ضدبارداری یا حتی عمل جراحی دیاگرام استفاده کنید. اما حتما ابتدا با متخصص تان مشورت کنید.



| *| نوشته شده در سه شنبه 89/11/19 و ساعت 8:31 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

10 توصیه جهت جلوگیری از کاهش میل جنسی
76 درصد از زوجین معمولا در روابط خود با مشکلاتی روبه‌رو هستند. در صورتی که میل جنسی شما کاهش یافته یا احساس رضایت ندارید به این 10 توصیه عمل کنید...


1.مراقب فشارخون‌تان باشید

15 تا 70 درصد مردانی که دچار فشارخون بالا هستند، روابط جنسی رضایت‌بخشی ندارند. در واقع فشارخون بالا عروق خونی را تخریب می‌کند و سبب سختی و قطورشدن شرایین می‌شود که اصطلاحا به آن سختی شرایین یا تصلب شرایین می‌گویند. در نتیجه خون به راحتی در آلت تناسلی جریان پیدا نمی‌کند و نعوظ صورت نمی‌گیرد. به آقایان توصیه می‌شود به صورت مرتب فشارخون خود را اندازه بگیرند و آن را پایین‌تر از 5/8/13 حفظ کنند. بهترین کار برای پایین آوردن فشارخون کاهش مصرف نمک، چربی و قند و مصرف بیشتر میوه و سبزیجات است. فراموش نکنید استرس هم می‌تواند فشارخون را افزایش دهد.

2.چربی‌های دور شکم‌تان را آب کنید

نتایج تحقیقاتی که در سال 2006 روی 286 مرد انجام شد، نشان داد 74 درصد مردانی که مبتلا به نشانگان متابولیک هستند، دچار انزال زودرس می‌شوند. در حقیقت نشانگان متابولیک می‌تواند در کارکرد هورمون‌های جنسی مردانه اختلال ایجاد کند و سبب کاهش مدت نزدیکی و انزال زودهنگام شود. برای پیشگیری از این موضوع، مراقب این 5 نشانه باشید. 1. اجازه ندهید اندازه دور کمرتان از 102 سانتی‌متر بیشتر شود. 2. فشارخون‌تان نباید از 5/8/13 بالاتر رود. 3. تری‌گلیسیرید خونتان از 5/1 گرم در لیتر بالاتر نرود. 4. HDL یا کلسترول نباید پایین‌تر از 4/0 گرم در لیتر باشد. 5. قند ناشتا بالاتر از یک گرم در لیتر نباشد. در صورتی که 3 تا 5 مورد از موارد زیر در مورد شما صادق نیست یعنی به نشانگان متابولیک مبتلا هستید.

3.رابطه جنسی مرتبی داشته باشید

هر چه رابطه جنسی بیشتری داشته باشید، ناتوانی جنسی کمتر به سراغ شما می‌آید چون عروق و اعصاب دخیل در انزال قوی‌تر می‌شوند. نتایج تحقیقاتی که در فنلاند روی 989 مرد 55 تا 75 ساله انجام شد، نشان داد برقراری کمتر از یک بار رابطه جنسی در هفته احتمال ناتوانی جنسی را 2 برابر می‌کند. برای پیشگیری از این موضوع، لازم است حتما در هفته یک یا دو بار رابطه داشته باشید.

4.مراقب کلسترول خونتان باشید

وقتی میزان چربی خون در مردان بالا می‌رود چربی در دیواره عروق رسوب می‌کند و سبب تنگی و غلظت خون می‌شود. این موضوع خود باعث ایجاد اختلال در نعوظ می‌شود و به دنبال آن اختلالات جنسی و ناتوانی بروز می‌کند. طبق بررسی‌های انجام‌شده از هر 50 مردی که دچار مشکلاتی در نعوظ هستند، 20 نفر دارای چربی خون بالاست. داشتن تغذیه متعادل، عدم مصرف زیاد قند و چربی و به ویژه چربی‌های ترانس و مصرف زیاد میوه و سبزیجات می‌تواند به کاهش چربی خون کمک کند. کاهش وزن و انجام فعالیت بدنی مرتب هم به کاهش کلسترول کمک می‌کند.
5.از پیش‌نیازها نگذرید

برقراری رابطه جنسی بدون پیش‌نیازها که نوازش و برقراری رابطه عاشقانه است نباید تبدیل به عادت شود. زنان از این نوع رابطه‌ها لذت نمی‌برند و این موضوع می‌تواند به مرور زمان زوجین را از هم زده کند و سبب بروز اختلالات در روابط شود.

6.مصرف الکل را کنار بگذارید

الکل، سبب ضعیف‌ شدن عروق خونی و اعصاب درگیر در نعوظ می‌شود و ترشح تستوسترون توسط بیضه‌ها را افزایش می‌دهد. مصرف زیاد الکل سبب ناتوانی جنسی می‌شود. بهتر است مصرف آن را کاملا کنار بگذارید تا دچار اختلالات جنسی نشوید.

7.مراقب قندخونتان باشید

افزایش قندخون می‌تواند بر رابطه جنسی اثر منفی داشته باشد. افراد مبتلا به دیابت معمولا دچار تصلب شرایین می‌شوند و در نتیجه نعوظ در آنها به خوبی صورت نمی‌گیرد. از سوی دیگر دیابت در کارکرد اعصاب آلت تناسلی هم اختلال ایجاد کرده و مانع نعوظ می‌شود. کنترل قندخون و انتخاب برنامه غذایی مناسب می‌تواند تا حد زیادی از بالا رفتن قندخون جلوگیری کند.

8.آرام باشید

استرس‌های روزانه می‌تواند احتمال ابتلا به ناتوانی‌های جنسی را افزایش دهد. وقتی احساس ترس یا اضطراب می‌کنید قدرت نعوظ کاهش می‌یابد. در صورتی که مردی احساس آرامش نکند این وظیفه همسر است که با نوازش گردن، کمر و پاها به آرامش او کمک کند.

9.سیگار را ترک کنید

بررسی‌ها نشان داده است که سیگار کشیدن می‌تواند سبب ناتوانی جنسی شود. در واقع نیکوتین در عروق رسوب می‌کند و تنگ شدن عروق نعوظ را به تاخیر می‌اندازد. کشیدن روزی 2 سیگار به میزان یک‌سوم جریان خون در بیضه‌ها را کاهش می‌دهد. طبق تحقیقات انجام شده در سال 2007 ترک سیگار می‌تواند به سرعت ناتوانی جنسی را بهبود دهد. فراموش نکنید سیگار کشیدن می‌تواند سبب بروز ناراحتی‌های قلبی، افزایش فشارخون، دیابت و چاقی شود.

10.خانم‌ها به آقایان اعتماد به نفس بدهند

در صورتی که همسر شما به ناتوانی جنسی مبتلا شده با بیان این موضوع که این مساله چندان اهمیتی ندارد و درمان‌پذیر است و اینکه عشق در زندگی مشترک مهم‌ترین موضوع است سعی کنید به او اطمینان خاطر و اعتمادبه‌نفس بدهید تا برای درمان مشکل خود زودتر اقدام کند.




| *| نوشته شده در سه شنبه 89/11/19 و ساعت 8:30 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

زندگی شما می‌تواند به زیبایی رویاهایتان باشد.

فقط باید باور داشته باشید که می‌توانید کارهای ساده‌ای انجام دهید.

http://salijoon.info/mail/890824/0002580103.jpg

 در زیر لیستی از کارهایی که می‌توانید برای داشتن زندگی شادتر انجام دهید، آورده شده است.

هر روز آنها را به کار بگیرید و از زندگی خود در این سال لذت ببرید.
 

سلامتی:

1- آب فراوان بنوشید.

2- مثل یک پادشاه صبحانه بخورید، مثل یک شاهزاده ناهار و مثل یک گدا شام بخورید..

3- بیشتر از سبزیجات استفاده کنید تا غذاهای فراوری شده.

4- بااین 3 تا E زندگی کنید:

 Energy              (انرژی)

Enthusiasm         (شورواشتیاق)

Empathy             (دلسوزی و همدلی).

 

5- از ورزش کمک بگیرید.

6- بیشتر بازی کنید.

7- بیشتر از سال گذشته کتاب بخوانید.

8- روزانه 10 دقیقه سکوت کنید و به تفکر بپردازید.

9- 7 ساعت بخوابید.

10- هر روز 10 تا 30 دقیقه پیاده‌روی کنید و در حین پیاده‌روی، لبخند بزنید.

 

شخصیت:

11- زندگی خود را با هیچ کسی مقایسه نکنید: شما نمی‌دانید که بین آنها چه می‌گذرد.

12- افکار منفی نداشته باشید، در عوض انرژی خود را صرف امور مثبت کنید.

13- بیش از حد توان خود کاری انجام ندهید.

14- خیلی خود را جدی نگیرید.

15- انرژی خود را صرف فضولی در امور دیگران نکنید.

16- وقتی بیدار هستید بیشتر خیال‌پردازی کنید.

17- حسادت یعنی اتلاف وقت، شما هر چه را که باید داشته باشید، دارید.

18- گذشته را فراموش کنید.. اشتباهات گذشته شریک زندگی خود را به یادش نیاورید. این کار آرامش زمان حال شما را از بین می‌برد.

19- زندگی کوتاه‌تر از این است که از دیگران متنفر باشید. نسبت به دیگران تنفر نداشته باشید.

20- با گذشته خود رفیق باشید تا زمان حال خود را خراب نکنید...

21- هیچ کس مسئول خوشحال کردن شما نیست، مگر خود شما.

22- بدانید که زندگی مدرسه‌ای می‌ماند که باید در آن چیزهایی بیاموزید. مشکلات قسمتی از برنامه درسی هستند و به مانند کلاس جبر می‌باشند.

23- بیشتر بخندید و لبخند بزنید.

24- مجبور نیستید که در هر بحثی برنده شوید. زمانی هم مخالفت وجود دارد. 


جامعه:

25- گهگاهی به خانواده و اقوام خود زنگ بزنید.

26- هر روز یک چیز خوب به دیگران ببخشید.

27- خطای هر کسی را به خاطر هر چیزی ببخشید.

28- زمانی را با افراد بالای 70 سال و زیر 6 سال بگذرانید.

29- سعی کنید حداقل هر روز به 3 نفر لبخند بزنید.

30- اینکه دیگران راجع به شما چه فکری می‌کنند، به شما مربوط نیست.

31- زمان بیماری شغل شما به کمک شما نمی‌آید، بلکه دوستان شما به شما مدد می‌رسانند، پس با آنها در ارتباط باشید.
 

زندگی:

32- کارهای مثبت انجام دهید.

33- از هر چیز غیر مفید، زشت یا ناخوشی دوری بجویید.

34- عشق درمان‌گر هر چیزی است.

35- هر موقعیتی چه خوب یا بد، گذرا است.

36- مهم نیست که چه احساسی دارید، باید به پا خیزید، لباس خود را به تن کرده و در جامعه حضور پیدا کنید.

37- مطمئن باشید که بهترین هم می‌آید.

38- همین که صبح از خواب بیدار می‌شوید، باید از هستی تان شاکر باشید.

39- بخش عمده درون شما شاد است، بنابراین خوشحال باشید.

 

آخرین اما نه کم‌اهمیت‌ترین:

40- لطفا این موارد را به هر کسی که می شناسید، بفرستید.

                                                

  کمک کنید تا پیامهای مثبت همیشه در جهان جاری باشد و بازتاب آنرا در زندگیتان ببینی :72:
 

 




| *| نوشته شده در چهارشنبه 89/8/26 و ساعت 7:20 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )
<      1   2   3   4   5   >>   >