عشق و دوستی

  رولت گوشت

مواد لازم:

گوشت چرخ کرده 0.5 کیلوگرم کم چربی
تخم مرغ 3 عدد
سبزی معطر خورد شده 1/2 فنجان
پیاز 2 عدد
هویج 2 تا 3 عدد
نمک، فلفل و ادویه به میزان لازم
روغن کمی
طرز تهیه:

گوشت را با یک عدد پیاز رنده شده که کمی آب آن را گرفته ایم ورز می دهیم. نمک و فلفل و ادویه را هم اضافه کرده و از چرخ گوشت 2 بار رد می کنیم تا حالت چسبندگی پیدا کند. گوشت را کنار گذاشته تا جا بیفتد.

یک عدد زرده تخم مرغ کنار گذاشته بعداً هم می زنیم. بقیه تخم مرغها را در ظرف جداگانه ای بهم می زنیم. سبزی را که قبلاً خرد کرده ایم داخل تخم مرغ ها می ریزیم، نمک، فلفل و ادویه اضافه کرده در تابه ای نسوز یک نان لواشی گذاشته مواد را روی نان ریخته تا مثل کوکو سبزی شود ولی لایه ای خیلی نازکتر بدست آید. درب تابه را هم گذاشته تا کوکو و لواش نرم شود.

گوشت را که قبلاً کنار گذاشته بودیم روی کاغذ آلومینیوم به قطر نیم سانت (بهتر است کمی کاغذ را چرب کنیم) قرار می دهیم. یک زرده تخم مرغی را که کنار گذاشته بودیم را با نمک می زنیم و با برس موئی روی گوشت می کشیم. لواش را روی گوشت انداخته با فشار دست می چسبانیم. بعد با احتیاط و با دقت آن را مثل رولت می پیچیم به طوری که کاملاً رول و گرد شود. مقداری زرده تخم مرغ را به پایین لواش می زنیم تا بچسبد کمی روغن با برس روی گوشت می مالیم




| *| نوشته شده در دوشنبه 89/7/26 و ساعت 7:46 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

 

شنیسل مرغ

مواد لازم :

سینه مرغ  1 عدد کامل
تخم مرغ  3-2 عدد
نان خشک کوبیده  به مقدار کافی
نمک  به مقدار لازم
روغن سرخ کردنی  به مقدار لازم

 

طرز تهیه :

سینه مرغ را از استخوان ها طوری جدا کنید که استخوان در انتهای بال باقی بماند. پوست سینه را بگیرید و کمی آن را بکوبید تا پهن و نازک شود. سپس تخم مرغ  ها را در ظرفی بشکنید و با کمی نمک مخلوط کنید. سپس تکه های سینه مرغ را ابتدا در نان خشک کوبیده و سپس در تخم مرغ هم بزنید. مجدداً در نان خشک کوبیده بزنید و دو طرف آن را در روغن سرخ کنید تا طلایی شود .




| *| نوشته شده در دوشنبه 89/7/26 و ساعت 7:45 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

کافه گلاسه

مواد لازم:

شیر  نصف لیوان
بستنی نصف لیوان
شکر  یک قاشق سوپخوری
نسکافه یک قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه:

 شیر  و شکر و نسکافه را می جوشانیم و بعد از خنک شدن آن را در لیوان و یا در گیلاس پایه بلند ریخته و در یخچال قرار می دهیم تا کاملاً خنک شود. در این مرحله بستنی را به آن اضافه می کنیم و با خامه و کمی پودر پسته روی بستنی را تزئین می کنیم.




| *| نوشته شده در دوشنبه 89/7/26 و ساعت 7:43 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

آموزش پخت بره درسته

 

یکی از غذاهایی که در مجالس سرو میشود و معمولا در طرز پخت آن و مواد بکار رفته در آن سوال برانگیز است بره درسته می باشد ..
 
 
مواد لازم :
بره 1 عدد متوسط
کره 150 گرم
روغن 150 گرم
ماکارونی 1 بسته
جگر بره 3 عدد
پوست نارنج 1 فنجان
رب گوجه فرنگی 1 قاشق سوپخوری
پیاز داغ عسلی 2.5 قاشق سوپخوری
بادام 1.5 قاشق سوپخوری
پسته 1.5 قاشق سوپخوری
فلفل قدری نمک قدری
 
طرز تهیه : جگر بره را ریز خرد کرده و با پیاز سرخ کرده کمی سرخ میکنیم و کمی نمک و فلفل میزنیم ، بعد رب گوجه فرنگی را در نصف لیوان آب حل میکنیم و داخل جگر میریزیم ، بعد از یکی دو جوش از روی آتش بر میداریم و ماکارونی را در آب جوش و کمی نمک چند جوش میدهیم در صافی میریزیم تا آب آن برود ، بعد ماکارونی را با جگر مخلوط میکنیم و خلال بادام و پسته و نارنج را نیز میریزیم و کمی نمک و فلفل میزنیم و تمام مواد را خوب مخلوط میکنیم و بره را بدقت تمیز می کنیم و میشوئیم داخل شکم بره را کمی نمک و فلفل میزنیم و با مواد آماده شده پر می کنیم و زیر شکم بره را میدوزیم ، بعد روغن را در ظرف متناسبی میریزیم و روی آتش میگذاریم تا داغ شود و اطراف بره را در روغن سرخ میکنیم تا طلائی شود سپس 2 تا 3 لیوان آب در آن ریخته و در ظرف را می بندیم تا بره آهسته بجوشد و بپزد بطوریکه زیاد له نشود و بعد از پختن نصف لیوان آب داشته باشد ، در صورتیکه با مقدار آب فوق پخته نشد مقداری آب اضافه میکنیم و در اواخر طبخ کمی نمک به بره میزنیم و بره را درسته در دیس می گذاریم . ممکن است سس بره را ساده و یا با کمی رب گوجه فرنگی مخلوط کنیم و روی بره بدهیم و اطراف بره را با گوجه فرنگیهای ریز یک اندازه سرخ شده و جعفری تزیین کنیم . ممکن است به مایه جگر و ماکارونی یک قاشق سوپخوری شکر 2 تا 3 قاشق سوپخوری آبلیمو بریزیم آبلیمو و شکر را با جگر و ماکارونی یکی دو جوش میدهیم .
نکته: برای پخت بره باید یک دیگ با سایز بره داشته باشید.




| *| نوشته شده در دوشنبه 89/7/26 و ساعت 7:38 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

طرز تهیه میگو‌ پلو اسپانیایی ،بسیار خوشمزه

 

میگوپلو ازجمله پلوهای مخلوطی است که در شهرهای جنوبی کشور خودمان نیز طبخ می‌شودولی در اینجا نحوه پخت آن متفاوت بوده و به سبک و سیاق اسپانیایی است؛ 
 

میگوپلو ازجمله پلوهای مخلوطی است که در شهرهای جنوبی کشور خودمان نیز طبخ می‌شود
ولی در اینجا نحوه پخت آن متفاوت بوده و به سبک و سیاق اسپانیایی است؛ البته باتوجه به اینکه طبخ پلو در کشورهای دیگر چندان با ذائقه ما هماهنگی ندارد، با تغییر کوچکی در دستور پخت، آن را خوشمزه‌تر کرده‌ایم.
 
 
مواد لازم برای 4 نفر:
    * 2 قاشق سوپ‌خوری روغن
    * یک عدد پیاز (خرد شود)
    * 2 ساقه کرفس (خرد شود)
    * 2 حبه سیر (خرد شود)
    * یک قاشق چای‌خوری فلفل قرمز
    * 2 عدد برگ بو
    * یک قاشق چای‌خوری پودر ارگانو یا آویشن
    * 4 عدد گوجه فرنگی (ریز خرد شود)
    * 3 پیمانه آب مرغ
    * یک قاشق سوپ‌خوری رب گوجه فرنگی
    * یک و یک‌دوم پیمانه برنج
    * 225 گرم فیله ماهی سفید (به تکه‌های متوسط خرد شود)
    * 130 گرم میگوی ریز
    * نمک و فلفل سیاه به میزان لازم
    * 4  عدد پیازچه و 4 عدد میگوی درشت برای تزئین
 
 
طرز تهیه:
1. تابه کوچکی آماده کرده و پس از ریختن روغن داخل آن و قراردادن روی شعله اجاق‌گاز، پیاز و کرفس خردشده را در آن سرخ کنید. سپس مواد سرخ‌شده را به قابلمه متوسطی منتقل کرده و سیر، فلفل قرمز، برگ بو، پودر ارگانو، گوجه فرنگی، رب گوجه‌فرنگی و آب مرغ را به آن اضافه کنید. در ظرف را بگذارید و به مدت نیم ساعت آن را روی اجاق‌گاز حرارت دهید.

2. پس از طی این مدت، ‌برنج را همراه نمک و فلفل سیاه در قابلمه ریخته و نیم ساعت دیگر حرارت دهید تا برنج نیم‌پز شود.

3. در این فاصله در تابه کوچکی، کمی روغن ریخته و فیله ماهی سفید را در آن تفت دهید.

4. میگوها را نیز در قابلمه کوچکی حاوی آب بریزید و همراه کمی نمک بپزید.

5. تکه‌های ماهی را با میگوی پخته‌شده روی برنج ریخته و در قابلمه را بگذارید تا برنج کاملا پخته و آب اضافی آن نیز از بین برود.
 
نکته1: برای دم‌کشیدن برنج قراردادن دم‌کنی را روی در قابلمه فراموش نکنید.

نکته2: باتوجه به اینکه برنج این غذا در اصل به حالت دان سرو می‌شود، برای جلوگیری ازبه‌هم‌چسبیدن برنج، پیش از قرار دادن دم‌کنی، یک چهارم استکان آب سرد به آن اضافه کنید.




| *| نوشته شده در دوشنبه 89/7/26 و ساعت 7:37 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

طرز تهیه کیک های قرمز رنگ مخملی برای روز عشق

 

تخم مرغ و کره را با هم مخلوط کنید و بگذارید تا 30 دقیقه به حال خود باشند. فر را با درجه 350 درجه فارنهایت آماده کنید. سینی را برای پختن کیک آماده کنید و کنار بگذارید. 

زمان آماده سازی: 1 ساعت و ربع
زمان پخت : 15 تا 17 دقیقه
و 10 دقیقه برای سرد شدن کیک
 
مواد لازم :
3 عدد تخم مرغ
3/4 فنجان کره
3 فنجان سرپر آرد
2 قاشق چایی خوری پودرکاکائو
2 و 4/1 فنجان شکر
1 و 2/1 قاشق چایی خوری وانیل
1 اسانس رنگ قرمز
1 و 2/1 بکینگ پودر
1 و 2/1 قاشق چایی خوری سرکه
تکه های شکلات به صورت قلب
خاک قند
3/4 قاشق چایی خوری نمک

 


طرز تهیه :
1- تخم مرغ و کره را با هم مخلوط کنید و بگذارید تا 30 دقیقه به حال خود باشند. فر را با درجه 350 درجه فارنهایت آماده کنید. سینی را برای پختن کیک آماده کنید و کنار بگذارید.

2- در یک کاسه متوسط آرد ، پودر کاکائو ، 4/3  نمک را با هم مخلوط کنید. کاسه را کنار بگذارید. در یک کاسه بزرگتر کره را برای 30 ثانیه ای بگذارید تا آب شود. سپس وانیل و شکر را به آن اضافه کنید. آنقدر آنها را بزنید تا کاملا یکدست شوند. سپس اسانس رنگ را به مایه تان اضافه کنید.

3- حالا مخلوط آرد و کره را به مخلوط تخم مرغ اضافه کنید. بعد از اینکه آنها را هم زدید و مایه ای کاملا یکدست بدست آمد ،‌در یک ظرف حرارت بدهید. در این قسمت سرکه و بکینگ پودر را هم اضافه کنید . و آن را به خمیر آماده شده تان اضافه کنید. آنقدر آنها را بزنید تا کاملا یکدست شود.

4- خمیر را روی سینی که آماده کردید پهن کنید و به شکلی که می خواهید برش دهید ، دو سوم سینی را با شیرینی ها پر کنید. 15 تا 17 دقیقه ای بگذارید تا بپزد. بعد از اینکه سینی را از فر درآوردید بگذارید به مدت 5 دقیقه تا سرد شود. سپس شیرینی را از سینی دربیاورید. بگذارید کاملا سرد شوند. تکه های شیرینی را با تکه های کوچک شکلات تزیین کنید. و بعد از آن روی آن را با خاک قند بپوشانید. 
 

 ارزش غذایی
172 کالری
چربی 6 گرم
چربی اشباع شده 3 گرم
اسید چربی 2 گرم
کلسترول 36 میلی گرم
سدیم 124 میلی گرم
کربوهیدرات 28 گرم
قند 17 گرم
پروتئین 3 گرم
کلسیم 2 واحد
آهن 4 واحد




| *| نوشته شده در دوشنبه 89/7/26 و ساعت 4:25 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

طرز تهیه یک بشقاب سبزیجات پفکی برای شام
 
اگر از خوردن غذاهای آماده گوشتی خسته شده و هوس کرده‌اید امشب به عنوان شام یک بشقاب سبزیجات پخته فصل بخورید، این سبزیجات را در مایه‌ای خمیری فرو کرده و به صورت پفکی میل کنیدچرا که هم خوشمزه‌تر و هم پرانرژی‌تر خواهد بود.

اگر از خوردن غذاهای آماده گوشتی خسته شده و هوس کرده‌اید امشب به عنوان شام یک بشقاب سبزیجات پخته فصل بخورید، این سبزیجات را در مایه‌ای خمیری فرو کرده و به صورت پفکی میل کنید
چرا که هم خوشمزه‌تر و هم پرانرژی‌تر خواهد بود. مدت زمان آماده‌سازی مواد این غذا 20 دقیقه و مدت زمان پخت آن نیز همین اندازه است.

مواد لازم:
- سه‌چهارم پیمانه آرد سنگک
- 4 قاشق چای‌خوری روغن زیتون
- 12 قاشق سوپ‌خوری آب سرد
- 100 گرم کلم بروکلی و 100 گرم گل کلم
- 50 گرم لوبیا سبز (به صورت درسته یا نصف شده)
- یک عدد هویج بزرگ (خلالی خرد شود)
- یک عدد فلفل دلمه‌ای قرمز (خلالی خرد شود)
- 2 عدد سفیده تخم‌مرغ (زده شود)
- روغن به مقدار کافی برای سرخ کردن
- نمک و فلفل به میزان کافی
- نصف قاشق چای‌خوری پودر سیر

مواد لازم برای تهیه سس:
ـ دو‌سوم پیمانه آب آناناس
ـ دو‌سوم پیمانه آب سبزیجات
ـ 2 قاشق سوپ‌خوری سرکه سفید
ـ 2 قاشق سوپ‌خوری شکر
ـ 2 قاشق سوپ‌خوری آرد ذرت
ـ 2 عدد پیازچه (خرد شود)

طرز تهیه:
1 - ابتدا یک کاسه بلوری آماده کنید و آرد و کمی نمک و فلفل را در آن بریزید و با قاشق با هم مخلوط کنید. قسمت‌ میانی آرد را با یک قاشق گود کنید و کم‌کم روغن زیتون و آب سرد را در آن فضای گود بریزید و با قاشق هم بزنید تا خمیری نرم ایجاد شود.
2 - سبزیجات را پس از شست‌وشو به مدت 5 تا 10 دقیقه در آب بپزید.
3 - سفیده‌های تخم‌مرغ را در کاسه کوچکی بریزید و با همزن یا قاشق آن‌قدر هم بزنید تا سفت شود و با خم کردن ظرف، به راحتی از آن بیرون نریزد، حالا آن را به خمیر اضافه کنید و به آرامی هم بزنید.
4 - در یک قابلمه کوچک مقداری روغن بریزید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا داغ شود. در این فاصله چنگال را مرتب داخل هر تکه از سبزیجات بزنید و در مایه خمیری فرو کنید به صورتی که سبزی به طور کامل به مایه آغشته شود، سپس آن را بلافاصله داخل روغن داغ شده قرار دهید. برای سرخ شدن در روغن، یک یا 2 دقیقه یا تا وقتی که سبزیجات طلایی رنگ شوند، زمان لازم است.
5 ـ سبزیجات را با چنگال یا کفگیر سوراخ‌دار از داخل روغن خارج کرده و روی دستمال کاغذی حوله‌ای آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.
6 ـ همزمان با سرخ‌کردن سبزیجات، سس را نیز آماده کنید. برای این منظور، همه مواد لازم برای سس را داخل قابلمه کوچکی بریزید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا جوش آمده و کم‌کم غلیظ شود. در پایان، این سبزیجات پفکی را همراه سس نوش جان کنید.




| *| نوشته شده در دوشنبه 89/7/26 و ساعت 4:24 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

نکات کلیدی برای پخت کیک
 
قبل از آماده کردن مواد کیک، فر را روشن کنید تا گرم شود.
 
 
 
- قبل از آماده کردن مواد کیک، فر را روشن کنید تا گرم شود.
 
- آرد کیک را قبل از استفاده 3 تا 4 مرتبه الک کنید تا هوا بگیرد و کیک خوب پف کند
 
 
- بکینگ پودر را در یخچال نگهداری کنید تا خاصیت خود را از دست ندهد و موقع پختن کیک آن را با آرد مخلوط و الک کنید و بعد از اضافه کردن آن ها، مخلوط را زیاد هم نزنید
 
 
- برای خوب پف کردن سفیده، مواد را از یک جهت هم بزنید.
 
 
- سفیده را باید تا حدی هم بزنید که به صورت خامه در بیاید و از ظرف نریزد و اگر آن را بیش از حد هم بزنید، کیک یا شیرینی شما خشک می شود.
 
 
- اگر کمی آرد یا چند قطره آبلیمو به سفیده اضافه کنید، هنگام هم زدن با هم زن دستی زودتر سفت می شود.
 
 
- برای آن که کشمش و گردو به طور یکنواخت در همه جای کیک پخش شود و به ته کیک نرود، قبل از اضافه کردن به مواد کیک آن ها را در کمی آرد بغلتانید.
 
 
- هیچ گاه کیک داغ را از قالب جدا نکنید تا خرد نشود.
 
 
- اگر کیک شما سوخت اجازه دهید تا به طور کامل سرد شود سپس قسمت های سوخته را با چاقو بتراشید و روی آن را با خاکه قند و دارچین، خامه یا مربا پوشش دهید.




| *| نوشته شده در دوشنبه 89/7/26 و ساعت 4:23 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

دستور تهیه پنکیک خانگی بسیار راحت و خوشمزه!

تهیه این پنکیک‌ سالم خانگی، بسیار راحت است و آرد، تخم‌مرغ و کره از جمله مواد اصلی آن می‌باشد.
 
تهیه این پنکیک‌ سالم خانگی، بسیار راحت است و آرد، تخم‌مرغ و کره از جمله مواد اصلی آن می‌باشد.
 
 
زمان تهیه و پخت: 30 دقیقه
 
مواد لازم برای 4- 3 نفر:
آرد: 5/1 پیمانه
بیکینگ پودر: یک قاشق غذاخوری
شکر: ‌یک قاشق غذاخوری
نمک: ‌نصف قاشق چای‌خوری
شیر: یک و نیم پیمانه
تخم‌مرغ: یک عدد
کره: نصف قاشق غذاخوری، در دمای اتاق
 
طرز تهیه:
• شکر، آرد، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید.
 
• تخم‌مرغ، کره وشیر را به مخلوط اضافه کنید و با استفاده از یک همزن، آن‌ها را خوب با هم مخلوط کرده تا نرم و روان شوند.
 
• در یک تابه نچسب، کره را ذوب کنید.
 
• یک چهارم از مخلوط را درون تابه ریخته و روی حرارت متوسط، به مدت 3 دقیقه یا تا زمانی‌که رویه آن پف کرده و بالا بیاید آن را حرارت دهید سپس پنکیک را برگردانده و طرف دیگر را 2 دقیقه دیگر یا تا زمانی که قهوه‌ای رنگ شود حرارت دهید.
 
• همین کار را با مابقی مایه انجام دهید.
 
• تعداد پنکیک تهیه شده 4 عدد می‌باشد.



| *| نوشته شده در دوشنبه 89/7/26 و ساعت 4:21 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )

طرز تهیه مرغ سرخ کرده با سس قارچ

مرغ سرخ کرده، خود به تنهایی دارای طعم مطبوعی است چه برسد به آنکه با سس قارچ هم همراه باشد. 
 

مرغ سرخ کرده، خود به تنهایی دارای طعم مطبوعی است چه برسد به آنکه با سس قارچ هم همراه باشد.
 
زمان تهیه و آماده سازی: 5 دقیقه
زمان پخت: 15 دقیقه
 
مواد لازم برای 2 نفر:
 
سینه مرغ: 2 عدد
 
روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری
 
پیاز متوسط: یک عدد، خرد شود.
 
سیر:‌ 2 حبه
 
آویشن: نصف قاشق چای‌خوری
 
پودر سبزی‌جات معطر: 2- 1 قاشق غذاخوری
 
نمک و فلفل به مقدار لازم
 
مواد لازم برای تهیه سس قارچ:
 
قارچ: 250 گرم
 
خامه:‌4/3 پیمانه
 
سس سویا: یک قاشق غذاخوری
 
آرد ذرت: ‌یک قاشق غذاخوری
 
کره: یک قاشق غذاخوری
 
روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری
 
نمک و فلفل به مقدار لازم
 

طرز تهیه:
 
• فر را روی حرارت 450 درجه فارنهایت از قبل گرم کنید.
 
• هر سینه مرغ را به دو قسمت مساوی تقسیم کنید.
 
• روی  سینه‌های مرغ نمک و فلفل و نیز سبزیجات معطر بپاشید.
 
• در این میان، در یک تابه،  پیاز را در روغن زیتون تفت دهید تا طلایی رنگ شود.
 
• تکه‌های سینه مرغ را به تابه اضافه کنید و هر طرف آن‌ها را 2- 1 دقیقه سرخ کنید.
 
• مرغ‌ها را درون یک ظرف آلومینیومی قرار دهید و روی آن پودر آویشن و سیر خرد شده بریزید.
 
• روی ظرف آلومینیومی را بپوشانید و آن را در فر به مدت 10 دقیقه حرارت دهید.
 
 
 

 
 
• در این میان، در یک تابه جداگانه، قارچ‌ها را درون روغن زیتون، همراه با نمک و فلفل تفت دهید تا طلایی رنگ شوند.[خورش قارچ و مرغ]
 
• خامه و سس سویا را به قارچ اضافه کنید و با حرارت کم به پختن ادامه دهید.
 
• کره و آرد ذرت را با هم مخلوط کنید و به آرامی آن را وارد مخلوط قارچ کنید.
 
• سس را به مدت 5 دقیقه یا تا زمانی که غلیظ شود حرارت دهید.



| *| نوشته شده در دوشنبه 89/7/26 و ساعت 4:20 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )
<      1   2   3   4   5   >>   >