عشق و دوستی

پنج زبان عشق :

1- کلام تأیید آمیز :

در این حالت است که شما نیاز شنیدن تعریف و  تمجید از زبان معشوقه تان دارید تا احساس کنید او نیز شما را دوست دارد. جملات ساده و بی آلایشی چون : "واقعا" این تو هستی که به این درجه نائل شده ای ؟"  یا ،  "چقدر در این لباس می درخشی و گویی که این لباس فقط برازنده تو است ؟"  و یا  "تو بهترین پدر برای فرزندانمان هستی"

2- اوقات گذراندن با یکدیگر :

اگر ارزش نهادن به اوقاتی که با یکدیگر هستید زبان عشق شماست ، به چگونگی گذران این لحظات دقت کنید . برای اینکه اوقات خوش را داشته باشید زمان بگذارید و در حین صحبتهای خود با او مطمئن باشید که صداهای مزاحمی مثل تلفن ، تلویزیون ، و ... حذف شود.

3- دریافت هدایا :

هدیه همیشه قابل لمس و به چشم می آید و زبانی برای اظهار عشق و وفاداری است . شاید زبان عشق شما دریافت هدایا و لمس کردن آنها است . حتی اگر خیلی بزرگ و گران نباشد. یک شاخه رز زیبا ، سوغاتی ، دعوت به یک رستوران و...

4- خدمت کردن به یکدیگر :

دقت کنید که چه خدمتی باعث لذت طرف مقابلتان می شود ، کارهایی مثل ، تمیز کردن پارکینگ ، به گردش بردن بچه ها در روز شنبه ، تمیز کردن آشپزخانه ، حمام ، بله باید بدانید که در برخی افراد حتی ، انجام این کارهای نه چندان سخت می تواند نشانه ی عشق باشد.

5- تماس فیزیکی

صمیمیت در حس معاشقه ( در آغوش کشیدن ، بوسیدن ، نوازش کردن و  ...)  میتواند تنها زبان عشق یک نفر در ازدواج باشد .
 
برای شناسایی بهتر زبان عشق خود این سوالات را در ذهن خود مرور کنید :
 
1- من چطور عشقم را به دیگران ابراز می کنم ؟ ( برای مثال : من عشقم را با جملاتی تسلی بخش به معشوقه خود ، به خصوص در زمان گرفتاری ، ابراز می کنم )
 
2- انتظارات خود من در عشق چیست ؟ ( برای مثال : اگر معشوقه ام از من تعریف و تمجید کند ، می فهمم که مرا دوست دارد  )
 
3- از چه چیزهایی واقعا" دلگیر می شوم ؟ ( برای مثال : از اینکه نفر مقابلتان افتخار و غرور شما را در کسب مقامی نادیده بگیرد دلگیر می شوید. )
 
اگر هر دو طرف زبان عشق خود را یافتید ، باید با هم در میان بگذارید و نیاز خود را مطرح کنید تا هر دو از لحظات زیبا و لذت بخش بهره ببرید .
 
انعطاف پذیر باشید . هر دو طرف باید تغییراتی هرچند کوچک را در رفتار و فکرشان بپذیرند ، چرا که ممکن است گامی بزرگ بسوی خوشبختی شما باشد.
 
با بررسی مباحث فوق ، شاید به راههای دست یابید تا عشق خود را پربار تر و عمیق تر احساس کنید .
تصاویر زیبا سازی وبلاگ           Www.bahar22.com       خدمات وبلاگ نویسان جوانبهاربیست                   www.bahar22.com



| *| نوشته شده در سه شنبه 89/5/26 و ساعت 6:26 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

بهار-بیست دات کام   تصاویر زیبا سازی وبلاگ    www.bahar22.com

در خصوص عشق، ارتباط، ازدواج و چگونه عاشق ماندن، یک نکته اساسی وجود دارد و آن، این است که ارتباط عالی و بی‌نقص تصادفی به دست نمی‌آید.

در حقیقت این موضوع نه تنها در مورد ارتباطات شما بلکه در مورد هر چیز دیگر در
زندگی صحت دارد. هیچ چیز تصادفی اتفاق نمی‌افتد و هر رویدادی دلیلی دارد. مثلا زوج‌هایی را در نظر بگیرید که عاشق هم شده و عشقشان پایدار باقی مانده است. عاشق شدن و عاشق ماندن دو مقوله کاملا متفاوت است.

عاشق شدن به مراتب آسان‌تر از عاشق ماندن است، اما در خصوص زوج‌هایی که به هر دو موضوع رسیده‌اند و علاوه بر عاشق شدن، عشقشان پایدار باقی مانده، این سوال مطرح است که آنها چه کرده‌اند؟ آنها چگونه بر مشکلات فائق آمده و امری را که به نظر می‌رسد اکثر زوج‌ها قادر به تحقق آن نیستند، انجام داده‌اند؟
واقعیت این است که چند روش وجود دارد که آتش
عشق میان همسران را همواره شعله‌ور نگه داشته و ارتباط آنها را با هم همچنان مطلوب نگه می‌دارد. در این میان سه راز وجود دارد که با به‌کارگیری آنها می‌توانید عشق خود را تا آخر عمر تضمین کنید:

راز اول:استفاده از کلمات جادویی

همسرانی که همواره عاشق هم هستند، متفاوت از دیگر زوجینی که همواره در ارتباطاتشان مشکل دارند، با یکدیگر صحبت می‌کنند.

نه تنها این زوجین به طور متفاوتی با هم صحبت می‌کنند، بلکه از کلمات متمایزی نسبت به سایرین در حین صحبت استفاده می‌کنند.

آنها از «کلمات جادویی» استفاده می‌کنند، به طوری که به جای ایجاد دعوا بینشان، باعث
عشق بیشتر در میانشان خواهد شد.

آنها از کلماتی استفاده می‌کنند که
همسرشان را به جای کسل شدن، علاقه‌مند به صحبت می‌کند.

در هر ارتباطی، این کلمات هستند که می‌توانند خاصیت شفابخشی یا خصلت ضربه‌زنندگی داشته باشند. واقعیت این است که کلمات می‌توانند باعث
عاشق ماندن زوجین یا از بین رفتن ارتباط آنها و حتی رسیدن به مرحله طلاق و جدایی شود.

کلمات معجزه می‌کنند. اگر کلمات نادرست را در جای ناصحیح استفاده کنید، ارتباط شما تبدیل به
جهنم می‌شود؛ اما استفاده از کلمات صحیح در مکان مناسب می‌تواند معجزه کند.

این کلمات جادویی قلب شما و
همسرتان را می‌گشاید و عشق بیشتری خلق کرده و باعث عمق یافتن رابطه عاشقانه شما با همسرتان خواهد شد.

کلماتی وجود دارند که شما می‌توانید بارها و بارها از آنها استفاده کنید تا ارتباطتان با
همسرتان بهتر شود. 8 کلمه زیر و چگونگی استفاده از آنها می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند:

«به خاطر این که ارتباطمان برای من خیلی مهم است...»

با گفتن این کلمات،
همسرتان طالب خواهد بود تا بقیه جمله را بشنود و بداند که اهمیت ارتباط شما با او موجب چه خواهد شد. این کلمات، اهمیت عشق شما را به همسرتان مشخص می‌کند.

پس از به کار بردن این عبارت شما می‌توانید درخواستی را مطرح کنید یا به نکته‌ای که اخیرا از خود کشف کرده‌اید، اشاره کنید.

در همین جا مناسب است که به نکته‌ای اشاره شود. خوب است بدانید که دلایل زیادی وجود دارد که باعث ایجاد چالش میان
افراد می‌شود که 5 مورد عمده آنها عبارتند از:

1ـ ترس

2ـ باورها و شرایط اجتماعی که به درد ما نمی‌خورند

3ـ تمایل به این که همواره حق با ماست

4ـ گوش نکردن به طرف مقابل

5ـ فرار کردن


ترس، قاتل خاموش روابط عاشقانه شما با همسرتان است. اگر از بسیاری از افراد بپرسید که آیا در ارتباطاتشان ترس وجود دارد احتمالا پاسخ منفی خواهند داد.

اما اگر بیشتر به ارتباط آنها توجه کنید خواهید دید که آنها احساسات واقعی خود را مخفی می‌کنند، چراکه از عکس‌العمل
همسرشان نامطمئن هستند. این درواقع همان ترس است.

شرایط اجتماعی و باورهای غلط ما هم در برخی موارد باعث مشکلات ارتباطی و حتی اثرات جبران‌ناپذیری می‌شود. مثلا
خانمی را می‌شناسم که تنها به خاطر این که به احساسات همسرش لطمه نزند با او ازدواج کرده است. این مساله می‌تواند خطرناک باشد. او تنها به این دلیل که به احساسات همسرش صدمه وارد نکند به زندگی ناخوشایند خود ادامه می‌دهد، چراکه از کودکی به او این‌طور آموزش داده شده است.

یکی دیگر از دلایل رایج چالش‌ها در ارتباطات زناشویی، این است که
افراد تصور می‌کنند حق با آنهاست. با این تفکر، درواقع دیوارهای محکمی در اطراف خود می‌سازند که از ارتباطات سالم جلوگیری می‌کند.

بهتر است هرگاه احساس کردید که حق با شماست به این سوال فکر کنید: می‌خواهید حق با شما باشد یا
زندگی عاشقانه‌ای با همسرتان داشته باشید؟

چهارمین چالش، گوش نکردن به حرف طرف مقابل است. برخی هم گوش می‌دهند اما سعی نمی‌کنند تا حرف دیگری را بفهمند چون از نقطه نظر خود به گفته‌های طرف مقابل گوش می‌دهند. حقیقت این است که اگر شما به حرف
همسرتان به قصد فهم و درک آن توجه نکنید، بین‌تان فاصله می‌افتد.
مورد آخر، نوع واکنشی است که شما در هنگام کشمکش با
همسرتان نشان می‌دهید. وقتی ناسازگاری بالا می‌گیرد بیشتر ما سعی می‌کنیم هر کاری برای اجتناب از ادامه روند بحث و نزاع در پیش بگیریم. وقتی به جای ماندن و حل بحث، سعی می‌کنیم از موضوع فرار کنیم مشکلات عمده‌ای ایجاد می‌شود.

راز دوم:با همسرتان در یک تیم بازی کنید

همسرانی که عاشق هم شده و عاشق هم باقی می‌مانند، دیگر به رقابت با هم نمی‌پردازند. اغلب زوج‌ها درباره مسائل کوچک و بزرگ حتی به روش‌های بچگانه با یکدیگر به رقابت برمی‌خیزند و وقتی متوجه در خطر قرار گرفتن ارتباطشان می‌شوند که دیگر خیلی دیر شده است.

اما چرا؟ دلیل این موضوع خیلی ساده است: هیچ جایی برای رقابت در ارتباط بین زوجین وجود ندارد. اگر شک دارید، امتحان کنید. بار دیگری که شما و
همسرتان به روشی دوستانه با یکدیگر به رقابتی هرچند کوچک پرداختید، پس از پایان موضوع، این سوال ساده را از خود بپرسید: آیا من احساس نزدیکی و ارتباط بیشتر با همسرم می‌کنم یا احساس می‌کنم از او فاصله گرفته و ارتباطم با او کم شده است؟ به احتمال قوی اگر بین شما هرگونه رقابت و مسابقه‌ای وجود داشته باشد، ارتباط شما با یکدیگر کمتر خواهد شد و ناخودآگاه از همسرتان فاصله خواهید گرفت.
نکته کلیدی اینجاست: برای
عاشق ماندن همواره با همسرتان در یک تیم بازی کنید نه در تیم‌های مقابل هم.

راز سوم:همدیگر را تحسین کنید

همسرانی که عاشق هم باقی می‌مانند همواره به خود و همسرشان یادآوری می‌کنند که چه چیزهایی را درباره یکدیگر دوست داشته و ستایش می‌کنند.

می‌توانید هر از گاهی از
همسرتان سوال کنید که «تو چه چیزی را در مورد من دوست داری و تحسین می‌کنی؟» شاید بسیاری از مردم تصور کنند که برای زوج‌هایی که سالیان سال با هم زندگی کرده‌اند صحبت درخصوص آنچه که درباره همسرشان دوست دارند، کاری احمقانه است.

اما مطمئن باشید که این روش جواب خود را پس داده است.

می‌توانید این روش را در ارتباط خود با
همسرتان به کار ببندید و به تغییرات شگرفی که در ارتباطتان رخ خواهد داد توجه کنید.

خیلی راحت به
همسرتان بگویید: چیزی که واقعا باعث می‌شود که من تو را تحسین کنم این است که ... و ادامه جمله را با آنچه که در مورد او دوست دارید کامل کنید. این جمله می‌تواند در ارتباطات شما معجزه کند.

با تحسین متقابل زن و شوهر از یکدیگر، ارتباط آنها باهم رنگ و بویی
عاشقانه می‌یابد و عشق آنها تعمیق می‌شود. البته تنها با تحسین یکدیگر نمی‌‌توان تمام مشکلات موجود در ارتباط بین زن و شوهرها را حل کرد، بلکه می‌توان گفت تجربه نشان داده وقتی شما مرتبا به همسرتان می‌گویید که چقدر برای او احترام قائل بوده و او را دوست دارید، ارتباطتان بهتر خواهد شد.
حال با به‌کارگیری این 3 راز ساده سعی کنید
زندگی خود با همسرتان را به یک داستان عاشقانه و ماندگار بدل کنید. مطمئن باشید که موفق خواهید شد.

تصاویر زیبا سازی وبلاگ           Www.bahar22.com       خدمات وبلاگ نویسان جوانبهاربیست                   www.bahar22.com




| *| نوشته شده در سه شنبه 89/5/26 و ساعت 6:22 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

بهار-بیست دات کام   تصاویر زیبا سازی وبلاگ    www.bahar22.com
1- زن خود را گرامی بدارید. به شوهر خود احترام بگذارید.
نیاز احساسی یک زن، ارجمند شمرده شدن است و این امر، وظیفه شماره یک شوهر به شمار می رود. بدین معنا که او را دوست بدارید و برایش ارزش قایل شوید، او اولویت شماره یک شما محسوب می شود.
نیاز احساسی یک مرد این است که از سوی
همسرش مورد احترام قرار گیرد. هنگامی که او به خانه می آید دوست دارد احساس کند دست کم یک نفر در دنیا وجود دارد که فکر می کند او مهم است.

2-مثل دو دوست خوب با یکدیگر رفتار کنید.
زیر سایه ازدواج، یکی از موهبت های الهی اعطا شده به عروس و داماد این است که آنها باید دوست های خوبی برای یکدیگر باشند.ویژگی عمده دوستی این است که هر کس به احساسات و نیازهای طرف مقابل احترام بگذارد و برای آنها ارزش قایل شود. ارزش قایل شدن یعنی، آنچه که برای او مهم است برای شما نیز مهم باشد، این یک روش کلیدی و اساسی است تا همسرتان احساس کند شما دوستش دارید.

3-این چهار کلمه طلایی را به خاطر بسپارید.
گوش دادن، توافق، جبران و قدردانی. از همان آغاز ازدواج، بر سر این قانون ابتدایی توافق نمایید: مهم نیست که چه قدر ناراحت هستید، هیچ وقت یک دعوای لفظی را شروع نکنید.
دعوای شدید فقط مشکلات را وخیم تر می کند و باعث تیرگی روابط می شود. به جای دعوا، چهار کلمه طلایی را اجرا کنید.


4-حد و مرزهای مستحکمی ایجاد کنید.
همسر شما اولویت شماره یک شما محسوب می شود، نه خانواده، خویشاوند، دوست، فرزند، کار یا سرگرمی شما. حد و حدود مستحکمی ایجاد کنید تا نشان دهد که شما برای ازدواج خود ارزش قایل هستید و به هیچ چیز و هیچ کس اجازه نمی دهید رابطه شما را کم رنگ کند.
این امر بدین معناست که به نیازهای
همسرتان قبل از نیازهای خانواده خود رسیدگی می کنید، عصرها زود به خانه بیایید تا برای با هم بودن زمان کافی داشته باشید.

5-هر روز، یک کار خوشحال کننده انجام دهید.
ازدواج در نهایت درباره آن است که کاری کنید تا طرف مقابلتان احساس خوبی داشته باشد و تلاش کنید هر روز یا یک کار خوشحال کننده، همسرتان را شاد کنید. اگر او می گوید لیلیوم دوست دارد، به خاطر این که فکر می کنید رز رمانتیک تر است، برای او رز نخرید!
دریابید که
همسرتان دوست دارد چه هدیه ای از شما بگیرد، آیا دوست دارد آن هدیه یک ابراز محبت و علاقه، دریافت یک کادو، کمک کردن(مثل کمک در کارهای خانه و …) باشد یا سپری کردن اوقاتی خوش با یکدیگر.
آنها را به خاطر بسپارید و جزء کارهای روزانه خود قرار دهید.
تصاویر زیبا سازی وبلاگ           Www.bahar22.com       خدمات وبلاگ نویسان جوانبهاربیست                   www.bahar22.com



| *| نوشته شده در سه شنبه 89/5/26 و ساعت 6:17 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

بعضی‌ها معتقدند انسان بدون عشق نمی‌تواند به زندگی ادامه دهد و دائما احساس می‌کند یک چیز کم دارد. نقطه ‌عطف عشق در جامعه ما ازدواج است

‌بعضی‌ها معتقدند انسان بدون عشق نمی‌تواند به زندگی ادامه دهد و دائما احساس می‌کند یک چیز کم دارد. نقطه ‌عطف عشق در جامعه ما ازدواج است.

روز به روز از تعداد ازدواج‌های اجباری کاسته شده و دختر و پسر، ‌خودشان تصمیم به ازدواج با هم می‌گیرند. در چنین شرایطی وجود عشق و محبت بین طرفین، یکی از ‌عوامل مهم و تعیین‌کننده در این تصمیم است. پس می‌توان به این نتیجه رسید که تقریبا تمام ازدواج‌های امروزی ‌با عشق آغاز می‌شود. اما مهم، سرنوشت این عشق است که به کجا کشیده خواهد شد و ‌چه بلایی سر آن می‌آید و در زندگی زناشویی بعد از ازدواج چه نشانه‌هایی از آن باقی می‌ماند.‌

‌برای آن که بتوانیم به کسی محبت کنیم ابتدا باید دیدگاه طرف مقابل را درباره محبت کردن بدانیم، این کار ‌را باید قبل از ازدواج انجام دهیم تا ببینیم آیا کسی را که می‌خواهیم به عنوان همسر انتخاب کنیم با روحیات ما ‌همخوانی دارد یا خیر؟‌

‌برای یافتن این دیدگاه باید این سوال را از خود و طرف مقابلتان بپرسید که به نظر شما اگر کسی شما را دوست ‌داشته باشد چگونه باید آن را ابراز کند و به تعبیری دیگر مظاهر محبت و عشق چیست؟
در جواب این سوال، ‌دیدگاه همه راجع به محبت معلوم می‌شود. بعضی‌ها محبت را بیشتر در مادیات می‌بینند مثلا از گرفتن یک کادوی ‌گرانقیمت می‌فهمند که کسی دوستشان دارد. بعضی‌ها گفتار عاشقانه را دوست دارند و می‌خواهند کسی که ‌دوستشان دارد دائما به آنها ابراز علاقه کلامی کند و بسیاری از نمودهای دیگر محبت و عشق ورزیدن که بر ‌اساس سلیقه و شخصیت‌های متفاوت، متغیرند.

 پیدا کردن این ترجیحات در خود و طرف مقابل، به ما این امکان را ‌می‌دهد که محبت خود را آن طور که می‌خواهیم به همسرمان ابراز کنیم و نتیجه مطلوبی بگیریم.‌
وقتی کسی را دوست داریم، تنها با گفتن "دوستت دارم" نمی‌توانیم به او ثابت کنیم که حقیقتا دوستش داریم. عشق و محبت، احساسی است که در ما نسبت به ‌کسی به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود.

وقتی کسی را دوست داریم به خاطر این دوست داشتن خیلی کارها ‌می‌کنیم و خیلی از رفتارها را انجام نمی‌دهیم:

1- ‌به او دروغ نمی‌گوییم
دروغ گفتن و هر نوع پنهان کاری نسبت به شخصی که دوستش دارید نه تنها حس اعتماد طرفین را از بین خواهد برد بلکه تداومی را برای ابراز دوستی در پی نخواهد داشت. چرا که در یک ارتباط زناشویی توام با عشق و محبت تنها راستی و صداقت است که بنیان تمام رفتارهای منجر به پذیرش متقابل را بوجود می آورد.

2- غرورش را نمی‌شکنیم
گاهی وقت ها شکستن غرور شاید برای رسیدن به خیلی چیزها خوب باشه ولی نه به این شکل که صراحتا برای طرف مقابل بکار ببرید. چون این کار یکنوع خورد کردن شخصیت و ایجاد تنشی را در پی خواهد داشت که شاید در یک زمان کوتاه جبران اینکار چندان هم ساده نباشد.

3- ‌‌به خانواده‌اش و کسانی که دوست دارد احترام می‌گذاریم
همسر شما از دل یک خانواده آمده است که اگر آن خانواده نبود، همسر شما نیز امروز در کنار شما نبود، پس به ‌خاطر وجود همسرتان که دوستش دارید باید از خانواده‌اش سپاسگزار باشید و به خاطر وی به آنها احترام ‌بگذارید و مطمئن باشید که همسر شما قدردان این احترام خواهد بود.

4- ‌او را به باد نقدهای بیرحمانه نخواهیم گرفت
این به معنی تایید همه جانبه همسرتان نیست چون هر کسی ایراداتی دارد، اما اگر کسی بخواهد همیشه تنها ایرادات ‌شما را بگوید قطعا خسته خواهید شد. همیشه نقاط مثبت را در کنار نقاط منفی ببینید تا به همسرتان احساس ‌ارزشمند بودن بدهید و از بهانه گیری و ایرادهای بی‌خود بپرهیزید.

5- ‌با او لجبازی نمی‌کنیم
وقتی همسرتان را دوست داشته باشید در برابر ‌خواسته‌ها و رفتار او موضع گیری و لجبازی نمی‌کنید.

6- ‌وقتی اشتباهی در قبال همسر خود مرتکب می‌شویم براحتی و بدون قید و شرط از او عذرخواهی میکنیم
اشتباه کردن در زندگی، اجتناب ناپذیر است و یکی از راه‌های برطرف کردن اثرات این اشتباه در ذهن طرف مقابل، ‌عذرخواهی است که این عمل در برابر کسی که دوستش دارید باید برایتان بسیار راحت باشد چرا که غرور در ‌برابر معشوق جایی ندارد.

7- ‌او را در کارها و تصمیماتمان دخیل می‌کنیم
وقتی همسرتان را دوست داشته باشید همیشه می‌خواهید نظر او را ‌راجع به همه چیز جویا شوید و کاری کنید که او را خوشحال می‌کند، پس همیشه با او مشورت می‌کنید و ‌تصمیمات خود را به تنهایی نمی‌گیرید.

8- ‌اگر مخالفتی با او داریم با آرامش قانعش می‌کنیم
اختلاف نظر هم در زندگی زناشویی اجتناب ‌ناپذیر است اما ‌برخورد همسران در این اختلاف نظرها می‌تواند آن را مشکل ساز و یا سازنده کند. پس اگر همسرتان را دوست ‌داشته باشید با آرامش با او سخن می‌گویید و دلیل مخالفت‌تان را روشن و واضح برایش توضیح می‌دهید و آنگاه ‌می‌توانید قانعش کنید.

9- به او در کارهایش کمک می‌کنیم
زن و مرد باید در همه چیز با هم همکاری داشته باشند. درست است که این دو، ‌در زندگی وظایف مشخصی دارند اما امروزه این مرزها کمرنگ شده و زن و مرد در بیرون و داخل خانه در همه ‌چیز همکاری می‌کنند. پس به راحتی می‌توان این کمک کردن را در زندگی امروزه معنی کرد.‌‌

10- اگر گاهی حوصله ندارد و غمگین است به او کمک می‌کنیم
اگر همسرتان غمگین یا عصبانی یا بی‌حوصله است ‌اگر دوستش داشته باشید تمام تلاشتان را می‌کنید که این احساس منفی را از او دور کنید یا اگر لازم باشد به او ‌فرصت دهید تا بتواند به حالت عادی برگردد نه این‌که بیشتر به او خرده بگیرید و او را ناراحت‌تر کنید. گاهی ‌آرامش داشتن در برابر کسی که عصبانی است او را بیشتر عصبانی می‌کند. اگر همسرتان را عصبانی کردید با ‌آرامش بی موقع خود، او را عصبانی‌تر نکنید چرا که او فکر می‌کند آنقدر برایش ارزش ندارید که وقتی ناراحت ‌است عین خیالتان نیست.

11- ‌می‌توانیم به راحتی اشتباهات او را ببخشیم و فراموش کنیم
درست است که بعضی اشتباهات بخشودنی ‌نیست اما تعداد آنها بسیار کم است و معمولا در زندگی اشتباهات کوچکی پیش می‌آید که می‌توان با محبت از آنها ‌گذشت و با صحبت‌های منطقی، از بروز دوباره آن جلوگیری کرد.

12- ‌از اینکه در کنارش هستیم خوشحالیم و نمی‌خواهیم از کنارش فرار کنیم
بعضی از زن و شوهر‌ها دائما ‌می‌خواهند از هم فرار کنند و تنها باشند و یا وقت خود را با دیگران بگذرانند. درست است که ممکن است گاهی انسان، به ‌تنهایی و خلوت کردن نیاز پیدا کند اما طبیعتا در اکثر اوقات از اینکه در کنار فردی که دوستش دارید هستید لذت ‌می‌برید و می‌شود این خوشحالی و لذت را نشان دهید تا همسرتان بداند که در کنارش خوشحالید.

13- ‌با لذت، گذشت خواهیم کرد و تمام چیزهای خوب را برای همسرمان می‌خواهیم
این گذشت به معنی نادیده ‌گرفتن خودتان نیست بلکه وقتی کسی را دوست دارید اول به او می‌اندیشید و بعد به خودتان.

14- ‌در جمله‌هایمان کمتر از "من" استفاده می‌کنیم و بیشتر از او و خوبی‌هایش می‌گوییم
با کاربرد این روش در واقع کارهایی که ‌خودمان از همسرمان انتظار داریم می‌تواند فهرست خوبی از این دسته باشد



| *| نوشته شده در سه شنبه 89/5/26 و ساعت 4:56 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

 
دانستن این که چه وقت جمله "دوستت دارم" را بیان کنیم، نیاز به مهارت دارد. این عبارت تنها دو کلمه دارد اما وقتی شخصی برای اولین بار این عبارت را در رابطه اش به کار می برد، رویداد عظیمی رخ می دهد. اگر آن را بسیار زود بگویید، خطر کرده و ممکنست شخصی را که دوست دارید، بترسانید. اگر این جمله را خیلی دیر بگویید، خطر کرده و ممکنست این حس را به طرف مقابل القا کنید که به او توجهی ندارید. اگر بتوانید از رابطه خود یک قدم به عقب بردارید، به احساسات خود فکر کنید و زمان صرف کنید، می توانید این جمله را در بهترین زمان آن اظهار کنید.

اولین قدم این است که در مورد چگونگی احساسات خود فکر کنید. شما می خواهید بدانید که آیا حقیقتا شخصی را که با او هستید، دوست دارید یا خیر. اگر احساس شما یک دوست داشتن ساده بوده و امیدوارید که در آینده
عاشق او شوید، اکنون زمان مناسب آن نرسیده که به اشتباه عشق خود را ابراز کنید. هر چند وقت یک بار به طرف مقابل فکر می کنید؟ هدف شما از این رابطه چیست؟ اگر می خواهید رابطه ای متعهدانه با این شخص داشته و عشق نابی به او دارید، زمان گفتن این جمله نزدیک است. ممکنست بخواهید در مورد زمان گفتن این جمله، فکر کردن را آغاز کنید.
                                                                بهترین تصاویر در بهار بیست www.bahar22.com
به رابطه خود فکر کرده و ببینید که تا چه حد پیشرفت کرده است. آیا پدر و مادر او را ملاقات کرده اید؟ هر چند وقت یک بار او را می بینید و با او حرف می زنید؟ آیا هر دوی شما به رابطه خود متعهد هستید و اغلب در مورد آینده صحبت کرده و برنامه ریزی می کنید؟ شاید وقت گفتن این دو کلمه رسیده باشد.

وقت گذاشته و زمان اظهار این جمله را تعیین کنید و لحظه ای خاص را بیافرینید. شاید می خواهید یک قرار خاص برای این لحظه بگذارید و یا این دو کلمه را بعد از یک لحظه خاص مثل دیدن یک شهاب آسمانی و یا یک مکالمه منحصر بفرد بیان کنید. این را بدانید که ممکنست شما این دو کلمه جادویی را بیان کنید اما دوست یا
همسر شما در پاسخ به شما این جمله را نگوید، تمام تلاش خود را بکنید تا از این بابت ناراحت نشوید. شاید او به زمان بیشتری نیاز دارد تا به شما بگوید که دوستتان دارد.



| *| نوشته شده در سه شنبه 89/5/26 و ساعت 4:55 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

بهترین تصاویر در بهار بیست www.bahar22.com 

بسیاری از افراد بطور خدادادی دارای استعداد برای انجام رفتارهای رمانتیک می باشند. حتی بی احساس ترین انسانها نیز می توانند میز شام رمانتیکی را تدارک دیده، بدون دلیلی خاص گـل بـه خـانه آورده و یا به یکباره شروع به تحسین و تمجید از همسرشان بنمایند.

در زیر پیشنهادات ساده ای ارائه شده اند که براحتی و بدون زحـمت بـسیـار مـی توانید
همسر خود را تحت تاثیر قرار دهید. برای اینکار آماده شوید.

لیستی را تهیه کنید:

لیستی از مناسبتهای گوناگـون از قـبـیل تـاریخ اولیـن روزی که همدیگر را ملاقات کردید، سالروز
ازدواج و تاریخ تولد، را تهیه نمایید. در ایـن روزهـا کـمی آب و رنگ به زندگی خود دهید. غذایی مخصوص درست نمایید (و یا سـر راه از بـیـرون تـهیه کنید). برای او کارت تبریک خریده و یا نامه ای کوتاه برایش بنویسید تا بفهمد که فراموشش نکرده اید.

بسلامتی او بنوشید:

هنگامی که سر میز شمام می نشینید، بـسلامـتی هم بنوشید. حتما نباید مشروبات الکلی باشد، یک لیوان آب خـنـک یـا چـای نـیـز هـمـان کـار را انـجـام می دهد. جمله ای
عاشقانه به او گفته و به سلامتی آن بنوشید.

جلو رفته و او را نوازش کنید:

از قدرت نوازش استفاده کرده تا خاطره ای ماندگار را برای او در طول روز باقی بـگـذاریـد. چنین چیزی نیست که بگوییم برای بوسیـدن هنـگام خـداحافـظی و رفتـن از خـانه وقـت و نیز زمان برگشتن، وقت نداریم. همـچـنـیـن در آغـوش کشـیدن یـکـدیـگر بـعد از یک روز پردغدغه عملی در خور تقدیر است.

یک آلبوم
عکس تهیه کنید:

همیشه
عکس بگیرید. دوربـیـن خـود را فـقط برای روزهای تعطیل و مناسبت های خاص مورد استفاده قرار ندهید. آلبوم عکسی از زنـدگی روزمـره خـود ایـجاد نـمـایـید. هر دوی شما بعدها گرمی لحظات با هم بودن را هنگامی که به آن تصاویر نگاه میکنید، تحسین خواهید کرد.

از چیزهای
جالب نوت برداری کنید:

هر روز چیزی را برای او کنار بگذارید. یک مـقاله شنیدنی از روزنامه، لینکی در یک
سایت و یا داستانی که در محل کارتان شـنـیـده ایـد. او از ایـنـکه در طـول مـدت روز بـه فـکـرش بوده اید از شما قدر دانی خواهد کرد.

فکور باشید:

هر روز کاری فکورانه برای وی انـجـام دهـیـد. از درسـت کـردن یـک اسـتکان
قهوه گرفته تا چسباندن یک یادداشت عاشقانه به کیف او و یا قـرار دادن شـکـلات مـورد عـلاقـه اش در کنار بالش پیش از وقت خواب. هر فردی عاشق برخورد با چیزهای غافل گیرانه رومانتیک می باشد.

به سر و وضع خود برسید:

بگـذاریـد شـمـا را در بـهـتـرین حالت ببیند. ایـن اشـتـبـاه اسـت که فقط هنگام ملاقات با غریبه ها آراسته و مرتب بـاشـیم. اغـلب زنان دوست دارند
همسرشان را تمیز، مرتب و در شیک ترین لباسها ببینید.

در مورد خلق و خوی خود با او صحبت کنید:

با او صادقانه در مورد احساسات خود صحبت کنید. اگر دچار استرس یا ناملایمات
زندگی می باشید، آنها را با او مطرح کنید. همسرتان صادقت شما را تحصین نموده و وقـتـی با ناراحتی وارد منزل می شوید، آن را یک مسئله شخصی تلقی نخواهد نمود.

در مورد اتفاقات روز بحث کنید:

در کنار هم نشسته و اتقافاتی را که در طی روز برایتان رخ داده، بـازگـو نـمایید. گذراندن وقت جدا از هم باعث میگردد که بیشتر یکدیگر را تحسین نمایید...

                                                                                                                             بهترین تصاویر در بهار بیست www.bahar22.com




| *| نوشته شده در سه شنبه 89/5/26 و ساعت 4:48 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

چرا بعضی از زوج ها سعی می کنند برای یکدیگر نقش بازی کرده و همدیگر فریب بدهند در حالیکه برخی دیگر همواره در پی محبت کردن هستند؟

برای یافتن جواب این سئوال روانشناسان تحقیقات بسیاری انجام داده اند. این محققان بر این باورند که هر رفتار نتیجه یک سری عوامل بیولوژیکی است . این عوامل بر رفتارها و عکس العمل های افراد تاثیرات مختلفی می گذارد.

نتایجی که این محققان به آنها دست یافته اند نشان می دهد که برخی افراد همواره به دنبال محبت هستند و از این طریق رابطه شان را کنترل می کنند ولی برخی دیگر با بازی و نقشه های فریبکارانه در پی کنترل رابطه هستند.

تحقیقات اخیر نشان می دهند که ژنتیک ممکن است عواملی مانند تعهد و دیگر عوامل رفتاری را تحت تاثیر قرار دهد. "هاس ویلیامز" دانشمند بیولوژیک سوئدی 552 دوقلو را مورد آزمایش قرار داده تا در مورد ژن و وارثت و الگوی وراثتی مغز و هورمونی آنها تحقیق کند.

طبق این تحقیقات ، مردانی که ژن های متفاوتی دارند کمتر به ازدواج کردن علاقه نشان می دهند ، و آنهایی هم که ازدواج می کنند بیشتر در معرض مشکلات جسمی و امواج نارضایتی قرار می گیرند. در حدود یک سوم از مردانی که دارای دو ژن مختلف هستند ، تجربه مشکلات رابطه ای را در زندگی گذشته شان داشته اند ؛

این تفاوت ها و رفتارها به عنوان "صداقت های ژنتیکی" خوانده می شوند. آقای ویلیامز عقیده دیگری دارد و این نام را بی معنی می داند. او معتقد است این تحقیقات بر پایه تفاوت های ژنتیکی و بیولوژیکی استوار است نه سرزنش کردن شکست ها و بی وفایی ها؛ اکنون دکتر ویلیامز در حال انجام دادن این تحقیقات بر روی زنان می باشد. 

در حالیکه عوامل ژنتیکی مختلفی وجود دارند که وفاداری و عوامل ارتباطی دیگر را تحت تاثیر قرار می دهند تحقیقات دیگر نشان می دهند که می توان از راه آموزش ذهن و تفکر نقش این عوامل بیولوژیکی را تا حد زیادی کاهش داد.

محقق دیگری به نام جان لیدون روانشناسی از دانشگاه مونترال ‘ تحقیقاتی در مورد وفاداری و صداقت در رابطه انجام داده است. در این تحقیقات ، مردان و زنانی که در رابطه شان بسیار به یکدیگر وفادار و متعهد بودند مورد آزمایش قرار گرفتند . از آنها خواسته شد عکس هایی از جنس مخالف خود را که بسیار زیبا بودند را نگاه کرده و آنهایی که به نظرشان جذاب بودند را علامت گذاری کنند.

در مرحله بعد یکی از آن عکس ها را جدا کرده و به آنها نشان می دادند و ابراز می کردند که  این فرد علاقمند است شما را ملاقات کند. در این موقعیت ، آنها عکس ها را با بی میلی کمتری نسبت به مرحله قبلی نگاه می کردند.

زمانیکه آنها به این مرحله می رسیدند می گفتند: او آنطور که به نظر می رسد هم جذاب نیست! در این مرحله دکتر لیدن دریافت کسانی که به رابطه خود وفادار هستند زمانیکه احساس کنند رابطه شان را خطری تهدید می کند عقب نشینی می کنند.

اما برخی از تحقیقات دکتر مک گیل نشان داد که بعضی اوقات آنطور که انتظار داریم نتیجه نمی گیریم. در تحقیقی که وی در مورد 300 زن و مردی که به جنس مخالفت اشتیاق زیادی داشتند ، نیمی از شرکت کنندگان دوست داشتند با فردی که به نظرشان جذاب رسیده بود ، صحبت کنند. نیم دیگر از آنها نه بی میل بودند و نه اشتیاق خود را به طور مستقیم نشان دادند.

بعد از آنها خواسته شد که معماهایی به شکل "جای خالی کلمات" را پر کنند. این یک تست روانشناسی بود که میزان تعهد و وفاداری شرکت کنندگان را نشان می داد.

این معما برای تمام شرکت کنندگان یکسان بود اما اختلافات جزئی بین معمای زنان و معمای مردان وجود داشت . در این گروه مردان بیشتر معمایشان را با کلماتی مانند "تصادفی" و " صحبت کردن" پر کرده بودند. اما معمای زنان بیشتر با "تعهد" و " تهدید " پر شده بود. اینها نتایجی بود که نشان می داد این گروه ها از این موضوعات در مورد رابطه شان نگران هستند.

همچنین پس از این تحقیقات دکتر مک گیل متوجه شد زنان وفادارتر و نسبت به خیانت هشیارتر هستند .

در این تحقیقات مشخص شد که زنان و مردان نسبت به خیانت عکس العمل های متفاوتی نشان می دهند. مردان نسبت به خیانت سخت گیر تر هستند و کمتر همسر خود را به خاطر خیانت می بخشند اما زنان در این زمینه با احساس تر رفتار می کنند و بیشتر از مردان از خود انعطاف پذیری نشان می دهند.  
 

اما در بسیاری از موارد این احساس عشق و یا وفاداری نیست که زوج ها را با هم نگه میدارد. دانشمندان عقیده دارند که میزان وفاداری شما به این بستگی دارد که همسرتان چقدر شما و افق فکری تان را می شناسد.

برای اندازه گیری این مقدار زوج ها باید از خود بپرسند : چقدر همسر من موقعیت های لذت بخش و هیجان انگیز برایم فراهم می کند؟ چقدر همسر من سعی می کند که من آدم بهتری باشم؟ چقدر همسرم به من و توانایی ها و استعدادهایم اطمینان دارد؟

                                                                               تصاویر زیباسازی وبلاگ ، عروسک یاهو ، متحرک             www.bahar22.com




| *| نوشته شده در دوشنبه 89/5/25 و ساعت 3:8 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )


1-هنگام ازدواج بیشتر با گوش هایت مشورت کن تا با چشم هایت.( ضرب المثل آلمانی)

2 - مردی که به خاطر " پول " زن می گیرد، به نوکری می رود. ( ضرب المثل فرانسوی )

3- لیاقت داماد ، به قدرت بازوی اوست . ( ضرب المثل چینی )

4- زنی سعادتمند است که مطیع " شوهر" باشد. ( ضرب المثل یونانی )

5- زن عاقل با داماد " بی پول " خوب می سازد. ( ضرب المثل انگلیسی )

6- زن مطیع فرمانروای قلب شوهر است. ( ضرب المثل انگلیسی )

7- زن و شوهر اگر یکدیگر را بخواهند در کلبه ی خرابه هم زندگی می کنند. ( ضرب المثل آلمانی )

8 - داماد زشت و با شخصیت به از داماد خوش صورت و بی لیاقت . ( ضرب المثل لهستانی )

9- دختر عاقل ، جوان فقیر را به پیرمرد ثروتمند ترجیح می دهد. ( ضرب المثل ایتالیایی)

10 -داماد که نشدی از یک شب شادمانی و عمری بد اخلاقی محروم گشته ای .( ضرب المثل فرانسوی )

11- دو نوع زن وجود دارد؛ با یکی ثروتمند می شوی و با دیگری فقیر. ( ضرب المثل ایتالیایی )

12- در موقع خرید پارچه حاشیه آن را خوب نگاه کن و در موقع ازدواج درباره مادر عروس تحقیق کن . ( ضرب المثل آذربایجانی )

13- برا ی یافتن زن می ارزد که یک کفش بیشتر پاره کنی . ( ضرب المثل چینی )

14- تاک را از خاک خوب و دختر را از مادر خوب و اصیل انتخاب کن . ( ضرب المثل چینی )

15- اگر خواستی اختیار شوهرت را در دست بگیری اختیار شکمش را در دست بگیر. ( ضرب المثل اسپانیایی)

16- اگر زنی خواست که تو به خاطر پول همسرش شوی با او ازدواج کن اما پولت را از او دور نگه دار . ( ضرب المثل ترکی )

17- ازدواج مقدس ترین قراردادها محسوب می شود. (ماری آمپر)

18- ازدواج مثل یک هندوانه است که گاهی خوب می شود و گاهی هم بسیار بد. ( ضرب المثل اسپانیایی )

19- ازدواج ، زودش اشتباهی بزرگ و دیرش اشتباه بزرگتری است . ( ضرب المثل فرانسوی )

20- ازدواج کردن وازدواج نکردن هر دو موجب پشیمانی است . ( سقراط )

21- ازدواج مثل اجرای یک نقشه جنگی است که اگر در آن فقط یک اشتباه صورت بگیرد جبرانش غیر ممکن خواهد بود. ( بورنز )

22- ازدواجی که به خاطر پول صورت گیرد، برای پول هم از بین می رود. ( رولاند )

23- ازدواج همیشه به عشق پایان داده است . ( ناپلئون )

24- اگر کسی در انتخاب همسرش دقت نکند، دو نفر را بدبخت کرده است . ( محمد حجازی)

25- انتخاب پدر و مادر دست خود انسان نیست ، ولی می توانیم مادر شوهر و مادر زنمان را خودمان انتخاب کنیم . ( خانم پرل باک )

26- با زنی ازدواج کنید که اگر " مرد " بود ، بهترین دوست شما می شد . ( بردون)

27- با همسر خود مثل یک کتاب رفتار کنید و فصل های خسته کننده او را اصلاً نخوانید . ( سونی اسمارت)

28- برای یک زندگی سعادتمندانه ، مرد باید " کر " باشد و زن " لال " . ( سروانتس )

29- ازدواج بیشتر از رفتن به جنگ " شجاعت " می خواهد. ( کریستین )

30- تا یک سال بعد از ازدواج ، مرد و زن زشتی های یکدیگر را نمی بینند. ( اسمایلز )

31- پیش از ازدواج چشم هایتان را باز کنید و بعد از ازدواج آنها را روی هم بگذارید. ( فرانکلین )

32- خانه بدون زن ، گورستان است . ( بالزاک )

33- تنها علاج عشق ، ازدواج است . ( آرت بوخوالد)

34- ازدواج پیوندی است که از درختی به درخت دیگر بزنند ، اگر خوب گرفت هر دو " زنده " می شوند و اگر " بد " شد هر دو می میرند. ( سعید نفیسی )

35- ازدواج عبارتست از سه هفته آشنایی، سه ماه عاشقی ، سه سال جنگ و سی سال تحمل! ( تن )

36- شوهر " مغز" خانه است و زن " قلب " آن . ( سیریوس)

37- عشق ، سپیده دم ازدواج است و ازدواج شامگاه عشق . ( بالزاک )

38- قبل از ازدواج درباره تربیت اطفال شش نظریه داشتم ، اما حالا شش فرزند دارم و دارای هیچ نظریه ای نیستم . ( لرد لوچستر)

39- مردانی که می کوشند زن ها را درک کنند ، فقط موفق می شوند با آنها ازدواج کنند. ( بن بیکر)

40- با ازدواج ، مرد روی گذشته اش خط می کشد و زن روی آینده اش . ( سینکالویس)

41- خوشحالی های واقعی بعد از ازدواج به دست می آید . ( پاستور )

42- ازدواج کنید، به هر وسیله ای که می توانید. زیرا اگر زن خوبی گیرتان آمد بسیار خوشبخت خواهید شد و اگر گرفتار یک همسر بد شوید فیلسوف بزرگی می شوید. ( سقراط)

43- قبل از رفتن به جنگ یکی دو بار و پیش از رفتن به خواستگاری سه بار برای خودت دعا کن . ( یکی از دانشمندان لهستانی )

44- مطیع مرد باشید تا او شما را بپرستد. ( کارول بیکر)

45- من تنها با مردی ازدواج می کنم که عتیقه شناس باشد تا هر چه پیرتر شدم، برای او عزیزتر باشم . ( آگاتا کریستی)

46- هر چه متأهلان بیشتر شوند ، جنایت ها کمتر خواهد شد. ( ولتر)

47- هیچ چیز غرور مرد را به اندازه ی شادی همسرش بالا نمی برد، چون همیشه آن را مربوط به خودش می داند . ( جانسون )

48- زن ترجیح می دهد با مردی ازدواج کند که زندگی خوبی نداشته باشد ، اما نمی تواند مردی را که شنونده خوبی نیست ، تحمل کند. ( کینهابارد)

49- اصل و نسب مرد وقتی مشخص می شود که آنها بر سر مسائل کوچک با هم مشکل پیدا می کنند. ( شاو)

50- وقتی برای عروسی ات خیلی هزینه کنی ، مهمان هایت را یک شب خوشحال می کنی و خودت را عمری ناراحت ! ( روزنامه نگار ایرلندی )

51 – هیچ زنی در راه رضای خدا با مرد ازدواج نمی کند. ( ضرب المثل اسکاتلندی)

52 – با قرض اگر داماد شدی با خنده خداحافظی کن . ( ضرب المثل آلمانی )

53 – تا ازدواج نکرده ای نمی توانی درباره ی آن اظهار نظر کنی . ( شارل بودلر )

54 – دوام ازدواج یک قسمت روی محبت است و نُه قسمتش روی گذشت از خطا . ( ضرب المثل اسکاتلندی )

55 – ازدواج پدیده ای است برای تکامل مرد. ( مثل سانسکریت )

56 – زناشویی غصه های خیالی و موهوم را به غصه نقد و موجود تبدیل می کند . (ضرب المثل آلمانی )

57 – ازدواج قرارداد دو نفره ای است که در همه دنیا اعتبار دارد. ( مارک تواین )

58 – ازدواج مجموعه ای ازمزه هاست هم تلخی و شوری دارد. هم تندی و ترشی و شیرینی و بی مزگی . (ولتر )




| *| نوشته شده در جمعه 89/5/22 و ساعت 12:9 صبح توسط مهرناز | نظرات ( )

چند قانون خوشبختی (برای همسران)

- حداقل یک بار در روز یک جمله تحسین آمیز به همسرتان بگویید

 

- وقتی دچار اشتباه شدید آنرا بپذیرید و عذر خواهی کنید

-هرگز اشتباهات گذشته را یادآوری نکنید

- اگر مجبورید از یکدیگر انتقاد کنید با عشق انتقاد کنید

- اگر قرار است در دعوا یکی پیروز شود اجازه بدهید همسرتان

پیروز میدان باشد(البته مراقب باشید اصلا دعوایی پیش نیاید)

همسران بخوانند

خانم عزیز :

 

- زیباییهای مخصوص برای همسرت داشته باش

- اگر میخواهی اولویت همسرت باشی امور خانوادگی را در اولویت قرار بده

- بهترین لباس و عطر و آرایشت را مخصوص شوهرت قرار بده

- همیشه و در هر جا اولین نفر خودت به پیشوازش برو و بدرقه اش کن (حتی زودتر از بچه ها)

- آنچنان باش که از دوری تو دلتنگ شود 

- از هدیه بردن برای مادر همسرت غفلت نکن

- با لبخند وخواهش بهتر میتوانی به خواسته هایت یرسی

- اگر به تو گفت حوصله ات را ندارم بگو من هم غیر از تو کسی را ندارم

- لبخند را فراموش نکن

 

همسران بخوانند

آقای عزیز:

 

- واژه دوستت دارم را خرج همسرت کن 

- اگر هر روز او را اراسته تر میخواهی زیباییش را ستایش کن  

- اعتمادش را به خودت خدشه دار نکن

- با خشونت وتندی به جایی نمیرسی نرمش و آرامش داشته باش

- اگر تحت تاثیر افراد جاهل از زندگی با تو ابراز بدبختی کرد بگو من که با تو خوشبخت ترینم

- اگر گفت خیلیها منو میخواستند بگو پس من خیلی شانس آوردم که تو رو به دست آوردم




| *| نوشته شده در پنج شنبه 89/5/21 و ساعت 2:24 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )
<   <<   11   12   13