عشق و دوستی

طرز تهیه ( آسان ) انواع خمیر پیتزا درمنزل
 
طرز تهیه خمیر پیتزا شماره 1 :2/1 پیمانه آب ولرم را با پودر خمیر ترش و نمک مخلوط کرده ( با قاشق چوبی مایع را به هم می زنیم ) و به مدت 10 دقیقه در محل گرمی قرار می دهیم . سپس بقیه آب ولرم و روغن زیتون را ریخته ،آرد را نیز بتدریج به مایع بالا اضافه می کنیم ، ورز می دهیم

 

مواد لازم خمیر پیتزا شماره 1 :

پنیر پارماس

100 گرم
آرد
1/4و3 پیمانه
روغن زیتون
2 قاشق سوپخوری
پودر خمیر ترش
1/2 و1 قاشق چایخوری
آب ولرم
1/2 و 1 پیمانه
نمک
1/2 قاشق چایخوری

طرز تهیه خمیر پیتزا شماره 1 :

2/1 پیمانه آب ولرم را با پودر خمیر ترش و نمک مخلوط کرده ( با قاشق چوبی مایع را به هم می زنیم ) و به مدت 10 دقیقه در محل گرمی قرار می دهیم . سپس بقیه آب ولرم و روغن زیتون را ریخته ،آرد را نیز بتدریج به مایع بالا اضافه می کنیم ، ورز می دهیم تا خمیر یکدست شود . خم یر را در ظرفی مناسب قرار داده روی خمیر را با دستمال تمیزی پوشانده و به مدت نیم ساعت پنیر پارمسان را رنده کرده به خمیر اضافه می کنیم و مجدداً ورز می دهیم تا کاملا با هم مخلوط شوند ، سپس از روی خمیر را به مدت یک ربع دیگر می پوشانیم . پس از گذشت این زمان خمیر آماده مصرف می باشد .

مواد لازم خمیر پیتزا شماره 3 :

آرد

2 پیمانه
بیکینگ پودر
1/2 قاشق چایخوری
کره
100 گرم
زرده تخم مرغ
2 عدد
آب سرد
7 قاشق سوپخوری
روغن زیتون
3 قاشق سوپخوری
پنیر فیلا فیلا رنده شده
70 گرم

طرز تهیه خمیر پیتزا شماره 3 :

آرد ، نمک و بیکینگ پودر را در ظرف مناسبی ریخته ، کره را به صورت تکه های کوچکی درآورده ، به آرد اضافه کرده ، ورز می دهیم تا کره کاملا به خورد آرد برود . سپس زرده تخم مرغ ، آب و روغن زیتون را به مواد بالا اضافه کرده و مجددا ورز می دهیم . خمیر را روی تخته قرار داده و با کارد حدود 10 دقیقه محکم روی خمیر می زنیم تا خمیر یکدست شود . سپس آن را در کاسه ای قرار داده روی خمیر را پلاستیک کشیده و با دستمال تمیزی می پوشانیم و به مدت 2 ساعت آن را استراحت می دهیم . پس از گذشت این زمان پنیر فیلا فیلای رنده شده را به خمیر اضافه کرده ، ورز می دهیم ، سپس خمیر آماده مصرف می باشد .

مواد لازم خمیر پیتزا شماره 5 :

آرد

1/3 و 2 پیمانه
روغن زیتون
2 قاشق سوپخوری
نمک
1/2 قاشق چایخوری
زرده تخم مرغ
1 عدد
آب گرم
1/2 پیمانه
شکر
1 قاشق سوپخوری
پودر خمیر ترش
1 قاشق سوپخوری
آب گرم
2 قاشق سوپخوری

طرز تهیه خمیر پیتزا شماره 5 :

دو قاشق سوپخوری آب گرمک را به همراه پ.در خمیر ترش و شکر در ظرفی ریخته با قاشق پلاستیکی یا قاشق چوبی هم می زنیم تا پودر خمیر ترش و شکر در آب کاملا حل شوند ، مایه را به مدت 5 الی 10 دقیقه در محیط گرمی قرار داده . 2/1 پیمانه آب گرم ، زرده تخم مرغ و روغن زیتون را نیز اضافه می کنیم . تمام موارد را با هم مخلوط کرده ، سپس آرد و نمک را اضافه می کنیم و به مدت 3 دقیقه ورز می دهیم اگر خمیر به دست چسبید ، کمی آرد اضافه می کنیم تا چسبندگی کاملا از بین برود خمیر را در ظرف مناسبی قرار داده و روی آن را با دستمال تمیزی می پوشانیم . خمیر را به مدت یک ساعت استراحت داده تا عمل آید . پس از گذشت این زمان خمیر آماده مصرف می باشد

مواد لازم خمیر پیتزا شماره 7 :

آرد

1/2 و 4 پیمانه
روغن زیتون
3 قاشق سوپخوری
تخم مرغ
1 عدد درشت
ماست چکیده
1 پیمانه
آب گرم
1/3 پیمانه
نمک
1 قاشق چایخوری
شکر
1 قاشق چایخوری
پودر خمیر ترش
1 قاشق چایخوری
آب گرم
 

طرز تهیه خمیر پیتزا شماره 7 :

3/1 پیمانه آب را همراه پودر خمیر ترش و یک قاشق چایخوری شکر در ظرفی ریخته با قاشق پلاستیکی یا چوبی هم میزنیم تا پودر خمیر ترش و شکر در آب حل شوند .

مایه را در محیط گرمی به مدت 5 الی 10 دقیقه قرار می دهیم سپس ماست چکیده ، روغن زیتون و تخم مرغ را اضافه نموده تمام مواد را مخلوط می کنیم . آرد و نمک را مخلوط نموده و بتدریج اضافه کرده ورز می دهیم . (اگر خمیر به دست چسبید کمی آرد مازاد بر پیمانه داده شده به خمیر اضافه می کنیم تا چسبندگی بطور کامل از بین برود . )

خمیر را در ظرف مناسبی قرار داده و روی آن را با دستمال تمیزی می پوشانیم و به مدت یک ساعت خمیر استراحت داده تا عمل آید . پس از این مدتی خمیر آماده مصرف می باشد .

 




| *| نوشته شده در دوشنبه 89/7/26 و ساعت 4:16 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )