عشق و دوستی

افرادی که ورزش می کنند این قرص را نخورند! خطرناک است!
پزشکان توصیه می کنند تمام افرادی که ورزش می کنند از این قرص مصرف نکنند زیرا ...
مصرف بی‌رویه دگزامتازون در ورزشکاران باعث طاسی می‌شود
مصرف بی‌رویه داروی دگزامتازون در ورزشکاران، طاسی، جوش‌های دردناک و چرکی در شانه ایجاد می‌کند و در صورت ادامه مصرف، تبدیل سینه مردانه به سینه زنانه مشکلات عقیمی غیر قابل برگشت و در نهایت در برخی بروز سیروز و سرطان کبد هم به دنبال دارد.
 یک متخصص فیزیولوژی ورزش گفت: مصرف بی‌رویه داروی دگزامتازون در ورزشکاران، طاسی، جوش‌های دردناک و چرکی در شانه ایجاد می‌کند و در صورت ادامه مصرف، تبدیل سینه مردانه به سینه زنانه مشکلات عقیمی غیر قابل برگشت و در نهایت در برخی بروز سیروز و سرطان کبد هم به دنبال دارد.
مسعود حاجی رسولی اظهار داشت: هر دارویی حتی اگر با تجویز پزشک مصرف شود عوارض خواهد داشت چه رسد به اینکه دارویی بدون نیاز وارد بدن شود که در این شرایط عوارض شدیدتر است.
وی با بیان اینکه دگزامتازون دارویی است که در همه داروخانه‌ها هست و ممکن است خیلی‌ها با تجویز پزشک برای حل مشکل التهاب‌های بدن استفاده کنند تصریح کرد: داروهای آنابولیک استروئید و محرک‌ها و مخدرها مورد نیاز بیماران است اما با کمال تاسف برخی ورزشکاران تا گاهی 200 برابر دوز مورد نیاز بدن این داروها را برای دوپینگ وارد بدن می‌کنند که عوارض بدی دارد.
حاجی رسولی ادامه داد: دگزامتازون که یک داروی آنابولیک استروئید است به منظور افزایش حجم بدن استفاده می‌شود اباید در نظر داشت مصرف این دارو با هر هدفی باید حتماً با تجویز پزشک باشد و مصرف بدون تجویز پزشک، خودسرانه و با دوز بالای آن خطرناک است.
وی خاطرنشان کرد: مصرف بیش از حد این دارو در مردان طاسی مردانه، جوش‌های دردناک و چرکی در شانه ایجاد می‌کند و در صورت ادامه مصرف، تبدیل سینه مردانه به سینه زنانه و آتروفی بیضه تا حد عقیمی غیر قابل برگشت و در نهایت در برخی سیروز و سرطان کبد هم به دنبال دارد.



| *| نوشته شده در یکشنبه 89/7/4 و ساعت 9:52 عصر توسط مهرناز | نظرات ( )